Ce vrea Madame Blogary

Asociaţia Blogary promovează libera iniţiativă, statul minimal, libertatea şi responsabilitatea individuală şi se opune populismului, etatismului, asistenţialismului, imposturii şi inconsistenţei politice.

Obiectivele Asociaţiei pentru 2011 – 2014:

1. Un nou sistem electoral

Ne propunem ca pînă la 1 ianuarie 2012 să avem un nou proiect de lege electorală, realizat împreună cu specialişti şi alte organizaţii ale societăţii civile. Pînă în iunie 2012, cel tîrziu, ne propunem să strîngem 100 000 de semnături necesare pentru iniţiativa legislativă cetăţenească şi să introducem proiectul în Parlament. Scopul acestui nou sistem electoral este să elimine „asistenţialismul electoral”, adică intrarea în structurile alese pe uşa din dos. Aleşii trebuie să devină liberi şi responsabili, să scape de mentalitatea de asistaţi electorali ai partidului şi ai sistemului. Dar pînă scapă ei de mentalitate, ne-am gîndit să-i scăpăm noi de obiceiul ăsta prost.

2. Dreapta autentică la guvernare

Vom susţine şi promova la alegerile locale şi parlamentare din 2012 cît şi la cele prezidenţiale din 2014 acei politicieni care au dovedit prin fapte, atitudini şi consecvenţă politică, dincolo de lozinci, că susţin statul minimal, libera iniţiativă, libertatea şi responsabilitatea individuală.

3. Cartea roşie a populismului

Vom monitoriza declaraţiile, atitudinile şi deciziile populiste ale politicienilor şi partidelor politice (votul în Parlament  sau în consiliile locale, declaraţii de presă, iniţiative legislative, alocări bugetare, proiecte de investiţii etc). Ne propunem ca pînă în campania electorală din 2012 să avem deja un site dedicat şi o bază de date care să poată fi consultată public.

4.  Cartea roşie a birocraţiei

Vom monitoriza documente, proceduri, structuri şi instituţii ale statului maximal, vom pune în discuţie publică necesitatea lor şi vom veni cu soluţii pentru eliminarea lor. Vom monitoriza deasemenea atitudinea faţă de statul maximal a tuturor politicienilor care se revendică de la dreapta şi vom sancţiona impostura. Vom avea un site dedicat, un site care sperăm să fie un coş de gunoi al birocraţiei.

5. Reforma sistemului de asistenţă socială

Vom urmări şi sancţiona, atunci cînd e cazul, atitudinea politicienilor români, în special a celor de la PDL, faţă de reforma sistemului de asistenţă socială şi vom monitoriza parcursul parlamentar şi atitudinea senatorilor şi deputaţilor care se revendică de la dreapta faţă de legea cadru a asistenţei sociale şi de celelalte legi aferente.

Madame Blogary susţine reforma constituţională şi reforma administrativă şi obiectivele acestora: stat minimal, libertate şi responsabilitate individuală.

În realizarea obiectivelor sale, Asociaţia Blogary va colabora cu alte organizaţii civice şi politice cu care împărtăşeşte aceleaşi principii.

UPDATE.

@amelia:
In ce priveste justitia as sugera ca un obiectiv ar putea fi acela de a modifica Legea privind CSM/initiativa legislativa astfel incat:

(i) nr. membrilor nemagistrati sa fie mai mare; 

(ii) membrii Consiliului sa fie alesi de tot electoratul, prin vot uninominal, pe baza unui program foarte concret (vor trebui sa-si faca campanie, sa participe la dezbateri publice; sa li se ceara/sa dea explicatii pe sentintele date etc.).

Ulterior s-ar putea extinde si la (o parte din) judecatori si procurori.

Facebook Comments
Publicat
Din categoria Stiri

De Bleen

Mirel-Valentin Axinte (Bleen) scrie despre politică începînd cu august 2008, cînd a deschis blogul bleen.ro. Pînă în iulie 2014 a fost fondator, redactor șef și autor la Blogary. Din iulie 2014 s-a retras.

218 comentarii

  1. Poate expresia stat minimal e prea pretentioasa. De un anume nivel de birocratie are nevoie orice stat iar aici trebuie gasita dreapta masura. Iar asta se stabileste prin lege.In rest cele spuse de dvs. mi se par de bun simt. Va voi urmari cu interes. O zi buna!

  2. Interesant. Am fost pe nouarepublica.ro sa ma uit la logo. Da, suntem mai analitici decât englezii, ăla al partidului conservator pare desenat de Roger Waters cu chitara la Pompei. Al nostru e precis, fără tresăriri. Altceva m-a izbit însă. Cum poate o mișcare să prindă rădăcini? Păi dacă prinde rădăcini, nu se mai mișcă, deci nu mai e mișcare. Rădăcinile sunt felul în care mor mișcările.

  3. off-topic: să observăm cum PDL a trecut pe linie moartă legea asistenței sociale și cea referitoare la ICCJ. Explicațiile lui Cristian Rădulescu sau Sever Voinescu sunt penibile. Să mai observăm cum purtătorul de cuvânt al Guvernului a întrebat, surprins, "kakaia remaniere?", după ce Băsescu a spus de câteva ori până acum că o remaniere e vitală. (a mai spus el și lui Boc să-și dea demisia și uite unde suntem) Poate îmi explică cineva în ce echipă joacă Boc sau care ar fi planul lui Băsescu cu PDL-ul? Pentru că din momentul în care Băsescu a declarat "ridicolă" pe ACZ, consfințind public că pentru el viitorul e legat doar de partidele existente iar MP e un proiect PDL, e din ce în ce mai clar că vechii PDL-iști nu mai dau doi bani pe proiectele lui. Mi se pare extrem de confuz ce se întâmplă acum, e poate cel mai confuz moment al mandatului lui Băsescu.

    1. posibil ca tiranic fiind – să nu uităm asta! 😉 – să urmeze momentul ai să dai samă, PDL. şi-atunci, de se va scula, pre mulţi are să popească şi el.

  4. liderii în devenire sunt ca marii scriitori în devenire: trebuie să aibă talent, har. Că unul care nu are, n-o să devină niciodată, oricâte cărți de leadership citește, emisiuni pe TED vizionează sau MBA-uri colecționează. Leadershipul nu e management. Mulți vor spune că bat câmpii, dar din câți am cunoscut cred că Funeriu e cel mai aproape de a fi un lider veritabil. Când îl evaluăm pe Funeriu zicem că n-are talent la politică și vorbește prost. (în privat vorbește foarte bine, mai degrabă gafează de emoție în public) Nu observăm însă ceva foarte important: dacă nu ar fi fost capabil să-și aducă echipa din minister de partea lui, n-ar fi făcut nimic. Reformele sunt sabotate în aparatele ministerelor, nu în discursurile miniștrilor. Eu bănuiesc că a fost un foarte bun lider pentru oamenii din minister și e un bun lider pentru mediul universitar.

    Pentru că menirea liderului e să facă lumea să creadă în valori. N-ați fost deloc surprinși de nivelul de opoziție din mediul universitar la propunerile Androneascăi? Lumea a început să creadă în altceva, în valori nu în bani.

    Funeriu are stofă, el e un lider în devenire. În rest, la cei care sunt luați acum de "lideri în devenire" e multă palavrageală sau înflăcărare de foc de paie.

  5. corneliu nu-i neoie sa te scuzi.

    In absolut nu stiu daca exista termenul. Ce voiam eu sa zic prin lideri in devenire sunt persoanele acelea care au o viziune asupra societatii (nu neaparat in ansamblul societatii, poate fi un domeniu de expertiza), capacitate analitica, capacitate de actiune, ceva carisma dar deocamdata din cauza varstei sau a lipsei de mediatizare sunt doar cunoscuti in cercul de prieteni si cunostinte.

    tucu, dupa parerea mea lui Ponta ii lipseste o componenta esentiala ca sa fie lider (nu e nici macar in devenire): n-are viziune. Are doar fraze pompoase.

  6. Incredibil ce se intampla la Senat… Daca as fi Boc as face un scandal cat casa la partid – CE mama lui satana fac astia? Cum e posibil ca socialistii sa isi faca planul la legislatie? Sunt niste incompententi sau niste maini moarte unii senatori ai puterii… De fapt, care putere???!

    Sunt oripilat de astia…

  7. Huitzilopochtli, dacă ai trăi într-o ţară unde factura de încălzire tinde asimptotic spre zero iarna, unde apa caldă vine de la panourile solare, unde marea e la câţiva paşi oriunde te-ai afla, portocalele şi smochinele cresc pe marginea drumului şi turiştii se bat să aibă onoarea de a-ţi plăti castravetele cu iaurt, ai avea puţină motivaţie să tragi foarte tare.

    Başca corupţia şi soarele prea tare.

  8. @Bleen

    Nu ai vrea tu sa scrii un articol intitulat ""Cum saboteaza o ramura a PDL eforturile guvenului"".Nu de alta dar dupa ce reglementarile privind asistenta sociala nu au trecut pentru ca anumiti senatori au lipsit vad ca si legea care reglementa numirea judecatoruilor la inalta curte a picat.

    Nu de alta dar daca tot e sa ne dezicem- macar sa i numim cu nume si prenume.

    Crede ma ca sa minca cu fulgi cu tot 2-3 senatori PDL.

    1. iar la Senat a fost aprobată tacit varianta USL a Codului Muncii, iniţiatori Ponta şi Crin (aici cred că e o greşeală prin presă, ce are Crin de-a face cu munca???). decizională e CD, aşa că se mai poate spera. măcar.

  9. Bravo, Dragoş, dă-i idei lui Ciutacu!

    Că Oana Niculescu-Mizil a creat precedentul cu zeghea nici ea nu ştie de ce, darmite acum când le dă Tăicuţu bază ideologică. E vigilent ca la Salva Vişeu, vede peste tot fascişti şi legionari, fiindcă oricum tot ce mişcă e mai la dreapta decât el. Mă gândesc să poate două, vedem noi cum le diferenţiem, fiindcă s-a exprimat o dată că jumate e ţigan. Jumatea aia mai vizibilă.

  10. ”A fi conservator înseamnă a prefera familiarul necunoscutului, a prefera ceea ce s-a încercat neîncercatului, faptul misterului, realul posibilului, limitatul nemărginitului, ceea ce este aproape îndepărtatului, ceea ce este îndeajuns supra-abundenţei, acceptabilul perfectului, râsetul de azi beatitudini utopice. Legăturile şi fidelităţile familiale vor fi preferate seducţiei unor ataşamente mai profitabile; a dobândi şi a amplifica va fi mai puţin important decât a păstra, a cultiva şi a te bucura de ceea ce ai; durerea unei pierderi va fi mai acută decât atracţia unei noutăţi sau promisiuni. Înseamnă a fi pe potriva soartei pe care o ai, a trăi la nivelul propriilor mijloace, a te mulţumi cu acea nevoie de mai multă perfecţiune care este pe măsură omului şi a împrejurărilor în care trăieşte.”

    “Înclinaţia de a fi conservator în politică reflectă o viziune foarte diferită cu privire la activitatea de guvernare. Omul cu această înclinaţie înţelege activitatea guvernării nu ca o activitate de a aprinde patimile şi a le da noi obiecte din care să se hrănească, ci ca una de injectare a unui element de moderaţie în activităţile deja prea pătimaşe ale oamenilor; de restrângere, de reducere, de pacificare şi de reconciliere; nu de a zgândării focul dorinţelor, ci de a-l stinge. Şi toate acestea nu pentru că patima este un viciu, iar moderaţia o virtute, ci pentru că moderaţia este indispensabilă dacă e ca oamenii pătimaşi să scape de o blocare în conflictul frustrărilor naturale. O guvernare de acest fel trebuie să fie privită ca reprezentantă a unei providenţe binefăcătoare, ca gardian al legii morale sau ca simbol al ordinii divine.”

    Michael Oakeshott

  11. Florin da, nu era despre Basescu. Eu intelesesm ca era despre cum ne sustinem liderii in devenire ca sa-si faca un nume si prenume pentru a prelua stacheta mai tarziu.

    Am vrut sa-l recitesc dar nu-l mai gasesc, pare sa fi disparut fara urma.N-o sa ma mai exprim pe marginea lui fiindca risc sa gresesc vorbind din amintiri si sentimente.

  12. Hai sa radem putin. Auzita ieri la The Daily Show si lejer adaptata:

    -Care e asemenarea dintre greci si spermatozoizi?

    -Unu dintr-un milion munceste!

  13. "Miscarea Populara seamana cu miscarea anilor '30, cand se apela la formule din astea. Si Hitler a inceput cu asa ceva, si legionarii au inceput cu miscari asa-zis populare" – nea Ion pe ziare punct com.

    "sunt de acord cu domnul Iliescu, Miscarea Populara este o miscare fascista" – Ponta

    daca-i p'asa, eu propun 6. – Ciutacuştain sa fie obligat sa poarte in piept o stea galbena cu sase colturi cu inscrisul "Juden".

  14. @Dan Masca

    Cu tot respectul pentru experienta amicului buldozerist cred ca o parere cit de cit concludenta ar ptea fi trasa de un inginer drumar care ar avea (presupunwem) expertiza necesara in aprecierea mersului si calitatii lucrarilor.

    Hai sa incercam, macar noi cei ce scriem pe Blogary, sa incetatenim ideea ca pentru a ne forma o parere despre lucruri practice, economie, industrie, transporturi , medicina etc,este necesara consultarea specialistilor in domeniu.

    Altfel ajungem la nivelul OTV unde fostul meu coleg Dl Codurateanu -inginer de meserie – vorbeste cu o nonsalanta demna de invidiat despre medicina.

  15. @ Vorenus : as prefera ca doamna Boagiu sa iasa la pensie dintr-o alta functie.

    POveste adevarata spusa la o cafea de un buldozerist care a lucrat la autostrada Transilvania facuta de americanii de la bechtel si care acum lucreaza la o alta firma, europeana, asociata cu ceva firme romanesti.

    Omul spunea ca nu suporta comparatie intre dotarea si calitatea lucrarilor executate de cei de la Bechtel si ceea ce fac actualii pe nu stiu ce tronson licitat si inceput sub mandatul doamnei Boagiu. Verificarile sunt de mintuiala, iar heirupismul este la el acasa spunea omul.

    Sigur ca amicul meu este doar un buldozerist, dar sunt sigur ca stie meserie si poate sa compare .

    Sigur ca ii doresc succese multiple doamnei ministru.

  16. @florin cojocariu

    Puterea o definess, succint, prin capacitatea unui stat de a pedepsi si corecta neregulile. Din acest punct de vedere, desi a cistigat de doua ori alegerile, Basescu n-a detinut niciodata puterea. Puterea reala se afla in miinile primarilor, baronilor si barinetilor locali, care in nr. covirsitor sunt pedeseristi-pesedisti asezonati cu lichelele actuaizate ale celor ce cistiga alegeri. E, toti astia se afla in cirdasie, in primul rind ideologica, cu judecatorii si precurorii..spun, in rpimul rind ideologica, pentru ca daca miiine Basescu mareste de 1000 de ori salariile magistratilor, si-asa nerusinate, 90% dintre ei ar continua sa-l urasca de moarte..de ce? pentru ca remanenta inchizitoriala a ideologiei bolsevice nu-=si putea exhiba efecte deecit inauntrul acestui sistem..vezi mooona pivniceruuu.

    Deci, Florine, in fata profilului psihologic al unui judecator autohton trecut de 40-50 de ani, freud ar depune armele…cum dealtfel, si in fata unui florin iaru, florin chilian si alti florini omiși de miturile germanice… apropo de miturile germanice, frunza lui udrea are scopul bine definit de a crea diversiunea vulnerabilitatii lui base.

  17. Dle Cojocariu

    Fiecare ambaleaza realitatea cum crede mai bine.

    Noisuntem mari consumatori de basme si sunt absolut convins ca un Fat Frumos sau o Alba ca Zapada nu sunt de lepadat.

    In definitiv important este sa gasesti personajul potrivit. Gindeste te ce dezastru era daca incercam sa o prezint pe Monica Macovei drept maica Tereza iar pe Lazaroiu drept Fetita cu chibrituri.

  18. @tucu: sunt plăcut surprins de poetica vânătorească care răzbate din mesajele dumneavoastră. Sistemul e o căprioară cu ochi umezi, Macovei o amazoană crudă care o hăituiește prin pădurile tenebroase ale istoriei recente. Lăzăroiu e vânătorul care luase în cătare Sistemul cu ochi umezi pentru lovitura finală când l-a bătut pe umăr Flutur și s-a împușcat în picior din greșeală. Vanghelie face focul la marginea pădurii și așteaptă ceva ca să facă mici din el păzind pe Crin cu Ponta care se joacă-n călărind un cal de lemn pe care l-au poreclit "Marinarul". În timp ce ei se tăvălesc pe jos de râs pentru câte fac calului de lemn, Geoană plânge, Videanu măsoară poenițele, o turmă de mistreți candidează. Sună deja ca un mit germanic, nu e rău!

  19. @Nea

    Cred ca marele merit a lui Basescu este ca a deschis drumul lui Macovei, Funeriu, Lazaroiu, Neamtu.

    Acestia nu mai sunt obligati sa se uzeze in lupte cu andronesti ,ponti, antonesti si alte lighioane ci pot face ceva concret.

    Macovei a fost prima . A ranit sistemul . Va vemi tot ea sau altcineva si il va lovi mortal. La fel si Funeriu cu invartamintul. La fel si Lazaroiu cu pomenile de stat.

    Dar nici unul dintre ei nu puteat lovi daca nu deschidea Basescu drumul.

  20. Revolta cuprinde toată țara! Iaca încă unul care are soluții, pe contributors: http://www.contributors.ro/economie/solutii-pentr

    După ce deplânge întreprinzătorul în câteva paragrafe lungi, sfârșitul spune totul. Citez: "Avem nevoie de mult mai multa viziune la nivel central!"

    E ceva în aer care-mi spune ca în curând o să auzim de ANR, Adevărata Noua Republică. Albul cel mai alb. Popor competitiv.

  21. Tucu, cred că Băsescu, în contrast strident cu Iliescu şi Constantinescu, a mai reuşit ceva: să schimbe un pic memele populaţiei, modul de a gândi al celor născuţi bursieri şi morţi pensionari după stadiul călduţ de lefegiu.

    E drept că nu singur şi nu pe toţi, ba chiar pe mulţi i-a radicalizat în postura de lefegiu.

    Şi e posibil ca această primenire a modului de gândire să fie un aliat preţios celor care vor încerca să continue reforma societăţii.

  22. @Yeba 14.04

    Despre critica si delimitare.

    Romania a trecut prin 2 sisteme. Sistemul Iliescu – construit dupa parerea mea in vederea asigurarii supravietuirii mafiei de partid ( toate partidele) si de stat -suistem foarte bine ilustrat de democratia practicata actual in Rusia si sistemul Basescu – care incearca reasezarea Romaniei pe drumul democratiilor occidentale.

    Ce a reusit Basescu + PDL

    -sa disloce justitia din cazemata construita de Iliescu in vederea apararii intereselor de partid si de stat.Fara aceasta dislocare nu se poate vorbi de stat de drept . Nu a finalizat acest lucru deoarece forta cu cre se lupta este colosala cu ramificatii in cele mai neasteptate locuri inclusiv in presa.

    -sa schimbe codurile de procedura penala

    -sa schimbe codul muncii- bastionul armatei sindicale create tot de Iliescu in vederea apararii intereselor de partid si de stat.

    -sa schimbe legea invatanmintului si cutumele unui invatamint care devenise o fabrica de bani si de prosti.

    -sa introduca votul uninominal diminuind forta puterii centrale.

    Trebue sa ne delimitam de lucrurile astea?

    Trebue sa -i reprosam ca nu a putut mai mult?

    Trebue sa ne facem ca nu vedem ca Basescu si PDL au schimbat un sistem in care coruptia facea legea intr un sistem in care coruptia a devenit condamnabila?

    E adevarat ca PDL ul nu a invatat inca sa se lepede de corupti dar va plati pentru asta.E adevarat ca si PDL poate si Basescu si au epuizat potentialul de schimbare.

    Daca Mihai Neamtu sau oricine altcineva considera ca PDL ul e un partid perfect nu facea alta miscare.

    Daca Macovei sau Funeriu vor ca miine sa treaca la miscarea lui Mihai Neanmtu trebue mai intii sa faca penitenta la ""ASsociatia jurnalistilor"" si sa se lepede de PDL?

    Acum multi ani , cu multa enfaza CTP afirma ca el este votat in fiecare zi de sutele de mii de romani care i citesc ziarul.

    Dragi ziaristi romanii nu va mai voteaza.

  23. @glook: în textul despre puterea de a admira pe alții nu despre idoli era vorba. Era vorba despre puterea de a-l admira pe Neamțu, pe Bleen, pe Funeriu, pe alți mii pe care nu-i cunoaștem dar se luptă pe bucățica lor. Nu era vorba despre Băsescu.

  24. yeba 🙂 Reformulez:

    N-am zis ca-i persecutata, ci doar ca nu se face sa o lauzi pentru o idee de acum 3 ani pe un blog pe care l-a tarat in noroi acu cateva zile.

  25. @glook, eu mă simt incofortabil cu ideea că „aici” AMP e persecutată.

    Adică ea susţine corect puncte de vedere corecte? (că-s două aspecte). Corect – n-am mai observat în ultimul timp, iar corecte, arar. Mai mult prin omisiune, adică nu zice de Crin că e vreun deştept.

    Cândva făceam glume, o apăram (de ironiile în materie) în numele sororităţii grăsuţelor, dar derapajele ei cred că ţin nu numai de veun diagnostic, ci şi de morală.

  26. Ei, sună mai rezonabil aia cu greşelile comise de preşedinte. Mai logic. Dar: 1) există şi direcţia ciutaciană, în care ne delimităm CU TOTUL de Băse nu fiindcă suntem lichele, ci pentru că el a greşit TOT;

    2) inventarierea greşelilor trebuie să ţină seama de context şi de inventarierea negreşelilor, a ideilor bune şi eşuate (cu cauzele respective) şi a ideilor bune şi reuşite.

    Chestia cu delimitarea la general de cineva sună agresiv şi incorect, mai ales când e asociată cu delimitarea de corupţia PDL. MN trebuie să arate (formulez şi eu ca AP) că a identificat şi a învăţat din greşelile B şi că a trecut la iteraţia N+1, nu se mai raportează direct la B, cum nu se raportează direct la Carol I, poftim!

    Corupţia e una, te delimitezi, dar greşelile sunt mai multe, de importanţă diversă, contextuale şi discutabile. Delimitarea e o pistă falsă.

  27. Pai nu inteleg nici eu tucu de ce, dar asta e realitatea: majoritatea oamenilor nu pricep ca pentru a costrui trebuie sa pui caramida cu caramida, sa faci planuri, sa ai viziune. Uneori am impresia ca vine de la Mesterul Manole inteles gresit cumva in sensul de pentru a face ceva trebuie sa calci pe cadavre (cadavrul nevestei) pe care sa nu uiti sa le ascunzi bine in dulap (in zid, ca e mai sigur). Astia-s oameni care n-au inteles cum se construeste, cum se creaza, si atunci au ajuns al superstitii. Cei care nu-si pot explica rational personajul basescu l-au facut idol. Este un idol. Altfel nu si-ar pune atat de multe persoane problema asta debila care se rezuma la "pro sau anti Basescu?"

    Imi amintesc ca bunica-mea mi-a zis in 2009:

    "Ai vazut, a iesit Basescu tau. Eu nu inteleg de ce-l iubiti voi atata". Pentru ea iesise Basescu pentru ca din motive obscure era iubit. Alegerile n-aveau nimic rational.

    Si problema nu e bunica, e ca tineri pot gandi la fel ca ea. Inclusiv tineri gazetari.

    Nu-i sigur ca am reusit sa exprim ce voiam sa zic, am observat ca in 50% din cazuri cine ma citeste intelege contrariul la ce voiam sa zic. Ce mi-ar place sa seman cu oamenii astia care se exprima clar…

  28. @Glook

    E chiar atit de dificil de inteles ca pe lumea asta lucrurile au o continuitate. E grau de inteles ca nu poti construi decit daca pui o caramida peste alta?

    Basescu si PDL au facut greseli. Dar Basescu si PDL au inceput o constructie BUNA.

    Cei ce vor veni trebue sa contuinue ce au inceput Basescu si PDL nu sa darime .

    Asta nu este idolatrie. Asta este realism.

    Pina sa se construiuiasca prima catedrala gotica zidurile s au darimat de o suta de ori dar nimeni nu a venit sa se delimiteze de constructoorul anterior ci au fost atit de inteligenti incit sa continue ce a facut bun si sa incerce sa repare greselile.

    Idoli sun Mutu, Guta, Adi Minune etc nu Basescu sau Boc. Astia sunt oameni care au pus o caramida.Trebue sa le caut defectele sau sa vad ce au facut bun si sa incerc sa continui?

  29. @Yeba Dupa cum vezi mai jos cea ce Dna Pora considera ca trebue clarificat este raportarea lui Mihai Neantu la PDL si Basescu.

    Trebue sa sti clarNoua Republica e o agentura basesciana sau nu.

    Mihai Neamtu e intrebat clar ""Te lepezi de Satana""?

    Dau citatul:

    ""Mesajul este radical, textele destul de lozincarde şi generaliste, Manualul de luptă este ridicol pe alocuri, dar este un început şi la nivel de concept, şi de mesaj, care strânge deja susţinători. Ceva care se mişcă, deocamdată doar în mediul virtual, dar aşa a început şi Top 09 în Cehia. Ce nu e clar – şi aici şi Neamţu, şi ceilalţi oameni implicaţi sunt destul de discreţi – este raportarea la PDL şi preşedintele Băsescu. Lucru deloc întâmplător, aşa cum lansarea Noii Republici, la scurt timp după îndepărtarea lui Lăzăroiu din guvern, nu este nici ea întâmplătoare. De altfel, Neamţu îşi recunoaşte apropierea de Lăzăroiu şi nu-şi ascunde simpatiile băsesciene, vizibile oricum pe site-ul madameblogary, locul, iarăşi, neîntâmplător de lansare şi al Albei ca Zăpada şi al Mişcării Populare. Dacă Neamţu a luat taurul de coarne şi a exclus orice colaborare cu o Mişcare Populară asezonată cu Becali, Vadim şi alţii din respectiva categorie, este mult mai puţin tranşant în ce priveşte delimitarea de practicile corupte ale PDL, mai ales dacă acestea au nume şi prenume. Sau de greşelile comise de preşedinte.""

    Deci e clar . Neamtu trebue sa se delimiteze.Ce ne facem insa cu limitatii?

  30. eeee tucu, eu cand ziceam la Zubeldian comentariu ca nu-mi place sa ajungem la idoli si la chestii de genul idol X +1 bucata banda pro idol X +1 bucata banda anti idol X ai ras de mine si m-ai combatut. Am zis atunci ca asociatiile ar trebui sa fie pe idei punctuale nu pro si anti persoane. Mi-ai raspuns inteligent si cu argumente de bun simt asa ca n-am insistat. Mai ales ca dadusem magistral cu batul in balta ca am pus o vorba de bine la AMP, si nu se face aici (asta am inteles-o mai tarziu).

    Romania nu sufera ca n-are idoli si idolatrie. Romania sufera pentru ca n-are idei si nici asociatii pe idei. Adica acum are. Bonjour Mme Blogary :).

    Ce propunea Zubeldian (Florin Cojocaru aflai mai tarziu) cu admiratia era frumos, intelegeam de ce propunea ce propunea, dar mi se parea un exercitiu periculos daca dus la extrema. Si va fi dus la extrema pentru ca Romania nu are inca suficient exercitiu democratic ca sa poata evita extremele. Exact ce se intampla acum cu Basescu si fractura pro-Base si anti-Base. E aiurea.

  31. @tucu: Ce-i aia delimitat de B/pro-B ? Nu e prea simplist chiar si pt neziaristi? In orice caz, numără-mă şi pe mine la tovarăşele de idei pro-B, @nedo, săracul, e fragil acum 😆 , să nu slăbim zidirea, plus că eu nu fug, că-s mai sedentară de fel.

  32. Am citit cu mare placere articolul Andreei Pora din 22 ( de revista de intelectuali se cunoaste) si trecind peste faptul ca sunt tocate cu talent aceleasi si aceleasi combinatii stiute si rastiute vad ca tot mai insistent se introduce in ecuatia politica un nou sistem de departajare a curentelor politice.

    Noi , aici pe Blogary, batem apa in piua cu invechitele ""stinga"" si ''dreapta"" cind , ziaristii si analistii la moda te judeca dupa orientarea ""basescian ""sau ""antibasescian"".

    E bine asa pentru ca ne indreptam spre consens.

    Convingerea jurnalistilor la moda este ca pentru a reusi o noua formatiune trebue sa se delimiteze de Basescu. Cum deja opozitia este delimitata de Basescu, PDL ul de abea asteapta sa scape de Basescu iar bietul Mihai Neamtu face scamatorii retorice pentru a evita subiectul . inseamna ca pro Basescieni vom ramine Bleen , eu si eventual Nedormitul. (daca nu cumva fug si astia) si uite asa vom obtine consensul visat de Iliescu.

  33. "eu sunt format in epoca luptei de clasa, in entuziasmul brigadierilor de la Salva Viseu. Atunci am invatat ca o persoana de sex opus nu trebuie privita ca femeie sau barbat ci ca tovaras de drum. Tovaras de idei. Tovaras de lupta"

    eu stiu un tovaras care a privit-o pe una, tovarasa Nina, ca pe o bunaciune. Si i-a pus-o !

  34. Samanta ,

    Eu sunt format in epoca luptei de clasa ,in entuziasmul brigadierilor de la Salva Viseu,

    Atunci am invatat ca o persoana de sex opus nu trebue privita ca femeie sau barbat ci ca tovaras de drum. Tovaras de idei. Tovaras de lupta.

    Nu vrei ca in loc de o intilnitre mic burgheza la o cafea sa ne intilnim la o manifestatie impotriva lui Ponta sa zicem ?(desi asta e atit de insignifiant incit nu cred ca face cine va o manifestatie impotriva lui)

    O sa l rog pe Bleen sa aranjeze ceva de strada cu strigaturi ca sa putem simti din plin fiorul luptei de clasa . (na ca am devenit romantic -romantism de dreapta evident)

  35. Tucule, te invitam la o cafea. Reala. Alaturi de o femeie, cat se poate de reala. Augmentata cu tequilla si scortisoara. Cafeaua sau femeia, dupa cum iti stateau astrele in dimineata cu pricina. Nu cred ca ti se-ntampla asta zilnic, probabil ca nici macar intr-un intreg ciclu electoral. Iar tu mi-l aduci cadou pe inghititorul de gusate verzi si ma ameninti cu inchizitia umoristica a insomniacului. Asta e lumea in care vrei sa ma parasutezi, Musiu Bolivar ?

  36. @Samantha

    In spiritul civismului militant ar fi trebuit sa spui -ne vedem la o sedinta.

    Dar azi toate s au degradat.

    Sa revenim totusi la subiecte serioase ca ne urecgheaza @nedormitul (vigilenta sa e mereu treaza)

    De exemplu de ce nu declansam o dezbatere .Propun un titlu:

    Dl Olteanu si FSN- ismul de dreapta""

  37. Worry not. Lui Richter i-am dat intalnire la cafeneaua despartirilor, ma va astepta in van ca muflonul cu ochii pironiti in gol. Sper sa aiba 120 de lei la el si sa-mi plateasca si mie consumatia in contumacie.

    Roger out.

  38. @Florina

    Ai dreptate si imi cer scuze.

    Cred ca RTV si A3 ar titra urias

    ""Lazaroiu taie subventiile la caldura ca sa asigure clienti cimitirului iubitei sale.

    Sariti. Conflict de interese""

    Dar ce posibilitati mai sunt. ? Bianca ? Crudu? Pestritu? Nu au totusi o vizibilitate suficienta.

    Uite un subiect care ne ar propulsa ca lumea ar fi

    ""Cati Andronescu divorteaza pentru … din gasca Blogary""si bagam unul de la noi-de umputura. Nu pe mine ca eu o cunosc de vre o 30 de ani cind era tinerica dar nu ti dadeai seama.

  39. @nedo

    Nu avem noi bafta asta.

    Cit oi vrea eu sa pozez in postura de Irinel nu am nici o sansa deoarece la mine lucrurile stau invers -inaltime mare si venituri mici.

    Singura sansa ar fi sa se incurce Lazaroiu cu Zavoranca dar nu stiu daca l tin cuiele sau Bleen ca i mai temperamental sa treaca la muzica latino.

  40. Eu vad o serie de oameni integri si profesionisti intrati in PDL gen Monica Macovei sau Daniel Funeriu,sau Cristi Preda Voinescu Baconschi si probabil mai sunt dar mai putin vizibili ca pe niste petice aplicate pe un palton deja jerpelit. Peticele insa difera atit ca culoare cit si ca textura deci deranjeaza ansamblul.

    Culmea a fost cind respectivul paltion a incercat sa fie peticit si cu Lazaroiu.Distonanta a fost atit de mare incit au trebuit sa renunte la el deoarece din cauza peticului nu se mai vedea paltonul.

    Cred ca Lazaroui ar fi facut paltionul mult mai rezistent si poate ca menirea Blogary si nu numai ar fi sa incerce sa furnizeze material de aceiasi calitate cu Lazaroiu.

    Daca va fi suficient material se poate face un nou palton daca nu macar astuia vechi i se poate da o fata acceptabila.

  41. @tucu

    ai grijă cu drumul spre celebritate, să te pomeneşti că apari în cancan sau libertatea într-un pictorial incendiar, "tucu a lăsat să i se vadă un sîn la o dezbatere despre reforma administrativă (video)".

  42. E as multumi Dnei Lupea ca a remarcat falanga Blogary.

    Unde ne a pozitionat nu cred ca are importanta.

    Important este ca suntem promovati.

    Daca obtinem vizibilitate – singurul factor de pozitionare va fi actiunea noastra.

    Mi imi convine de minune un general ca Lazaroiu pentru ca respectivul are uriasul; talent de a fi interesant chiar si atunci cind doreste sa ia gigacaloria din caloriferul ""nevoiasilor""

    Multumim Dna Lupea.Astept cu mare dragoste niste injuraturi marca RTV sau Antena 3. Daca avem si norocul asta drumul spre celebritate e deschis.

  43. @andrei: realitatea e următoarea: demiterea lui Lăzăroiu a declanșat un șir de evenimente care s-a soldat cu apariția Noii Republici și o poziționare limpede anti-PDL a AB. De fapt, ca să fim mai preciși, eu nu-mi amintesc ca Madame să fi fost vreodată anti-PDL, ca partid. A fi anti-Berceanu sau anti-Videanu nu e deloc același lucru cu a fi anti-PDL.

    Și nu, nu ai dreptate, PDL ar fi fost un partid mai bun dacă Lăzăroiu nu ar fi fost demis. Doar pentru că ar fi demonstrat că a scăpat de influența baronilor populiști. Nu uita de ce a fost demis SL – pentru a scufunda legea asistenței sociale și alte proiecte de reformă care alungau electoratul asistat cu care care își demonstrează baronii PDL influența. Așa n-au demonstrat decât că au o conducere de fațadă, captivă intereselor meschine din teritoriu.

    Nu poți să spui că Nero n-ar fi fost mai bun dacă nu dădea foc Romei.

  44. Lupea cade în păcatul "cauzalității de circumstanță". Dacă un om își rupe piciorul în ziua în care a înjurat președinția, înseamnă că înjurătura e cauza accidentului. E plină presa noastră de deducții de felul ăsta, dar la Lupea mă așteptam mai puțin. (Ioana, dacă citești, află că asociația trebuia să iasă de la tribunal în primăvara, ăsta era planul, dacă o fi fost vreunul. Pe vremea aia Lăzăroiu era consilier. Ce mai deducem de aici?)

    Cât despre Oltean, impresia mea e că-i bătea lui vântul în față, cu putere.

  45. o sugestie: hai sa depunem aceasta initiativa legislativa, si altele care sa aiba calitatea de-a zdruncina sistemul / osatura lasata de comunisiti, pe cale electronica. sa inregistram si aceasta premiera, utilizarea a 100.000 semnaturi digitale pentru a dpune un proiect de lege. va dati seama ce soc pe idiotii din parlament, majoritatea nu vor intelege cum functioneaza treaba.

  46. PDL nu ar fi fost un partid mai bun daca Lazaroiu nu era demis. Oltean, Frunzaverde si Boc erau aceiasi lideri, cu aceleasi calitati, chiar si inainte de debarcarea cam mizarabila, e adevarat, a lui Lazaroiu. Ioana Lupea a scris la fel de bine intotdeauna. Nu cei mentionati mai sus au hotarat, intr-un final, sa nu mai tolereze o realitate care nu s-a nascut la demiterea lui Lazaroiu.

  47. Ha ha

    "Putem doar presupune ce si-au spus seful statului si consilierul sau Sebastian Lazaroiu cand ultimul a plecat de la Palatul Cotroceni, dar banuiesc ca misiunea lui nu era aceea de a nascoci un concurent pentru PDL. Lazaroiu impreuna cu suporterii lui de la Blogary exact in acest pacat au cazut. Au incercat sa construiasca o grupare ce se revendica de la dreapta ideologica. Au criticat PDL nu din opozitia socialista, ci din Palatul Victoria si au lovit PDL in moalele capului chiar cu discursuri de inspiratie basesciana.

    Lazaroiu a fost eliminat preventiv imediat dupa ce blogul cu fani s-a transformat oficial in asociatie cu accente anti-PDL."

    Ioana Lupea

    Dacă şi celelalte analize ale Ioanei Lupea sînt la fel de bune ca asta, e deprimant. Ceea ce se face că nu vede sau chiar nu vede Ioana Lupea e că tocmai demiterea lui Lăzăroiu a fost declicul pentru un nou partid politic, concurent al PDL, că tocmai prin demiterea lui Lăzăroiu PDL şi-a închis canalele către cei mai activi susţinători ai săi din trecut. Fără demiterea lui Lăzăroiu şi demonstraţia de aroganţă, obrăznicie şi forţă brută a liderilor PDL, în frunte cu Oltean, Frunzăverde şi Boc, astăzi Mişcarea Populară cu PDL inclus nu era doar o altă glumă nereuşită a lui Oltean.

  48. adaug si eu un update:

    Nu alegem destul! Momentan avem dreptul de a alege (in mod direct) doar: presedintele, un deputat, un senator, un primar, un sef de cj.

    Pe lista alesilor in mod direct trebuie adaugati: europarlamentarii, consilierii locali, consilierii judeteni, seful politiei locale, contabilul sef al orasului (sau trezorierul), procurorul general [neaparat!], procurorul de district (in cazul reorganizarii), seful pompierilor etc etc

    Se poate sa-i scoti pe unii din letargie si indolenta implementand acest lucru. (dand-ule sa-si aleaga liderii)

  49. Bun, deci punctul 2 de mai sus ar trebui sa sune "Vom susţine […] acei politicieni care au dovedit prin fapte, atitudini şi consecvenţă politică, dincolo de lozinci, că susţin statul minimal, libera iniţiativă, libertatea şi responsabilitatea individuală, chiar daca acesti politicieni nu exista".

  50. Florin Cojocariu

    "cine e mai puternic, un partid care reușește să bage în Parlament 5 candidați ai lui, sau o asociație cu 100.000 de membri și 1 milion de simpatizanți care sprijină condiționat 20-30 de candidați ai unui partid existent? Pdl, să zicem?"

    De ce sa nu zicem UNPR,PRM,DDPPPP,Mircea Badea, Nea gigi? Va raportati, intr-un mod aproape(sigur) subliminal la PDL.Poate ca intradevar,intr-un viitor apropiat(1 an) nu poti sa castigi majoritatea, dar, cred ca scopul este SCHIMBAREA clasei politice. Parerea mea este ca trebuie inceput de la mentalitatea cetateanului obisnuit, care sa voteze in cunostinta de cauza noua clasa politica. Or pentru asta nu este de ajuns netul. Parerea mea.

  51. Twin Peaks, it's happening again! Ioan Oltean: "Domnul presedinte a avut o initiativa formidabila aceea de a face un gest prin fiica sa Ioana prin care Miscarea Populara sa nu fie dusa in alta parte si sa ramana in sanul PDL; deci a avut o previzune absolut formidabila pe care noi nu putem decat sa o apreciem" Gen.

  52. Florin Cojocariu

    "Din motivele astea, deși acum înafară, susțin fără rezerve programul actual al asociației"

    Vorba rumanului "Looool". Se iese din asa ceva?

  53. @Nera,

    vezi ca in jargonul serviciilor de informatii "Ahab" este codul "Marinarului", iar Moby-Dick, al "Opozaurului"

  54. @Nea, tu mă înțelegi, -5 > – 5.1, chestii.

    Inițialele le știi?

    Da, vreau o tiranie care să nu se lase înduplecată cu nici un chip să-i interzică și să-i șteargă din istorie, ca să creadă viitorimea că s-a clădit ceva ușor în țara asta, că luzerii învățau să pună faianță iar Lăză mergea pe gazon și nu prin lături.

  55. Yeba, şi mie mi se pare mai amuzant umorul de toaletă al lui Vadim, aşa îi vine lui, nu poţi să-i reproşezi că i-l comandă cineva.

    E o diferenţă să auzi un motan în călduri urlând pe acoperiş sau un trubadur cu batista pe mandolină şi suflând în hidrant cu ochii la punga de la cingătoarea amorezului şchiop.

  56. @leon

    Lasă, că Revista e ca Voiculescu: e bine să existe. Cred că cea mai mare tragedie acum ar fi să fie dat afară Felix din USL şi să nu mai iasă Revista pe piaţă.

  57. @leon: la o adică, măcar ție au ce să-ți ardă, și e literatură de bună calitate. Alții în schimb, aș pune pariu, n-au scris romanele vieții lor, cu care ne-au amenințat un deceniu, pentru că știau că o să le ardă Băsescu. Cu Neamțu. Au scris, în schimb, numai glumițe triste pentru care ar trebui să fie recunoscători dacă le-ar șterge cineva din istorie. Am același mesaj pentru tine, stai liniștit, când vine inchiziția NR, îți promit că intervin eu la Neamțu. Mă am bine cu el.

  58. @Florino,

    ce sa mai zic?

    mi-am aminitit de vremurile de glorie in care s-a cerut interzicerea noastra de la tribuna parlamentului, de cei pe care i-am ajutat sa ajunga la putere

    hai, bonsoarovici

  59. @Florina, spune, nu ma fierbe! Am un pariu interior, am un simpatiu acolo. Pe net nu zăresc inițialele.

    Oricum, inteleg ca e asumat de toata fițuica.

    Ei, mie imi placea mai mult Romania Mare, că avea mai multa miez, zicea ca e Căposu pensat și amantul Doinei Cornea.

    😆 stai fără frică

  60. @Florina

    e semnat cu initiale identificabile dar degeaba, deoarece gazeta nu este recomandata de NR, si nici nu trebuie recomandata vreodata de niste partidoizi

    maine ceea ce nu este recomandat poate fi interzis

    de aici pana la o noua operatiune Fahrenheit 481 distanta e mai mica decat pare

    fireste, totul facut in scopul pastrarii sanatatii morale a poporului

    1. identificabile dar degeaba, da, cu asta sînt de acord. asta vă şi doare, c-a fost şi e degeaba.
      nu, nu e recomandată, era doar scrisă la comandă. dau şi fragmentu' de stenogramă sau spui tu la comanda cui?
      cît de ridicolă e chestia asta cu interzisu', nu mai zic. doar mă mir că o mai fluturaţi voi. ba nu, nici măcar nu mă mai mir. în fond, ce altceva puteai să zici?

      hai bonsoar, stai fără frică.

  61. @

    doua articole de larg interes public, culese din gazetele recomandate spre lectura de NR:

    "Rusia ne ameninţă. De ce nu ne pregătim de război" (Sabina Fati – Rl)

    "25 octombrie 2011. Operațiunea "Instaurarea monarhiei" (Adrian Patrusca – Evz)

    1. Leon
      da' asta în interesul cui e?

      "Figura de cretin strident a lui Lăzăroiu nu e doar rezultatul biologiei. Meritele naturii trebuie împărţite aici cu strategia de laborator a PDL. […] în jurul sociologului-mutant…"

      apropo, e foarte curajos semnată, felicitări! şi nu, nu scrie "mai puţin cutare".

  62. @Bleen despre fotbal si viata: 23.49:

    Mie imi place cel mai mult Chivu; dintre toti el stie cel mai bine sa se pozitioneze. Chivu nu da la fel de multe goluri ca Mutu sau Camataru, dar a evitat mai multe goluri in propria poarta decat au putut marca cei doi la un loc in portile adversarilor. Valoarea lui consta in spiritul de sacrificiu (uneori isi sparge capul) si in capacitatea lui de a intelege mai bine sfatul antrenorului. Ca urmare, dintre toti, el este singurul care a fost un adevarat capitan de echipa si singurul care va deveni un bun antrenor. Astazi, de la echipa MB, eu cred ca cel mai bine s-a pozitionat Bleen. Nici cu All That Jazz nu greseste.

  63. @

    si sa te mai miri ca singura presa care merita citita a fost recomandata de NR?

    si sa te mai miri ca prima NR a fost imaginata de Virgil Magureanu, fondatorul Partidului Noua Romanie, transformat ulterior in Partidul National Roman?

    si sa te mai miri ca in tara asta, oricum ai invarti lucrurile, nu-ti iese decat de o noua mistica legionara si de o noua vulgata balcanica?

  64. Pe mine ziaristii prosti ma amuza.Ascult si rid.

    Tot pe mine ziaristi prosti si infatuati ma enerveaza . Nu ii mai ascult.

    Imi permit sa lansez nun mesaj

    Stimate Domnule Tapalaga si Stimate Domnule Turcescu

    eu speram ca ati invitat o pe Monica Macovei pentru a afla de la domnia sa care e viziunea PDL sa a dinsei pe diverse subiecte.

    Am constata ca de fapt ati incercat sa o atrageti intr o birfa a PDL ului, cui ii miros picioarele, cine pe cine a mai injurat, ce face Boc cu remanierea, cu cine se cerarta Monica. Chestii de astea intelectuale.

    Va sugerez ca data viitoare sa discutati totusi cu D-soara Adelina Pestritu.

    Cred ca este mai aproape de dorintele si posibilitatile Dvs.

    Si se mira ca nu mai cirteste nimeni presa scrisa.

  65. @ cânele

    ""Toate trei inaplicabile şi toate trei inutile.""

    In ce sens "inaplicabile" ? De ce "inutile"

    ""Precizarea “materializarea lor nu necesita cheltuieli” spune tot despre adecvarea lor la realitate.""

    Care ar fi cheltuielile( la fiecare din cele trei idei)?

  66. Tucu, chestia cu importatul electoratului era o gluma. Pe cuvantul meu!:)))

    Dar serios vorbind, si cu mentalitatea lui trebuie facut ceva.

  67. @Mih

    Daca am putea schimba electoratul nu am mai avea probleme cu clasa plitica.

    Daca te ai plictisit de ""fata "" electoratului ai o suingura sansa . Unii au ales o si acum ne scriu din zari indepartate.

    Sa stii ca banul si puterea primite brusc si in cantitati prea mari timpesc.

    Dupa ce militianul te a salutat, portarul s a plecat in fata ta si gasca de tuteri botezati consilieri iti aproba orice prostie parerea despre tine insuti se schimba rapid in bine. De aici mai e un singur pas inainte de a te posta in fatta oglinzii si a te mira cit de destept esti.

    Unii rezista e adevarat dar nu sunt multi.

  68. Indiferent care este tema postării, din cînd în cînd apare nea Tibi şi ne bagă pe gît cele trei idei fixe pe care le are. Toate trei inaplicabile şi toate trei inutile.

    Precizarea "materializarea lor nu necesita cheltuieli" spune tot despre adecvarea lor la realitate.

  69. @Tucu 17:22

    Daca vrem sa schimbam CU TOTUL clasa politica ("sa arate altfel"), hai sa schimbam si electoratul, ca si de "fetele" lui m-am plctisit…Poate importam, dupa ce stabilim criteriile rasial-estetice convenabile…

    Mai Tucule,si ce e cu "vor fi la fel de idioti"? Daca te referi strict la co-partidestanii si co-usl-itoii d-nei Chivuta Aura Vasile, nu zic ca nu ai dreptate. Ba mai sunt unii (din pacate) si in PDL (da'NU toti). In plus, e nevoie si de BAZA, nu doar de VARF.Iar AB ar putea lucra pe doua fronturi: sustinere si presiune pe elementul politic (de DREAPTA) si contributie pe normalizare mentalitate electorat (forta exemplului nu e de neglijat). Si inca ceva: tu, eu, altii ca noi asteptam sa faca altii toata treaba, sau facem si noi cate ceva ( o idee, un gest…)?

    Optiunea mea la intrebarea lui FC: "…o asociație cu 100.000 de membri și 1 milion de simpatizanți care sprijină condiționat 20-30 de candidați ai unui partid existent(?)! Pdl, să zicem(?")!. F important cuvantul CONDITIONAT!!! Si sa nu uitam ca 2012 e fff aproape!

  70. Eu sper ca este posibil sa se analize si sa se promoveze si urmatoarele idei:

    Coruptia generalizata si imoralitatea crunta a fruntasilor politici si a conducatorilor unitatilor de stat este cauza. Solutia este impunerea treptatata de conducatori onesti in fruntea unitatilor de stat.Ocazia proxima pentru a demara un proces de identificare si impunere treptata de conducatori onesti o reprezinta localele din 2012.

    Eu am convingerea ca un candidat credibil la o functie de primar sau de presedinte de CJ este o persoana onesta daca ar asuma public ca daca va fi ales va respecta urmatoarele idei:

    1). -va posta zilnic si detailat pe site-ul institutiei absolut toate cheltuielile zilei precedente ( atat cu toate achizitile de materiale,servicii si investitii cat si toate cheltuielile cu personalul)

    2).-in cazul in care institutia a pierdut irevocabil un proces va face in max. doua luni toate demersurile pentru recuperarea tuturor prejudiciilor de la toti cei vinovati

    3).-va demisiona daca nu materializeaza cele doua idei de mai sus

    Eu cred ca un candidat care nu accepta aceste idei nu este o persoana onesta.

    Aceste idei nu contravin legislatiei si materializarea lor nu necesita cheltuieli.Aceste idei sunt si puternic populiste ( in sens corect) si asumarea publica si intens mediatizata a lor de catre un candidat ar trezi interesul,simpatia si sprijinul atat al cetatenilor dezamagiti, nehotariti cat si pa celor indiferenti. Materializarea lor ar fi un puternic exemplu despre un alt mod de a castiga alegerile si despre un alt mod de a face politica si administratie.Poate ca treptat un intreg partid ar asuma public aceste idei si ar candida cu angajamentul ca daca ajunge la putere va nominaliza conducatori in fruntea unitatilor de stat care sa materializeze aceste idei.

    Eu sunt hotarat sa trimit sute de emailuri la sute de candidati la functii de primari in municipii si la candidati de presedinti de CJ-e in care sa le prezint aceste idei si sa le propun sa le asume public.

    Desigur ca daca aceste idei ar fi propuse in numele unui grup organizat in acest scop ar putea avea efecte sensibil crescute.Desigur ca as dori constituirea unui astfel de grup care sa faca presiuni inca de acum asupra posibilor candidati la functii de primari si de presedinti de CJ sa analizeze aceste idei si sa le asume public.Desigur ca as dori sprijinul a cat mai multe persoane in mediatizarea acestor idei.

  71. @nedo

    De ce sari ? Nu am si eu dreptul la sanatate?

    Cind ne jupoaie astia cu fumatul taci si platesti.

    Nu ma supara ca vorbesc cu Vitrina si te trezesti cu Aura Vasile la poarta ca ti cere voie sa-ti danseze din buric.

  72. @Bleen ,

    O mica complectare.

    In 2008 parlamentul s a schimbat in proportie de 80 % deci au aparut 320 de figuranti noi.

    Tartorii -cei 80 sunt aceiasi de 20 de ani.

    E un fel de ""Tinar si nelinistit"" care din 4 in 4 ani schimba figuratia.

    De fapt nu vrem o clasa politica noua ci o scimbare la virf. Vor fi la fel de idioti dar macar vor arata altfel.

    Eu de cind le tot vad pe Aura Vasile ,Norica Nicolai , Rovana sau alte floericele am probleme de erectie. A avu dreptate boietul Berlusconi cind vorbea de stiti voi cine.

  73. Si eu sustin argumentatia lui Florin, dar nu mi-e clar cum AB va putea sustine oameni ca lumea din mai multe partide, chiar daca toti sustinutii au calitati & idei de dreapta. Chestie de credibilitate, fiindca electoratul judeca tot pe partide.

  74. În 2008, componenţa Parlamentului s-a schimbat în proporţie de 80% (sau ceva de genul). Leadershipul partidelor e format din oameni relativ noi şi tineri.

  75. Obiectivele sunt OK si, cred, fezabile in contextul dat, iar "transformarea" in partid este cel putin nerealista (juridic vorbind nici nu este posibila). Florin Cojocariu argumenteaza si puncteaza foarte bine in acest sens in comentariul lui de la 15:30.

    In ce priveste justitia as sugera ca un obiectiv ar putea fi acela de a modifica Legea privind CSM/initiativa legislativa astfel incat: (i) nr. membrilor nemagistrati sa fie mai mare; si (ii) membrii Consiliului sa fie alesi de tot electoratul, prin vot uninominal, pe baza unui program foarte concret (vor trebui sa-si faca campanie, sa participe la dezbateri publice; sa li se ceara/sa dea explicatii pe sentintele date etc.). Ulterior s-ar putea extinde si la (o parte din) judecatori si procurori.

  76. Sunt de acord cu Florin Cojocariu ca profitind de votul uninominal o asociatie bine organizata ar putea imfluenta decisiv in zonele in care are suficienti aderenti alegerea unui candidat.

    Mai mult fiind asociatie ar putea sprijini orice candidat venit pe partea dreapta chit ca acesta candideaza pentru PDL, NR, poate un nou PNL sau Miscarea Populara.

  77. Nu cred ca este vorba numai de adrenalina.

    Ca sa revitalizezi un bordel schimbi curvele nu paturile.

    In politica este la fel. Lumea vrea figuri noi pentru ca cele vechi si au pierdut ce aveau mai de pret -nu fecioria ci credibilitatea.

    Ca sa revin la brinza poate ca unii gindesc ca sefii din alimentatia lui Ceausescu- ce dracu vor astia ? Au vrut brinza ? Le am dat brinza.

  78. @bleen era multinationalelor a apus de mult doar ca multi nu vor inca sa accepte asta. Statul care va pune accent pe dezvoltarea IMM-urilor si care va elimina statul social,taxele inutile, burocratia inutila si o va reforma pe cea necesara va deveni in scurt timp cel putin o putere regionala.

    Cat priveste interesel tinerilor in politica :

    In 2002 deveneam membru PDL la varsta de 16 ani(OTPDL)

    intre 2002-2004 Vrancea devenise aproape o dictatura cu Marian Oprisan care punea pumnul in gura tuturor.

    in 2004 am participat la prima campanie electorala(Roma)

    in 2007 am fost in Romania dar nu m-am implicat

    in 2008 am fost numit sef de campanie in comuna Tulnici, Vrancea – PDL a obtinut 600 voturi plecand de la 200 cat obtinuse in 2007. Devin presedinte OTPDL Tulnici

    in 2009 PDL a obtinut 980 de voturi(PSD 1020)

    in 2010 am refuzat functia de vicepresedinte PDL Vrancea. PDL incepuse sa devina tot mai concret un nou PSD si am inceput sa ma indepartez.

  79. Tucu, vorbeam odată cu un cioban de prin Buzău, i-a lăudat telemeaua. Mi-a spus că aia nu e telemea, ci brânză. L-am întrebat care e diferenţa. Mi-a zis că telemeaua e mai moale.

    Deci există 5 feluri de brânză, al cincilea fiind chiar brânza.

  80. Stau și eu ca baba la poartă, cu mâna la falcă, și mă mir de lumea care trece. Nu pricep și pace de ce e dezamăgită lumea asta că Blogary nu face partid. Păi face Neamțu! De ce ar mai trebui unul sau de ce ar trebui Madame să se dizolve în NR, e greu de priceput. Părerea mea e că a face partid acum e o eroare. În principal pentru că entuziasmul nu ține loc de politică de cadre. Și pentru că mi se pare preferabil să construiești o structură de putere în care oamenii să facă dovada a ce pot și care să-și rodeze și să-și descopere liderii, cum are șansa să facă Asociația Blogary acum, fără a atrage valuri de oportuniști și "tineri" care să ajungă demni urmași ai lui Ponta sau Urban. Dar și pentru că setând așteptări modeste, ai ocazia să le depășești, nu să dezamăgești. Din motivele astea, deși acum înafară, susțin fără rezerve programul actual al asociației. Se prea poate să mă înșel și structura partinică care se anunță a fi Noua Republică, să fie calea mai rapidă către reformă. În orice caz, nu există altă soluție înafara celor două: fie faci partid, și ai proprii tăi candidați, fie dobândești influență printr-o asociație și sprijini candidații altora. A avea oameni aleși care aderă la un program politic e singura cale de a pune în practică programul. Încă nu e clar dacă e mai bine ca ei să fie în partidul tău sau să fie susținuți condiționat dinafara partidelor. Mă uit la PDL și mă întreb în ce măsură reforma PDL a fost anihilată tocmai prin primirea în partid a reformiștilor. Ca să fiu mai limpede, un experiment teoretic de gândire: cine e mai puternic, un partid care reușește să bage în Parlament 5 candidați ai lui, sau o asociație cu 100.000 de membri și 1 milion de simpatizanți care sprijină condiționat 20-30 de candidați ai unui partid existent? Pdl, să zicem?

  81. @ @x3:

    Daca din 2004 pana acum nu s-ar fi intamplat nimic, da' NIMIC bun, as fi zis ca tine.

    DAR, cu ce a lasat PNL-Tariceanu & PSD, cu criza, cu papagalii din PDL, cu dansul pingusindi, cu coana a batrana-si-la-rele-naravita Justitoaia, cu dragul de statul asistential si manele al muuultora, plus "T(i-)ar Putinul de la Rasarit ETC., TOT s-a mai facut cate ceva BUN (altfel, eram cu adevarat in buda). Trebuie sa fii ori idiot, ori super/ultra/mega carcotas, ori de rea-credinta ca sa nu accepti acest adevar. Ca e loc (oho!) de mai mult si de mai bine, categoric! Cat despre "violente" ele pot veni prin presiune pasnica dinspre societatea civila si coercitie/sanctiune din partea statului (exemplul din invatamant sta marturie). Sa spui ca e mult de lucru si greu de facut e una, sa spui ca nu se poate, cred ca nu prea mai avem dreptul.

  82. Ca declaratie de intentie, laudabil.

    Ca aplicatibilitate, doar vorbe frumoase.

    Pentru ca, de exemplu, puteti stringe nu o suta de mii de semnaturi, ci chiar un milion, initiativa de la punctul 1, odata depusa la una din camerele Legislativului, are nevoie de raport al "comitetelor si comitziilor", de aprobarea "biurourilor" permanente pentru introducerea pe ordinea de zi, de lobby sustinut pe la "palitrucii" reprezentanti ai "partidelor" et. etc.

    Puteti sa ma injurati, dar am convingerea ferma ca, in Romania, lucrurile nu se pot misca in nici un sens prin mijloace non-violente. Si asta pentru ca nimeni, dar NIMENI, nu are respect pentru LEGE.

    Nici macar eu, pentru ca sunt in vigoare tone de legi cretine si anti-romanesti de-a dreptul.

    Legi facute si votate tocmai de "palitrucii" gruparilor de interese sordide pompos autointitulate partide, aceeasi carora le veti trimite spre aprobare si adoptare proiectul de la primul punct.

  83. Cam ca si bleen, idiferenta mea politica s-a manifestat intre 1996 si 2004.

    Insa:

    – deja in 25.12.1989 incepuse sa-mi puta a conjuratie fesenista

    – in 12 ianuarie deveneam nu doar anti-iliescian convins, ci anti-fesenel

    – maica-mea a vrut sa intre in 1991 la PNTCD, unde fusese membru tatal ei, dar n-a mai apucat, caci i-am convins pe babaci sa paraseasca tara, desi eu mai aveam doi ani de studentie.

    – eu n-am fost membru al niciunui partid

    – sa nu indrazneasca cineva sa spuna ca n-as mai fi tanar!

  84. @Bleen

    Eu am 2 baieti. unul e de virsta ta celalalt are 28 de ani. Ambii sunt implicati. Asta au auzit acasa asta fac.Lucreaza in firme pline e oamei de virsta lor unde se discuta politica. Nu stiu citi se duc real la vot dar subiectul nu este ignorat.

    Probabil ca majoritate tinerilor sub 30 de ani nu se mai implica in politica. Ai dreptate cu conditia sa acepti ca majoritatea asta poate fi undeva intre 60- 70 % .Restuul cred ca merita efortul.

    Desigur ca activism ai sa vezi tot la cei care au prins gustul de a face politica la inceputul anilor 90 dar asta nu inseamna sa abandonezi ideea sau speranta ca vei putea atrage linga tine si oameni mai proaspeti.

    Cred ca exista in discutiile noastre o lipsa de precizie in definitii.

    Se foloseste termenul neimplicati .Termenul poate cuprinde electorat ne interesat de politica, scirbit de politica sau pur si simplu nehotarit.

    Cel putin cu ultimele doua categotii merita sa ne pierdem timpul.

  85. păcat. i-ai ratat pe ciumara, pe ăla care semăna cu ăla de la prodigy (gavril dejeu), miscihe, mircea coșea și pe dana la teo în emisiune, cu ăia mici, andrei și mihnea. by the way, dacă o să ai de gînd să ai copii vreodată, să nu îți dea cumva prin cap să le pui numele andrei și mihnea.

    între timp, mircea geoană a fost ambasador la washington. în rest, n-ai ratat nimic.

  86. @tucu

    În decembrie 89 aveam 14 ani.

    În 22 decembrie eram fan Iliescu.

    În 12 ianuarie începeam să am primele îndoieli.

    În 29 ianuarie deveneam anti-iliescian convins, după o emisiune TV (Gaudeamus) în care s-au dat imagini cu contra-demonstraţia fesenită (camioane pline de muncitori cu bîte)

    În februarie 90 maică mea intra în PNL.

    În mai 90 mergeam în Piaţa Universităţii (deşi nu eram bucureştean, veneam din Giurgiu).

    Am fost membru PNL la elevi şi la tineret.

    La alegerile din 96 (primele la care am votat – în 92 aveam 17 ani) am fost ca observator din partea CDR (am fost într-o comună din judeţ, Răsuceni, unde auzisem că-s probleme – gen stat cu cuţitul la intrarea în cabină – confirmat).

    Din 90 pînă în 96 am mîncat politică pe pîine, cu Zig Zag, Baricada, Expres, Academia Caţavencu, Cristoiu, Divertis, Patapievici, Liiceanu, Pleşu, ALexandru Andrieş, România Liberă…. Dar nu se pune, că erau vremuri speciale, cînd înlocuisem vechile rivalităţi Steaua-Dinamo cu noile rivalităţi, FSN-partidele istorice.

    De prin 96 pînă în toamna lui 2004 nu m-a mai interesat politica aproape deloc (adică de pe la 21 de ani pînă la 29 de ani).

    Tinerii sub 30 de ani nu se implică nicăieri în lume în politică. Dacă e rost de revoluţii, spart geamuri, dat foc la magazine, legat cu lanţuri de dragul încălzirii globale sau a raţei pitice, atunci e de ei. Probabil e normal să fie aşa. Asta cu "să ne adresăm tineretului" şi "să ne adresăm neimplicaţilor" e o prostie. E ca şi cum ai vinde mănuşi ciungilor sau periuţe de dinţi ălora fără dinţi în gură.

  87. @Bleen

    Eu fac parte din generatia care stia ca exista 4 feluri de brinza-Telemea , de burduf si de vaci + cascavalul cu variatiile regionale de rigoare.

    Eu am avut sansa sa descopar ca exista mult mai multe. Altii nu.

    Daca vrei sa ai mincatori de brinza si nu mincatori de telemea , burduf si de vaci, trebue sa convingi consumatorul ca exista si altceva in afara de ""Alimentara""

    Noi ne am lansat in teorii politice folosind termeni de dreapta -stinga fata de un electorat care atita stie PSD PDL si PNL. Si nu vorbesc de electoratul slab educat ci si de mii de tineri coorporatisti sau nu dezinteresati de politica deoarece cele trei produse politice romanesti i au facut sa considere ca de fapt nu exista politici ci politicieni si acestia sunt croiti toti dupa chipul si asemanarea celor 400 de hidosi care umplu ecranele tv.

    Acestora trebue sa le prezentam o societate in care sa se regaseasca -poate Blogary, cu care pot sa dialogheze,si care sa le prezinte lideri autentici. Mihai Neamtu poate fi unul dintre ei daca nu va fi uutilizat si uzat aiurea.Trebue sa mai gasim si altii. Printre voi cei de 25-45 de ani.

  88. mishu jamie,

    nu cred ca parlamentul e vreo piedica pentru poporul "suveran". Daca maine Anastase propune luarea in dezbatere schimbare a Constitutiei doar din acest pdv, oricat nu le-ar placea parlamentarilor ar vota pentru. Nu este insa clar pachetul de schimbari simultane ce sunt dorite si, implicit, succesul acestora la referendumul de adoptare a noii constitutii. Rezultatul la limita din 2009, nu-i permite nimenui sa fie sigur de reusita.

  89. Problema partidelor sau construcţiilor politice care vor să atragă nemulţumiţii şi neimplicaţii e că în proporţie de 99,9% liderii, membrii şi simpatizanţii lor (şi eventualii votanţi) au votat cu PDL în 2008 şi cu Traian Băsescu în 2009.

    Toţi vor o nouă generaţie dar cînd se uită unii la alţii descoperă că unii au 47 de ani, alţii au 62 de ani, toţi vor ca neimplicaţii să se implice dar niciunul dintre ei n-a pierdut nicio rundă de alegeri din 20 mai 1990 încoace, n-au ratat niciun partid sau asociaţie sau alianţă, niciun PNL, PNŢcd, PL93, PNLAT, PAC, UFD, PAR, URR, PNLCD, CDR, PD, PLD, PDL, DA etc, niciunul dintre ei n-a trăit victoria lui Constantinescu din 96 altfel decît euforic şi cu şampanie, niciunul dintre ei n-a pierdut nicio ştire politică în ultimii 10 ani şi nicio dispută online între Noi şi Ei, între ai noştri şi moguli, între băsescieni şi geoanişti.

  90. Hanzy,

    Fii etent cu ceasurile pentru ca au o anumita bursa functie de calibru , editie, etc etc trebue sa te pricepi nitel . Si mie imi plac.

    Cit despre membrii fondatori Blogary eu am avut pina acum vaga senzatie ca nu s au inteles intre ei.

    Sa speram ca s au limpezit apele si se va putea construi pe o baza stabila.

  91. … mda… orgolii mari… vom colabora punctual cu noua republica.. cum?..lazaroiu unde_i ? a iesit a doua mungiu?…regret.. asteptam altceva..

  92. Cum facem Parlamentul sa respecte vointa poporului "suveran",exprimata prin Referendumul national din 2009? Voi vedeti vreo cale?

  93. tucu, pai nici eu n-am trantit usa! Ba chiar incercat sa zgandaresc orgoliul de constructie, poate sa da la liber ceva tonus pentru organizare …

    Pretul aurului?! Are suisuri si coborasuri. Ti-am spus inca de atunci ca, daca esti interesat de castig rapid, nu merita, dar daca vrei mentinerea pastrarii puterii dumitale de cumparare pe termen lung, atunci n-are cum sa strice. Am incercat si eu jocuri speculative pana acum vreo patru ani, dar un esec maricel m-a facut sa prefer siguranta driblingului financiar, cu taota adrenalina sa. Am cumparat, de exemplu, recent doua ceasuri automatice Omega – Constellation. Impreuna valoreaza cam 4500 EUR, suma nefiind influentata de cotatia aurului.

  94. @Hantzy

    Oare nu am formulat corect?

    Eu am afirmat ca plecarea ca asociatie civica este optiunea optima si nu am facut altceva decit sa las usa deschisa. Poate in viitor ne va ciupi dracu de fund si vom capata ambitii executive.

    Mai bine decit sa te iei de teoriile mele stratego-politico-tactico-fantasmagorice hai sa ne unim puterile si sa convingem fondatorii Blogary ca trebue sa trecem la organizare. Chiar si pentru faptul ca se simte necesitatea discutiilor directe la o cafea ,bere, prigat, coca cola, ceai sau apa chohioara.

    PS. Cezici de pretul aurului? 1650 azi . In ultima luna a pierdut 23%.Dupa imobiliare eu cred ca asta a fost balonul la moda.

  95. nea zapada, 08:44

    Asa?! pai daca e o neintelegere in termeni, prima care l-a folosit e Madama. Cu un scop clar.

    Dar sa presupunem ca e vb de incoerenta. Mi-e ca-n ast caz, necazul e inca mai necaz: stat minimal egal incoerenta politica?!

    Sau vrusi sa potolesti spiritele cu o gluma de genul "independent egal indiferent"?

  96. Tucu, de ce sa davina Blogary partid? Inteleg ca pentru a deveni partid deja Noua Republica strange semnaturi. Cum Blogary si-a anuntat deja intentia, prin bleen, de a conlucra cu NR, n-ar fi niciun conflict de interese sa existe si una si alta.

    Imi amintesc de un program de atragere a celor neimplicati politic, a celor independenti. Presupunand ca m-as hotara sa completez o adeziune, iar ea sa mai fie si aprobata, eu personal n-as dori sa ajung membru de partid. Si e posibil sa mai fie si altii ce gandesc la fel.

    PS. A propos, stimata redactiune: in eventualitatea unei aderari la asociatie, eu n-as avea posibilitatea sa platesc contributia de 120 RON in forma afisata. Exista cumva vreo alternativa? In caz ca nu, parca exista si un statut de "simpatizant"?! Neaparat cu diploma: mi-a facut nevasta cadou o groaza de rame, care stau goale pe pereti …

  97. Buna dimineta! Obiective clare si precise.

    P.S. De adeziunile alea se mai stie ceva? (intram in contradictie cu punctul 4 :D)

  98. ok. obiective clare si precise. imi plac. Am facut si pentru Asociatia Blogary, ca si Noii Republici, pagina dedicata pe blog (sus in bara – dar sa n-o dati in bara nici unii, nici ceilalti :)!!!) – pentru popularizare.

    astept legea electorala si petitia la semnat

  99. Cred că disputa Merfu-Bleen s-a stârnit din cauza unui termen interpretat greşit.

    Merfu a vorbit de inconsistenţă calchiind termenul englez, care înseamnă incoerenţă.

    Bleen la- folosit cu sensul românesc, lipsă de conţinut solid.

    Nu ţi-am zis, soro, că e fandacsie?

  100. Must see si e cotat cu 9-9,50? Adica aproape 10? Nu cred ca filmul in sime face atat, deci inseamna ca mesajul e esential? Uaaaau, cred ca intram in chestii psihologice.

    Atunci sa ne spuna si dl. Neamtu ce nota ii da.

  101. @Bleen,

    Oamenii spera ca in sfirsit se va misca ceva. Oamenii spera ca pe piata se va gasi si altceva decit USL si PDL si sunt dispusi sa puna umarul la lansarea acestor oferte politice.

    Vad ca dupa indelungi discutii Blogary s a decis spre actiunea civica. Dupa parerea mea este mult mai fezabil si poate mai eficient (pentru posibilitatile Blogary) decit a incerca din start infiintarea unui partid politic. Daca acrtiunea civica prinde contur si consistenta atunci se poate analiza si lansarea in politica.

    Sunt total de acord ca au trebuit lansate principiile generale ale asociatiei dar zic eu ca aici trebue sa te opresti .Ca sa mergi mai departe societatea trebue pusa in pagina.

    Pe cine se bazeaza,care este modul in care se structureaza societatea, care este modul de actiune,- un program mai nuantat, etc

    Cred ca numai asa se va putea iesi din pozitia de blogul lui Bleen si trece la nivelul unei asociatii lucrative.

  102. @adrian merfu: v-ați metaenervat, făcând un metacomentariu intertextual din care nu am înțeles decât că funcționarii din occident au un fel de-al lor de a vă duce cu vorba și că posedați o inteligență cu standarde înalte, care detestă să fie subestimată. Dar n-am înțeles ce anume nu vă convine. En fin, vorba funcționarului francez, nu vă faceți griji, mai toată lumea pe-aici vă estimează inteligența. De sub-estimare nici nu poate fi vorba!

  103. Daca e sa fie fotbal, bleen prefera mijlocasii la constructie, iar Mihail Neamtu varfurile. Corespunzator profilului fiecaruia, atat cat am apucat eu sa le cunosc.

    De altfel, cred ca cei mai multi prefera atacantii, "furtunosii" cum ii numesc nemtii: atletici, mereu suprinzatori, extraordinari pe suta de metri, capabili de ruperi de ritm exceptionale.

    Osandit sa raman minoritar si in acest caz sau, poate dintr-o falsa impresie ca li se face o nedreptate, eu am preferat fundasii: Beckenbauer, Vogts, Stefanescu, Iovan, Petrescu. Sau portarii: Zoff, Kahn, Buffon, Casillas.

    I-am asemanat cu ministrii de finante, cu cei care au doar rolul "ingrat" de a pazi plasa de gauri.

    Si, pentru ca tot veni vorba, lideri pentru proiectele comune aveti. Si, vorba domnului Vlaston, liderii trag in sus. Sunt insa mai expusi si deci, mai putini longevivi. Asa ca un fundament durabil, cred, e necesar. Exista in acest sens deja o strategie? Intreb, pentru ca am incetat sa cred ca, intr-o lume in care legile naturale sunt profund blocate, s-ar rezolva de la sine.

  104. D-nul Neamtu sa stie ca eu am o treaba cu Raducioiu.Nu-mi plac bigudiurile pe care-si pune limba.Sa o lase mai bine in onduleuri naturale.

  105. @drian meerfu

    Poate reuşeşti să fii ceva mai explicit:

    "Dupa aceea spuneti ca va opuneti inconsistentei politice dar in acelasi timp promovati statul minimal. Este evident ca aceste doua pozitii sunt in contradictie si vorbesc in special in cazul Romaniei."

    De ce este evident contradictoriu faptul că susţinem statul minimal şi ne opunem inconsistenţei politice (inconsistenţă politică egal lipsă de consistenţă politică adică egal lipsă de conţinut politic). De ce incosistenţă politică egal stat minimal? Şi cum poate fi consisentă o federaţie de state inconsistente? Şi, mai ales, ce înţelegi prin incosistenţă?

    Iar stat minimal nu este acelaşi lucru cu descentralizarea (deciziile politice se vor lua la nivelul judeţelor/regiunilor). Nu. Limitarea statului nu înseamnă mutarea atribuţiilor sale de la centru în teritoriu, ci eliminarea lor.

  106. @bleen

    Este aceasta vreo tactica de a evita complet comentariul meu? Am intalnit asemenea mod de raspuns la functionarii din occident. Nu ma apuc acum sa reiau ce am spus si criticat referitor la declaratia dumneavoastra. Dac doriti intr-adevar o analiza serioasa a ceea ce sustineti va rog sa procedati ca atare si sa nu-mi subestimati inteligenta cu raspunsuri aiuritoare. Daca nu doriti un dialog pe tema este din nou (evident) dreptul dumneavoastra insa in acest caz eu unul nu voi crede ca veti respecta ceea ce sustineti aici. Nu luati acest lucru ca o amenintare si va spun asta datorita modului general in care se raspunde la asemenea observatii.

  107. IPP e neutru. IPP are alte criterii: prezenţa la vot, cît de activi au fost aleşii etc.

    Blogary nu e neutră şi nici nu joacă rol de condică de prezenţă.

    Şi nu vorbim de dislike-uri pe facebook, vorbim de voturi. Evident, că nu toate organizaţiile sînt omnisciente, omnipotente şi omniprezente. Catch all, cum ar zice americanii.

    Îmi place chestia asta: nimeni nu vrea să treacă Dîmboviţa înot pe motiv că nu-i Pacificul.

  108. @mihail neamtu

    dar de Alina Cojocaru, prim-balerina la The Royal Ballet-Covent Garden, in rolul principal din "Frumoasa din padurea adormita" ce parere aveti?

  109. PS: Mirel e un mare si fin psiholog. Mi-au placut in ordine Camataru, Lacatus si Raducioiu. Romario, da, insa inaintea lui Gary Lineker. 1983, Boloni, a fost si ramine memorabil.

  110. 1. "dar pînă scapă ei de mentalitate, ne-am gîndit să-i scăpăm noi de obiceiul ăsta prost"

    din cocos nu faci gaina, nici din curva gospodina, din drum nu faci carare. ca sa nu mai spun ca nici din curva NU se poate face fata mare.

    2."vom susţine şi promova…acei politicieni care au dovedit că…"

    cu una buc. floare NU se face primavara.

    3."vom monitoriza…site dedicat şi o bază de date care să poată fi consultată public"

    deja IPP-ul are ceva gen. la ce foloseste ?

    4."vom monitoriza…vom pune în discuţie publică…vom avea un site dedicat, un site care sperăm să fie un coş de gunoi al birocraţiei"

    birocratia este o bestie careia i se rupe de site.

    5."vom urmări şi sancţiona…vom monitoriza (laitmotiv!)…"

    de urmarit, ii urmarim si acum; la capitolul SANCTIONARE am o nedumerire: ne limitam la dislike-uri pe facebook, CA SI PANA ACUM, sau trecem la o faza superioara tip "rahat pe clanta apartamentului social al lui Ciutacu" ? Macar.

  111. Gata, mă duc să mă uit la All That Jazz (cu Roy Scheider – 1979). Revoluţiunea se amînă pînă mîine.

    Vă anticipez întrebările:

    1. Blogary va colabora cu Noua Republică, cu ARSIT şi alte organizaţii, pe proiecte punctuale, dacă acestea o vor dori.

    2. Blogary nu se va transforma în partid dar nu va fi neutră în 2012 şi nici nu va sta pe margine. Ne vom implica, vom fi în miezul evenimentelor. Cît de în miezul evenimentelor, vom vedea.

    3. Blogary nu este şi nu va fi o anexă a PDL. Lu' Blogary nu-i place de faţa lui Ioan Oltean. Şi nici de faţa lui Frunzăverde. Şi nici de alte feţe, idei şi atitudini ale pedeliştilor.

    4. Revin cu relaţia Blogary-Noua Republică, că am văzut că s-au tot pus întrebări şi au fost tot felul de insistenţe: eu personal am fost mare fan Boloni sau Lerby (îl mai ştie cineva?). Lui Mihail Neamţu cred că i-au plăcut Lăcătuş sau Romario (nu ştiu dacă e cu fotbalul – n-am discutat niciodată fotbal cu el, doar politică şi alte prostii d-astea)

    Notă pentru nemicrobişti: Boloni şi Lăcătuş au fost colegi la Steaua iar Lerby şi Romario, la PSV. Pentru cine nu-l mai ţine minte pe Lerby, era danezul cu nr 6, ăla de umbla cocîrjat, cu capul între umeri.

  112. Cred că de 65 de milioane de ani n-am mai trăit aşa ceva. Marile structuri se prăbuşesc sub propria greutate. Aparent paradoxal, dar cei mici vor supravieţui. Micile afaceri, indivizii, cei care au pus libertatea deasupra lăcomiei. Capitalismul e libertate, nu lăcomie, aşa cum mulţi par să creadă. Traiul pe datorie nu e capitalism, îndatorarea pînă la moarte şi după nu e libertate.

  113. @adrian merfu

    Nu înţeleg cum o structură federativă poate elimina inconsistenţa. Cînd nu credem în nimic, facem structuri federative? Nu înţeleg de ce cinci inconsistenţe adunate ar da o consistenţă. Ca să nu mai spunem că UE numai de consistenţă nu dă şi nu a dat dovadă.

    Crezi că cinci lozincari care nu cred în nimic dacă sînt puşi împreună îşi găsesc credinţa în ceva?

    Colapsul e efectul statului asistenţial, al traiului pe datorie, al preaplinului nejustificat, nu al inconsistenţei statelor.

  114. A promova statul minimal si a va opune etatismului sunt chestiuni oarecum identice lucru ce trebuieste evitat in astfel de declaratii. Dupa aceea spuneti ca va opuneti inconsistentei politice dar in acelasi timp promovati statul minimal. Este evident ca aceste doua pozitii sunt in contradictie si vorbesc in special in cazul Romaniei. Ganditi-va putin, Europa se gandeste pentru o uniune statala federativa pentru a evita colapsul tocmai datorita inconsistentei politice la nivelul statelor. Acelasi lucru se aplica si Romaniei in cazul in care statul va fi minimal iar deciziile politice vor fi luate de judete/regiuni sau oricum vor fi numite ele ceea ce va produce, in conditiile de astazi a calitatii oamenilor politici, sigur inconsistenta politica. De acord ca nici modelul politic de pana acum nu a produs consistenta insa acest lucru trebuie schimbat printr-o noua clasa politica.

  115. @elena

    Scuze pentru întîrzierea unui răspuns. Validarea adeziunilor a trenat din cauză de modificări în componenţa membrilor fondatori şi din cauză de modificare a statutului Asociaţiei (orice modificare trebuie anunţată la judecătorie etc).

    Întîlnirea rămîne valabilă şi va avea loc săptămîna ce urmează sau cealaltă. Veţi fi anunţaţi. Probabil că întîlnirea va avea loc seara sau în weekend, cînd n-are lumea serviciu.

  116. Buna seara,

    Ma bucur ca s-au stabilit obiectivele. Inseamna ca vor urma proiecte concrete la care sper sa reusesc si eu sa va ajut. Nu am mai auzit nimic de intilnirea pe care trebuia sa o aveti in bucuresti. Mai este valabila?

    Mult succes si astept cu nerabdare ceva concret pe care sa colaboram cum s-a intamplat la Arsit.

  117. scuze, dar in unele situatii nu pot sa nu-mi aduc aminte de bancul ala cu petrecerea de programatori, in care unul aduce femei, vreo 500 de mega.

    Cred ca intelegeti ce vreau sa spun.

  118. @Bleen,

    Vorbim. Deocamdata ne adunam, ne organizam, ne stabilim documentele interne etc. Vom discuta cu siguranta intern modalitatile de a colabora pe proiecte comune impreuna cu voi. Interesele noastre comune trebuie sa fie mai presus de orice mici orgolii si fara substanta. Sunt convinsa ca putem face o treaba foarte buna impreuna.

  119. @Mirel,

    Am remarcat 1 si 2, insa am raspuns global. Cele doua actiuni sunt EXTREM de importante. Daca putem si stabilim c-o facem – Noua Republica – va sprijinim! Cel putin la punctul 1.

  120. @nea

    Se pot traduce şi în neavasileză. Depinde însă căror neavasilezi te adresezi, că-s două tipuri: neavasilezii de inspiraţie rusă (neavasilovii – să ni se dea şi să ni se mărească) şi neavasilezii de bun simţ (un fel de neozeelandezi carpatini), care vor să nu li se ia şi să fie lăsaţi în pace.

  121. Salutam tintele precise si clare ale Madame Blogary!

    Sper sa reusiti, pentru ca va fi o munca redutabila.

    Sper, de asemenea, sa colaboram util, noi – cei de la Noua Republica si voi – cei care veti face evaluari, cercetare si analiza. Este vremea ca oamenii destepti, onesti si drepti sa creeze magistralele valorii in aceasta tara.

    Mult, mult succes va doresc!

    nicole tudor

  122. @ ""Cartea rosie a populismului ""si ""Cartea rosie a birocratiei"" pot deveni atractii media daca -minunile alesuilor sunt transcrise cu talent.

    Regret din suflet ca amica noastra Cati a iesit pe piata inainte ca Blogary sa fie pregatita sa o puna in valoare.Poate facem si o rubrica -""Cele mai pupuliste populisme""

    Eu as lansa un site intitulat'' Cartea rosie a populismului""

  123. Eu mă gândesc cum să traducem aceste obiective în neavasileză (de fapt, ar trebui şi în altă limbă, dar mi-e ruşine să o numesc aici).

  124. Asociatia Blogary "…se opune populismului…".

    Eu cred ca exista si un populism corect.Daca prin populism se intelege un comportament bazat pe promisiuni dorite de cetateni dar exagerate si nerespectate eu cred ca populismul corect ar consta in promisiuni apreciate pozitiv de electorat si doar aparent irealizabile.

    Eu cred ca adevarata schimbare va incepe atunci atunci cand unii politicieni vor avea determinarea sa faca promisiuni (aparent) populiste si le vor si respecta.

  125. Nimic despre "justitie"? Tare as fi curios sa ascult parerile "off record" ale unor magistrati despre CORUPTIE! Si o propunere de REZOLVARE fara implicarea unui sfert din bugetul Romaniei!

  126. pentru 2,3 și 5, cred că trebuie găsită o soluție simplă pentru a evalua politicienii, un format care să aibă și miză mediatică. Altfel, o bază de date e un instrument, are efect la cei care-l folosesc, prea puțini. Cred că ați putea face un "politoscop", un "aparat" care developează adevărata orientare a politicienilor, fie ei de la PDL, fie de la alte partide. Un set de criterii (legate de implicarea statului în viața individului) pentru care sunt măsurați săptămânal și li se dau note celor mai vizibili politicieni. Toate declarațiile publice, acțiunile politice și voturile în Parlament, contează. Fiecare acțiune de stânga (pentru creșterea rolului statului) înseamnă -1, fiecare acțiune de dreapta, pentru reducerea rolului statului, înseamnă +1. Ai votat coșul pensionarului, pac, ai luat un -1.

    Pe o scală orizontală, la stânga avem stânga comunistă extremă (:)), la dreapta avem dreapta conservatoare dură. Ar fi foarte util să avem o pagină simplă în care să avem două liste, pe două coloane: cei mai de stânga oameni politici, primii 10, respectiv cei mai de dreapta, primii 10.

    Când fac click pe nume, văd istoricul scorului, ce au votat, ce au spus, cu cine s-au aliat, etc.

    Doar o pagină care developează în orice moment poziționarea reală (relativă la România) a politicienilor.

  127. @flavia momentan inca in Romania. Sincer eu as fi si ma drastic incepand cu privatizarea sistemului de pensii si acordarea de ajutoare sociale in bunuri si nu in bani. Ex 3 mese pe zi oamenilor saraci.(As fi curios daca aia cu mertu se vor duce sa manance si ei ceva),

  128. Nu tu mariri de salarii, pensii si ajutoare sociale, nu tu vreun cos al pensionarului, nu tu sute si sute de Km de autostrada. Ce program e asta? In ce tara traiesc??

  129. I like @filadel.

    Ca asta e cel mai greu in etapa asta: de scris un text scurt, clar si cu directii putine.

    Cazul ăsta (bac-Cati-delarații Miki Mao) fiind caz-școală de populism și inconsistență, ar putea fi primul caz la Asociatia Blogary. Numai ca nu stiu cum să ajungă public, i.e. cum să năvălești cu el peste public, nu să caute publicul un site, că îl caută numai categoria care intelege deja și categoria @huitzi.

  130. "Madame Blogary susţine reforma constituţională şi reforma administrativă şi obiectivele acestora: stat minimal, libertate şi responsabilitate individuală."

    DA, foarte bine!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *