Data trecută, „băieţii” au fost nepregătiţi şi toată tărăşenia le-a explodat în faţă la referendum. De data asta, terenul suspendării lui Băsescu este pregătit cu atenţie, inclusiv în Europa, unde apar tot mai multe articole manipulatoare şi manipulate. De la Bucureşti.
Anul trecut, în octombrie, o doamnă angajată în cadrul Ministerului de Externe, unde servea interesele coaliţiei Grivco, s-a gândit să organizeze o excursie jurnalistică pentru reprezentanţii a trei mari gazete germane, pentru a le oferi acestora posibilitatea să ia contact direct
cu realitatea politică românească. În mod absolut inexplicabil, pe tot parcursul sejurului, cei trei nemţi au fost duşi frumos pe la partide, ONG-uri şi „intelectuali publici” care aveau o stranie trăsătură comună: îl detestau cu toţii pe Băsescu şi susţineau cu toţii „proiectul Iohannis”. Abia în ultima seară a şederii lor la Bucureşti şi la insistenţele unuia dintre nemţi, partea română le-a organizat o întâlnire cu Valeriu Stoica şi cu câţiva jurnalişti din aria nemogulizată.
Scopul demersului era transparent. Băieţii au încercat să-i manipuleze pe nemţi pentru a le vinde iluzia că toată lumea bună a României sprijină proiectul Iohannis, la fel cum încercau comuniştii să manipuleze presa occidentală, pe vremea lui Ceauşescu, că întreaga naţiune e devotată trup şi suflet Partidului şi iubitului conducător. Nemţi ei, neamţ Iohannis, poate mergea… În cele din urmă, n-a mers, dar asta nu înseamnă că procedeul a fost abandonat.
Acum se întâmplă din nou. Mai întâi, corespondenta Associated Press la Bucureşti a dat lumii de veste că, în Strategia Naţională de Apărare, Băsescu a trecut media printre ameninţările la adresa securităţii naţionale, alături de terorism, corupţie şi crimă organizată. Las’ că sunt capitole diferite din Strategie sau că se vorbeşte de „ameninţări” şi „vulnerabilităţi”, dar nici măcar nu se vorbeşte de „media” în general, ci de „campaniile de presă comandate”. Deci nu era limuzină, era bicicletă, şi nu i s-a dat, i s-a luat, dar aşa-i când faci ştiri cum îţi şopteşte Cozmin Guşă.
În episodul 2, postul TV France 24 face un reportaj în care afirmaţia „presa este considerată ameninţare” devine un adevăr care nu mai trebuie pus la îndoială. De aici rezultă „natural” că, în România, „libertatea de exprimare este restricţionată într-un mod care aminteşte de perioada comunistă”. Băsescu însuşi, „în loc să lupte cu corupţia, preferă un inamic mai vulnerabil” (ăsta fiind presa), ceea ce pare să susţină temerea că „România e pe cale să alunece în dictatura” băsesciană. Întreaga glosă pe tema „dictatorul pune botniţă presei” poate fi găsită tipărită frumos la loc de cinste în ziarul lui Dan Voiculescu. În orice caz, autorilor reportajului le-a scăpat cumva povestea despre recordurile realizate de Realitatea TV şi Antena 3, care au difuzat de peste 1.000 de ori, respectiv de peste 2.000 de ori într-o singură zi (a numărat CNA) filmuleţul cu copilul, a cărui unică garanţie de autenticitate era Dinu Patriciu. Sau zecile de ore de „dezbateri” despre „cancerul cu metastaze” al lui Băsescu, care n-ar mai fi în stare nici să se ridice din pat, barem să conducă ţara. Dacă mai aşteptăm vreo două zile, vom auzi la Antena 3 că Băsescu e vinovat inclusiv de moartea Mădălinei Manole.
Episodul 3 vine din Germania, unde Der Spiegel a scris acum două zile că, vorba lui Traian Ungureanu, Băsescu face trafic cu moldoveni, cărora le dă paşapoarte româneşti şi îi bagă pe uşa din dos în UE. Fără să întrebe Bruxelles-ul, Parisul sau Berlinul, Băsescu extinde de capul lui Uniunea când aceasta a obosit să se mai extindă. Ar fi de dorit, aşadar, revenirea la putere a comuniştilor lui Voronin, că ăia măcar închid graniţa cu România. De ce face Băsescu treaba asta? Pentru că vrea să îşi înmulţească numărul de „supuşi” şi pentru că „visează la România Mare”. Las’ şi aici că, de fapt, România a dat mai puţine paşapoarte moldovenilor decât a dat Bulgaria găgăuzilor sau că Franţa şi Spania acordă cetăţenie câtorva sute de mii de maghrebieni pe an, las’ şi că în Germania trăiesc ilegal zeci de mii de ruşi pe banii guvernului federal. Importante nu sunt faptele, ci mesajul: spre deosebire de Putin, care e băiat bun şi un „democrat desăvârşit” care a mutilat Georgia pentru a-şi apăra cetăţenii ameninţaţi de sângerosul Saakaşvili, „Băsescu este un dictator care striveşte presa liberă şi vrea să revizuiască graniţele Europei”. Deci, jos cu el! Acum, c-o fi prin suspendare, cum salivează Crin Antonescu, sau prin revoltă populară, cum îşi doreşte micul Che Guevara, puţin importă! Europenii trebuie să înţeleagă că li se face un mare serviciu. Ei bine, nu li se face. Cineva încearcă să manipuleze centrele de putere europene şi să facă digerabil un eventual act de forţă nedemocratic prezentându-l ca pe un gest de salvare a democraţiei.
text preluat de pe România Liberă
Futu-y, s-ar putea să ai dreptate…
poate că Germania nu face acum decât să-şi arate întreaga gratitudine/să-şi respecte obligaţia faţă de Rusia pentru că i-a permis unificarea
Nu merge pentru ca acesta este ultimul articol aici.
Rezolva dictatorii.
la ultimele articole de pe blogary
@ionescu latul, care-i linkul – la care material. sa-l indulcim)))))
vedeti ca in bestiar e un link cu ceaiuri politice, care nu merge
George Roncea pe VoxTv.
neamtu tiganu says:
Sunday, 18 July 2010 at 11:07 pm
Nu am TV romanesc, opiniile despre politica romaneasca mi le formez din ziare pe internet si mai ales din bloguri. Paradoxal e ca vizitez cel mai mult bloguri portocalii, nu am fost niciodata pe “nastase” sau “ciutacu” si nici macar pe “badea´”, nici de curiozitate.
Ciudat, nu?
************
Nu e deloc ciudat! E argumentu' suprem. Postulacii de pe diferite bloage apeleaza proponderent la iel, cand datu' din colt in colt e deja perimat, iar lujeru' de la papura, desi parcurs pa lujime de trei ori, se incapataneaza sa n-aibe vreun nod.
Circ. Nimic altceva.
Salut Hantzy,
bine ai venit, ca eram cam singur p-aici, m-au facut astia de rahat de numa, numa. Da ma amuza, un mediu potrivnic ma stimuleaza enorm. Nu stiu daca ai observat, da baietii de pe aici beau cafea, io le-as recomanda un spritz rece de vara.
Liana Patras catre Stelian Tanase:
Ce parere aveti, e sincer Dan Diaconescu?
mari caractere, mari ziaristi, intr-adevar!
deci nu-mi vine sa cred: pe Crin il plac doar 9685 de corporatisti de pe facebook…
pfuai, pai cum sa iasa asta dictator?
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-7599022-legea-ani-declarata-neconstitutionala-ccr.htm
Ungaria are in constitutie o prevedere care priveste evitarea constituirii monopolurilor in domeniul mass-media
http://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitat…
Doamne, oare cu cati ani sunt si astia inaintea noastra…! Ce misto trebuie sa faca astia de romani, cand vad ca 3 oameni fac ce vor muschii lor in media din Romania.
Foarte bine.
las' ca noi il avem pe Andronic al lui Finkelstein
Cine spunea ca o lege a lustratiei este ridicola si desueta? Ghise?
cititi si va cruciti
http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-75…
asta era smecheria lui patrasconiu 🙂
@Andra, postare noua? Unde?
Un articol foarte interesant, pacat ca e prea "specializat" 🙂
Ar trebui tradus pe limba oamenilor.
Guvernanţa macroeconomică deficitară a lăsat România dezarmată în faţa crizei
THEODOR STOLOJAN
19.07.2010
http://www.bursa.ro/on-line/guvernanta-macroecono…
In primul rand orice intelectual autentic se formeaza plecand de la o baza, da la un domeniu de interes principal ce se chema specializare. Si Plesu si Patapievici si Liiceanu au o astfel de specializare(fie ca e una tehnica sau umanista – nu importa). Plecand de la acesta baza un intelectual public se completeaza cu eruditie si spirit enciclopedic. E adevarat ca nivelul de notorietate tine si de carsima si capacitatea oratorica dar foara primele doua elemente se obtin clovnii lui Bell.
In aceste conditii mie se pare cel putin imbecila idea cu "intelectualul specialist". SAM & Co. s-or fi uitat prea mult la "Vreau sa fiu miliardar" si si-or fi inchipuit ca aia sunt intelectualii enciclopedisti!
furagan deasupra europei!
http://www.mediafax.ro/politic/elena-udrea-desemnata-presedinte-interimar-al-organizatiei-pdl-bucuresti-6615177
Iata o veste buna!
postare 9 🙂
Uite Florin un subiect pentru tine si pentru bleen, pentru care "televiziunile nu conteaza"
Tom Gallagher vorbeste mereu despre asta, dar el e ales cu grija sa fie doar unul care "observa" dar care nu poate si "influenta" ceva. Importat e ca are dreptate.
Tom Gallagher zice ca "televiziunile conteaza" si ca, mai mult decat atat, fenomenul are efecte grave pe termen lung:
http://www.romanialibera.ro/index.php?section=art…
Ce e ciudat in atitudinea asta de negare, e ca nu poti construi nimic in timp ce spui ceva – dar gandesti altceva.
De exemplu, si la PNL exista o negare, pt. ca ei traiesc din 2007 pana azi intr-o schizofrenie continua, dar ce e important si eficient la ei este ca se zbat sa fie si crezuti … 🙂
PDL stie ca n-are sanse sa fie si crezut in chestia cu televiziunile … 🙂
Lupta asta absurda de a incerca sa treci drept ceva ce nu esti (in cazul PDL, de a nega o realitate pt. care nu are solutii: mogulii), in cazul PNL da totusi castig de cauza PNL-ului, pentru ca e mai bine apreciat cineva care minte pe fata cu tupeu decat unul care minte pt. ca e impotent si nu stie ce sa faca.
In cazul PDL se mai adauga ceva; e responsabilitatea – mai ales the lack of it – a celui care acuza tot timpul, dar de facut ceva ca sa impiedice lucrurile pe care le acuza, nu poate, pentru ca nu stie.
Rezultatul jocului pasiv al celui care acuza dar nu stie ce sa faca e un blocaj permanant.
Ghise=informator al securitatii.Acum obositor,consecvent in idiotenii.
Sa zicem mersi ca a spus-o clar si raspicat, pentru ca asa nu mai lasa nicio sansa pt. oamenii care se pricep sa taca-n papusoi ca bine acum.
Ghise s-a scos singur la tabla, cum zice Cristian Turturica foarte bine in RL azi.
Dar, cat timp presa inghite tot ce spun PSD si PNL fara sa critice absolut nimic – ei isi vor permite sa spuna toate aberatiile la televizor, si pana la urma de ce sa n-o faca, daca le merge.
Asta e solutia liberala la criza. Umblatul la rezerva BNR. De aici si atacurile la Mugur Isarescu. Nici nu stii ce sa ii crezi mai intai: iresponsabili sau ticalosi? A doua varianta sigur e adevarata.
http://www.evz.ro/detalii/stiri/iliescu-proclama-…
1. Nu e nimic necuviincios la adresa presedintelui in articol.
2. Nu noi am initiat globalizarea.
3. Tu esti roman?
Statul nostru social nu mai are loc. Moldovenii trebuie sa mearga in Marea Britanie. Cred ca e o intoxicare a mogulilor pentru ca spune lucruri necuviincioase despre Presedinte.
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/…
Nu e in ordine;m-am uitat si ce fac primarii opozitiei: la Constanta ,Mazare desfiinteaza cluburile de pensionari si revista Tomis,la Timisoaara,Ciuhandu vrea sa incaseze retroactiv diferenta de energie termica la pret nou de la cetateni,toate in numele reformei.
păi neamţule, e normal. cu “nastase”, “ciutacu” si “badea´” nu-ţi satisfaci curiozitatea, ci pofte nefireşti, să zicem 🙂
Inteligent, am zis!
Nu e ciudat deloc, esti un um ineligent.
Nu am TV romanesc, opiniile despre politica romaneasca mi le formez din ziare pe internet si mai ales din bloguri. Paradoxal e ca vizitez cel mai mult bloguri portocalii, nu am fost niciodata pe "nastase" sau "ciutacu" si nici macar pe "badea´", nici de curiozitate.
Ciudat, nu?
Obsev ca la emisiunea ineptului Prelipceanu ofensiva continua cu un atac la presedinte. Sa recapitulam. I-au adus mai devreme pe Macovei si pe Preda sa loveasca in PDL si BVB, pentru ca apoi sa continuie cu un atac la Elena Basescu si sa sfarseasca, bineinteles, cu unul la presedinte.
Bun, maniera stahanovista de infierare a dusmanului poporului nu mai merita comentata, dar parca ceva nu este in regula in tabloul acesta. Voua nu vi se pare?
N-am vazut emisiunea cu Macovei si Preda. Am pierdut ceva sau doar a fost un alt atac la adresa BVB?
Presă, influenţe interne venite din presa externă care citează presa internă care-o citează pe cea externă, credibilitate, bani, neamţu ţîganu conflictual, LEON, SALUT, filozofi amorali relativişti nespecialişti nihilişti, Bleen cu ţîţe, Nedo internat la dezintoxicare, Florin, ia o aspirină să-ţi treacă insolaţia, caruselul merge în continuare, degeaba încerc să înţeleg ceva, până te prinzi imaginea s-a schimbat, alte oglinzi sparte, alte lămpaşe, alte flash-uri apar.
Chestia asta o sa-l enerveze pe neamtu tiganu
http://farm5.static.flickr.com/4143/4805138567_14…
Din interviu transpare o urmă vagă de raţiune şi o dîră abia vizibilă a amintirii bunului simţ. Dar ambele sînt înecate în Sindromul Alina Mungiu-Emil Constantinescu-Andrei Marga.
Şi d-aia atacă CSM şi Parlamentul, şi nu atacă Guvernul şi Preşedinţia în rapoartele de monitorizare.
Ideea pe care a reluat-o de cîteva ori în interviu: Comisia Europeană e pe felie cu Băsescu şi PDL, că-s populari.
"Raportul Comisiei va fi unul slab pe acest aspect, dar nu numai pe ANI. Trebuie să fie unul slab! Însă teama mea este ca nu cumva Comisia să dea din nou monitorizare de presă în care Parlamentul este de vină pentru incapacitatea Guvernului, pentru incapacitatea clasei politice per ansamblu şi pentru lipsă de voinţă,.."
"Parlamentul nu a amputat legea ANI, asta este o altă dezinformare. Parlamentul a pus în acord decizia Curţii Constituţionale. Îmi pare foarte rău, dar cred că Parlamentul nu a amputat legea ANI. OK, a pus în acord ceea ce nu apucase să pună Ministerul. Problema este că trebuia să se redefinească politica publică de la Guvern."
Alistar
În golden ages un invitat ca Adrian Păunescu primea în jur de 4 000 de euro pe emisiune, dacă nu mă înşel.
Da, a avut cancer.
Intr-o vreme o vazusem cheala cu basma in cap, ma gandeam ca face chimioterapie si ca nu-i in regula cu sanatatea.
Alistar: " Dacă avem ţinte de urmărit pentru următorii 15-20 de ani de zile, vă garantez că în următorii zece ani se pot face lucruri."
Hancu mai bine despre CM decit TRU, care o tot da cu geniul tactic (intelegem desigur: fotbal cu pipeta; antifotbal) al lui Mourinho, "figura tutelara a acestui mondial"; abia astept sa-si arate acest geniu tactic si la Real
Paraseste postul de realizator.
din august e in gradina lui Patriciu, la Adevarul.
De ce isi ia la revedere?
Dragoteasca tocmai isi ia la revedere de la telespectatori, va ramine "invitat" la iRTV, astia cum sunt platiti?
"TI România a reuşit să schimbe priorităţile în agenda publică prin campania "Nu da şpagă!", îmi amintesc de ea, în perioada 2003-2004, proiect aprobat în 2002."
:)))))))))))))
Apropo, ştiaţi că lucrează pe drepturi de autor? Ei bine, vă zic eu acum.
Interviu cu Victor Allstar în Mediafax. Vreţi citate?
Adio! Mă simt un rebut (de unde şi expresia: de la rebus la sudoku, de la rebut la seppuku). N-am mai scris un text citibil din 2008, cînd îi scriam lui Băsescu "Te-am văzut, te-am votat, ce rămîne de făcut?"
Încep s-o înţeleg pe Mădălina Manole: am mîncat un pepene galben şi simptomele sînt aceleaşi ca la Furadan. L-am luat de la o ţărancă de treabă din Dăbuleni. Cred că era Geoană in disguise.
Deci Basescu isi ispiteste fanii sa provoace dezastre.
Mai are dreptate si Vuvuzealitatea! Norocul nostru e ca Bleen a apucat sa declare ca-l intereseaza exclusivissim diafanele brunete, am citit cu ochii mei, deci de data asta suntem in siguranta!
În România doar doi oameni scriu despre fotbal, ceilalţi o iau la labă: TRU şi Ducu Hâncu.
http://www.kamikazeonline.ro/2010/07/sancho-panze…
"Kazahstanul este pregătit să se alăture proiectului Nabucco, dar Uniunea Europeană (UE) trebuie să facă mai mult pentru a face posibilă colaborarea, a declarat, duminică, preşedintele ţării, Nursultan Nazarbaiev, într-o conferinţă organizată după vizita cancelarului german, Angela Merkel."
Niciodată nu mi-au plăcut alea siliconate. Dacă e dezastru, măcar să fie natural.
"Pentru un dezastru natural, o femeie pe măsură"
C Preda si M Macovei la Realitatea.in direct
http://www.evz.ro/detalii/stiri/senatul-evz-in-ca…
Cre`ca englezoaica aia de la la The Independent e cam lesbi.
Cine nu speră?
@Bleen: tu ai fi in stare sa provoci un dezastru natural numai pentru asta:))
facebook in limba romana e genial. "Fii primul dintre prietenii tai caruia sa-i placa asta" lol! http://emberapp.com/aathanor/images/safari-1
burtiera A3: "BOC GROPARUL CREATORILOR" :)))
http://www.hotnews.ro/stiri-politic-7594977-the-i…
Dar lăsaţi-o pe Elena Udrea. Am descoperit-o pe Sister Rosetta Tharpe. Watch this: http://bleen.ro/2010/07/18/sister-rosetta-tharpe-…
Mda, diafană şi tristă. Dar nu vrea să arate, se ţine tare, face pe viteaza. O mai fi pierdut Paraguay vreun meci, aţi mai urmărit ştirile din fotbal?
@Yeba,
😆
🙂 @Florina, vezi ce sororitate vigilenta s-a infiripat aici?!
Psihiatru? Nu observa nimeni ce diafana e Elena Udrea in poza din link, ce pacat… E, lasa, bine ca a observat Leca.
@Yeba
Ceea ce-i da filosofului lecaist de pe vp prilejul sa mai scrie si el ceva.
E medic la baza.
Nu e nici idiot, nici tîmpit, e doar jurnalist.
Chiar asa, cine vor fi intelectualii lui DDD?
Dictatoare, Val Valcu este un specialist ajuns in presa. Dar poate intrebai de Dan Diaconescu si nu mi-am dat eu seama 🙂
e idiot sau tîmpit?
http://www.realitatea.net/scenariul-lui-val-valcu…
To whom it may concern:
http://www.realitatea.net/elena-udrea–din-nou-in…
Ieri, FMI si UE au hotarat sa blocheze toate imprumuturile solicitate de Ungaria.
Decizia a venit in urma constatarilor facute de finantistii FMI si UE prin care au demonstrat ca Ungaria nu si-a respectat promisiunile privind reducerea deficitului bugetar.
Situatia e grava pt Ungaria mai ales ca deja a primit (in octombrie 2008) 20 miliarde de euro de la FMI si UE.
N-ar strica daca Ponta si Crin ar lua seama la situatia vecinilor pt ca ei, ungurii, au procedat de fapt exact asa cum ar vrea Ponta si Crin sa procedeze si Romania. Sa nu se reduca nimic, nicaieri, sub nicio forma.
Off topic, de la Gotiu:
http://cristianpreda.ro/2010/07/17/vanitate-amnez…
micuta eroare CP de anțărț era deci psihanlizabilă.
@Bell, la linkul catre voxp semnalat de Florina, se exprima liber, ca om, si nu ca specialist, Aranyosi. Asta e nivelul discursului sau public. Mi-e mie jena de jena lui. OK, e specialist, dar "natura umbrelor" si "identitatea dintre minte si creier" ii intereseaza numai pe colegii lui, universitarii [din catedra]. Si mie imi propune ideile astea? Nu se face, mă-'nțelegi?
Bell, ce specialisti in amenajari hidrotehnice am vazut pe la televiziuni cu ocazia recentelor inundatii?
Fara sa vrei, ai dat apa la moara celor care spun ca locul specialistilor nu este la televizor si cu atat mai mult al specialistilor in amenajari hidrotehnice. Pentru ca, daca specialistii si-ar fi facut treaba in teritoriu, poate efectul inundatiilor nu ar fi fost atat de devastator. Eu nu doresc sa-i vad la televizor, dar vreau sa cred ca isi fac meseria cu profesionalism.
Dar, pentru ca tot ai intrebat, l-am vazut pe Iliescu. Ia ghiceste despre ce a vorbit fostul presedinte.
Florin Cojocariu says: "…problema e prost pusa si pentru ca, in subtext, se intelege ca cei criticati ar fi facut ceva fraudulos ca sa ajunga atit de populari. E o perfida acuzatie de impostura. Ori mai toti din cei vizati au ajuns in mod natural unde sint, doar pentru ca s-a intimplat sa fie la maturitate creatoare imediat dupa un vid cumplit de modele si valori. Plesu nu s-a dus el pe la televiziuni, a fost purtat de altii."
Eu nu asta am inteles din art. lui SAM ("ca cei criticati ar fi facut ceva fraudulos ca sa ajunga atit de populari"). Cred ca am mai scris mai sus, problema e a rumanului, nu a boierilor mintii. A tendintei lui de a cauta raspunsuri la toate problemele majore in textele si vorbele lui Plesu & Co.
Atunci cind in Ro, in 22 decembrie 1989, s-a pornit lovilutia, CNN (sau cine o fi fost, ca am uitat) l-a invitat sa isi dea cu parerea pe Tismaneanu. Adica pe un tip perceput ca specialist in problema. Nu stiu cum au dat de el, ca era un ilustru necunoscut (cum e si azi, de altfel), dar uite ca l-au gasit. Nu s-au dus nici la Carter, nici la Kissinger, nici la vreun Plesu de-al lor (nici nu au asa ceva).
Ce specialisti in amenajari hidrotehnice, ca tot amintea zexe de meseria asta, ati vazut pe la televiziuni cu ocazia recentelor inundatii?
@Bell: Folosesti un apelativ vag si general, "problema e a rumanului", pentru un fenomen care n-are nimic de-a face nici cu cei criticati de SAM, nici cu realitatea. Media, nu Liiceanu si nici Gheorghe romanul, in general, e cea care a fabricat impostori si a promovat diletanti pe post de experti. Daca CNN l-a gasit pe Tismaneanu, ai nostri nu reusesc sa gaseasca decit pe Chireac, Paunescu, Nebunu cu Laptopu et. Nu "boierii mintii" sint de vina pentru ageamiii care s-au dat specialisti la TV cu ocazia inundatiilor. Si nici "intelectualii lui Basescu".
Apoi, spuneam ca se acuzatia de impostura se intelege in subtext, nu ca ar fi o afirmatie directa.
Te incapatinezi degeaba, ai gasit la SAM o idee buna care nu exista. Ca idee, e ok. Numai ca nu de asta vorbeste autorul. Si ai sa ma ierti daca n-am sa continui, mi se pare un subiect fals.
@Bell
Stiu foarte bine cu ce m-am ales citindu-i pe Plesu-Patapievici-Liiceanu & Co. Pot sa enumar multe idei care mi-au placut la fiecare (dar si unele care nu mi-au placut), pot sa scot din cartile lor citate pe care le-am subliniat pentru ca mi-au placut, vorbe/argumente pe care mi le-am insusit si de care ma folosesc cand sustin ceva fara sa mai constientizez neaparat ca sunt ale lor etc. Nu sunt idoli pentru mine, nici nu am asa ceva, iar dintre autorii romani, Cioran e preferatul meu (alt nespecialist fara articole ISI). As vrea sa stiu cu ce m-as alege citindu-l pe SAM sau pe Aranyosi sau pe Momescu etc (las' ca ar trebui sa-mi inving o repulsie pe care mi-au creat-o prin chiar aceasta carte pe care au scos-o si prin manifestarile lor pe bloguri si prin presa, de la rudimentare la grobiene). Sunt scrierile lor de interes pentru mine, un nespecialist care citesc de dragul de a ma cultiva si nu de a ma specializa? Asa, si profesorul Sinescu este un mare specialist in urologie si daca Doamne fereste! as avea vreo problema medicala care tine de specialitatea lui, as incerca sa ajung la el. Dar nu i-as citi cartile, asta e clar. In ce e specialist SAM, ca tot n-am inteles/retinut, desi am cautat de cateva ori pe internet? Eu stiu ca l-am auzit vorbind romaneste si m-am luat cu mainile de cap. Chestii stranii si psihanalizabile (prima care imi vine in minte e "anuri" in loc de "ani" :-))). Nu mai zic de argumentele de toata jena, mai bine zis de lipsa lor. Sa ma ierte Dumnezeu dar omul e primitiv rau, parca a trait in grota.
Doar o vorba sa-ti mai spun… 😉
Incercati sa discutati ceva mai relaxat chestiile pe care le percepeti ca afronturi. Poate ca nu sint…
Florina,
Multumesc pentru link-uri. O sa citesc.
@Bell,
http://www.revista22.ro/idoli-351i-idolatri-i-842…
zexe says:
Sunday, 18 July 2010 at 1:21 am
Bell, da, sunt mai importanti, dar strict in domeniul specializarii lor.
______________
Asta spune si SAM. Si intreaba, retoric, care e domeniul de expertiza al enciclopedistului. Raspuns: nici unul.
Am plecat si eu. Noapte buna tuturor, inclusiv lui nedo. Noapte buna, nedo, oriunde ai fi 🙂
am citit ştirile. am aflat ce şi cum. paradoxul rămâne. la asta duce absenţa ploilor torenţiale şi sinuciderea Mădălinei cu mult înainte de un weekend fără deluvii: ştiri despre PNŢCD. singura ipoteză în care PNŢCD ar putea fi imaginat cu 2 aripi ar fi cea a ceva care se ridică la cer 🙂
nb
Florina,
Nu stiu daca e vorba de resentimente ("sub pretextul promovarii altora, SAM&co nu fac decit sa incerce sa se promoveze ei insisi. Intr-o maniera care le pune serios in discutie caracterul."). Ideea insa e corecta.
Posibil ca vectorii ei sa fie viciosi, asa cum zici tu. Nu stiu…
@Bell,
Inchei recomandindu-ti sa citesti mai ales comentariile de aici.
http://voxpublica.realitatea.net/politica-societa…
Bell, da, sunt mai importanti, dar strict in domeniul specializarii lor. Totul e frumos si bine cand se ajunge la un consens. Alfel, nici eu nu am pretentia la stomatologul meu sa imi tina discursuri politice.
Si eu sunt de acord ca specialistii sunt importanti. Altfel, ne-am duce la Atheneu sa ne tratam de hernie cu Ludovic Spiess si nu la medici. Dar cred ca elitele culturale sunt o alta categorie si au alt rol.
Bell says:
Saturday, 17 July 2010 at 11:48 pm
Il cunosc si stiu ce spun. Un tigan cu valori tipic tiganesti: interesat sa bea, sa manince si sa cinte la masa oricui ii lipeste suta de frunte.
*********************
Daca m-ai cunoaste ai sti ca nu ma prea omor cu mincarea, si mai imi plac si muierile, da mai mult alea brunete, si ar mai fi ceva, pt. o suta nici macar nu ma dau jos din pat, mai pune ceva.
Asta-mi place mie pe blogurile portocalii, argumentele… ai zice ca sunt numa elite.
@mece
😆
Eu am inteles ca se cearta in continuare.
mece, nu esti la curent. Aripa Sarbu nu recunoaste alegerile. Aripa franta din umar, cea a avocatului Aurelian Pavelescu, este anemica rau. Fratia nu poate tine loc doctrina politica, iar unificarea este departe de un deznodamant fara o negociere "fructuoasa"
zexe says:
Sunday, 18 July 2010 at 1:05 am
@Bell, sa nu ma intelegi gresit! Am tot respectul pentru specialisti. Banuiesc ca si tu ai respect pentru elitele erudite ale Romaniei. In fapt, problema pusa de SAM suna astfel” Nu avem nevoie de elite atat timp cat avem specialisti”, corect?
Bun. Avem o elita, ce facem cu ea?
–––––
Daca zice asta, e o prostie. Ti-am spus ca nu am citit cartea, doar articolul, si nu am inteles ca SAM ar incita la vreun pogrom. Ce am inteles eu, si sint de acord, e ca specialistii sint mai importanti decit enciclopedistii. Asta-i tot.
@Bell,
Inca ceva. Tu consideri buna ideea declaratiei de independenta intelectuala in sensul in care pe scena ar urca specialisti. Asta ar fi o discutie foarte lunga (cine sa ii promoveze, ce cai de afirmare se pot fasi si, de aici, altele). Ce se pare ca iti scapa este faptul ca, sub pretextul promovarii altora, SAM&co nu fac decit sa incerce sa se promoveze ei insisi. Intr-o maniera care le pune serios in discutie caracterul. Ideea e una singura: jos aia, sus noi. Si cum ei se prezinta asa cum o fac, nu, nu m-am saturat de Plesu&co nici dupa 20 de ani.
Bell, nimeni nu-i impiedica pe ceilalti sa se afirme. Dar nu-s nici buni, nici suficient de carismatici, n-au priza nici la public, nu farmeca in nici un fel, semn ca nu-si pot depasi conditia mediocra de indivizi marginali in cultura.
Singurele momente in care atrag atentia sunt tocmai aceste procese de intentie pe care le fac si obraznicia data de resentiment.
of, of topic: voi ştiaţi că PNŢCD are 2 aripi şi că, mai mult, acestea s-ar putea reunifica? oare cum poate nimicul să aibă 2-ceva?
AccesDirect,
Nu vrea nimeni sa ii impuste. Imi place Plesu fiindca a creat colegiul ala. Imi place Liiceanu fiindca a transformat Editura Politica in Humanitas. Imi place si ICR-ul lui Pata. Problema e ca sint singurele voci care se aud.
Mie mi se pare ca problema e prost pusa. Nu enciclopedismul deranjeaza ci vizibilitatea. E o durere legata de mediatizare, nu de principii. Specialistul e adus aici ca pretext, nu asta il intereseaza realmente pe SAM. El spune "Un pas in spate!" pentru cei care au devenit statui in viata. Poate ca e justificata dorinta, problema e cu putirinta de a le lua locul. Plesu, de altfel, e exagerat de discret. Patapievici n-a mai dat un interviu de nu stiu cind. Nu-i impiedica nimeni pe "specialisti" sa se suie pe scena si sa captiveze auditoriul. Chestiunea e ca nu au cu ce. Nici idei, nici stil, nici farmec. Asa ca isi urla neputinta injurind la statui. Ca ala sfrijit care urla din toti rarunchii in fata unuia de trei ori cit el :"tine-ma, ca-l omor!".
Problema e prost pusa si pentru ca, in subtext, se intelege ca cei criticati ar fi facut ceva fraudulos ca sa ajunga atit de populari. E o perfida acuzatie de impostura. Ori mai toti din cei vizati au ajuns in mod natural unde sint, doar pentru ca s-a intimplat sa fie la maturitate creatoare imediat dupa un vid cumplit de modele si valori. Plesu nu s-a dus el pe la televiziuni, a fost purtat de altii. "Specialistii" le invidiaza de fapt soarta, ii urasc pentru ca ei, care se cred valorosi, sint necunoscuti, in timp ce "enciclopedistii" par a fi la fel de populari. E ura si invidia unor fiinte mediocre, nu dorinta de a avansa in vreun fel societatea romaneasca.
@mece: gaina fara cap are tot doua aripi.
update: acu vad, AccesDirect a zis acelasi lucru.
@Bell, sa nu ma intelegi gresit! Am tot respectul pentru specialisti. Banuiesc ca si tu ai respect pentru elitele erudite ale Romaniei. In fapt, problema pusa de SAM suna astfel" Nu avem nevoie de elite atat timp cat avem specialisti", corect?
Bun. Avem o elita, ce facem cu ea?
Mi-am cerut scuze. Dar cind zici "Asociati enciclopedistilor si la fel de folositori natiunii." nu pot fi de acord cu tine. "La fel de folositori"???
Oricum, te las cu zexe, se pare ca va cunoasteti. 🙂
Ce naiba sa ma fascineze la un specialist in drumuri si poduri de pilda? Ori la un geolog, fie el si de talie internationala?
Am senzatia ca ideea de specialist e perceputa generic sau dupa toanele fiecaruia. Eruditia lui H-R P nu e una lipsita de discernamant analitic, ca sa zici ca vine de casa numai cu citate si fraze din clasici, memorate mecanic.
Sa fim onesti, astia stiu mai multa carte decat ne place noua sa admitem iar schimonositii astia care ii contesta nu-s in stare de performanta lor.
Florina says:
Sunday, 18 July 2010 at 12:46 am
@Bell,
Stai, stai, stai, c-amesteci borcanele. Ce cauta Dinescu si Tanase in ecuatie? Astia sunt enciclopedisti?
_______________
Nu am spus ca sint enciclopedisti. Am spus ca sint clovni. Asociati enciclopedistilor si la fel de folositori natiunii.
@Bell,
Scuze, Tanase si Dinescu erau clovni, de acord. Problema e ca astia au acaparat scena.
zexe,
Nu eu trebuie sa-i numesc. Insa tema de casa pe care mi-ai dat-o a picat la fix. 🙂 Am lucrat 5 ani in Bucuresti cu cei mai buni ingineri de amenajari hidrotehnice. As putea sa-ti dau nu unul, ci zece nume. Dar mi-ar placea sa-ti povestesc, la o bere, despre un tip grozav pe care Gheorghiu-Dej il suna la 3 dimineata cind avea o problema, desi omul era din vechea burghezie. Inainte de razboi predase la Lyon desi locuia la Bucuresti. Pleca cu avionul doar cit sa-si tina cursul. As mai putea sa-ti povestesc despre un altul care, plecat din Ro prin '70-'80 a ajuns ditamai expertul ONU in chestii hidrotehnice. S-ar putea sa il stii, ba s-ar putea chiar sa ne cunoastem. 😉
Vezi, ma, Bell, esti ”ambidextru”, dar foarte ”stangaci” in explicatii. In fapt, este foarte dificil sa explici de ce te multumesti cu jumatati de masura, atat timp cat poti avea intregul.
@zexe,
nu fi rau!
@Bell,
Stai, stai, stai, c-amesteci borcanele. Ce cauta Dinescu si Tanase in ecuatie? Astia sunt enciclopedisti? Tintele lui SAM&co sunt Plesu, Liiceanu si HRP. Dintre care ultimul a deplins in mai multe rinduri lipsa afirmarii si dialogul specialistilor. Din pacate nu mai exista nici site-ul ID, ca-ti dadeam niste linkuri. De revista nu mai zic, a batut-o vintu'.
Bell, tema de casa: Numeste unul dintre cei mai cunoscuti ingineri de amenajari hidrotehnice, un specialist de altfel.
Florina,
Ideea buna a lui SAM este “Declaraţia de independenţă intelectuală”. Adica invitatia adresata specialistului de a urca pe scena ocupata azi doar de enciclopedisti sterpi si de clovni gen Mircea Dinescu sau Stelian Tanase. Un soi de revolutie non-violenta. Enciclopedistii au ocupat singuri toata scena timp de douazeci de ani. Nu crezi ca ajunge?
@Bell, te-as ruga sa numesti tu, in schimb, unul de la noi. Hai, curaj!
@Bell,
Care este ideea buna care vine de la SAM? Si de unde pina unde iubire pentru Plesu&co? Respect, admiratie, zi altceva macar, dar nu iubire.
zexe,
Obsesia asta paguboasa cu intelectualii eruditi e ceva tipic romanesc. Poate o mai au frantzujii si rusii.
Spune-mi, daca stii, un enciclopedist d'asta grozav la vorba sud-coreean, sau japonez, sau neamt, sau danez, sau olandez. Nu stii si nici nu exista animalul asta pe acolo, oricum nu in perceptia publica, chiar daca prin subterane s-or fi agitind unii. Exista insa multi specialisti. Pe care lumea s-a obisnuit sa ii asculte.
@Bell, un intelectual veritabil se deosebeste de un specialist prin eruditie. Altfel, o elita este un grup de specialisti in domeniul in care s-au pregatit, numai ca au depasit limitele specialistului si au devenit o elita prin largirea orizontului lor de analiza. Acum, spune tu de ce as da credit unuia cu orizonturi specializate dar mai inguste?
Florin Cojocariu,
Ai dreptate, SAM scrie prost. Am remarcat si eu asta. Insa mesajul articolului din Adevarul, "Declaraţia de independenţă intelectuală" e corect. Iubirea de Plesu & Co. nu ar trebui sa va orbeasca. Ce scrie el acolo nu mi se pare un atac la adresa boierilor mintii sau la adresa vreunui "grup de prestigiu", ci invitatia adresata rumanului de rind de a se mai uita si in gura specialistului, nu doar in cea a maestrilor jocului sterp cu margele de sticla. Insi fermecatori, grands parleurs, cum zic francezii, insa fara nici o calificare profesionala, astia sint idolii rumanilor. De nici un folos practic, pina la urma.
Nu stiu de unde i-a venit lui ideea asta, nu stiu daca e originala sau imprumutata, insa unui roman care traieste in America (si care citeste ce se scrie in America) enciclopedistii la care se inchina respectuos romanii de pe plaiurile unde inca paste linistita Miorita i se par absolut ridicoli. Fiindca asa ceva nu exista si nu ar putea sa existe in America.
Nu am citit cartea si nici nu intentionez, fiindca am pareri foarte proaste despre Michael Shafir, Gabriel Andreescu, Marius Ghilezan si Istvan Aranyosi. Pe ceilalti nu ii stiu.
Nu trebuie, totusi, respinsa o idee buna doar fiindca vine de la un tip care nu prea ne place, sau fiindca i-ar incomoda pe cei la care ne-am obisnuit sa ne inchinam.
Daca nu s-ar fi facut publica discutia privata dintre Basescu si nevasta-sa in care marinarul, scirbit – pe buna dreptate – de comportamentul imputit al unei tiganci imputite, a numit-o asa cum ar fi numit-o oricine ("tiganca imputita", adica) neamtu tiganu n-ar fi avut nici o problema cu Base. Nu v-ar fi deranjat cu prostiile lui. Nici macar nu ati fi stiut ca exista. Il cunosc si stiu ce spun. Un tigan cu valori tipic tiganesti: interesat sa bea, sa manince si sa cinte la masa oricui ii lipeste suta de frunte.
o sa faca o cariera hazlie eufemismul asta, ce defineste mediocritatea. 🙂
Daca ne gandim cum s-au facut de rahat presa si Televiziunea franceza atunci cand au prezentat in toata lumea imagini cu debarcarea trupelor romanesti cu ajutoare pt Tahiti, cred ca nu mai e nevoie sa ne facem griji de presa occidentala.
"Clasa de mijloc a spiritului”, adica clasa mediocrilor , ca etapa de dezvoltare intelectuala, este o stare tranzitorie pentru unii, iar pentru altii o limita maximala. O elita este formata din indivizii care reusesc sa depaseasca dimensiunile "clasei de mijloc a spiritului"(Doamne, ce ma amuza termenul asta). Altfel spus, "daca esti mai destept ca noi nu ai ce cauta in fruntea noastra".
Eu tot nu pricep, nici picat cu ceara, de ce exista teama asta de a-i spune pe nume. Da, fratilor, este o noua formulare a comunismului. O cruciada a mediocritatilor impotriva elitelor, o alta formulare a sloganului "Moarte intelectualilor!".
Scrierea lui SAM e o capodopera de prostie cu ifose. Mesajul ei e simplu si straveziu: dati-va la o parte voi, ca sa venim in locul vostru noi.
@zexe,
Ai aici si explicatia personala a lui SAM:
http://www2.adevarul.ro/blogs/petre_munteanu/2010…
SAM scrie prost. Scremut si pretentios. "Elitismul reclamat pe seama unei genialităţi confundate cu enciclopedismul amator este şi profund antimodern." Ca un contabil de scoala generala care in secret scrie compuneri pentru ca i-a spus si lui o profesoara miloasa ca are talent. Ca e doar un contabil mediocru rezulta si din aceasta afirmatie halucinanta: "Intelectualii enciclopedici locali uită un adevăr simplu de geometrie. Aria şi perimetrul oricărei suprafeţe cresc în mod proporţional. Cu cât aria cunoaşterii a crescut, tot pe atât s-a lungit şi graniţa cu necunoscutul." Sa vedem, mergind invers, nu cumva rezulta ca la inceput, cind aria cunoasterii era zero, granita asta era zero? Ori daca ceva poate fi doar cunoscut sau necunoscut (doar SAM poate inventa o alta stare) si granita noastra cu necunoscutul era zero, rezulta ca am plecat de la cunoastere deplina. Cu alte cuvinte, cind nu cunosteam nimic, cunosteam de fapt totul. E inevitabil sa cazi in paradoxuri stupide cind tratezi chestiuni profunde cu metafore de nivelul "pasarile ca bilele pe sirma abacului".
Ca sa faci apologia specialistului in timp ce acuzi "enciclopedistii" ca nu masoara cunoasterea in hectare si kilometri, trebuie sa fii grozav de infumurat. Si de prost.
Nu e de citit. Si nici de discutat. Un shmecheras provocator care isi face un nume atacind numele deja existente.
Nu e adevarat!Cel mai tanar detinut politic este Parv!ca e mai tanar ca DDD.
@zexe,
As traduce in hip-hop, dupa modul in care se manifesta. Vrea sa justifice cumva atacul prin inducerea ideii ca elitele (si stim bine la cine se refera) nu dau posibilitatea unei paturi mijlocii a spiritului sa se afirme. Ridicol, dupa parerea mea, dar si periculos. Odata conjugata vocea lor cu cea a politicienilor gargaragii (nu cred ca mai e mult pina o vor face), le va da celor din urma acel suficient dram de credibilitate de care mai au nevoie. Sau, mai bine zis, de legitimitate in spatiul intelectual, exact acolo unde sunt deficitari. Sper sa ma insel.
Nea, am impresia ca vorbim turceste, autoru articolului, Campeanu, sugereaza ca nemtii sustin zeci de mii de ILEGALI rusi. Eu spun ca autoritatile incearca sa se debaraseze de toti "ilegalii", e adevarat ca nu reusesc intotdeauna, cum nu reusesc sa prinda toti hotii, toti coruptii, sa amendeze pe toti care depasesc viteza, sub influenta alcoolului si merg fara bilet de tramvai.
Dan Diaconescu: "Sunt cel mai tânăr dintre deţinuţii politici din România" :)))
http://www.evz.ro/detalii/stiri/dan-diaconescu-la…
Nea, cele spuse de tine nu au legatura cu subiectu. Autoritatile lupta cit pot da uneori sunt depasite. Repet si eu am fost ilegalist.
Neamtu, oare la ce capitol de cheltuieli sunt înregistraţi?
Protecţia mediului, acţiuni culturale?
Lăsând la o parte, că în satul următor, beneficiarii ajutorului îşi pierd toţi ca prin minune actele de identitate, şi cer acelaşi ajutor, pe alte nume.
@Florina, cum ai traduce”„Elitele” pun în umbră clasa de mijloc a spiritului”? Pentru ca mie mi se pare ca mai corect ar fi fost sa se spuna ca ”Elitele pun in umbra mediocritatile”, ceea ce este perfect corect.
Nimic mai fals decat ideea ce elitele ”blochează modernizarea societăţii”
M-am saturat de mediocritati precum ar fi Vosganian, spre exemplu. Ce dracu? Idiotul ala spune in articol ca nu avem nevoie de elitele intelectualitatii romanesti. Voi nu aveti impresia ca ati mai auzit sloganul asta? Nu vi se pare cunoscut principiul dupa care nu am avea nevoie de elite intelectuale?
Vanghelie, isi roade unghiile de ciuda ca nici macar diploma de mediocru nu are.
nea, daca statu le da rromilor 500-1000 de Euroi atunci acestia nu sunt ilegali, sunt inregistrati.
P.S Habar nu am ce a spus Ponta sau Antonescu, nu am citit nimic de la ei.
MicutzaCeKurai,stiam eu ca esti sindicalist!@mece,citesc presa franceza,asa e.numai grija noastra nu o au aia!Dar au si ei ziaristi gen C.Nisto,CTP,B.O.,care pt niste euroi,scriu la misto.ca oricum,nu citeste nimeni,doar noi ii citam!
@morris: foarte buna observatia. v-ati gindit ca nu pentru publicul lor ci pentru noi scriu? ca sa poata cita si ciutacu ceva mai cu greutate.
în privinţa cabalei, nici eu nu cred că pentru a încerca să-l suspende pe TB, actuala opoziţie are nevoie de Associated Press, France 24 şi Der Spiegel. Nivelul ei este "Boc luat cu huo pe centură" şi "Marinaru la apă". Nu-şi pune problema de a convinge cine ştie ce cancelarii.
Neamţu, hai să-ţi explic şi eu, deşi au mai încercat şi cei dinainte, cum poţi trăi ilegal în Germania pe banii statului.
O tabără de romi campează în apropierea unui sat. Mai o găină prăjită, mai un foc de tabără din anvelope, mai nişte căcăţei pe iarbă, mai o manea.
Primăria le dă 500-1000 Euro de căciulă din bugetul propriu şi îi roagă frumos să meargă în altă parte. Ei se mută, eventual cu o escală într-un oraş mare, unde copiii pot fi trimişi la furat, că doar sunt minori şi nu riscă puşcăria.
Iar ruşii sunt şi mai inventivi ca romii, se ajută şi cu Makarovu la o adică.
http://www.adevarul.ro/international/foreign_poli…
@zexe
Nu. Pe alea sa le dea in alta parte. Exact de frustrarile neamtului am eu chef la a doua cafea.
Si ma bucuram ca te vad azi… 🙂
buzz! jos dictatura! traiasca semi-dictatura!
Bine, stiu, vorbesc prea mult. Uite, plec.
@Florina, lasa-l sa dea si citate din Ponta sau Antonescu, te rog. Le stie atat de bine, ca e pacat sa il frustrezi intr-atat de mult.
Dictatorii isi rad in barba de protestul nostru.Daca ar defecta vreunul de la ei,sa ne sprijine din umbra…am castiga.Care-o fi sindicalistul dintre ei?sa ne dea un buzz.Il platim!
@neamtu,
Explica asta: " Basescu e un factor de perturbare in EU, Eu are destule probleme, nu are nevoie de angoase basesti."
Frumos, cu argumente, nu bla blauri a la Ponta si Antonescu.
Ascult.
PS Incepi prin a defini sintagma "angoase basesti".
morris, suntem doi? atunci punem de doua mese, nu?
sunt de partea lui zexe cu protestul.Dar unde-l facem?la nemti?
Eu vreau sa prim vice secretar din linia 3 de la camera decizionala,pe probleme de imagine si propaganda(dracu!ce titlu lung!oare ce-o semnifica?);cu secretara(2!)si masina!
@Florin, in acest caz am hotarat sa pun de o manifestare de masa in semn de protest.
@zexe, se practica doar concurs de imprejurari. iar daca imprejurarea o va cere ne vom da cu totzii concursul sa beneficiem de-o finantzare de la buget.
Nu scoateti si voi la concurs posturile de consilier, de vice dictator, de secretar de dictator? Nimic? Hai, si dupa aceea ne tragem o finantare de la buget, sa moara opozitia de invidie 🙂
zexe, tu esti poporul.
@zexe, sunt semi-dictator – am dictatorul meu personal.
Micutzo, 🙂
Si tu esti dictator? Dumnezeule, am ramas singurul oprimat?
@Florin,
Leon bea ouzo cu gheata si se uita la madam blogary prin gaura cheii.
@Florin, hai sa nu le mai spunem conspiratii. Hai sa le spunem ”coincidente”. E mai elegant si poate scapi si tu de fobia cu privire la acestea. De altfel, daca facem o incursiune in memoria de scurta durata, vom gasi o alta coincidenta la http://bestiar.blogary.ro/2010/06/28/basescu-acum…
@zexe, ihbinrezolvirăn cu moderarea pe bestiar. ai postat prima data, iar eu am fost la strand. poate ai sa mai ai probleme la prima data cind dai vreun link. dar se rezelva. nu da doua linkuri la aceeasi postare.
neamţule, să ne imaginăm că ue e o gospodărie
dacă germania e casa, să zicem că grecia e un acaret. românia dacă e cuşca cîinelui. auzi, că se pregătesc să n-ajungem în situaţia greciei. mă faci să rîd.
b. ziceai mai devreme că sîntem izolaţi pe plan extern, acum spui că băsescu e un factor de perturbare. ori aşa, ori aşa?
@
nu, nicidecum. O vuvuzela frustrata precum AMP sau o dråmba dilatata precum Gusa Cosmin vor contribui la externalizarea unor evenimente interne marunte, care amplificate capata dintr-o alta relevanta.
Termenu de ilegal, inseamna ca pur si simplu acestia nu sunt recunoscuti de autoritati, de altfel se fac razii destul de dese in bordele sau santiere, cei prinsi ilegal sunt bagati la inchisoare urmind a fi trimisi acasa. Stiu f. bine ce vorbesc pt. ca si eu am fost o perioada "ilegal". Repet, e absurda sugestia ziaristului ca autoritatile germane i-ar sustine pe "ilegalii" rusi. Din contra, se-ncearca sa se curete tot ce e ilegal.
Der Spiegel e intradevar de stinga, da nu asta e important, nemtii fac de fapt pregatirea de artilerie, pregatesc lucrurile ca daca Ro ar ajunge in situatia Greciei sa aiba argumente de a nu sustine Ro.
P.S Fiind de stinga de fapt Spiegel ar trebui sa-l sustina pe marinar, da e greu de priceput ca-n competitia statelor "ideologiile" stg. dr. nu joaca nici un rol, exista aliante state de dr. cu state de stg. si toate combinatiile posibile. Basescu e un factor de perturbare in EU, Eu are destule probleme, nu are nevoie de angoase basesti.
@neamtu: e o aberatie aia cu "pregatesc lucrurile ca daca Ro ar ajunge in situatia Greciei sa aiba argumente de a nu sustine Ro" Miza pentru cazul Greciei era euro, nu iubirea de filosofie sau insule. Noi nu sintem in zona euro. De aia n-o sa ne sustina nimeni, inafara mecanismelor deja existente la nivel UE. Daca Romania se duce in cap n-o sa plinga nici un neamt. Daca grecii isi rupeau gitul, plingea toata Europa. Cam multe conspiratii pe cm2 de comentariu.
Sa fie, oare, documentul elaborat de CSAT motivul pentru care s-au externalizat campaniile de presa?
Uite, vezi? O scapare a documentului elaborat de CSAT ar fi ca a redus potentiala amenintare la adresa institutiilor statului la campaniile de presa duse de media romaneasca 🙂
@zexe,
nu ma refer la pertinenta informatiei cu privire la presa ca potential pericol, ci la mecanismele perverse de transmitere a informatiei. Cu alte cuvinte, nu mai ajunge doar transmitatorul, ci in cabala asta conspirationista trebuie sa joace si mijlocitorul, plus creditorul. Mijlocitorul Gusa putea mult mai simplu sa-i transmita creditorului Mutler, ADN-ul sau. In Romania, informatiile genetice sunt cele mai sigure, Alison Mutler stie de ce.
exemplu: credeţi că şi-au trimis corespondenţi aici?
http://www.realitatea.net/presa-straina-a-urmarit…
să nu mai vorbim de faptul că principalele surse de informaţii despre românia rămân fluxurile. care, întîmplător, vin tot din presa românească.
se sugerează ideea că a scrie articole clare anti-băsescu în mai multe ziare occidentale, printre care şi cîteva de notorietate (der spiegel, financial times) ar conduce automat la influenţarea cancelariilor occidentale. ei bine, nu ştiu cît de influenţabile sînt aceste cancelarii. în fond, mai influenţabil poate fi un ziar sau o publicaţie (prin metoda descrisă în articol, prin articole gata scrise de aici, etc.).
în fond, scopul este să se creeze un o atmosferă groasă şi înnecăcioasă aici. cel mai mare beneficiar, în acest moment, pare să fie psd-ul. ponta a spus clar că nu-şi doreşte să intre la guvernare acum. scopul lui clar este să obţină cît mai mult, poate peste 50% la alegerile regulate de peste doi ani şi jumătate, sau la un moment optim mai devreme, să zicem în primăvara anului viitor.
nu cred că pe presa occidentală o f-te brusc grija de soarta presei române fix acum. am o curiozitate: ce se scrie despre românia în cele mai prestigioase ziare din următoarele ţări: danemarca, norvegia, suedia, elveţia, cehia, polonia, grecia, slovenia, croaţia, ungaria, portugalia. sau în ţările enumerate nu există presă?
"Der Spiegel e cunocuta ca fiind revista socialista si parte a unui trust de presa socialist detinut de un magnat rus"
Nu stiu cat este de adevarat, dar daca e asa, atunci se explica cumva si pozitia acida impotriva marinarului.
@leoane, nu mai hrani si tu aberatia dupa care in documentul cu pricina se mentioneaza ca presa ar fi o amenintare, ca nu este adevarat.
@Leon cel Treaz,sigur esti treaz?ori nu stii,ori te faci ca nu.Si presa internationala se cumpara dragule,iar stiriile despre noi,nu trebuie verificate daca vin dintr-o propaganda de discreditare.Interesele dezbinarii Romaniei sunt chiar europene.Si gata!La spam cu voi!
Neamtule, pai daca pana si tu aberezi despre izolarea Romaniei pe plan international, ce pretentii sa am de la ”Chireac sau Razvan Dumitrescu sau Hurezeanu”?
Desigur, pentru un colt de paine ruseasca, tu poti abera orice, pentru ca suntem o tara libera. Unde mai pui ca tu evoluezi acolo, in echipa despre care tocmai am aflat ca ne cearta pe noi ca eliberam pasapoarte pentru moldoveni in timp ce ei se pregatesc sa deschida granitele rusilor.
Altfel, nu ma asteptam sa imi raspunzi, pentru ca era o ironie.
nu inteleg de ce va bateti capul cu acest neamtu tiganu.haide sa-l intrebam ce pers. vede in locul lui Base.dar mai bine nu,ca ne spune generalitati-ca sigur nu poate nominaliza!asa sunt astia,cu soparle!
Fabuloasa logica! Deci,Cosmin Gusa ii sopteste lui Alison Mutler de la Associated Press ca presa natz. este enumerata printre factori la amenintarea sigurantei. Presa interatz. preia stirea care brizeaza in cancelariile UE, apoi informatia este preluata de francezi (France 24) si nemti (Der Spiegel.
Tot mai rafinat Campeanu asta. Deja e dublu rafinat. Maine cazi la pamant, beat criza, nunai cand citesti numele Campeanu Cristian.
haha, s-a trezit Leon! Ce mai faci mai Leoane mai?
@neamtu tiganu, sigur nu esti turc?
Ca dupa cum pricepi….
Bineinteles ca o cifra exacta nu exista. Neoficial se vorbeste chiar de 2 pana la 3 milioane de "ilegali" care traiesc in Germania.
Daca citesti articolul de la adresa de mai sus o sa gasesti si calculul oficial al nemtilor care dau o cifra de pierderi de aproximativ 18 miliarde euro – anual!
Asta ca sa vezi cam cat plateste/ pierde statul de pe urma ilegalilor.
In alta ordine de idei, o cifra exacta, cu nume, prenume si tara de origine n-o sa gasesti nicaieri pt ca niciun stat nu face public asemenea date pt ca ar insemna automat o jignire la adresa statelor din care provin acei "ilegali". Germania nu poate spune oficial ca "avem 10 000 de rusi ilegali care fura din bugetul statului" pt ca s-ar duce pe copca contractele alea de miliarde (dintre Germania si Rusia) cu care te laudai tu mai sus.
Cu asta, va rog sa ma scuzati ca am deviat de la tema, dar unii isi imagineaza ca sunt singurii care traiesc in Germania sau in Occident si-si permit sa toarne tone gogosi sau adevaruri trunchiate pe blogurile romanesti.
1. Faptu ca exista ilegali in Ge si in articol se vorbeste NUMAI de eventualii mii de ilegali Rusi deja e o manipulatie.
2. Articolu de fond sugera ca ilegalii rusi ar fi "tolerati" de regim si chiar ar fi sustinuti de la buget.
Ar trebui sa va ingrijoreze izolarea internationala a Romaniei, pe linga "dusmanii traditionali" unguri, rusi, bulgari, v-ati cistigat noi, nemti, francezi.. nici macar Marea Neagra nu prea mai va iubeste.
Zexe, chiar crezi ca meriti un raspuns?
P.S Florine nu stiu cine sunt "Chireac sau Razvan Dumitrescu sau Hurezeanu", nu cred ca suntem colegi.
@neamtu tiganu
"Illegale Einwanderer in Deutschland"
"Zwischen 100.000 und einer Million Illegale leben in Deutschland, genau sagen kann man das nicht. Viele sind hergekommen, weil sie Arbeit suchen oder weil sie ihren Familien gefolgt sind. Andere sind Opfer von Menschenhandel und Zwangsprostitution. Eines haben sie alle gemeinsam: Ihre billige Arbeitskraft wird gerne angenommen, Rechte aber haben sie praktisch keine."
http://www.bundestag.de/dasparlament/2007/03/Them…
–––––––––––––––
Te las pe tine sa traduci "cu mana ta".
Iar daca tu ai impresia ca printre cei aproape 1 milion de "ilegali" este imposibil sa fie si cateva zeci de mii de rusi, inseamna ca ori nu traiesti in Germania ori esti de rea credinta si nu vrei, nici in ruptul capului, sa accepti evidenta.
Eu am auzit, pe surse, ca Germania se pregateste, neoficial, sa propuna Romaniei un schimb echitabil. Pentru fiecare pasaport eliberat moldovenilor Germania sa repatrieze fortat cate un emigrant roman. Exceptii vor face pentru cetatenii romani de nationalitate germana.
Neamtule, tu esti tigan de nationalitate germana?
neamtule
relax, niciunu n-aveti dreptate: "axa" BLW il iubeste pe Geoana, care iubeste Rusia. asta n-o zic ai tai, o zic ai mei (Aligica), asa ca poti s-o crezi 🙂
De unde aveti date ca ar trai in Germania zeci de mii de rusi ilegali? Ce-nseamna la voi ilegal? In ce fel prezenta acestora costa bugetu?
Am impresia ca habar nu aveti ce vorbiti.
P.S E absolut firesc ca Basescu sa nu fie inghitit de Berlin si Paris. Poate ca ati uitat ca-n preajma intrarii Ro in EU basescu se lauda cu axa B-Londra-Washington. Nemtii nu au uitat, desi atunci nu au reactionat asteapta momentu potrivit si-i va da la cap. Romania nu a facut absolut nici un pas pt. a se apropia/integra in EU.
PPS Florine, chestia cu nu ne vindem tara e fumata rau. A colabora cu o tara economic nu-nseamna ca te vinzi, pur si simplu e pragmatism, Germania va fabrica trenuri pt. rusi si avioane iar rusii le vor plati.
@neamtu: ai vazut tu undeva ca am spus eu "nu ne vindem tara"? Iar imi raspunzi la ceva ce eu n-am spus. E o diferenta intre a fi bucuros sa te vinzi oricui pentru o piine (formularea ta) si ce facea Merkel prin Rusia. Bucurosi sa se vinda oricui pentru o piine alba sint, de pilda, Chireac sau Razvan Dumitrescu sau Hurezeanu pe care sint sigur ca-i stimezi in mod deosebit, ca intre colegi. Asadar eu ma refeream la formularea ta, nu la actiunile lui Merkel. De altfel ti-a explicat foarte bine cineva mai jos cum e cu miliardele. Sincer, nu inteleg de ce tot revii aici sa ne convingi ca Basescu e rau. Noi sintem cu capu', credem ca Base e bun. Te deranjeaza treaba asta? Nici nu-ti mai raspund la infantilismele securiste cu axa B-L-W si ranchiuna prezumata a EU. Poate ca sintem orbiti din dragoste de Marinar, da' prosti nu sintem. Daca singurul tau scop aici e sa ne freci ridichea cu Base, mai bine lasa-ne cu jucariile noastre si du-te sa te joci cu ai tai. Daca ai de gind sa discuti despre altceva, esti binevenit.
EU-Rusia:faceti jocurile!Privind istoria,tot marile puteri fac jocurile fara sa intrebe pleaba.Acum se cauta o consolidare europeana,chiar cu ajutorul Rusiei(poate pusa la cale de ceva timp?),unde doar interesele financiare primeaza.Doar ca noi,nu iubim rusia,draga Bassesco,asa ca meschinariile lui geoana,nu ne intereseza!
Domnule "neamtu tiganu"
Daca Merkel a adus din Rusia contracte de miliarde, te asigur ca meritul apartine 100% statului German, (asa cum se prezinta el la ora actuala), nicidecum doamnei Merkel.
Statul rus a investit acele miliarde in statul German nu in doamna Merkel.
Si te mai asigur ca daca Merkel ar merge in Rusia din partea Romaniei n-ar primi niciun euro.
Asa ca daca tot ai vrut sa faci comparatii, poate ca n-ar strica sa fii realist si sa compari Germania cu Romania, nu pe Merkel cu Basescu.
art. din Der Spiegel, în limba română
http://www.presseurop.eu/ro/content/article/29505…
Rusia – Marele Stat Asistenţial al Europei
Are o dilemă asistențială.
Ei, noi n-o iubim.
la neamţul nostru principiul salamului cu soia ( mâncare fancy bio) funcţionează invers: dacă am ce mânca, Я люблю şi Rusia!
Cine e dictator pe Bestiar?
M-ati bagat la moderare pe Bestiar? Why?
apropos, cine ne "da" "Rahan" zilele acestea?)))))
iar noi pe Bestiar v-am tot dat probe))))) ca mogulienii cu gusa incep sa sopteasca delce-venin in urechile jurnalistilor de stinga din Evropa. sa nu uitam ca pina si mareatza revista "PIF" a tineretzii mele era sponsorizata de la Moskova.
Autoru spune " las’ şi că în Germania trăiesc ilegal zeci de mii de ruşi pe banii guvernului federal. "
???, daca traiesc ilegal nu pot primi bani.
Asemenea afirmatii idioate anuleaza tot discursu pregatit cu atita atentie.
P.S Nu stiu daca domnu autor sufera de icter, da Merkel a fost in Rusia si a adus contracte de citeva miliarde. Pt. mine personal cit si pt. nefasta asta inseamna ca voi avea citiva ani buni siguranta locului de munca si piinea laba aferenta.
@neamtu: afirmatia e corecta. Doar nu crezi ca zecile de mii de rusi care traiesc ilegal in Germania o fac pe banii lor? Ideea nu era ca le da Guvernu banii in mina, ci ca prezenta lor costa bugetul. Despre ultima afirmatie, aia pragmatic-gastronomica, nimic de spus. La mijloc e mult mai mult decit frica sa-ti pierzi tu pinea "laba". Daca te-ai vinde oricui doar pentru ca iti da de mincare, desi nu mori de foame decit metaforic, chiar nu mai e mare lucru de comentat.
@ maritulDictator,
cred ca Ivanciuc a intuit bine la momentul respectiv. Prostanacus a fost intrebat de handlers daca ce s-a intamplat in Moldova a avut ceva influenta romaneasca. 😉
bassesco
să ne înțelegem:
– merită să fie zburat din post pentru că NU forțează
– dar e mai sigur de zburat de-acolo dacă o face.
Daca Cozmin Guşă ii şopteşte lui Alison Mutler, corespondenta Associated Press in Romania, cine oare ii sopteste lui Benjamin Bidder "ziaristul" Der Spiegel ACREDITAT LA MOSCOVA ca Băsescu face trafic cu moldoveni ?
Cine a lasat usa deschisa?nu mai avem dictator?
bassesco, nu mai da cep la vidanjă! una este să susţii o relaţie transparentă cu rusia, alta este să te duci pe furiş la moscova, nu se ştie nici acum de ce.
Agenturili lucreaza. Sper sa se duca in cap, desi sunt in continuare multe persoane care considera ca Mogulii+Minerii+Comunistii au adus tara in halul asta.
Pentru ca Basescu nu forteaza nicio masura de reducere a evaziunii, merita sa fie zburat din post. Nu o sa se ajunga la asa ceva. Penelistii vor urca pana la urma in barca guvernarii. Doar sunt de dreapta.