Iliescu compara războiul PDL-USL cu al doilea război mondial, în care PSD ar fi URSS, PNL ar fi USA iar PDL ar fi Germania (Băsescu fiind, evident, Hitler). Eu l-aş compara mai degrabă cu războiul rece, în care PDL ar fi USA şi USL ar fi, spre marea bucurie a lui Ilici, URSS. Să nu uităm că în timpul războiului rece principalele subiecte politice ale mass media, ale cinematografiei sau mişcării pop erau „atrocităţile” comise de soldaţii americani împotriva „eroicului popor nord vietnamez” sau „eroicului popor nord coreean”, erau comisia lui McCarthy şi aşa zisa listă neagră a Hollywood-ului întocmită de HUAC (Comitetul pentru Investigarea Activităţilor Antiamericane), „crimele” împotriva soţilor Rosenberg, erau Nixon, Goldwater şi Reagan, demni urmaşi ai lui Hitler, lideri însetaţi de sînge şi gata oricînd să declanşeze războiul nuclear, erau teribilele crime şi încălcări ale drepturilor omului comise de americani, erau demonstraţiile împotriva războiului din Vietnam şi a armelor nucleare (încă nu fusese inventată încălzirea globală) sau odioasele crime făcute de FBI şi CIA. În timpul ăsta, nimeni nu sufla niciun cuvinţel despre Gulag-urile sovietice, despre crimele comuniştilor din Cuba, Vietnam, China, Coreea, Ungaria sau România. Ani de zile, pentru occidentali şi chiar pentru americani, Statele Unite şi capitalismul au reprezentat răul absolut. În schimb, crimele de după Cortina de Fier erau ignorabile, acceptabile sau chiar justificate. Aşa cum astăzi nu puţini, chiar în PDL, sînt cei care, extrem de vocali cînd e vorba de păcatele reale sau imaginare ale PDL, devin brusc taciturni cînd e vorba de a păcatele USL.
Asta îmi aduce aminte de răspunsul pe care un membru al unei grupări de hackeri care îl sprijină pe Julian Assange şi care a atacat Visa şi Mastercard l-a dat la întrebarea: „De ce Anonymous nu atacă companii şi guverne din ţări în care libertatea de exprimare suferă puternic (mă gîndesc la China)? Văzute din spatele operatiunii Payback există vreo diferenţă între Statele Unite şi China? Care?” Astfel, luptătorul nostru pentru drepturile omului şi libertatea de exprimare răspunde: „Anonymous s-a născut ca o mişcare de apărare a legii instituite, cu încredere în puterea legii de a reflecta drepturile cetăţeneşti, nu ca o mişcare revoluţionară. Diferenţa dintre Statele Unite şi China este aceea că Statele Unite îşi încalcă flagrant propria lege, în timp ce China şi-a impus reprimarea libertăţii de expresie în legea propriului stat. Nu avem, pînă acum, mijloacele, motivaţia sau prea-plinul de încredere în puterea noastră de judecată pentru a ataca legea, acolo unde vedem că ea încalcă ceea ce cultura vestică numeşte drepturile umane fundamentale.” Trecem peste faptul că cei ce se declară apărători ai „legii instituite” încalcă legea (atacul informatic e o încălcare a legii), trecem şi peste drepturile fundamentale ale omului, atît de importante cînd e vorba de Statele Unite însă relativizate şi „localizate” cînd e vorba de China („…ea încalcă ceea ce cultura vestică numeşte drepturile umane fundamentale” – aici drepturile umane fundamentale nu mai sînt nici umane, nici fundamentale, sînt aşa numite doar de cultura vestică, sînt doar o convenţie culturală localizabilă, aici Iisus devine evreu cu buletin de Nazareth) şi ajungem la fraza care ne interesează: „Diferenţa dintre Statele Unite şi China este aceea că Statele Unite îşi încalcă flagrant propria lege, în timp ce China şi-a impus reprimarea libertăţii de expresie în legea propriului stat.” Înlocuiţi Statele Unite cu PDL şi China cu USL sau PNL şi vedeţi ce iese. De la PDL avem pretenţii, USL-iştii sînt consecvenţi cu ei înşişi, bravo lor. Cu alte cuvinte, un hoţ de meserie e mai sus pe scara etică decît unul de ocazie. Sau, de ce nu, înlocuiţi Statele Unite cu Mona Muscă şi China cu Felix Voiculescu.
Astfel, în timp ce PDL-ul e considerat un partid pierdut pentru high life-ul moral fiindcă nu a introdus în statut suspendarea membrilor care sînt trimişi în judecată, Crin Antonescu declară că s-ar simţi onorat să fie coleg de partid cu un politician condamnat pentru corupţie, că e gata să-l reprimească în partid şi chiar în echipa sa.
„L-am şi întîlnit pe Cristi Anghel, cu multă plăcere de altfel. Este un om pe care îl apreciez în mod deosebit pentru activitatea sa în administraţie, pentru ţinuta sa civică, intelectuală. […] Dacă domnul Anghel doreşte să-şi reactiveze condiţia de membru al PNL, eu nu sunt decît bucuros şi aşa cum am fost înainte onorat să fiu coleg cu Cristi Anghel, aş fi şi de acum încolo.”
Cristi Anghel, cel atît de apreciat de Crin Antonescu pentru activitatea sa în administraţie şi pentru ţinuta sa civică, a fost condamnat la doi ani şi şase luni tocmai pentru activitatea sa în administraţie, mai exact pentru abuz în serviciu şi pentru că a păgubit municipalitatea cu 400 000 de euro în timpul mandatului de primar al municipiului Baia Mare.
Şi că tot am ajuns la Crin Antonescu, cel care va fi aspru sancţionat de electoratul liberal şi anticomunist, mă gîndesc ce şoc, dezamăgire şi groază vor trăi neamurile mele de la Giurgiu auzind toate astea. După ce comunismul le-a scos din foame, după ce le-a luat din mahala şi le-a ajutat să facă la seral pînă şi grădiniţa, le-a pus peştele pe televizor şi le-a dat apartamente la bloc, pe ei i-a pus şefi pe judeţ cu UTC-ul sau pe municipiu cu pionerii iar pe ele le-a pus şefe cu spaţiul locativ şi alte chestii pe la Primărie şi Sfatul popular sau cum îi zicea, după ce pe unii mai inteligenţi şi mai ambiţioşi i-a făcut chiar colonei în securitate şi le-a dat să mănînce la UCA, după ce în toamna lui 89 mai toţi securiştii din neam şi-au luat concedii medicale (pe bune, nu fabulez, unii au fost atît de grav bolnavi încît vomau sînge şi, vreo trei luni, din octombrie pînă în ianuarie, nu au putut merge la serviciu), după ce în 21 decembrie 89, în timpul mitingului din viitoarea Piaţă a Revoluţiei bunică mea mă făcea copil prost şi naiv că am zis că Ceauşescu va cădea, după ce în 22 decembrie 89 femeile din neam plîngeau iar bărbaţii, indiferent de grade în Securitate şi poziţii în PCR, îşi puneau banderole tricolore la mîini, după ce în 28 ianuarie era să facă toţi infarct în masă (nasol, se pierdea gena) cînd „Căposu” îi băga sula-n coaste domnului Iliescu, după ce în primăvara lui 90 ar fi fost în stare s-o linşeze pe maică-mea că intra în PNL şi se ducea în Piaţa Universităţii, după ce, tot prin ’90, bunică mea îmi explica că pe bunică meu l-au împuşcat liberalii (a murit împuşcat în ’51, la Alba Iulia), după ce tot o mamaie (nu mai ştiu ce fel de rudă era) îmi spunea: „Maică, dacă Iliescu zice să trecem toţi Dunărea la bulgari, o trecem, că aşa trebuie, ca să nu fie vărsare de sînge, să fie linişte” (am citat exact), după ce între 1990 şi 2000 tot neamul ar fi făcut crimă pentru Iliescu iar după 2000 pentru Năstase, după ce prin 2008 se rugau ritualic la Tăriceanu iar în 2009 votau în primul tur cu Antonescu şi în al doilea cu Geoană, şi după ce de vreun an suspină cu accente orgasmice la poza lui Crin, ei bine, după toate astea iată că Antonescu făcu boroboaţa cu Felix, Iliescu, Năstase şi Cristi Anghel şi îmi dezamăgi crunt neamurile.
Singurul băsescian (cu autograf chiar!) din neam e maică mea. Care, în toată viaţa ei, n-a fost membră decît a unui singur partid, PNL (deşi a prins fix 40 de ani de comunism). Dar aşa e normal, pensionarele foste profesoare securiste votează cu Băsescu în timp ce dizidenţii şefi cu propaganda PCR pe municipiu şi colonei de securitate votează cu Crin Antonescu. De fapt, ca fostă nevastă de comandant de navă contrabandist şi securist e normal să voteze un comandant de navă contrabandist şi securist. Fiindcă, am uitat să zic, taică meu, Dumnezeu să-l ierte, făcea contrabandă cu video Schnneider, blugi, dublucasetofoane, gume, cafea Alvorada, Nechermann, Otto, Kent şi Marlboro (le ascundea în sala motoarelor). Nu am calculat cam cît a pierdut Republica Socialistă România din neplata taxelor vamale pentru trenuleţul nemţesc şi combina Palladium de contrabandă pe care ni le-a adus dar îmi cer scuze eu, în numele lui, faţă de Republica Socialistă România şi faţă de Emil Constantinescu. Nu ştiu dacă a fost şi securist, dar avînd în vedere că stătea cu lunile prin RFG şi Austria prin anii 80 (era marinar pe Dunăre), îl bănuiesc că ar cam fi fost. Mai ales că a făcut destul de multe nefăcute şi n-a păţit nimic. De exemplu, l-a înjurat şi era să-l bată pe reprezentantul Navrom în Cehoslovacia şi l-a înjurat public, marinăreşte, la o activitate tovărăşească specifică, pe secretarul PCR din Navrom Giurgiu. Nu ştiu. Mă gîndesc că ori era securist, ori nu aveau altul mai bun ca el.
Asta a fost povestea de vineri şi, dincolo de accentele de sagă judeţeană, adevărul e că nu s-a schimbat mai nimic din 90 încoace. Împărţirea între stînga şi dreapta se face aproape organic, natural. Nu e o alegere raţională. Vrem, nu vrem, ne trage aţa înspre ai noştri. Sîntem atraşi ca fluturii de lampă, ca Antonescu de Felix.
Bineînţeles că există şi rătăciţi. Cum erau Ciorbea şi Emil Constantinescu în CDR, cum erau Dîncu, Tănăsescu şi Diaconescu în PSD sau cum e Blaga în PDL. Însă, mai devreme sau mai tîrziu, fiecare ajunge acolo unde îi e locul. Mulţi stîngişti, oripilaţi de socialismul de bîtă şi tanc al lui Iliescu şi de social-democraţia de termopan şi blazon cu turnuleţe a lui Adrian Năstase s-au autoexilat ani de zile în aşa-zisa dreaptă (partidele „istorice”, CDR, alianţele civice, Alianţa DA) iar marele merit al lui Băsescu e că a forţat clarificarea şi că, astăzi, în 2011, cu cîteva excepţii, fiecare e la locul lui.
Strategic, dacă luăm distanţă şi privim scena politică a ultimilor douăzeci de ani, PDL şi Băsescu sînt într-o poziţie mult mai bună decît îşi imaginează, se poate spune chiar că au cîştigat. La urma urmei, PNL a fost înghiţit complet de PSD şi PC iar partea dreaptă a scenei politice e complet liberă. Din păcate, atît la Cotroceni cît şi în PDL s-a cam instalat panica tactică, care s-ar putea transforma într-o mare înfrîngere strategică. Iar primul semn al panicii e posibila schimbare a lui Boc din poziţia de prim ministru şi înlocuirea lui cu un tehnocrat. Boc poate fi înlocuit, dacă tot se doreşte asta, doar de un prim ministru politic, obligatoriu pedelist. Dar despre asta, săptămîna viitoare.
P.S. Cum se face login pe situl asta? Parca acum ceva timp se putea, parca acum nu mai gasesc unde…
pățăști
In mare sunt de acord cu articolul, in particular nu sunt de acord relativ la chestia cu Anghel de la Baia Mare pentru ca sunt de acolo si taica-meu mi-a explicat in detaliu cu ce se mananca chestia asta:
– Avem un cartier de tigani (Hatvan) si avem acolo niste blocuri foste de nefamilisti devastate de tigani (geamuri lipsa, tamplarie arsa, etc.);
– Avem un afacerist local care a cumparat un asemenea bloc devastat;
– Respectivul afacerist ofera primariei+consiliul local un asemenea bloc la un pret sa zicem modic, dar primaria refuza blocul pentru ca nu are nevoie de el;
– Alte blocuri care tineau de o fabrica de acolo falimentara si locuite in parte ilegal de tigani sunt vandute, astfel incat o gramada de tigani sunt evacuati din ele;
– Tiganii se muta pe treptele Consiliului Judetean si ale Primariei (sunt fata in fata) si protesteaza si fac scandal ca sa li se dea casa;
– Ca sa rezolve problema, primarul Anghel incerca sa cumpere blocul oferit anterior, doar ca de data asta i se cere un pret de 3 ori mai mare;
– Achizitia e trecuta prin Consiliul Local desi se stia de catre toti consilierii ca li s-a cerut de 3 ori mai mult;
– Primarul liberal e trimis in judecata pentru ca ar fi corupt ca a luat blocul la de 3 ori pretul;
– Primarul e achitat atat de tribunalul local cat si de curtea de apel;
– Dupa ce si PSD zboara de la putere si ramane in guvern doar PDL, in mod absolut dubios primarul e condamnat la 3 ani de puscarie de Curtea de Apel din Cluj desi a facut achizitia pe baza unei hotarari a Consiliului Local si la proces s-a refuzat marturia nenumarator martori (cam tot Consiliul Local);
– Au existat pe plan local zeci de emisiuni unde diversi membri ai Consiliului Local au declarat ca sunt uimiti ca primarul Anghel e la puscarie si pe ei nu i-a intrebat nimeni nimic, pentru ca ei au decis ca sa se dea banii aia si nu primarul si au decis in cunostinta de cauza, si li se pare dubios ca macar nu au fost anchetati si unii din ei nu au fost acceptati ca martori la proces.
– Cam toata lumea din Baia Mare considera ca Anghel a fost cel mai bun primar de prin partea locului (era la al treilea mandat si toata lumea stie ca e de prin Arges si ca a venit ca handbalist la Minaur si ca nu e localnic).
– Cam toata lumea din Baia Mare considera ca Anghel e victima unui proces politic si probabil 2 din trei il vor vota la urmatoarele alegeri daca are voie sa candideze. Adica omul a zis la niste alegeri ca face troleibuz si a facut in 4 ani o linie de troleibuz, etc…
1. Un marinar e foarte ok ca să scoată România din feudalism.
2. Hai să vedem litra plină a sticlei. Bine că a luat şpagă Severin, măcar să o cheltuie în ţară. Că legile oricum oricum le face proaste şi dacă nu ia şpagă.
@Bleen
Iti bati joc de noi? !00.000 de eur e mita de vames nu de ditamai eurodeputatul.
@avram
Invat (nu de la libieni) si cuget.
De ce PDL ul a ""tribalizat ""Romania?
Ce te face sa crzi ca esti mai educat decit noi PDL istii?
Chiar crezi ca marinarul le face pe toate? Nu o fi avind si el specialisti la dispozitie? Or fi toti specialistii in USL si in PDL numai marinari?
Vad ca ma indemni sa cuget. De ce nu faci acelasi lucru?
tucu, ție-ți place „tribalizarea” României? Pdl face o politică periculoasă, primitivă,adresată instinctelor atavice ale omului needucat.Învață de la libieni și cugetă adânc. Nu au nicio șansă.O țară nu e „vapor”, are si femei.Tu te bazezi pe competențele unui marinar în negocierile cu „fmi”? Ești naiv.
Trei deputaţi europeni prinşi cu mită de 100 000 de euro. Adrian Severin e unul dintre ei.
@hantzy,
Inteleg ca esti deranjat de faptul ca EC si TB au siluit constitutia.
In acest subiect nu pot sa ti fiu partenetr de dialog deoarece habar nu am cum se interpreteaza respectiva carticica.
Mai mult vad ca statul plateste 9 avocati destepti care si sparg capul sa interpreteze respectivele prevederi.
Deci eu nu stiu daca EC sau TB au incalcat sau pervertit constitutia. Stiu altii. Daca asculti RTV si Antena 3 nu este zi ca TB sa nu incalce constitutia.
Daca ii asculti pe cei 9 se pare ca pina acum TB nu a incalcat constitutia.
Vezi cit de relativ este totul?
Depinde ce vrei sa auzi.
@avram,
unde sunt ""Porumbacii "" de alta data?
C.Preda ,daca vorbim de aceiasi persoana, este uin stimat profesor universitar-deci are o cariera academica solida in afara politicii.Nu am remarcat din partea domniei sale nici un sem cum ca si ar dori puterea. Daca nu iubesti puterea nu poti fi un real conucator .
Personal nu cred ca ar fi un bun presedinte al Romaniei actuale.
""Incrincenatii nu l vad pe Dumnezeu'' nu stiu cine a facut afuirmatia dar daca bietii apostoli nu ar fi fost incrincenati intru credinta lor,crestinismul nu ar mai fi fost ce este astazi. Asta ca sa vorbim de credinta.
In cazul nostru nu cred ca e vorba de incrincenare ci de lipsa argumentelor capabile sa ti schimbe parerea.
E o discutie intre surzi. Voi afirmati ca Basescu este rau dar nu aduceti argumente din care sa reiasa ca Crin sau Ponta sau DD sau Vadim (asta i oferta) este mai bun.
Despre ce incrincenare este vorba? Ca nu admit ca Basescu este rau? Gresit admit ca Basescu este rau, Si ? Ai altul mai bun? Argumenteaza.
ei, tucule, esti simpatic! adevaru ie ac multi mi-au spus ca sunt precoce, dar nimeni n-a indrazint inca sa-mi dubleze varsta. O consider un semn bun, mai ales da la un vecin de leat. Imi voi asuma, desigur, o optiune imediat ce se depun candidaturile. Sper ca spectrul sa fie ceva mai ofertant decat limitele pe care ti le-ai ales dumneata. Insa, in consecventa cu principiul consecvent al consecventei principiilor, pe care mi le-am formulat la fel de consecvent si principial, atentia mea, asa cum te-am informat deja, se indreapta spre legislative, considerandu-le mai importante. La cele prezidentiale as putea renunta, tocmai pentru ca ultimii doi care au ocupat functia respectiva in Romania, au pervertit prevederile constitutionale, incat nu mai exista acel control intre puterile statului de rang egal. Exista doar "pozitii de forta". Oricum ai da-o!
@Hantzy, draga,
Cred ca inceoe sa ma lase memoria. Nu tin minte unde ti am povestit despre irepetabilitatea modelelor.
Ideea de model contine in sine notiunea de repetabilitate.Nu portti fi model daca macar un individ nu face ce ai facut si tu.
Hai sa fim corecti fata de modelul pe care s a construit sistemul politic european si nord american . Prima republica functionala a fost Roma Antica..
De atiunci au mai fost o droaie .Ce zici de republica Venetiana ?
Eu zic insa sa renuntam la istorie -personal nu o stapinesc suficient de bine si sa revenim la subiectele postarii.
De ceva timp eu iti povestesc despre necesitatea controlului intre puterile statului de rang egal.Nu gasesc in raspunsurile tale nici o referire la acest lucru si de aceea banuiesc ca nu sunt suficient de explicit.
Ultima remarca. Cred ca este totusi bine sa ti asumi o optiune. Poate Crin poate Ponta poate Vadim.
Nu mi permit sa dau lectii nimanui dar sa presupunem ca ai in jur de 16 ani ( asa de dragul discutiei ) e momentul sa afli ca in viata trebue sa ti asumi niste optiuni chit ca pe urma esti nevoit sa le schimbi. Consecventa se refera numai la principii.
Despre Crin:
Tinand cont de caracterul personajului, eu cred ca nesimtirea, prostia si lenea acestuia sunt trei caracteristici binevenite, ba chiar providentiale pentru poporul roman.
tucule,
eu n-am spus ca-mi place crin, ci dimpotriva! Insa tu erai cel ce se intreba de ce e crin in sondaje. Si am incercat sa-ti raspund.
Acum ma trimiti la SUA, desi nu de mult imi spuneai ceva despre modele si irepetabilitatea lor.
Dar fie! SUA sunt, dupa cazul particular San Marino, prima republica functionala a lumii. Trecerea de la monarhie la un sistem pur parlamentar nu era posibila, datorita cutumelor vremii. Dar chiar si asa Presdintele SUA, trebuie sa solicite Comgresului aprobarea pentru orice actiune … si n-are posibilitatea de a perverti votul de la urne pentru a obtine majoritatea. Sistemul din Ro nu este similar, fiind mai apropiat de varianta slava, de stanga, cu un pol de putere. Asta avem, cu asta defilam!
Dumneata pleci de la ideea ca ce vrea presdintele e legitim iar parlamentul trebuie sa se transforme a.i. sa sustina viziunea respectiva. Si, inacest sens, orice mijloace sunt permise. Eu zic ca e, sau ar trebui sa fie invers.
Sa ai un WE placut!
Păţăşti…
tucu,unde sunt vapoarele „…de altădată ”? Un conducător de blog (vezi c.preda) nu poate fi Președinte, bun? „Încrâncenații nu-l văd pe Dumnezeu” și nici nu aleg bine, iar câmd dau sfaturi e bine sa-i eviți.
@Avram
Parerea mea este ca ai exprimat exact modul in care gindeste Crin.
Romania nu este un vapor. Ca sa conduci un vapor iti trebue o daza enorma de responsabilitate, lucru care in opinia Dlui Antonescu nu este necesar atunci cind trebue sa conduci o tara.
@Avram,
Fiecare om providential are o istorie care prezice. L am mai citat o data aici pe Stefan Zweig care a scris ca oamenii care au ramas in istorie au avut sansa ca personalitatea lor sa se suprapuna perfect momentului istoric.
Momentul istoric il percep. Ceea ce nu percep eu este personalitatea lui Ctrin.
Sigur ca poti sa argumentezi ca si Hitler nu a facut nimic pina a ajuns sa se faca remarcat.Partea proasta pentru Crin este ca nu a facut nimic nici dupa ce s a facut remarcat.
@Hantzy,
Prima rugaminte este sa renunti in a mai invata istorie de la Alex Dumas tatal sau fiul. Diomnia lui Ludovic al XIV lea – 9in timpul caruia cardinalul Mazarin a fost ministru )e epoca definitorie a absolutismului regal in franta ,Regele Soare fiind unul din cei mai buni si mai longevivi regi ai Frantei.
Deci Franta pe vremmea respectivului nu prea auzise de democratie cum nu prea a auzit pina la revolutia franceza.
In rest ce sa ti spun? Pot doar sa te indemn sa te uiti la sistemul din Statele unite si sa vezi cite puteri de rang egal exista in respectivul sistem.
Si cu asta ma las pagubas. Daca tie ti place Crin sa fii sanatos.
Yeba,noi doi avem aceeași vârstă, vorba poetului.Argumentul tau ca te pricepi la oameni e nul, absolut. Am băut o bere pe la 19,30.Când postai e asa cum zici, dar când postam eu nu era ce ai presupus tu.Poți să replici ca ai premoniții,dar asta nu a influențat postarea . Așa și cu antonescu, se poate să te inșeli . Cred că am totuși câțiva ani in plus,așa că îți dau un sfat,când vorbești cu cineva evita să-i spui lucruri care pentru el sunt adevăruri absolute.( să nu înțelegi că aș fi crin, dar gândește-te și la ce simte el )
@avram 6:08, nu vreau sa bat apa in piua si iti raspund doar atit: nu-l urasc pe Antonescu, iar patima mi-o directionez spre chestii mai interesante. Il dispretuiesc, il consider nul in raport cu propriile aspiratii, de unde si opinia mea ca nu, nu are bun simt.
Ca sa ne intelegem: sunt practic de virsta lui, da-mi voie sa recunosc golanii generatiei mele.
Ii recunosc dupa discurs, dupa tipul artificiilor retorice (vezi, inclusiv fara sonor, discursul cu "femeia pedista") si dupa continutul minciunilor, ca sa stii.
Simtul civic, ca sa zic vorba mare, ma indeamna sa promovez votul nu dupa starea de spirit, ci votul (cit mai) rational. Ideea ta cu alegeri dese ce reflecta varii stari de spirit, mi se pare rodul unei stari de spirit post-spirtoase 🙂 .
tucu,sunt teorii care vorbesc te „omul providential” ,aposteriori, dupa ce-l pui să facă ce nu a mai facut.Aici e frumusețea și mareția omului, cand e „ALES” devine altul,e plină istoria de exemple .Din pacate cele mai multe sunt negative, despre eșecuri ale unor impostori demascați . Tu crezi că „țapul ișpășitor” trebuie arătat înainte de alegeri? Ce-ți veni cu abilitățile de navigator? România e țară, nu vapor.
Reciproca supraveghere! ata ete sistemul ala autoreglant de care vorbeam. Ce nevoie mai e atunci de supervizor?! Cei 400 sunt suficienti pentru a se ameliora reciproc. Cu siguranta!
Presupune ca esti inca pionier. Si va alegeti un comandant de detasament in interiorul clasei. daca respectivul ales decide ca la sfarsitul anului sa mearga toata clasa la busteni si nu la Navodari, atunci sun´t sanse sa fie mai multi nemultumiti. Daca alege toata clasa atunci rezultatul e celö mai sigur. dar daca aleg sefii de grupa, sa zicem 5 la numar, exista sanse mult mai mari ca rezultatul alegerii sa fie mai apropiat de dorinta majoritatii.
aasa e si in Parlament. Insa trebuie ca parlamentarul sa fie degrevat de tentatia de a-si proteja scaunul castigat. Cata vreme tentatia de a deveni parlamentar este cauzata de dorinta de capatuiala si ramane la latitudinea sefului ce distribuie locurile eligibile, nu avem sanse. La care se adauga mesajul sublöiminal de a nu avea incredere in reprezentanti …
Dar revin din nou la Dumas: in partea adooa atrilogiei sale, d'Artagnan ii spune Annei de austria ca, daca nu le indeplineste conditiile, il vor duce pe Mazarin la Paris, dar nu-l vor preda printilor deja cumparati, ci parlamentului, intrucat (citez) "… nici Mazarin nu e atat de bogat, incat sa-i cumpere pe toti!"
@Hantzy,
Crezi ca Basescu a propus PNL ului sa intre la guvernare datorita caluitatilor lui Antonescu? Nu Basescu a trebuit sa gaseasca o majoritate care sa asigure luarea masurilor din ultimii 2 ani.Atit. Ca majoritatea s a format cu transfugi din alte partide si nu cu PMNL e optiunea PNL.
Cit despre aliante in parlament cind ai 3sau 4 partide ce crezi ca se poate face?
Cit despre incredere aceasta tine de istoria fiecaruia. Daca te ai nascut cu ura impotriva continuatorilor comunismului,daca asta ai perorat 20 de ani este evident in cine vei avea cea mai mica incredere.
Fiecare isi plateste faptele si trecutul. Unii reusesc sa treaca peste el altii il ignora.Atita timp cit ti l asumi si incerci sa l corectezi e OK poate ai sansa sa inspiri incredere.
Cind insa nu reusesti sa te detasezi de trecurt cind reflexele tale aduc trecutul mereu in fata nu cred ca se mai poate vorbi de incredere.Pentru documentare citeste declaratiile junelui Ponta demne de epoca stalinista si declaratiile patriarhului Iliescu care
rescrie constitutia dupa cum ii convine.
@Hantzy
Nu inteleg ce intelegi prin calitatile conjuncturale ale lui Antonescu. Daca aceste calitati se rezuma la ""Jos Basescu"" atunici sunt inutile deoarece este ultimul mandat al lui Basescu. Daca insa consideri ca Basescu face rau si trebue inlaturat inainte de sfirsitul mandatului e o alta discutie.
In ceea ce priveste sistemul politic -fiecare cu mnodul sau de a vedea lucrurile.Tu consideri probabil ca 400 de indivizi pot lua decizii mai corecte decit unul singur si eu sustin ca 400 de indivizi se pot intelege si face la fel de multe lucruri rele ca si un singur individ.
Singurul lucru care i poate tine in friu este reciproca supraveghere.
Nimeni nu-l condamna pe Antonescu ca a ales sa fie profesor.
Meseria de profesor insa nu impiedica pe nimeni sa faca lucruri notabile.
Cind ai pretentia sa ajungi sa conduci o tara acest lucru ar trebui sa fie rezultatul unei activitati cit de cit notabile si nu al intelegerii intre diversi manipulatori ai puterii. Asta este Antonescu soldatul trimis de Patriciu Vintu si Vioculescu la lupta cu balaurul singura sa calitate fiind datul din gura.
Antonescu nu are valoare proprie ci numai valoare adaugata de televiziuni. Este echivalentul politic al tuturor starletelor romince promovate de televiziuni pentru ca s au culcat cu nu stiu ce fotbalisti sau pentru ca si au facut operatii estetice.
Inca o data daca vrei sa continuam discutia defineste subiectul.
Apreciezi calitatile de presedinte ale lui Antonescu sau de fapt ajungem tot la jos Basescu?
Au, uitasem!
Daca antonescu are doar sanse teoretice, doar pentru ca PSd din USL nu e demn de incredere, de ce i-a propus Basescu lui antonescu sa intre la guvernare impreuna cu PD-L?
A devenit clar ca niciun truc electoral incercat de pesedistul Nastase in 2000-2004 n-a fost ocolit de actualul sef de stat. Ba chiar a inventat altele noi. De ce ar fi trebuit totusi atunci sa aibe mai multa incredere in Basescu decat acum in PSD?
Cum poate fi presedintele unui partid liberal unul care de cand a devenit major (acum 32 de ani) a muncit in total maxim un an (adunat) si s-a odihnit 31?
http://ribelalu.blogspot.com/2011/03/probabil-ca-…
Acum de curiozitate. Ce te a facut sa i daui o sansa lui Crin Antonescu? Ce calilitati ?Ce sperante iti trezeste discursul sau?
Crezi ca va reusi sa stapineasca serparia politica si sa mentina Romania pe un drum acceptabil? Ce calitati il recomanda pentru o asemenea sarcina?
tucule,
Pai tocmai spusesem ca nu-l voi vota, doar pentru a scapa de vreun discipol al lui Basescu. Rezulta ca nu prea vad alte calitati la antonescu, decat cele conjuncturale.
Ti-am mai spus ca nu sunt sustinatorul functiei unice, care "sa stapaneasca serparia politica". Nu cred ca asta trebuie sa fie rolul presedintelui. Eu sunt pentru un sistem autoreglant, conditie pentru care atributiile fiecarei puteri trebuie bine delimitate, iar functia cea mai inalta in stat o prefer simbolica. E greu de construit un astfel de sistem, cere timp indelungat (cel putin inca 2-3 decenii) si cu fiecare compromis savarsit, doar pentru ca cel astfel cautionat este preferatul nostru, acest termen se prelungeste. O mana de fier poate face, intr-adevar, ca lucrurile sa se precipite si, in valtoarea astfel creata, e posibil sa se discearna directia buna. Necazul este insa ca un astfel de ansamblu ce pivoteaza pe un singur punct isi pierde la fel de rapid echilibrul. Este motivul principal pentru care sunt impotriva actualului conducator. Pentru ca intrevad efemeritatea reformelor inca inainte de a le vedea roadele si a putea trage concluziile.
Faptul ca Antonescu a ales sa fie profesor nu inseamna, cel putin teoretic, ca n-ar fi putut fi si el un CLC la fel de bun. Nu am nimic impotriva unui navigator de prim rang la Cotroceni: in lume functia respectiva a fost ocupata de persoane de cele mai diferite formatii. Dar daca vrei, putem include in Constitutie ca preferati pentru functia de presedinte sa fie comandantii de superpetroliere, sau astronautii, sau pilotii de curse lungi, sau orice alte meserii exotice … tot fara afront catre profesori.
@Hantzy + @avram
Discutia noastra este pur teoretica deoarece Crin Antonescu nu are absolut nici o sansa sa ajunga presedintele Romaniei prin simplu fapt ca nu va apuca sa candideze.
In cazul in care in 2012 USL (care in prezent nu exista legal) va ajunge la putere,ramura PSD din interior este suficient de puternica sa si impinga in fata propriul candidat.
Antonescu intrind in combinatia asta a pierdut orice sansa de a avea propriul electorat si deci nu va avea nici o putere in respectiva coalitie. Mai mult .Puterea efectiva o va avea omul PSD ajuns prim ministru.
Dupa 2012,indiferent de cine cistiga alegerile, Antonescu va trece la somnul de frumusete si asta daca nu cumva se va supara conu Dinu mai devreme.
@avram
Nu cred ca l uraste cineva pe Crin Antonescu.
In ceea ce ma priveste sunt insa satul de habarnamisti.
Ne am invatat pe vremea comiunismului ca datul din gura era totul. Asa s a nascut activistul de partid. Asa se si pastreaza.
Dl Antonescu nu a facut pina la 50 de ani nimic notabil nici inainte nici dupa ce a devenit politician. A tinut discursuri si atit.
Dl Antonescu are colegi de PNL care se pot lauda cu realizari Mona Musca -legea lustratiei,, Ionut Popescu-cota unica,-.Dl Antonescu ce a produs pina acum?
Vreti sa facem o incercaere si sa vedem daca poate ca presedinte sa produca ceva ?
Poate multi dintre noi nu mai au 5 ani de pierdut.Am avut deja o experienta cu Emil Constantinescu care spre deosebire de Antonescu in momentul alegerii era un om cu o cariera solida si onorabila dobindita in afara politicii.
In lipsa oricarui CV tot ce pot spune despre Antonescu este: SPUNE MI CU CINE TE INSOTESTI CA SA TI SPUN CINE ESTI>
Probabil ca l voi intreba pe Dl Felix Voiculescusau pe Ionescu Quintus sau pe Balaceanu Stiolnici ce l recomanda pe Antonescu.
Avram, uită-te la o poză cu Crin. Închipuie-ţi că ar fi diriginte. Ţi-ai lăsa copilul să plece în tabără cu el?
E ca o păpuşă rusească, o deschizi şi înăuntru dai de Felix. Îl deschizi pe Felix şi în el dai de Vadim. Îl deschizi pe Vadim din el, ţuşti, Iliescu, care exprima atât de bine starea poporului din 1990, de l-au votat 80%.
@Hantzy,
Eu am un respect deosebit pentru oamenii care au reusit sa construiasca ceva solid inainte de a intra in politica.
– Basescu a fost comandantul celui mai mare petrolier din flota romaneasca. Nu stiu ce pregatire ai dar sa stii ca nimeni nu ajunge comandant de supertanc daca nu are calitati reale. In meserii de genul aceste si partidul si securitatea lasau loc competentei.
-Basescu a fost ales primar general al Bucurestiului. Lui Basescu i se datoreaza cea mai moderna structura construita vre o data n Bucuresti si anume podul Basarab ,lucrare pentru care s a batut 4 ani cu PSD ul.
-In cei 4 ani de domnie Nastase ,Basescu a fost aproape singura voce ce se auzea din opozitie suficient de puternic pentru a l deranja pe Nastase.
Hanzy ,Basescu nu a venit din neant. Basescu in momentul candidaturii avea un istoric foarte bine definit si profesional si politic .Putea sa ti placa sau nu dar nu puteai sa l ignori.
Este cel putin lipsit de corectitudine fata de toti cei ce si au asumat riscuri si responsabilitati sa compari un comandant de superpetrolier cu un profesor de istorieO spun cu tot respectul fata de profesori.
Presedintele Romaniei cu toata propaganda de data recenta a neinplicarii joaca un rol enorm in viata politica a Romaniei si din punctul meu de vedere este corect asa pentru ca este ales prin vot direct de populatia rominiei-e personajul cu cea mai mare reprezentativitate.Nu putem sa ne mai permitem o noua epoca Constantinescu in care omul care poate tempera derapajele unei democratii tembele nu stie pe ce lume este.
Acum de curiozitate. Ce te a facut sa i daui o sansa lui Crin Antonescu? Ce calilitati ?Ce sperante iti trezeste discursul sau?
Crezi ca va reusi sa stapineasca serparia politica si sa mentina Romania pe un drum acceptabil? Ce calitati il recomanda pentru o asemenea sarcina?
tucu,Yeba,voi proorociți „Apocalipsa cu Crin”? De ce o faceți cu așa patima? Vedeți voi ceva ce ne paște și scapă la populație?Iluminați poporul?Cum vă simțiți urând cu așa patima un om care nu face nimic în afara firescului. E diferit de actualul Președinte, asta e clar, credeți că cei care îi acordă doar încredere deocamdată, nu văd asta?E un „șablon de președinte” și noi nu știm? Nu contează, în această funcție,cel mai mult oamenii cu care lucrezi? Oameni cu calitați potrivite nu l-ar putea ajuta în funcție ? Bun simț pare că are. Aveți încredere ca poporul alege exact ce terbuie la momentul alegerilor. Alesul exprimă exact starea de spirit din momentul respectiv. Poate că alegerile ar trebui să se facă mai des, inclusiv prin voința liberă a alesului care a înșelat așteptările. Eu cred ca Antonescu ar potea fi un precedent.
Cea mai groaznica situatie in care va fi pus Antonescu (daca va ajunge pina acolo) va fi sa candideze impotriva unui X pentru ca daca i se ia obsesia-Basescu Antonescu nu mai are nimic de oferit.
In "Zece ani mai tarziu" Dumas il prezinta negativ rau pe Colbert. Pana la epilog cand, acesta eliberat de allura lui Fouquet, devine omul care construieste. E proza, stiu, insa nu poti exclude posibilitatea asta.
Dar nu pentru asta am ales a-ti raspunde, tucule!
Eu cred ca sunt mai multe asemanari intre basescu si antonescu. Inainte de a fi ales, nici pe Basescu nu-l recomanda nimic, dar absolut nimic, pentru postul ravnit. A castigat doar cu un discurs impotriva presedintelui in functie si a succesorului programat. Era ajutat de aproape aceeasi moguli ca si Antonescu azi si nu avea nici un program reformator, nici o viziune a viitorului stat minimal, absolut nimic din ceea ce multi se incapataneaza sa vada acum la el. N-avea decat "tepele de la Victoria".
Nu-ti spun asta pentru a te convinge sa incerci macar a-l privi pe Antonescu altfel. N-am niciun interes de fapt, intrucat nu voi opta pentru el, deoarece eu nu mai vreau sa votez din aceleasi considerente ca in 2004.
Si, spre deosebire de Basescu, are un handicap urias: pana la viitoarele alegeri are timp suficient sa se faca de ras …
De ce incearca diversi promovarea lui Crin Antonescu desi si ei sunt convinsi ca individul nu are ce cauta acolo e simplu
-aceasta este singura oferta antibasescu care aparent nu este lipita de ciuma rosie.
Spun aparent deoarece ,pe zi ce trece Antonescu tine sa dezminta ce am afirmat eu mai sus.
Argumentatia pro Antonescu folosita are 2 componente-prima o afirmatie reala ""nu e Basescu"" -a doua e o intrebare care anuleaza prima afirmatie-""Cu ce e mai rau Antonescu decit Basescu ?"".
Nimeni pina acum nu a incercat sa convinga enumerind calitatile si meritele lui Antonescu.
De ce nu l acceptam noi pe Anronescu e si mai simplu. Nu are nimic din Basescu. Dar absolut nimic.
Cea mai groaznica situatie in care va fi pus Antonescu (daca va ajunge pina acolo) va fi sa candideze impotriva unui X pentru ca daca i se ia obsesia-Basescu Antonescu nu mai are nimic de oferit.
Segondo, un alcoolic care iese de la cura dezintoxicare se va repezi cu voluptate la sticlele de care a fost privat. (Dacă nu este îndrumat pe o cale mai bună şi nu are o motivaţie şi o voinţă de fier.)
Asta nu înseamnă că medicul trebuie să-i prescrie alcool în loc de medicamente, atunci când îl are în grijă.
Apropo de chstiunile care i le reprosez lui Bsescu si PDL-ului as face o mentiune apropo de noul Cod al Muncii. Astept de ani de zile o modificare a vechiului Cod comunistoid. Ma enervau la culme toate tertipurile la care un angajator trebuia sa apeleze pentru a isi tine sub control forta de munca supraprotejata de nenumaratele prevederi in favoarea lor.
Tocmai de aceea, pentru ca eu chair consider ca avem nevoie de o relatie echilibrata si CAPITALISTA intre angajat si angajator sunt extrem de nemultumit de actualul cod. Nu pentru ca nu e bun, e chiar exagerat de bun pentru angajator. Dar presimt ca introducerea lui in forma asta si mai ales acum o sa ne coste scump. Acum cand poporenii sunt exasperati de austeritate nu era momentul pentru o reforma radicala de dreapta a legislatiei muncii. Nu v-a fi bine primita, in ciuda aparentei lipse de reactie "in piata". Romanii nu sunt revolutionari din fire, le-a trebuit un deceniu de privatiuni crunte (anii 80' daca isi mai aminteste cineva de ei) ca sa iasa in strada. Dar mi-e teama ca o msaura in principiu buna va fi compromisa si cand guvernarea se va schimba, ceea ce e cam inevitabil, se va reveni in aclamatiile vulgului la un Cod al Muncii la fel de idiot ca cel de care abia am scapat.
Vedeti dumneavaostra masurile astea trebuie si ele implementate cu cap. Spre exemplu cota unica, introdusa cand trebuia, in plin boom, e bine vazuta de public.
Era o carte de Radu Constantinescu, "100 istorioare cu istoricii epocii de aur".
Am luat atunci câteva exemplare, am mai dat pe la prieteni, apoi a dospărut orice referinţă la ea de pe net sau din librării.
Acum am gasit din nou câteva menţiuni:
1.
[ Carte interzisă în 1996 de SRI ! ]
/ Falsificatorii istoriei / istorii incomplete / istorii adevărate /
/ M.Roller, Miron Constantinescu , P.Constantinescu Iaşi , Andrei Oţetea, I.Popescu -Puţuri ,
/ Condurachi, Iosif C.Drăgan , Budrigă, Ciachir, Maciu , Şt.Ştefănescu, Răzvan Teodorescu /
/ CCGiurăscu , V.Netea, PPPanaitescu , Şt.Ştefănescu / Vlad Georscu, Alex.Herlea /
2.
Mircea Mihaies: "Oricine-si gaseste timpul sa parcurga cele "100 de istorioare cu istoricii Epocii de Aur", o carte de-un haz nebun, scrisa de Radu Constantinescu, va avea o imagine panoramica a actorilor care-au transformat istoria Romaniei intr-un soi de balci in care valorile se stabileau dupa criteriul exagerarii maxime. Veti intelege mai bine mecanismele promovarii si abilitarii unor personaje al caror loc ar fi trebuit sa ramana mai degraba pe la catedrele scolilor de tara, decat in inalte institutii de cercetare si invatamant. De la "trepadusul" Dan Berindei, la "bacanul serviabil" Emil Condurachi, la omul "cu frica de superiori" si "supunere fata de grade" Florin Constantiniu, la "piculina care incearca sa acopere un raget de trombon", Constantin Giurescu, la autorul de teorii "gaunoase si puerile", Razvan Theodorescu, o intreaga galerie de slujbasi ai ideologiei comuniste s-au culcusit in locurile de onoare ale istoriei romanesti." (Romania literara, Nr. 25,
19 iunie 2007)
Citind-o, înţelegi mai bine de ce în cartea de muncă a lui Crin scrie pe undeva că a învăţat istoria.
@avram, stii cum suna asta cu ”De ce e asa rau Antonescu?” Ca intrebarea "De ce era interlop Măraru, ca ajuta oamenii?", celebra vorba a lui Șoric.
Ca muzeograf nu e asa rau, ai dreptate, propensiunea pentru chiul, de exemplu, nu e asa de periculoasa ca atunci cind s-ar manifesta la catedra sau intr-o rafinarie.
Antonescu, pe care nu-l balacarim (v. DEX) ci pe care il criticam cind ne da prin gind sa-l luam in serios, este ASA de rau pentru ca nu are nici o calitate de om politic, ci doar defecte descalificante ce tin de caracter, inteligență și competențe. Estimp, mi ți-l vântură Vântu si Felix pe ecrane, creându-i culoar și degradând noțiunea de șef-de-partid si aspirant la președinție.
Cei care nu-l voteaza simt nevoia sa explice si altora de ce n-o fac, pe ce canale le ramân disponibile.
@nea
Imi pare rau dar sustin ce am spus. Blaga, Berceanu si Videanu au ajuns ceea ce sunt gratie in primul rand lui Traian Basescu.
El le-a castigat alegerile, el i-a numit ministri, el le-a dat absolut toata puterea pe care o au acum. Si a facut-o cunoscandu-i foarte bine si fiind bine informat despre ceea ce fac cu functiile si puterea cu care i-a investit. Dar atat timp cat l-au ascultat lucurile au fost in regula.
Traian Basescu este responsabil pentru intregul PDL pentru ca acesta este in totalitate creatia lui. Ani de zile in PDL indicatiile lui "Zeus" au avut putere de edict suprem, ordine care nu se discuta se executa. Acum sigur ca lucrurile s-au schimbat dar fat PDL, asa cum e ea acum, este modelata de vointa lui Basescu. Si trebuie sa isi asume bubele asa cum si-ar asuma si frumusetea daca ea ar exista.
Florina, intri în politica activă, te expui și ceri voturi.Poporul te votează sau nu. Nu poți dovedi că ești un bun președinte decât după ce ești ales. Sunt de acord și cu discuțiile despre calitați sau defecte, anterioare alegerii.Dar când te-ai fript cu ciorba sufli și în iaurt.Fiecare să aleaga ce crede că e mai bine, eu mă feresc să dau sfaturi. E bine să vorbim doar de lucruri înfăptuite și să sperăm în lucruri mai bune în viitor. Prezentul e prea trist că să ne panicăm de viitor.
segondo nome, îmi place raţioanmentul: Basescu e vinovat pentru ticalosia lui Berceanu, Videanu, Blaga si Blejnar.
Şi tot aşa, Berceanu este vionvat pentru prostia lui Geoană, Videanu pentru furtişagurile lui Ridzi, Blaga pentru maladiile lui Vadim, etc.
Şi meritul lui Băsescu nu este anticomunismul, nu cu asta se luptă el, ci antifeudalismul.
avram
ce calităţi are Crin Antonescu? una singură, te rog, care să-l recomande pentru politică la nivel înalt. sau o realizare de cînd face politică.
mulţimesc
De ce e așa rău C.Antonescu? Înțeleg, are niște defecte, dar de ce sunteți așa porniți contra lui. Ne forțează cineva să-l alegem și nu puteți decât să-l bălăcăriți? Vă place să aruncați orzul pe gâște dar de fapt îl faceți armăsar.
Imi permit sa ii raspund domnului Zubeldian in locul lui Aaramis:
Nu domnule, Basescu e vinovat pentru altele. Pentru incompetenta lui Udrea, lui Pogea si lui Igas de exemplu. Pentru ticalosia lui Berceanu, Videanu, Blaga si Blejnar. Pentru compromiterea ideilor de dreapta sid e reforma actualmente asimilate in mentalul colectiv cu capitalismul primitiv si cu un dispret vecin cu ura fata de saracimea asistata social. In paranteza fie spus cu cine vrea sa faca Basescu "reformele" de care tot obsedeaza eu nu stiu. Pe clasa de mijloc sigur nu are cum sa se sprijine pentru ca ea nu exista. Iar vulgul, candva complet subjugat de carisma prezidentiala, a ajuns sa il urasca din ficati. Blogarimea si intelectualitatea subtire sunt nesemnificative in ecuatie iar diaspora e departe. Luati in seama ca dupa fiascoul Conventiei "dreapta" a luat adunata mai putin de 12%. La fel se va intampla si acum din pacate si vina, repet, e a lui Basescu.
Problema e ca desi vedeti toate astea, ca nu sunteti orbi, va amagiti ca partile bune, cum ar fi anticomunismul, ii rascumpara in mare parte esecurile. Poate ca asa ar fi daca ele n-ar fi doar fatada, vorbe fara acoperire in fapte.
@Aramis
Fii cinstit cu noi si martiuriseste.
Esti sef de cuib la PP sau la PRM?
Inteligenta ta sclipitoare nu te recomanda ca tutar la bisericuta Tontanel&Pontanel.
Personal ,analizind logica argumentelor inclin sa cred ca sub pseudonimul Aramis se ascunde opera colectiva a lui Ciuvica,Mircea Badea si Oana Stancu.
Continua si-l vei strivi pe Basescu sub logica argumentelor.
Pe mine chestia cu Trosca m a zguduit pina la lacrimi mai ales ca nu inteleg inca de ce respectivul era erou al revolutiei.Numai pentru ca a avut ghinionul sa fie omorit din ordinul lui Militaru?
Care istoric Stoenescu, ăla care a turnat la securitate?
Înseamnă că e un liberal de nădejde, o să-l citesc.
exact stereotipul sustinatorilor lui Basescu:ce daca a fost la GRIVCO domne si s-a aliat cu Voiculescu si cu PSD! a fost in interes national, sa ne scape tara de comunisti; nicidecum pt ca le era foame rau si vroiau la ciolan – nimic mai clar ca in 2008, oricine era bun atunci…
Lasa ca am vazut si cum a facut Anticomunistul economie la buget din pensia de urmas a familiei lui Gheorghe Trosca, executat in 89 in fata la MApN de kaghebistul Militaru.
Cititi nu doar pe marele jurnalist politic provenit de la rubrica de sport, CARTIANU, ci si pe istoricul Alex Mihai Stoenescu, care spune despre comisia Tismaneanu exact acelasi lucru ca si despre Comisia Wiesel privind holocaustul: comanda politica si una si alta, ca sa le trecem la portofoliul cu realizarili noastre marete.
Condamnarea comunismului prin declaratia presedintelui in Parlament este doar o forma fara fond: condamnam o doctrina politica pt ca a fost rea, a facut crime, dar nimeni din cei care le-au comis nu e in inchisoare. Justitiarul Basescu trebuia macar de ochii lumii sa- l bage nitel pe Ristea Priboi la racoare, ca se stia ca e ditamai tortionarul. El are probleme cu ala de la CJ Arges, cu Becali, cu Dan Diaconescu.
Pe urma, condamnarea comunismului trebuia sa mai constea in indemnizarea substantiala a celor care au avut de suferit si a urmasilor acestora care si-au trait copilaria cu parintii prin inchisori sau lagare.
Base dat doar pe trompeta ca e anticomunist si de dreapta : in plan practic ZERO absolut! Sa vedem codul muncii recent asumat ce consecinte va avea. cred ca va duce rata plecarilor din RO de la 30 persoane cu studii superioare pe zi la 100.
@Aaramis: Dacă Băsescu e vinovat că Ristea Priboi nu e în închisoare și Codul Muncii e o chestie antinațională și cam de stânga, mai că v-aș spune: "Domnu' Crin, prezența dumneavoastră pe Blogary ne onorează, nu e cazul să vă mai ascundeți!". Dar nu vă spun nu pentru că nu sunteți Crin ci pentru că nu ne onorează.
Adrian R, explicaţia e ascunsă în textul lui Bleen şi am menţionat-o deja în primul meu comentariu. Televizorul, plasat în mod vizionar sub peşte, ale cărui roade se culeg abia acum, prin amabilitatea lui Vântu şi Felix.
Or mai fi şi altele, vezi detalii pe Teophylpoliteia, cele cinci legi fundamentale ale prostiei.
Excelent, Bleen… Un mic tratat despre consecinţele curvăsăriei în politică…
http://baricada.wordpress.com/2011/03/19/star-who…
In loc sa va duelati inutil cu Aaramis (deci daca e scris cu 2A nu poate fi muschetarul, ci boschetarul lui Crin), mai bine aprofundati povestea cu neamurile de la Giurgiu (si de oriunde si ale oricui) si incercati sa gasiti explicatii pentru tineretea fara batrinete si viata fara de moarte a lui Iliescu si ai lui camarazi si simpatizanti politici.
Hai sa-l imbunez eu pe Aramis. Da Aramis ai dreptate, Basescu s-a aliaiat cu Felix si cu PSD. Dar stii de ce ?. Iti spun tot eu, a facut-o pentru ca e un adevarat politician !.A facut-o pentru ca era singura alternativa de a scoate Romania din mareea (ghiara) rosie pentru a o aduce pe drumul cel bun. Daca Iliescu ar fi reusit sa-l atraga "in cursa" pe Coposu (Dunezeu sa-l odihneasca) si sa faca cu el o alianta pentru binele tarii, atunci l-as fi gratulat si pe el drept politician veritabil, dar n-a facut-o si asa a ramas Romania "de caruta" pret de 15 ani ! Vezi ca mai sunt si niste "prosti" portocalii care iti dau dreptate, dar iti si explica si de ce a facut ce a facut Basescu cu cele doua entitati. Si apoi, dupa ce masinaria va pusa definitiv pe roate si democratia va fi functionala, atunci nu m-ar deranja daca revin la putere usl-asii vostri.
şi nici muscheta nu-l ajută.
of, şi-mi propusesem să fiu mai bună, mai îngăduitoare…
Slabi mmuşchetari are peneleu'…
Aaramis
de la mine ai minus. chiar nu te pot ierta.
I-am dat si eu un minus lui @Aaramis 8:38, pe motiv de subtirimea argumentelor, ma scuzi, @Nea, citeam la rind!
Sper ca nu toti votantii Crin sunt la fel de superficiali ca Aaramis (& Crin, for that matter) incit sa creada ca niste comentarii hidden sunt malversatiuni dictatoriale si sa nu citeasca indicatia "click here to see".
@Aaramis, si dintre atitea profesii liberale v-ati ales (si-au ales) un lider cu profesia de taietor de frunza la ciini pentru a dovedi ca PNL nu e partid de lider? Nu era mai simplu sa dea o declaratie?
mersi yeba. i-am dat plus
Ia-ti dat voi plus, da' i-am dat io minus! E plictisitor, n-are fler siiiiiiiiii … sigur poarta basca rosie!
Aramis, ţi-am dat un vot pozitiv la comentariul de la 8.38 în speranţa că astfel nu vei totaliza cele -3 puncte (la -3 puncte comentariile sunt ascunse automat). Acel comentariu te reprezintă.
@Nea: am dat si eu unul pozitiv, din același motiv.
Aaramis
hai să-ţi vînd un pont. comentariile tale sînt hidden pentru că folosim un plugin care le ascunde automat funcţie de voturile negative primite. dar pot fi vizualizate, nu dispar. e suficient să dai click pe "here to see". asta-i una.
şi doi. liber să te exprimi eşti, depinde cum alegi să o faci.
trei. aici e dictatură, nene! nu aia a lu' Băse, care nici măcar de una ca lumea nu e-n stare. ia vezi pe rtv şi a 3 pumni în gură şi şuturi în părţi anatomice pare şi delicate. e, ţi se pare că sînt ştirbi şi vorbesc subţire?
multumesc pentru cele 2 postari hidden. E clar ca aici trebuie scris doar ce vreti voi sa cititi. Eventual sa scrieti cu OI pe Dealuri.
Parca libertatea de exprimare era garantata de Constitutie!
Ah, am uitat – pentru voi nu exista decat PARTIDUL, BASESCU, ROMANIA!!
@Aaramis:în numele comentatorilor acestui blog vă răspund: cu plăcere. Vă atrag totuși atenția că acei dintre cititori care au votat negativ mesajele dumneavoastră au facut-o tot în numele libertății de exprimare. Sau ei sunt mai putini liberi ca dumneavoastră?
aaramis
puiuţ, eşti plictisitor. că mesteci acelaşi rahat, ok, e dreptul tău democratic să-l mesteci. dar fă-o, te rog, în altă parte, bine? pdl nu şi-a ascuns niciodată trecutul, anume că este un moştenitor al fsn-ului, dar în egală măsură şi al pnl-ului. sînt oameni la vîrful partidului care n-au avut nici în clin nici în mînecă cu trecutul fsn-ist al pdl-ului şi care fac tot ce pot pentru a-l îndepărta de acel trecut.
pe de altă parte, pnl-ul are un trecut pe care liderul actual îl sodomizează prin ceea ce face în prezent.
dacă tu preferi să mănînci rahat în numele liberalismului, eşti liber să o faci, dar fă-o, rogu-te, în altă parte. nu sîntem obligaţi să îţi ascultăm ţie frustrările.
@Florina – exact ce spuneam : doar injurii, nimic legat de trecutul comun PDL – PSD si nici de relatiile altadata cordiale dintre BASE si Felix, doi securisti notorii.
Daca, prin absurd, maine s-ar impaca BASE cu FELIX tot voi o sa fiti primii care aplaudati, pentru ca asta e in fibra voastra: aveti nevoie de un Tatuc al patriei pe care sa il lingusiti bine de tot.
Aaramis, dacă deteşti pe securistul de Felix şi ideea de alianţă cu PSD, eşti pe calea cea bună. Bănuisec că eşti simpatizant PNL, anume dintre cei oneşti, şi că ai avut de înghiţit multe broaşte râioase de la Câmpeanu, Quintus, Stolnici, Amedeo Lăzărescu, Cataramă, Patriciu şi alţi liberali de frunte cu pulanul de securist în servieta de politician.
Am o veste bună şi una rea.
Cea rea este că degeaba îl săruţi pe Crin, nu se va transforma într-un prinţ. Cea bună este că e destul să deschizi ochii, să formatezi partea din creier unde sunt înregistrate emisiunile de la Realitatea şi Antena 3 şi vei putea vedea o realitate neplăcută, dar care te scuteşte de iluzii preluate de-a gata, nemestecate.
Aaramis
vezi c-ai uitat să zici de bunul simţ al segmentului. dar nu mai e nevoie, îl reprezinţi perfect.
comment-ul meu este hidden in vreme ce postarile alora care ma injura sunt la vedere: extrapoland asta e pumnul in gura al PDL fata de toti care va critica.
nici un postac basist de pe aici n-a comentat si nu a recunoscutfaptul ca primul care a trambitat ca va guverna pe 4 ani cu PSD a fost Base.De asemenea, primul care s-a inhaitat cu FELIX a fost tot BAse care s-a dus la GRIVCO (personal, in calitate de presedinte ales al Romaniei s-a dus la firma securistului ala) sa se milogeasca de FElIX sa iasa din Alianta PSD+PUR si sa treaca in tabara Aliantei DA pentru ca nu avea majoritate parlamentara.
pentru chestia aia care mi-a cerut sa definesc segment bine definit de populatie ii spun doar ca printre doctori, avocati sau profesori universitari n-o sa iasa niciodata Basescu.Cred ca v-ati lamurit cum e in capitala unde iubitul vostru conducator a fost ridiculizat in conditiile in care castigase en fanfare al doilea mandat de primar.
Electoratul PNL este de fapt electoratul aliantei DA care s-a lamurit cum sta treaba cu mitocanul de Basescu: mediu urban, studii superioare, profesiuni liberale.
Hai la revedere ca m-am lamurit ce e p-aici.
e drept că eu la ştiinţe exacte nu am excelat, dar de segment ştiam că e întotdeauna bine definit, prin definiţie, ca să zic aşa. mă rog, luna, vorba lu' Ivan. 😀
că de aia nu cred că înţeleg nici cum nu e PNL partid de lider. o fi de doctrină, da' se sfieşte să arate, se mai întîmplă.
în fine, despre populaţia înghesuită în segment, mă abţin să zic ceva acum, că nu-i frumos să dai în oameni cînd se află în anumite situaţii. da's de acord întru totul cu Ivan. şi asta nu mai e de la lună.
Ivan Z.
Poate e luna… care se tot apropie… 😀
1, sau "pulatie"
Dragoş
“segment bine definit de populatie" = popu, de exemplu
Aaramis: "PNL reprezinta un partid care se adreseaza unui segment bine definit de populatie"
Rog definiti "segment bine definit de populatie".
@Aramis
Si eu l am banuit de multe ori pe Bleen ca confunda dreapta cu stinga si din acest motiv nu stie unde i PNL ul.
Si eu consider ca PNL ul si a gasit in sfirsit conducatorul care va duce partidul pe noi culmi. Pe Crin.
Am mai spus o data ca cine se aseamana se aduna.
PS vezi ca locu asta i periculos-multi useri seamana cu Basescu si musca.
Aaramis, Băsescu a zis demult că aia era o soluţie imorală.
Şi, da, se ştie că prostimea (votantă a lui Băsescu) e distribuită preponderent în zona de vest a României, în marile oraşe, în Cluj, Sibiu şi mai ales printre cei care lucrează sau locuiesc în străinătate.
@Nea,
Ma infioara gindul ca l as putea jigni pe Vadim
Delirul poetico fecaloid al tribunului(scris sau vorbit) mi a incintat ultimii 20 de ani si mi a zgindarit simtul patriotic si olfactiv..
Nu pot insa sa nu remarc ca desi el nu a reusit sa gaseasca un continuator al diareei vocal-literare incepute a aparut acest talent nativ-Crin -roman neaos dupa vorba,dupa port (Tulcea) un adevarat virtuoz popular si liberal al mincatului de cacat.
Continuator al operei vadimistice din perioada maro Crin reuseste sa aduca nimicul pe noi culmi artistice , cite o data chiar egalindu si maestrul in badaranie.
Eu zic sa asteptam cu incredere evolutia ulterioara mai ales ca personal presimt ca opera sa va fi curmata brusc de o mina criminala.liberala, a petrol si trabuc mirositoare.
Ce poet, Florina?
Poate unul care scrie direct în proză şi nu-i dă seama.
@Nea, Florina:
"Boc e japonez", plagiind o exprimare recenta a lui SL, inseamna ca "Boc e vinovat" (…acum, ca in 2009 era cam nevinovat).
Aceeasi placa basista: Gata, PNL a trecut la stanga esicherului politic si totul s-a clarificat. Ce bine!
De ce, in 2008 cand au facut PSD si PDL Parteneriatul pt Romania nu ati caracterizat Alianta respectiva ca pe o revenire a PDL-ului la originile sale FSN-iste si la internationala socialista de care se despartise intr-o zi de miercuri pe la ora 2. Sau compromisul cu PSD nu il compromite decat pe Antonescu, iar pe Traian Basescu il lasa imaculat???
Ceea ce nu intelegeti dvs. si restul de 75% de alegatori simpatizanti ai altor formatiuni politice in afara de PNL este ca PNL reprezinta un partid care se adreseaza unui segment bine definit de populatie si nu este unul de lider.(Iliescu si Basescu s-au adresat amandoi prostimii).
Ganditi-va ce a ajuns PSD fara Iliescu la timona si va puteti imagina ce va ajunge cand Ilici nu va mai fi deloc. Eh si apoi nu e greu sa realizati ce va ajunge si PDL fara Basescu – va disparea, pur si simplu.Asa ca lasati-o mai moale cu intoxicarea ce reia la perfectie interventia prezidentiala de la TVR1.
@Aramis: de obicei sunt mai relaxat, astăzi însă – să fie vremea? – nu prea am poftă de finețuri. Așa că vă spun direct că aveți dreptate. Cretinii sunt un segment bine definit al populației. Anume, acea parte a populației formată din cretini. Am ieșit demult din mecanismul normal al opțiunii, un om zdravăn la cap nu poate considera incoerența, inconsecvența și tupeul nemăsurat al lui Crin Antonescu ca fiind un program politic, adică o opțiune. Un cretin, în schimb, poate. Vă doresc un weekend plăcut.
Tucu, Vadim a fost ţucălarul lui Barbu, îi procura fetiţe foarte minore (sunt probe la dosarul lui CNSAS în acest sens). Când sportivii români mergeau în străinătate, delegaţia lor era însoţită obligatoriu de un securist. Dar, dacă mergea şi Vadim cu ei, nu mai era nevoie de securist.
Ce a făcut după 90, se ştie. Dar, te rog, nu-l jigni comparându-l cu Crin.
Boc japonez ar fi trebuit să evacueze cu o mînă apa de la inundaţii şi cu cealaltă să împartă ajutoare.
4-5,
Nu ştiu cum era un Boc japonez, dar ştiu cum arată un cetăţean al României: aşteaptă ca premierul să pompeze apă de răcire cu o mână şi să împartă ajutoare cu cealaltă. Vezi scenele de la inundaţiile din anii trecuţi, când sătenii se uitau critic la soldaţi cum fac diguri.
@Bleen:
aaa, da! Un hot de meserie e mai sus pe scara etica decat unul de ocazie. Pentru ca orice meserie are propriile reguli si propria etica, chiar si atunci cand contravine moralei oficiale. Un hot de profesie va actiona intre anumite limite, un hot de ocazie n-are nici o constrangere, el poate fi hot nelimitat si poate trece oricand bariera hotiei catre alta infractiune.
Boc trebuie sa plece, daca vrea, numai dupa ce redevine sef al PDL. Are meritul ca a incasat toate castanele crizei. Noi, vorba unui clasic in viata, suntem un popor de dirijori. Toti stim ce ar trebui sa faca guvernul si el, guvernul incapabil, nu face. Dar Boc mai poate avea meritul ca a redresat economia, poate cu unele stangacii scuzabile pentru tensiunea in care a lucrat, iar daca reuseste si asanarea morala a PDL atunci, jos palaria !
excelent articol si -idem- comentarii. Profesorul meu de management -pe un alt continent- imi spunea urmatoarele: ai grija la modul implementarii. Daca o faci ca plugul -patrundere treptata – iti trebui mai putin putere si mai mult timp (cu consecintele pe care trebuie sa ti le calibrezi singur). Daca o faci ca buldozerul, timpul e instantaneu dar forta trebuie sa fie imensa (cu rsicul de ati rupe gatul repede). Nu vad de ce reformarea unui stat sau a clasei politice s-ar supune unei altfel de reguli.
Si cat de ieftin am putea scapa de aceste probleme.Cat costa doua galeti de plastic,sa le dam celor doi si sa-i trimitem sa mai toarne niste apa pe reactoarele alea.Ca tot par ei de treaba si gata sa-i ajute pe cei aflati in necaz.
Ducu Hâncu, la City FM, la Aerobaza Kamikaze, împreună cu alţi trei kamikazi pe http://www.cityfm.ro/asculta-live/, acum, de la 13 la 14.
avem un poet printre noi. dar nu-i bai, aici se acceptă şi versuri.
Eu imi tot bat gura sa va conving ca necesitatile romanilor sunt:-
mici
bere
scandal
sex (la TV)
birfa
supermarket+mall
GARGARA.
Mai exact gargara cu mici,gargara cu bere, gargara despre sex, gargara despre vecina de scara,gargara la supermarket si la mall si in general gargara.
La ora asta campion este Crin care un e o noutate ci o forma evoluata a lui Vadim -mai incult dar mai versatil.
Ponta nu conteaza .
Asta a produs USL ul
Asteptam productia PDL ului.
Mai trebuie mult să demonstreze Crin că e doar un bezmetic şi o mică lichea educată, un romantic-escroc, imoralul moralist, pletosul cu chelie, patronul sclav, derbedeul care a citit o carte, modestul care are vise cu propria persoană?
Seful ei e S.Ionescu(si coleg ,zic cei cu ONRC)? Ca fluturi, la ce lampa isi dau obolul genei calauzitoare?
declaratia completa a Sulfinei
Sulfina Barbu: Boc nu va demisiona din functia de premier in perioada urmatoare
In Japonia apar primele semne ale iesirii din criza nucleara. Abia dupa 7 zile.Daca Boc era japonez o facea mai repede decat facerea lumii?
,,Drrrepti! si ssstanga lui cristoiu?
Două obiecţii majore:
1- Comuniştii lucrau mai subtil, le-au pus televizorul sub peşte, nu invers
2- Cred că rudele alea au fost dezamăgite că PSD s-a aliat cu fanaticii de dreapta de la PNL, nu invers
3- Scena politică nu se împarte între dreapta şi stânga, ci între dreapta şi strâmba, vorba lui Caragiale.
Îmi povestea un băimărean că într-o vreme dispăruse de pe plăcuţa de la intrare din oraş cel de-al doilea B. (BINE AŢI VENIT ÎN BAIA MARE)
Ţinînd cont că, prin intrarea în USL şi apropierea de sindicate, PNL a devenit un fel de Partid Liberal Muncitoresc, vă las pe voi să faceţi bancuri proaste despre cum îi va adresa Crin lui Anghel cuvîntul de bun-venit.
Frumos că Antonescu l-ar reprimi înapoi în PNL pe Anghel. În fond, asta nu reprezintă decît preludiul.
Sulfina a zis că Boc nu-şi dă demisia.
dar asta vedem săptămîna viitoare.
Sulfina? Ce ministru era la inundatii…
@Bleen: noul premier = Vasile Blaga?
E gripa.
scena politică se împarte nu în dreapta şi stînga, ci în dreapta şi gargară. soluţia pdl e simplă. să afirme sus şi tare, cu orice ocazie, fără oprire, pînă la enervare, "noi sîntem dreapta!"
nu înţeleg de ce încă preferă să facă gargară.
ce ciudaţi sînteţi voi, giurgiuvenii. oamenii normali se ceartă cu neamurile pe un plaţ de pămînt, pe o juma' de porc, pe mozviciul de la tăticu, aşternuturile de pat de la mămica, gen.
Razboiul cald: rezolutia ONU un privinta Libiei confirma viziunea politicii noastre externe.,,Anticipam bineee!!!!!!!!!''
Deci, rezumand…,,ce naste din pisica tot soareci mananca''…mai bine mai devreme dacat niciodata?