PNL apără clasa de mijloc a poliţailor şi vameşilor

Legea disponibilizărilor din administraţie şi interne a căzut la vot în Camera Deputaţilor. Ca să fie adoptată avea nevoie de 167 de voturi pentru, a strîns doar 150. Situaţia pe partide:

PDL – 119 voturi, 115 pentru, 2 împotrivă, 1 abţinere, 1 nu a votat (cei 4 trebuie daţi afară urgent, fără discuţii sau explicaţii – mi se pare că unul dintre ei deja e dat afară, să-l mai dea o dată)

PSD – 71 voturi, 70 împotrivă, 1 nu a votat.

PNL – 53 voturi, 53 împotrivă (mai nou, partidul bugetarilor – probabil cînd PNL vorbeşte de clasa de mijloc se referă la vameşii şi poliţaii cu vilă – nu e de mirare că Patriciu nu mai vrea PNL, el vorbeşte de 600 000 de disponibilizări, PNL e împotriva a cîtorva mii, strict necesare, după buget)

UDMR – 20 voturi, 20 pentru (întotdeauna mi-au plăcut ungurii, de cînd am văzut prima oară unguri live, la Sighetu Marmaţiei, prin 88, mi-am dat seama că-s genul care se ţin de cuvînt ca parteneri la guvernare şi nu te trădează la vot)

Independenţi – 14 voturi, 11 pentru, 2 împotrivă, 1 abţinere

Minorităţi – 17 voturi, 4 pentru, 3 împotrivă, 6 abţineri, 4 nu au votat (ăştia ar trebui scoşi toţi din Parlament, oricum au intrat pe uşa din dos – sau lăsaţi să voteze doar cînd e vorba de chestii strict etnice)

De la PDL au votat împotrivă Mircia Giurgiu (mi se pare că l-au dat afară din partid după ce a votat o moţiune –  acum trebuie dat afară ăla care l-a adus în partid, împreună cu toată conducerea fililalei judeţene)  şi Ştefan Iosif Drăgulescu, s-a abţinut Iosif Veniamin Blaga, nu a votat Victor Boiangiu (dacă-i ăla pe care-l ştiu eu, provine dintr-o familie de nomenclaturişti de judeţ, ajunşi după 89 fesenişti şi peremişti – după revoluţie s-au împărţit: unul a devenit mare pesedist, altul mare peremist iar celălalt, copilul, adică Victor, a intrat în PNL – totuşi nu sînt sigur că despre personajul respectiv e vorba – o să mă interesez, acum nu pot, că-s pe fugă.

LATER EDIT. Cei patru de la PDL:

Mircia Giurgiu – fost sindicalist BNS pînă în 2004

Ştefan Iosif Drăgulescu – fost ţărănist din 1996 pînă în 2000, fost ministru al sănătăţii în guvernarea CDR:

Iosif Veniamin Blaga – fost primar de Orăştie timp de 3 mandate, fesenist vechi, din 1990:

Victor Boiangiu – pesedist pînă în 2008 (e giurgiuveanul de care ziceam eu, ăla cu neamul în toate partidele – la origine în PCR – dar nu e fi-su, fostul penelist, cum am crezut eu – ăla e director în MAE –  e chiar ta-su, ăla de respiră greu prin politică de vreo 30 de ani, ultima oară prin PSD, înainte să intre în PDL).

Căcănarii ăştia patru ar trebui nu numai daţi afară urgent din PDL, dar şi puşi să le plătească ei salariile ălora din administraţie şi interne, că se prespune că au bani, dacă tot sînt atît de darnici. Adică ar fi bine dacă ar generoşii pe banii lor (pe ăia munciţi, dacă se poate, nu pe ăia furaţi), nu pe banii noştri.

La PDL lucrurile au mers totuşi bine, mai toţi parlamentarii au votat pentru, chiar şi cei din „tabăra Blaga”. Şi au stat bine şi cu prezenţa, 119 din 123.

Sursa: CDEP

UPDATE.

Domeniile de interes ale parlamentarilor (după iniţiativele legisltative):

PDL – juridic, adminstraţie locală, fiscalitate

PSD – juridic, protecţie socială, agricultură

PNL – protecţie socială, învăţămînt, agricultură, silvicultură

Sursa: IPP – Raport de monitorizare după jumătate de mandat

Şi, la final, predictibil, prezenţa lui Crin Antonescu pe sesiuni:

februarie-iunie 2009: 1%

septembrie-decemebrie 2009: 2,8%

februarie-iunie 2010: 0,9%

septembrie-decembrie 2010: 1%

Cam ăsta e respectul pe care îl are pentru instituţia Parlamentului Crin Antonescu, unul dintre cei mai vocali apărători ai Parlamentului în faţa dictaturii. Dacă toţi parlamentarii aveau prezenţa lui Antonescu, România era dictatură de facto.

Facebook Comments

De Bleen

Mirel-Valentin Axinte (Bleen) scrie despre politică începînd cu august 2008, cînd a deschis blogul bleen.ro. Pînă în iulie 2014 a fost fondator, redactor șef și autor la Blogary. Din iulie 2014 s-a retras.

126 de comentarii

  1. Bey, hantzy, bine ca esti tu destept. ce-ar fi sa-ti analizezi propria imaginatie? ti-o recomand pe Stanoiu, dependenta lui Ilici. desi ai mai multe optiuni: Norica Nicolai, Abramburica, madam Valean, Daciana ex-Sarbu.

  2. Pai vezi, mey sare, ca dadui cu oistea-n gard? Te pacalisi 'mneata singur-singurel: ai ratat un Butterfly Effect, mare cat mintea lui Lorenz. Daca-l angajai atunci pe mircia, astazi n-avea probleme pedeleul. Asa tu l-ai ajutat, cu sutul regulamentar in dos, sa faca un prim salt inainte. Cata lipsa de imaginatie … mai invata de la EBa, independenta lu' tata!

  3. revin 🙂

    1. Am scris mai sus cam fara punctuatie – rog ingaduinta.

    2. La tema votului pedelist: frustrare maxima. Ma calca pe nervi cand ii vad cum rateaza voturi pentru ca nu au coerenta grupurile parlamentare.

    Nu cred ca e cazul sa mai subliniez ca acum se vad imensele dezavantaje ale adunarii de candidati cu arcanul… Au adunat tot felul de ciocoflenderi si astia le trag clapa cu nerusinare de cate ori apare o situatie critica.

  4. Aveti idei ciudate despre relatia parlamentar alegator.

    In Romania relatia este perfect definita,demonstrata si respectata.

    In momentul in care se duce la urne alegatorul foloseste o mina pentru a introduce votul in urna iar cu cealalta mina isi deschide larg portofelul.

    Parlamentarul care a cistigat alegerile isi foloseste ambele miini pentru a cotrobai prin portiofelul alegatorului.

    Parlamentarul care a pierdut alegerile isi foloseste o mina ca sa cerseasca partea lui de la parlamentarul care a cistigat alegerile iar cealalta mina tine o macica cu care incearca sa anihileze puterea.

    Sistemul functioneaza.

    Rezultatul activitatii din parlament -institutia la care respectivii produc ceva -este un haos generalizat principala preocupare a celor ce au cistigat puterea fiind modifivcarea produselor celor ce au pierdut puterea.

    Abenta unui parlamentar din parlament poate fi benefica.

    De exemplu eu cred ca sumele incasate de Antonescu pentru chiulul din parlament sunt mult mai mici decit sumele ce ar putea fi pierdute de romani daca Antonescu ar desfasura o activitate legislativa.

    Nu trebue sa uitati ca si democratia si parlamentarismul capata chipul poporului care le aplica.Va rog sa va uitati ce sedinte p[alpitante sunt uneori in parlamentul de la Kiev. Aia barbati domnule.

  5. "Parlamentul nu exista ca sa faca legi ci ca sa exprime vointa alegatorilor oricare ar fi aceea"

    Moartea ratiunii naste monstrii…

    Parlamentul adica asa numitul Legislativ (de la latinescul lex-legem) NU trebuie sa faca legi, trebuie sa ne reprezinte intr-un mod steril, curatel.

    Adica asa cum familia nu e pentru a naste si creste odrasle, ci strict pentru confortul sexual al partenerilor, asa si Parlamentul este un fel de "casatorie" homosexuala, care nu produce nimic, numai reprezinta alegatorii…

    Deci, intreb si eu… legile cine le face in cazul asta?

  6. Ivan Zubeldian,

    haideti sa-i cerem socoteala lui Crin. Stabilim o zi, stabilim ora 6am si stabilim critica: iesi a-fara, somno'roa'sa' ordina'ra' ! nue Crin nue Crin nue Crin la Parlament, du-te la mun-caaaaa, du-te la mun-caaaa…

  7. bey, Hantzy, s-a pacalit pe sine, nu pe mine. Apoi v-a pacalit pe aia de-alde tine (care vedeti intr-un hot si un prost, nici macar nu l-am suspectat de inteligenta atunci, un mare jmeker) sa-l tineti pe bani buni in Parlament.

  8. PS @marmida, iar cu strategia de a te adresa cu "copii" pe un blog ca asta, n-o sa convingi decit ca n-ai argumente si vrei doar sa iriti, scumpete.

    In general, daca nu cumva ai tu alt concept, se pune virgula inainte de vocativ. Cazul vocativ.

    (@bleen, baiat destept Lazaroiu, da)

  9. @marmida, tu ce intelegi prin reprezentare, in ce consta ea?

    Eu iti pot povesti in ce consta reprezentarea mea de catre avocat, de ex., si de catre parlamentarii votati de mine, concret-concret.

    Nu veni cu raspunsul ca decide Crin in ce consta reprezentarea si apoi alegatorii il evalueaza. Parlamentarii astia, inclusiv Crin si Catalin Voicu, trebuie sa fie ganditi qua parlamentari ca toti parlamentarii lumii, restul sunt scuze inventate de baietii penelisti.

    Ia legatura si cu @snl, ca strategia asta de marketing de a gasi explicatii abisale pentru lenea lui Crin e gresita.

    Oricind poate veni cineva cu drepturile si obligatiile parlamentarilor PE (hai, spune-mi ca aici e altceva!) de exemplu, ca sa vezi in ce conditii incaseaza banii. SI DACA NU, NU. Nevasta-sa e disperata sa semneze prin toate condicile. Si are si alte hibe strategia asta.

    Daca avea vreun concept filosofic la baza atitudinii lui 😆 (il cunosc, asta e), venea la Parlament si va reprezenta in sala si in comisii ca un absent, total pasiv. Era chiar interesant, atragea presa.

    Ati iesi mai ieftin dpdv propagandistic daca i-ati amenaja un apartament chiar in Casa Poporului, cu intrarea prin sala, sa poata fi vazut.

  10. Las' să se înscrie el la un ceai Blogary. Dacă cititorii Blogary vor dori să se vadă cu el sau consideră că ar fi utilă o întîlnire, că le-ar folosi la ceva, noi îi facem invitaţia.

  11. "Bă! E unu jumate!"

    Oare ? intr-o democratie majoritatea stabileste ora exacta. Daca majoritatea-i cu cuc, ora e 10:00 si Soarele e sus pe cer.

  12. "să ne imaginăm un Parlament incapabil să adopte legi, să asigure

    funcţionarea societăţii"

    ce sa ne mai imaginam, el exista, e Parlamentul Romaniei. Dar nu, n-avem voie sa punem tunurile, la propriu, pe el.

    Din pacate…

  13. "deci parlamentul poate avea funcţia de cloacă blindată care să protejeze nişte hoţi"

    majoritatea stabileste ce-i hotie si ce nu.

  14. Bă! E unu jumate! Mai încet cu comentariile pe bloguri, că-l treziţi pe Crin. Şi mîine trebuie să se trezească devreme, la 1, cînd soarele-i pe boltă şi te bate fix în creştetul capului, să-şi trimită copilul la şcoală şi şoferul la piaţă.

  15. Dar să ne imaginăm un Parlament fără parlamentari, în care prezenţa e de 1%, un Parlament incapabil să adopte legi, să asigure funcţionarea societăţii.

    Şi să ne imaginăm o ţară în care nu există cetăţeni, ci doar alegători liberali, conservatori, socialişti etc şi care au drepturi şi obligaţii doar în funcţie de aceste definiri. Nu mai zic că absenteiştii nu au drepturi deloc, ba chiar sînt scoşi în afara legii.

    Nu vă speriaţi, nu-i cere nimeni salariul înapoi lui Crin. Nu ne încălzeşte nici mustrarea, nici avertismentul, nici reţinerea din salariu a 10% timp de 3 luni. Spuneam doar că ne e frică de dictatură, în condiţiile în care cei mai de seamă parlamentari ai noştri, de la cel mai înalt nivel, refuză rolul Parlamentului.

  16. bleen: "absenteiştii au dreptul sau nu să le ceară socoteală aleşilor"

    legal si democratic, cum ?

  17. am dat un exemplu, cazul voicu. a făcut trafic de influenţă din poziţia de parlamentar protejat de imunitate şi cu multe conexiuni în diverse foruri de conducere. sau cazul cu pedeliştii din zilele ăstea, cum îi cheamă. deci parlamentul poate avea orice alte funcţii decît cea legislativă. de pildă, funcţia de cloacă blindată care să protejeze nişte hoţi.

  18. nedormitul: "parlamentul este plin de hoţi, putori şi ticăloşi"

    bleen: "Nu alegătorul suferă, ci cetăţeanul"

    Petre Tutea: "Fără să gîndesc în stilul darwinismului social, nu pot să rămîn indiferent la incapacitatea democratiei de a asigura selectiunea naturală a valorilor. Democratii gîndesc corpul social aritmetizat: numără capetele toate si unde e majoritate, hai la putere. Sufragiul turmei! Asta e părerea mea despre democratie"

    Asta este, turma, majoritara, si-a ales boii re-pre-zen-ta-ti-vi.

  19. Şi repet…repet…repet… NU există în Constituţie calitatea de alegător. Ci doar cea de cetăţean cu drept de vot. Uite, absenteiştii au dreptul sau nu să le ceară socoteală aleşilor?

  20. Deja vad ca n-am sapca…

    Ce legatura are votul privitor la arestarea unui paralamentar cu discutia noastra? Votul nu evalueaza parlamentarul sau cu atat mai putin daca acesta si-a reprezentat satisfacator alegatorii. Votul doar decide daca arestarea este justificata juridic sau nu. Pentru ca principiul separatiilor puterilor in stat nu permite ca executivul sa poata exercita o asemenea presiune asupra unui membru al legislativului fara acordul intregului for.

  21. Prin lipsa sa de interes pentru instituţia Parlamentului, în calitatea sa de senaotr ales, de lider de partid vizibil şi de posibil candidat la preşedinţie, Crin Antonescu încurajează apariţia dictaturii. Căci un parlament plin de chiulangii îngălaţi şi jemanfişişti induce ideea în popor că e mai bine cu dictatură, că oricum frecangii ăştia nu folosesc la nimic şi că parlamentul e un căcat, aşa cum susţine prin fapte şi domnul Crin Antonescu, fie-i numele lăudat.

  22. @marmida blue

    Toate argumentele sînt aduse de pe poziţia de cetăţean şi contribuabil, şi nu de pe cea de alegător al lui x sau y. Nu alegătorul suferă, ci cetăţeanul.

    Aici nu e vorba de cheltuieli, ci de faptul că Antonescu nu respectă instituţia parlamentarismului şi că e totalitarofil din îngălare.

  23. @marmida blue

    Evident că parlamentarii răspund politic pentru absenţe, nu administrativ. Nici nu am susţinut că trebuie să răspundă adminsitrativ, la condica de prezenţă. Repet, eu ca alegător liberal sînt total nemulţumit de chiulul şi lipsa de interes a lui Crin pentru legile din Parlament.

  24. Domnilor m-atin inteles foarte gresit. E foarte normal sa nu va placa Crin Antonescu si e si mai normal sa va exprimati acest punct de vedere. E forec sa nu va placa discursul, moaca, ideile, orice. Insa Crin Antonescu nu va e dator cu prezenta in parlament pentru ca nu pe voi va reprezinta.

    @Bleen In masura in care intradevar ai votat PNL e absolut justificat sa te declari dezamagit de modul in care unul din reprezentantii tai isi achita obligatiile fata de tine absentand de la vot in parlament. Probabil ca nu vei mai repeta votul. Insa argumentele anterioare ale colegilor tai de platforma erau aduse de pe o alta pozitie – cea de contribuabil. Si iti repet -a acest argument este gresit.

    1. @marmida: năstrușnic mic, ideea că doar votanți pot să-i ceară socoteală parlamentarului se bazează pe posibilitatea de a putea demonstra votul pentru un parlamentar anume. Nu prea văd cum merge votul secret cu povestea asta. Pentru că nu se poate să identifici cine a votat ce, tu subînțelegi că cel care îl critică pe Crin nu sunt cei care l-au votat. Bănuiesc că de asta ne spui că nu avem dreptul să-l criticăm. Cum logica pare a fi punctul tău forte, te rog să constați că nimeni nu-l poate critica pe Crin pentru că, odată ce o face, ajunge automat suspect de a nu-l fi votat.
      Dacă extindem povestea la fiecare parlamentar, rezultă că nimeni nu poate spune nimic critic despre nici un parlamentar pe întreaga durată a mandatului. Bravo! Pe mine m-ai lămurit în chestiunea dictaturii Băsescu.

  25. hai să-ţi dau exemplu de evaluare a activităţii parlamentarului. parlamentarul comite o infracţiune. parchetul deschide un dosar, solicită arestarea parlamentarului, camera în care este membru decide dacă să fie arestat sau nu. evaluare. nici măcar nu are treabă cu alegătorii parlamentarului respectiv.

  26. poftim, mă interesează parlamentul, per ansamblu. e bine aşa? şi în momentul de faţă, parlamentul este plin de hoţi, putori şi ticăloşi. pe care văd că îi aperi.

  27. @bleen

    Te inseli. Functia de reprezentare a tuturor cetatenilor romani ii revine prin constitutie presedintelui si doar lui. Parlamentarii in sistemul electoral proportional reprezinta alegatorii care i-au votat (direct sau redistribuit). (in sistemul uninominal pur ei reprezinta circumscriptia).

    Statul remunereaza reprezentantii alesi in parlament pentru ca acestia sa isi REPREZINTE alegatorii. Evaluarea activitatii parlamentarului se face la urne si nu la condica de prezente.

  28. @marmida blue

    Din momentul ăsta îţi interzic să mai zici ceva de Băsescu sau de PDL. Au dreptul să le ceară socoteală doar alegătorii băsescieni şi pedelişti. Restul doar se bagp aiurea-n seamă. Clar?

  29. @marmida blue

    atîta vreme cît sînt alegător cu drept de vot în ţara asta, mă interesează cine îmi cheltuieşte banii şi în ce scop. punct.

  30. @nedormitul

    Parlamentul nu exista ca sa faca legi ci ca sa exprime vointa alegatorilor oricare ar fi aceea. Crin Antonescu exprima vointa alegaorilor sai si el crede ca acestia vor ca el sa se abtina. Daca se insala ei il vor "demite" la urmatoarele alegeri.

    Argumentul meu e foarte simplu: atata vreme cat nu ai votat cu PNL absentele, prezentele si in general modul in care parlamentarul Crin Antonescu intelege sa isi exercite reprezentarea nu te privesc.

    Poate ca alegatorii lui Crin sunt absolut incantati ca acesta boicoteaza votul sau poate ca nu. Tot asa cum poate ca alegatorii lui Vadim sunt incantati de circul pe care acesta il presteaza pe unde este ales (pe vremuri in parlamentul bucurestean, mai nou in cel de la Bruxelles) sau poate sunt dezamagiti. Dar, repet, e problema lor. Daca sunt dezamagiti nu vor mai vota in acelasi fel si astfel reprezentantul va fi "demis". De ei insa, de cei care l-au votat, nu de altii. Asa e democratic.

  31. Ca să nu mai zic că nu există în Consituţie calitatea de alegător liberal, ci doar de cetăţean. La buget contribuie cetăţenii, nu alegătorii liberali. Mai ales că votul e secret. Cum poţi defini nişte cetăţeni ca alegători liberali? Crin a fost trimis în Parlament de cetăţenii colegiului în care a candidat şi pe ei îi reprezintă. Ba mai mult decît atît, Crin, ca parlamentar, reprezintă toţi cetăţenii români.

  32. "o speţă: dacă un parlamentar de galaţi votează o lege care lezează interesele tuturor românilor, chiar şi ale celor din satu mare sau rădăuţi, crede-mă, e foarte treaba noastră ce fac parlamentarii, inclusiv antonescu"

    da, e foarte treaba noastra, dar nu avem ce face 4, respectiv 5 ani. Asta-i regula in democratie.

  33. @mamaliga blue:

    Antonescu ii reprezinta pe alegatorii care au lipsit de la alegeri, cred ca asta vrei sa spui….

  34. @dragof

    mai înfet cu învurăturile pe fcări, dacă nu ai de gînd fă-i plătefti lu' dom' profefor daune morale pentru calomnie, ca fă aibă de unde fă-i plăteafcă falariul lui futacu.

  35. Şi dacă Crin a fost ales de 193 000 de votanţi liberali în devălmăşie, neidentificabili, de ce dracu a mai candidat cu într-un colegiu georgrafic, real, de pe Pămînt, cu subiect şi predicat, longitudine şi latitudine, alegători şi cetăţeni, vii şi identificabili?

  36. @domnul profesor universitar doctor Dan Voiculescu

    ba turnatorule santajist, a ajuns la noi un alt tampitel de-al tau programat cu "batman batman". A semnat, de data asta, cu @snl. Eu zic ca-i momentul sa le spui adevarul: mai mult decat sa-ti inhaleze partzurile puturoase, ca Ciutacu &co, n-au unde sa ajunga. E capatul lor de linie.

  37. Hai să ne imaginăm că treaba parlamentarilor e reprezentarea…ăăă… REPREZENTAREA în abstract şi că toţi cei în jur de 460 de parlamentari au prezenţă în Parlament de 1%. Cum se vor simţi românii reprezentaţi? Ce legi vor reglementa viaţa votanţilor, inclusiv a ălora 193 000 de votanţi liberali?

    PS. Mai lucraţi la argumentele chiulului. Aveţi timp suficient pînă în 2014. Deşi timpul nu schimbă nici logica, şi nici bunul simţ şi nu face o aberaţie susţinută cu tupeu mai puţin aberaţie.

  38. @marmida blue

    Fi-ne-ar logica…. Deci, Crin repezintă 193 000 de votanţi liberali şi doar ăia 193 000 de votanţi liberali îşi pot da cu părerea despre activitatea lui Crin. Dar care sînt ăia 193 000 de votanţi liberali? Cum îi identifici ca să-i poţi întreba despre activitatea lui Crin? Că-s redistribuiţi, din cîte zici tu.

    Şi n-am înţeles cum e cu reprezentarea… adică REPREZENTAREA… Cum se manifestă concret?

    Apropo, care-i treaba cu majusculele la USL-işti? De ce toţi vorbiţi cu majuscule, ca gospodinele despre ideile lui Platon?

  39. marmida blue

    una la mînă, de-aia există parlament, ca să facă nişte legi.

    a doua la mînă, o speţă: dacă un parlamentar de galaţi votează o lege care lezează interesele tuturor românilor, chiar şi ale celor din satu mare sau rădăuţi, crede-mă, e foarte treaba noastră ce fac parlamentarii, inclusiv antonescu. chiar dacă nu a fost în circumpcripţia mea şi nu l-am votat. şi e la fel de treaba mea că o putoare ordinară a devenit parlamentar de pe locul trei în colegiul în care a candidat.

  40. @marmida blue

    ma, tu stii ca cam ai dreptate !? (ti-am dat like). Un exemplu de REPREZENTARE este domnul Catalin Voicu votat de coloratii din mahalaua lu' Marean. Asta reprezentare, manca-v-as gura !

  41. Copii imi pare rau dar va aflati intr-o eroare conceptuala.

    Observ din comentariile voastre ca va inchipuiti ca rolul unui parlamentar este de a legifera si ca pentru asta sunt remunerati din fonduri publice.

    Gresit. Functia parlamentarului este strict una de REPREZENTARE. " Slujba" lui Crin Antonescu pentru care este platit este sa reprezinte 193000 de alegatori liberali (toti parlamentarii reprezinta un nr. de aprox 193000 de alegatori care au votat fie direct cu ei fie cu partidul pe care il reprezinta si voturile le-au fost redistribuite din alte circumscriptii). Cum sa ii reprezinte? Asta, fara suparare, este o chestiune intre parlamentarul Antonescu si alegatorii liberali care l-au propulsat in parlament. Poate vota legi, poate sa se abtina sau poate sa nici nu se prezinte la vot. Doar alegatorii liberali pot evalua daca sunt sau nu multumiti de felul in care sunt reprezentati de Crin Antonescu si aceasta evaluare se face prin vot.

    Voi care evident nu sunteti alegatori liberali cred ca va cam dati cu parerea despre treaba altora. Si va indignati degeaba.

    In rest numai de bine copii…

  42. exact la asta m-am gandit si eu!iar treaba asta trebuie aplicata nu doar in invatamant! nu vor toti power to the people?? si uite asa arati degetul la toti bugetarii, fie ei profesori, doctori sau functionari. e banul meu, nu-ti bate joc de el! daca meriti, ti-l dau, nu, du-te si spala rufe in hoteluri.

  43. Avea dreptate Lăzăroiu (băeat deştept, nu degeaba a fost consilier prezidenţial): "trolli sînt buni, întreţin atmosfera, provoacă intelectu'"

  44. merechene

    pe de altă parte, statul pretinde că învăţămîntul e gratis

    păi, cum să fie gratis? cine îi plăteşte pe dascăli? nu tot părinţii? numai că indirect, pentru că s-a strecurat statul ca intermediar: parinţii dau bani la stat care îi dau la profesori?

    păi, de ce să nu-i dea direct? şi părinţii, şi profesorii ar fi muuult mai responsabili, pentru că în acest caz părinţii ar vedea că de fapt e vorba de banii lor (în celălalt caz nu era la fel de evident)

  45. citind ping-pongurile voastre, mi-a venit o idee despre cum ar putea arata scoala romaneasca.

    Sa zicem ca avem un liceu cu 6 clase pentru fiecare an de studiu. in total sunt 24 de clase. in fiecare clasa sunt 30 de elevi, asta inseamana 720 de elevi. Sunt 10 materii(ar trebui sa se scoata cursurile de umplutura), deci 25 de profesori. fiecare profesor sa zicem ca lucreaza cu $7/h si 18 ore pe saptamana ($126/saptamana, 504/luna). In total, cheltuielile cu salariile p sunt 12,600/luna, asta ar insemna ca fiecare dintre cei 720 de elevi sa plateasca exact 17.5$/luna. Statul sa se ocupe de alte chestiuni: reparatii, dotari, utilitati etc. Parintele, cand scoate banii astia din buzunar, va avea pretentia ca profesorul sa-si faca treaba bine la clasa iar copilul sa nu vina acasa sa spuna: " mama, tata, trebuie sa ma dati la meditatie pentru ca aia de mate e proasta". daca macar asta s-ar face in Romania, ar fi un inceput. n-am pretentia unui sistem de invatamant pur particular pentru ca e aproape imposibil intr-o tara in care toata lumea e obisnuita sa spuna "vreau" . Profesorul nu mai trebuie sa fie angajatul scolii, ci al parintilor copiilor.

  46. da, din Anglia lucrurile se văd excelent: foarte bine a făcut luptătorul împotriva dictaturii că s-a opus legii unice a salarizării, legii unice a pensiilor…

    el se lupta împotriva dictaturii, mă-nţelegi…

    toate pălesc în faţa acestui comandament: ideologia, brătienii, anti-comunismul…

  47. Fac si eu ca @dragos: De ce mi-ati dat, dom'le, dislike, credeti ca v-am mintit, ca tastam de fapt pe lumina, ca acum? S-a reparat, sâc!

    @petru moldovan, ia legatura cu @snl, sa faceti schimb de locuinta (si colegiu electoral), ca ar fi fericit si merita, e tare, se pricepe la marketing. Crede ca presa tb sa faca agenda partidelor si a politicii de criza, nu invers.

    Daca divorteaza Andreea Marin, se duce dracului rapita, raminem fara program de guvernare inca 6 luni. Cind a spus Camilla despre Kate ca ar fi infertila, zbang! s-a inchis Bursa, iar Financial Times a preluat din Sunday Mirror.

  48. Nu-i nimic. Şi Ghişe sau Chiuariu tot aşa au intrat în Parlament, după ce au pierdut alegerile la ei în colegi. Iar Bogdan Olteanu a intrat de pe trei.

  49. Eu am fost unul din cei care l-au votat la senat pe Ionut Popescu si a iesit Antenescu, iar la camera a fost o tanti profa universitara pe la Constructii prima (si pe asta am votat-o ca era de la PDL si parea sa aiba un CV impecabil) si a iesit Sica Orban, ambii de pe locul doi…

    Pe scurt avem o lege electorala de kkt…

    Dar e a noastra, e liberala, ca a fost propusa de liberali (:

  50. Da, cu observaţia că în colegiul lui Crin alegerile au fost cîştigate de Ionuţ Popescu iar Crin a intrat în Parlament doar datorită sistemului Herbenciuc-Bogdan Olteanu-Pîrvulescu.

  51. "In al doilea rand, oamenii care l-au votat au facut-o in mod aproape strict politic (ca nu poate nimeni sa-mi spuna mie ca in romania se voteaza pe merit individual), deci Crin Antonescu conducand partidul pe listele caruia a fost votat le dovedeste oamenilor pe care l-au votat ca a fost o alegere buna"

    Stai aşa să mă lămuresc dacă am priceput. Deci alegătorii care l-au votat pe porumbel de fapt nici nu ştiau cine e ăsta (de fapt, cine e?) şi nu l-au votat pe el. Au votat un partid de dreapta, de gândire liberală cel puţin în definiţie. Iar realizările lui Crin (am obosit să tot scriu porumbac) care justifică încrederea alegătorilor sunt "a ajuns preşedinte de partid" şi alegătorii trebuie să fie mândri de realizările lui. Am uitat ceva? Ah, da, am uitat. Alianţta cu Micul Domnu Goe Titulescu şi Felix motanul. Plus "Crin Antonescu (PNL) prezent la 18 voturi finale (1,30% prezenta)"

  52. Mi-ar plăcea să pot semna cu Traian Băsescu şi să scriu prin sms, pe crawl-ul Realităţii şi Antenei 3: muie moderatorului!

  53. Îl invidiez pe Julius. Şi mie mi-ar place să-i scriu blogul lui Băsescu, că nu pot să tastez suficient de repede ca să i-l scriu pe-al lui Boc.

  54. @dragă bleen (pot să-ţi zic şi eu ca julius constantinescu-vecinu, dragă bleen?)

    eu cînd aud de umanitate, mă gîndesc la mona lisa, simfonia a noua, apollo şi extratereştri. ăsta – să mă ierte florin – are un căcat.

  55. @nedo, @snl cred ca a fost copil de partid, cum erau copii de trupa, pe vremea lui Tariceanu, ca dadui un "find", sa fiu sigura ca nu asupresti liberalul, si n-are treaba deloc-deloc cu care/complementul direct. Si bine face, na! El slujeste idealuri mai inalte.

    @snl, gramatica structureaza gindirea.

    Argumentatie, logica si fantasmagorii d-astea nu va invata si pe voi, acolo, in Anglia?

    Daca tu din Anglia, fie si din vreun sat scotian de deal, si nu de la Spiru trimiti comentariile astea despre logica activitatii parlamentare si despre "programul" lui Crin, indura-te si sopteste-ne si numele profilor din sat…

  56. @nedo

    Evident că e troll. Dar e amuzantă discuţia. Are ceva de maşină de scos lozinci pe bandă rulantă care, paradoxal, îi dă umanitate.

  57. @snl

    Foarte deşteaptă ideea cu sistemul public de educaţie. Nu e bun dar hai să-i creştem finanţarea.

    Soluţia e ca fiecare dintre noi să aleagă unde dă banii. Iar instituţiile de educaţie fără clienţi dispar pur şi simplu, sînt desfiinţate. Nu e deloc complicat. Nu înţeleg cum creşterea finanţării sistemului public de învăţămînt ar rezolva ceva. S-a dovedit a fi un sistem complet falimentar, cel puţin în ultimii 70 de ani, şi nu numai în România.

  58. snl

    de la sistemul de stat se poate trece la sistemul privat într-o formă sau alta, însă ÎN NICI UN CAZ suplimentînd finanţarea pentru învăţămîntul public. hai să scăpăm de şcolile de stat dîndu-le mai mulţi bani. poate acum le e mai clar oamenilor ăstora cine face pe deşteptul (eu cred în continuare că eşti un troll nenorocit).

  59. Cred ca am inteles, in fine, cine l-a nascut pe snl: FDP.

    Aferim (scuze @snl, nu stiu cum sa-ti traduc in engleza) !

  60. @yeba

    da yeba, omu a spus un fapt… nu e vina lui ca poporul roman prefera sa se uite la iri si moni in loc de politica. A fost o alegere de marketing foarte logica…

  61. @bleen

    crede-ma ca inteleg foarte bine beneficiile unui sistem privat de invatamant deoarece am fost in el toata viata. deci cred ca stiu mai bine despre ce vorbesc. si sunt de acord ca ar fi bine sa existe numai scoli private. Si in al doilea rand eu nu inteleg ce vrei tu sa spui? Spui ca eu sunt inchis la minte, dar vad ca tu esti cel care o obsesie cu statul nu eu… eu tot ce am zis e ca atata timp cat nu putem ca de maine sa inchidem toate scoliile publice din romania ar fi bine sa fie mai bine finantate ca sa poata sa atraga profesori mai bine pregatiti. Arata-mi tu o tara bogata unde sunt numai scoli private si nici una de stat? Nu exista!

    dar voi cu "statu, statu" pana poimaine… apropos eu cred ferm in statul minimialist. dar tu vad ca ai o ura proletara pentru stat, si nu inteleg cum poti sa ai dreapta fara stat?

  62. @snl: nu mi-ai raspuns la nici o intrebare.

    Nu vreau sa te conving de nimic, te legi de o chestie (daca era cazul PDL se tavaleau pe televiziunile pe jos) pe care am mentionat-o en passant, ii completeaza profilul.

    Este treaba ta sa fii fericit si sa-l votezi, nu despre asta e vorba.

    Incearca sa raspunzi la intrebarile mele, cit mai clar.

    Crin este autorul perlei "Nu ne-am prezentat programul azi, pt ca toate televiziunile se ocupau de Iri si Moni" – si asa a ramas.

  63. @bleen:

    bleen, esti sigur ca @snl nu este inventia ta, ca io nu prea cred ca Spiru Haret si-a facut facultate politica in UK, iar la Oxford se dau inca teste la intrare ?

  64. Uite o idee de-a lui Antonescu, că mi-am tot frecat memoria să-mi aduc aminte şi altceva în afară de ieşirile isterice şi piţigăiate: interzicerea votului pentru cetăţenii români din diaspora.

  65. tu ai o idee fixă. crin antonescu. asta nu e idee, e obsesie. ce? că politica se face cu dorințe, nu cu legi? că important e în ce crede crin, nu ce semnează? că nu sînt bani la educație (poate vorbeai din necesitate). păi, tu nu ești liberal, măi, tu ești un troll nenorocit.

  66. @snl

    Nu ştiu unde ai învăţat tu în Anglia că dreapta înseamnă sistem de educaţie de stat, dar mă rog. Să înţelegem că doar Educaţia de Stat aduce civilizaţie? Nu reuşeşti să ieşi din dependenţa faţă de stat. Eşti incapabil să-ţi imaginezi educaţia sau cercetarea dincolo de ograda statului. Eu am vorbit despre sistemul public de învăţămînt şi ai sărit în sus cu civilizaţia, ca şi cum civilizaţia este apanajul Statului. E greu de discutat cînd tu eşti incapabil să-ţi imaginezi că ar putea exista viaţă în afara Statului.

    Ca să nu mai vorbim de comentariile într-o română extrem de aproximativă (sistemul public de educaţie, nu-mi spune) şi lozincile de roboţel de la secretariatul lui Crin. Dar a fost interesant, că, uite, mai trezeşti comentatorii.

  67. @nedormitul

    le poti citi mai sus. dar vad ca doar faci pe desteptul caci pana cand chiar ajungi sa fi asa mai ai ceva.

  68. @nedormitul:

    eu nu o sa-ti raspund pe un ton la fel de nepoliticos, dar iti raspun oricum. Recunosc ca exprimarea mea in limba romana nu este cea mai buna deoarece nu am facut scoala in Romana. dar stiu ca sunteti baieti isteti si voi pdl-isti si poate va uitati mai mult la ideile mele decat sa-mi injurati gramatica.

  69. @ bleen: deci de cand a devenit sef al partidului laburist a cazut de la vreo 80% la 30%. Si sa tinem minte ca in ultimile luni au trecut prin parlamentul britanic cele mai importante legi din ultimi ani deci prezenta sa se impunea.

  70. tot snl

    futu-i muma ei în cur de limbă română, m-am obișnuit să închid ochii cînd mai văd cîte o greșeluță strecurată ici colo, însă tu sari calul:

    – "munca PE care o depun la partid", băga-s-ar dracii în organizațiile lui de complement direct!

    – "fiI sigur", umple-l-aș de bulion cît e el de imperativ!

    – "a făcut-o" CU CRATIMĂ (vezi înjurătura cu complementul direct)

    pă partea dă nedumerire, de cînd a ajuns liberalismul să fie apărat de troglodiți? să nu te prind că dai vina pe bugetul de la învățămînt, că te banez de-ți sar ochii din cap.

  71. @bleen parca noul vostru prieten "patriciu" scria in adevarul ca programul economic usl doreste scaderea la 10%. Si sa nu-mi spui mie ca Adevarul vrea sa faca vreo favoare USL. lol

    Si te rog frumos sa-mi arati o singura data cand crin atonescu a zis curat si pe fata (ca sa nu intoarcem cuvinte) ca doreste cota progresiva :D.

    @judex: ma amuza cum incerci tu sa argumentezi… facand glume si referire la un lucru care nu arata in nici un fel lucruri care au legatura cu politica de ACUM. Eu nu ma iau de trecutul comunist a lui boc sau basescu. Cum nici nu mi se pare important…. daca ce fac ACUM este ceea ce trebuie.

  72. Yupy, e o zi mare! Am auzit ca Antonescu a fost la servici ca sa voteze chestia aia ca nu s-a votat…

    In alta ordine de idei, am avut o revelatie cu ce inseamna USL (sau mai precis USLaB), ca tot sunt botezati astia uslasi. USLA insemna pana in 1989 "Unitatea Speciala de Lupta Antiterorism" si membrii ei erau porecliti uslasi, USL (USLaB) inseamna evident azi "Unitatea Speciala de Lupta anti-Basescu". Sa fim liberali pana la capat, sa declamam zilnic toata platforma program a partidului (formata din doua cuvinte), asa ca va urez ca de obicei "Jos Basecu!" 🙂

  73. @nedormitul: pana nu ajunge premier sau macar intr-o functie publica inalta nu are ce sa faca deoarece orice masura trebuie sa treaca prin parlament unde nu au o majoritate. Nu poti sa imi spui mie ca maine daca CA trimite o lege la parlament, care este foarte importanta si are efecte politice mari, ea trece cu ajutorul puterii.

    @bleen: noi, aici in anglia (si in romania pentru cei care au fost la facultate dupa 89 si chiar au ascultat ceva) invatam ca dreapta autentica sustine investititiile in educatie si cercetare. De Ce? Pentru ca numai cu un popor educat si civilizat poti sa eviti eventuale derapaje sau poti sa ai o economie puternica si moderna. Si de acord ca educatia publica din romania e varza, dar in acelasi timp e si una dintre cele mai subfinantate din europe deci nici asteptari mari nu poti sa ai. E relativ simplu: daca sunt bani, este si performanta in educatie pentru ca aduci cei mai buni profesori, nu trebuie sa mai faca pe prostii in clasa ca sa faca meditatii acasa, dotezi cu calculatoare si software performant, construiesti facilitati pentru sport (pt. ca si sportul si competitia e o parte importanta din educatie). deci…

  74. Nici nu stiu de ce mai discutam. CA a dovedit de mult ca are nevoie de doua ori mai mult timp decat un om normal sa fac un lucru. Dovda sunt anii de repetentie din scoala. Punct.

    PS

    Hm…poate ca are el o strategie a lui: spera sa-l lase asta repetent si la Parlament, ca sa evite sa se prezinte in toamna (..la alegerile parlamentare, vreau sa zic), ca are o multime de amintiri neplacute de la trecutele examene programate toamna.

  75. @snl

    1. Crin al tău nu dă nici pe la partid.

    2. Dacă vrea să facă toate astea şi activitatea parlamentară îl încurcă, să-şi dea demisia din Parlament.

    3. USL susţine oficial cota progresivă. Deci…?

    4. Cum e cu dreapta şi sistemul public de educaţie?

  76. @judex

    sa lamurim lucrurile amestecate din nou de tine, elful judex:

    "seful opozitiei" trebuie sa convinga populatia sa ii voteze partidul in primul rand deoarece degeaba e el sef de partid daca nu ajunge niciodata la putere sa isi implementeze politicile! Si in al doilea rand job-ul unui presedinte de partid este muuult mai important decat sa stea sa faca discursuri pe seama fiecarei bucati de legislatie in parte. El trebuie sa hotareasca linia partidului, sa-si tina membrii disciplinati, sa rezolve dispute din organizatii, sa medieze intre partid si alte institutii, sa ia pulsul populatiei mergand in teritoriu pentru a eficientiza opozita(cum face si ed miliband)

  77. snl

    doreşte, doreşte, doreşte, crede, nu crede. aici discutăm politică, nu fantezii sexuale. politica o faci în parlament, iar rezultatele concrete sînt legi, moţiuni şi alte înscrisuri cu subiect, predicat şi consecinţe juridice.

  78. @snl

    "4. Doreste ca o mai mare parte a bugetului sa fie alocat educatiei (o alta masura de dreapta cea mai pura)"

    What??? Ia explică-mi mie, te rog, binefacerile sistemului public de învăţămînt, acela care trebuie finanţat de contribuabili. Şi cum creşterea cheltuielilor cu sistemul de învăţămînt de stat e o măsură de dreapta.

  79. @snl:

    Udrea, Boc si ailalti de care zici tu nu s-au plans de prea multa treaba in cele doua poziti, si nici nu s-a plans nimeni ca nu se prezinta la vreuna dintre cele doua slujbe.

    Tu poti sa spui ca isi fac prost trebURILE (pluralul, snl!!!), daca nu-ti place ce fac fie ca parlamentari, fie ca guvernanti, da' nu poti sa spui ca nu fac NIMIC. Intelegi ?

  80. Nu e minat deloc…

    1. Doreste reducerea cotei unice de la 16% la 10%.

    2. Doreste reducerea fiscalitati si birocratiei.

    3. Nu crede in reforme de genul "taiem x% peste tot si ne doaren pix dar doreste o reducere a deficitului si l-a criticat pe tariceanu in numeroase randuri pentru derapajele fiscale – apropos eu locuiesc in anglia si pot sa va spun ca modul in care guvernul de aici taie din costuri este mult mai inteligent decat cum a facuto boc. Sunt de acord ca trebuie sa reducem deficitul dar cum a facuto boc este sinucigas. In orice tara civilizata taierea ajutorului pentru handicapatii este considerat barbarism , si acel ajutor nu poate fi atins deoarece este un fel de acquis al civilizatiei dupa cum spune doamna Pippidi.

    4. Doreste ca o mai mare parte a bugetului sa fie alocat educatiei (o alta masura de dreapta cea mai pura)

    5. Crede ferm in suprematia parlamentului. nu ca altii….

    etc…

  81. Si ca sa lamurim lucrurile incalcite de trollul snl, sa spunem ca prezenta in Parlament a sefilor de partide parlamentare (atat cel ai puterii cat si cei ai opozitiei) este considerata unul dintre simbolurile democratiei. Seful partidului cu cele mai multe mandate din partea opozitiei devine "seful opozitiei", iar mesajele sale din Parlament (N.B.: nu cele de la TV de scandal) sunt cele mai serioase semne de manifestare ale opozitiei ale "opozitiei democrate" (in cazul lui CA, nu este manifestare, ci infestare).

    Ce face Crin acum este chiul pe rupte si folosirea mass media corupte pentru instigare fatisa la incalcarea Constitutiei.

    In concluzie: un repetent si un chiulangiu care se da cu arama lui Voiculescu pe fata.

  82. @snl

    "Ma intereseaza mult mai mult ce spune si asadar ce politici publice are decat ce prezenta are la parlament sau ce face cu soferu."

    Ai intrat pe un teren minat. Puteai să duci discuţia oriunde numai aici nu. Hai, zi politicile publice ale lui Crin Antonescu.

  83. @ judex: frate tu vrei sa-mi spui mie acuma ca nici un parlamentar nu se poate face sef de partid ca cica "a promis sa ramana simplu parlamentar"? hai ca asta chiar nu necesita un raspuns elaborat… In cazul asta hai sa o luam si pe Elena Udrea si pe Roberta Anastase si pe Boc etc… pentru ca si ei au fost votati ca parlamentari dar s-au dus prin alte functii si dupa tine cica "si-au tradat alegatorii". Sa fim seriosi….

    @ yeba: daca cu argumente de genul "de ce isi ia fata de la scoala cu soferul de la serivici" vrei sa ma convingi ca Crin Antonescu nu este un politician bun sau ca nu merita votat atunci nu convingi decat pe cei slabi de inger…. Ma intereseaza mult mai mult ce spune si asadar ce politici publice are decat ce prezenta are la parlament sau ce face cu soferu. Daca toti polticienii din Romania si-ar vedea de treaba si doar si-ar trimite soferul sa le ia fata mica de la scoala cat timp ei sunt la servici atunci as fi cel mai fericit.

  84. Păi Crin, dacă tot îl încurca Parlamentul, putea foarte bine să-şi dea demisia din Parlament şi să lase pe un altul care nu era chinuit de munca de partid (fie vorba între noi, Crin nici p-aia n-o face – se scoală la 1 după amiaza, îşi trimite şoferul dat de Senat la piaţă, apoi la bunici, să-i ia copilul, apoi se întoarce acasă). Asta se întîmpla în ziua în care se vota o lege. Legea nu a putut fi votată din lipsă de cvorum, apropo.

  85. snl, o intrebare, dar sa nu ma intelegeti gresit: sunteti de sex masculin sau feminin? Am pus pariu cu nevasta-mea ca "snl" vine de la şenila, iar ea, feminista convinsa, sustine ca e masculinul …

  86. @snl

    …ba n-ai lamurit nimic !

    Daca CA s-a strecurat pana la urma in Parlament, de ce s-a mai facut si sef la PNL, nu stia ca a promis deja sa faca o alta treaba ?

  87. @snl, citeva intrebari:

    1. De ce ia Crin leafa de la Parla? de ce soferul lui, platit de si mine nu doar de liberali, umbla sa-i i copilul de la scoala?

    2. Ai exemple similare din alte tari?

    3. Stii ca in Parla legile nu doar se voteaza, ci se si elaboreaza, deci activitatea DE PARLAMENTAR acolo se face? N-are decit sa construiasca partidul in timpul liber, a fost votat, de putinteii aia care l-au votat, ca sa ELABOREZE LEGI in Parlament.

    4. Stii cit circula Crin in teritoriu?

  88. daca este atat de strans scorul pe un proiect de lege extrem de important poti sa

    fi sigur ca presedintele partidului va fi acolo.

  89. @bleen

    vezi, asta e problema multora. Trateaza superificial lucruri care stiu foarte bine ca sunt mai complexe. In primul rand, Crin Antonescu cand a candidat la alegeri nu era Presedinte al partidului ci doar un simplu membru. Deci asta am lamurit-o.

    In al doilea rand, oamenii care l-au votat au facut-o in mod aproape strict politic (ca nu poate nimeni sa-mi spuna mie ca in romania se voteaza pe merit individual), deci Crin Antonescu conducand partidul pe listele caruia a fost votat le dovedeste oamenilor pe care l-au votat ca a fost o alegere buna, caci nu orice parlamentar ajunge presedinte de partid mare parlamentar. Si in plus, el poate sa ii reprezinte mai bine pe acei oameni pentru ca promisiunile care le-ar fi facut acum poate sa le sustina cu un intreg partid! Deci oamenii aceia pot sta linistiti ca de reprezentat sunt reprezentati la nivelul cel mai inalt.

  90. ..eu propun ca PNL sa-l suspende pe Crin din postul de sef al PNL pentru ca a pierdut timp pretios pentru a-si depune candidatura la alegerile parlamentare (unde a si pierdut rusinos, de altfel, in fata lui Ionut Popescu), in loc sa lucreze nonstop la programul partidului. Poate si din cauza asta membrii PNL nu mai stiu azi pe ce lume se afla si in ce directie vaslesc…

  91. 2snl:

    …pai atunci, daca asta este sarcina sefului de partid, de ce s-a bulucit el sa mai candidee si pe un loc din Parlament ? Daca ar fi asa cum spui tu, atunci am avea o situatie in care alegatorii din circumscriptia lui Crin au fost mai dastepti ca seful PNL, pentru i-au recomandat implicit lui Crin sa stea acasa, alegand (de fapt, nu-i asa ?) pa altcineva sa-i reprezinte, decat pe Dormnitorul PNL.

  92. @snl

    Păi dacă-i aşa, de ce mai sînt parlamentari şi nu au rămas doar preşedinţi de partid? Fiindcă oamenii ăştia ar trebui să reprezinte nişte alegători. Şi n-o fac. Iar dacă n-o fac şi au chestii mai importante de făcut (muncă de partid, inclusiv în teritoriu – deşi nu e cazul lui Antonescu, el lipeeşte şi de la activităţile din teritoriu – iese la 1 după amiaza din casă, are două înîlniri politice pînă la 6 apoi pleacă acasă).

  93. @bleen

    Crin Antonescu, ca Emil Boc (daca nu ar fi PM) si Victor Ponta nu sunt "orice parlamentari". Sunt presedinti de partide mari. Asadar prin munca care o fac pentru partid, care presupune mult timp petrecut in teritoriu, ei de fapt fac mai mult pentru parlament decat tot parlamentarii la un loc deoarece ei hotarasc linia, comunicarea, aplicarea. Deci timpul pe care il petrec in interesul functiei de parlamentar si pentru lucruri legate de parlament conteaza muuuuult mai mult decat acel SINGUR vot care procentual este nesimificativ. Pentru PRESEDINTII DE PARTIDE e mai important ca ei sa petreaca mai mult timp in afara plenului pentru a asigura ca toti ceilalti zeci sau o suta de parlamentari sa voteze dupa cum crede partidul ca are mandat de la alegatori. Si este foarte normal sa fie asa!

  94. @snl

    Şi, mă rog, care e "munca care o face Antonescu împotriva dictaturi şi nu ca angajat care se pune în faţa la calculator"?

    Fiindcă, din cîte ştiu eu, parlamentul se ocupă cu legiuitul. Or, dacă DEMNITARII nu dau pe la serviciu, cum dracu legiuieşte Parlamentul? Cum poate lupta Crin Antonescu pentru parlamentarism şi "împotriva dictaturi" cînd el desfiinţează de facto Parlamentul? Repet, dacă toţi parlamentarii ar chiuli ca Antonescu, Parlamentul ar fi practic desfiinţat.

  95. Nu de mult, Bleen voia ca PD-L sa restranga atributiile angajatilor din sectorul bugetar. Asta ar fi fost "siretlicul" prin care s-ar fi putut obtine efectul mult-dorit. Citesc insa din expunerea de motive a legii ca se taie doar pentru ca nu mai ajunge punga, pentru ca asa ne-am inteles cu FMI, pentru ca vrem sa avem in 2012 deficit de 3%. Adica vom mai taia si la anul! Si asta e reforma?

    Despre partide ce sa spun?

    Videanu a dat o explicatie foarte frumoasa in 2007, dupa ce a fost scos PD de la guvernare, cum ca nu vor vota legile propuse de guvern, chiar daca ar fi cele incluse in programul ADA. Asa ca, daca situatia ar fi fost in oglinda, PNL a facut exact ce-ar fi facut si PD-L, daca era in opozitie. N-are treaba doctrina aici, mai ales ca disponibilizarile nu sunt sustinute printr-o simplificare a algoritmului procedural.

    PSD a respins, pentru ca e PSD. Astia sunt singurii care n-au motiv, dar oricum nu-i intreaba nimeni. Si-au verificat astfel posibilitatea de a redeveni majoritari.

    Iar PD-L a votat in quasibloc. Supararea lui Bleen pe cativa uninominali, care sunt uninominali doar cata vreme aduc voturi pentru partid, e insa perfect indreptatita: doar partidul i-a pus pe buletin, nu alegatorul! Ma intreb insa, dupa principiul asta, cum de mai dorim responsabilizarea alesilor si dependenta lor fata de alegator?! N-ar fi mai bine sa punem cate un parlamentar de la fiecare partid, acordandu-le fiecuria un numar de voturi corespunzator procentului obtinut?!

    Minoritatile au intrat pa usa din spate, asa ca nu merita! Insa UNPR? Astia au intrat, sprijiniti de stangaci, si au devenit dreptaci. Merita mai mult?

    Udemereii imi plac si mie! Pentru ca nu voi vota cu USL sau PD-L, imi ramane varianta asta. Sper doar sa nu ma fi trezit prea tarziu!

  96. 1. Un parlamentar este un DEMNITAR nu un SALARIAT care vine in fiecare zi la munca, se pune in fata calculatorului si isi vede de treaba. Asadar munca care o face Crin Antonescu pentru apararea Parlamentului impotriva dictaturi se incadreaza in functia de demnitar – isi reprezinta institutia.

    2. Evident ca PNL initiaza proiecte legislative in domenii mai "periferice" domenilor unde sunt bani grei si interese economice puternice. De ce? Simplu, deoarece in acele domenii TOATA LUMEA STIE ca numai proiectele sustinute de putere au sanse sa treaca. Spre exemplu daca PNL ar introduce o lege (dupa cum a spus deja) ca impozitul sa fie scazut de la 16% la 10%, toata lumea stie ca nu o sa treaca – masura fiind de dreapta cea mai autentica. Si in al doilea rand, PNL in OPOZITIE fiind evident ca trebuie sa satisfaca si anumite parti ale electoratului mai de stanga caci romania este totusi o tara saraca si daca i-ar vota numai cei de dreapta ar obtine 30% maximum (daca nu ar exista PDL). Dupa cum prea bine stiti si PDL-ul a sustinut masurii mult mai dureroase economic in perioada din opozitie, exemplul cel mai bun fiind sustinerea kamikaze a cresterii salarilor profesorilor cu 50%, masura care Tariceanu a declarat ca nu e sustenabila. Deci…. se fac si sacrifici pentru ca asta e politica, asa cum a fost proiectata pentru a evita posibile excese.

  97. hai sa va zic una adevarata despre sinistrul Mircia Giurgiu. in 1994-95 dorea sa se faca jurnalist – urla democratia in el. si-a venit la Tribuna Ardealului unde eram eu SGR (secretar general de redactie) pe atunci. l-am intervievat, m-am lamurit de cat anume il duce capul, dar sa nu fiu diktator, l-am trimis pe teren sa-mi aduca o stire (asta dupa ce i-am explicat ce inseamna o stire). dupa jumatate de zi mi-a aparut in redactie cu stirea scrijelita pe o bucata de hartie: "pierdut caine bla-bla-bla". "Mircia, draga", l-am intrebat – "de unde ai tu o asemenea bunatate de stire"? "De pe un stalp, de pe strada". "Mircia, draga", i-am zis – "ti-am explicat ca o stire pentru a fi veridica trebuie sa aiba trei surse independente pentru a fi certificata" (deh, ardeleni!). "Este certificata. Era pe vreo zece stalpi lipita informatia". Credeti-ma, nu l-am banuit de subtilitate, sau de inteligenta ascunsa… De-acolo a aterizat la sindicate, apoi in Parlament, apoi in PDL (adus de Buda Daniel, alt sinistru).

  98. pe mine componentele usele ma cam lasa rece, aidoma batrinetzii si mortzii inevitabile, da' nu poci zice acelasi lucru despre cum ne batem joc de prezentu' pedelist, cel ce'ar putea, dac'ar putea, amina deznodamintu' mai sus amintit

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *