Cu 3 milioane mai mulți votanți, cu 20 000 mai puțini votanți PDL. USL, de la 52% la 46%.
Errată: era vorba despre scorul la Președinții de CJ. Am modificat. La CJ, USL are 49.80% iar PDL cu 100 000 de voturi mai puțin decît la parlamentarele din 2008.
2008 locale | 2008 parlamentare | 2009 prezidențiale turul 1 | 2012 locale | |
Prezența la vot | 7 952 840 | 6 886 794 | 9 718 840 | 8 910 442 |
USL | 4 070 107 (51.18%) | 3 558 512 (51.67%) | 4 973 669 (51.18%) | 4 437 985 (49.80%) |
PDL | 2 239 440 (28.15%) | 2 228 860 (32.36%) | 3 153 640 (32.45%) | 2 121 976 (23.81%) |
UDMR | 419 028 (5.26%) | 425 008 (6.17%) | 372 764 (3.84%) | 491 864 (5.52%) |
PRM | 252 887 (3.17%) | 217 595 (3.16%) | 540 380 (5.56%) | 179 153 (2.01%) |
PNG | 227 744 (2.86%) | 156 900 (2.28%) | 186 390 (1.92%) | 18 343 (0.20%) |
PPDD | – | – | – | 798 583 (8.96%) |
Concluzii:
- PDL are un nucleu dur de 2 200 000 votanți. Nu a reușit în anii ăștia să atragă alții, dar nici să-i piardă. Are totuși aproape 1 milion de băsescieni pe țeavă. Care nu-s useliști. Să-i fi luat domnu Dan?
- Numărul de votanți USL crește și scade oarecum direct proporțional cu prezența la vot.
- Măsurile de austeritate au crescut prezența la vot dar n-au îndepărtat votanții PDL. Oamenii au ieșit să se răzbune cu ștampila. PDL a rămas cu același număr de votanți dar a fost pedepsit de nervoșii veniți să fută cu ștampila.
- Dezamăgiții. Între 2008 și 2012 n-a avut nimeni leșin la lingurică pe caz de etică și estetică. Ba dimpotrivă. Fanii lui Iliescu sînt foarte ok cu fața de bărbos alogen tocmai bun de luat în cătarea lămpașului a lui Vosganian, votanții care-i visează noaptea pe Brătieni sînt împăcați cu alianța dintre Crin, băiatul cel mai fin, și Cătălin Voicu și de-a dreptul încîntați de alianța cu Dan Felix Voiculescu. Nici votanții PDL nu s-au dat pe spate de prea multă dezamăgire.
- Absenteiștii care s-au decis între timp să vină la vot. Nu erau nici hipsteri, nici corporatiști, nici iupiși, nici bicicliști urbani cu educație și venituri peste medie. Erau telespectatorii OTV, erau oamenii lui domnu Dan și useliști latenți care, nervoși că nu li se mai dă cum li se dădea pe timpuri, au ieșit să penalizeze PDL-ul.
- PDL a funcționat satisfăcător ca organizație dar a fost incapabil să comunice și să-și facă campanie. Logistic, n-are probleme. Însă strategic și tactic a mers din tîmpenie în tîmpenie. Așa cum scriam odată, PDL are nevoie și de scop, nu numai de mijloace. USL, în schimb, a știut unde și cum să atace.
Concluzia? PDL în formula actuală este necesar dar nu suficient unei drepte capabile să se bată cu populismul imbecil și prostia agresivă a USL. PDL are nevoie de MRU, de Monica Macovei, de Cristian Preda, de Ionuț Popescu și de alții (nume pe care le veți afla în curînd), așa cum are nevoie de Boc, de Blaga, de Falcă, de Scripcaru, de Pinalti, de Hava, de Volosevici, de Flutur, de Florin Popescu și de cele alte cîteva zeci sau sute de mii de militanți. Dacă PDL se rupe în pro-MRU și anti-MRU (aia cu MRU+Falcă+Scripcaru era inițial o dorință de-a mea, nu un zvon – între timp se pare că e chiar mai mult decît un zvon), PDL-Blaga rămîne la 5-8% în timp ce MRU și cealaltă jumate din PDL ajunge pe la 7-10% (dacă luăm în considerare confuzia și demobilizarea). Asta, în condițiile votului proporțional. În condițiile votului uninominal majoritar, ambele grupări rămîn complet pe dinafara Parlamentului.
București
Primar General/Consiliul General
Sorin Oprescu – 430 512 voturi (54.79%) / USL – 436 513 voturi (55.65%)
Silviu Prigoană – 134 552 voturi (17.12%) / PDL – 129 644 (16.52%)
Vasile Mocanu – 74 290 (9.45%) / PPDD – 83 764 (10.67%)
Nicușor Dan – 66 648 (8.48%) / Nicușor Dan – 36 948 voturi (4.71%)
JUDEȚ | USL | PDL | PPDD | UDMR |
ALBA | 72 550 – 39.74% | 74 120 – 40.60% | 15 969 – 8.74% | 6 241 – 3.41% |
ARAD | 80 670 – 38.14% | 79 412 – 37.54% (MCL) | 16 752 – 7.92% | 12 943 – 6.11% |
ARGEȘ | 180 805 – 60.36% | 58 231 – 19.44% (AGM) | 33 631 – 11.22% | – |
BACĂU | 162 813 – 55.74% | 54 468 – 18.64% | 36 314 – 12.43% | 2 681 – 0.91% |
BIHOR | 139 598 – 47.02% | 53 040 – 17.86% | 17 052 – 5.74% | 58 309 – 19.64% |
BISTRIȚA-NĂSĂUD | 65 235 – 44.33% | 55 301 – 37.58% | 9 210 – 6.25% | 6 069 – 4.12% |
BOTOȘANI | 100 838 – 52.30% | 57 575 – 29.86% (MPB) | 14 813 – 7.68% | 1 528 – 0.79% |
BRĂILA | 74 695 – 45.82% | 34 268 – 21.02% (APVB) | 29 315 – 17.98% | – |
BRAȘOV | 119 215 – 44.89% | 74 247 – 27.95% | 16 885 – 6.35% | 16 809 – 6.32% |
BUZĂU | 125 952 – 55.45% | 53 418 – 23.51% | 23 410 – 10.30% | – |
CĂLĂRAȘI | 73 878 – 50.91% | 41 495 – 28.59% (APC) | 15 598 – 10.74% | – |
CARAȘ-SEVERIN | 73 323 – 50.40% | 20 377 – 14.00% | 18 155 -12.48% | 994 – 0.68% |
CLUJ | 121 679 – 39.80% | 95 263 – 31.16% | 19 828 – 6.48% | 38 903 – 12.72% |
CONSTANȚA | 215 871 – 61.65% | 58 302 – 16.65% | 29 914 – 8.54% | – |
COVASNA | 14 036 – 15.07% (PSD+PNL+PC) | 4 215 – 4.53% (ACC) | 3 428 – 3.68% | 50 236 – 54.00% |
DÎMBOVIȚA | 141 371 – 52.01% | 95 760 – 35.23% | 22 068 – 8.11% | – |
DOLJ | 179 025 – 55.65% | 64 819 – 20.14% | 22 645 – 7.03% | – |
GALAȚI | 147 065 – 56.80% | 50 575 – 19.53% (APP) | 27 151 – 10.48% | 1 748 – 0.67% |
GIURGIU | 99 634 – 65.28% | 19 093 – 12.51% (MPNG) | 21 304 – 13.95% | – |
GORJ | 102 933 – 58.80% | 29 518 – 16.86% | 22 975 – 13.12% | – |
HARGHITA | 12 121 – 8.71% | 85 466 – 61.43% | ||
HUNEDOARA | 103 139 – 45.65% | 68 407 – 30.27% | 25 489 – 11.28% | 6 593 – 2.91% |
IALOMIȚA | 76 549 – 59.24% | 25 077 – 19.40% | 12 381 – 9.58% | – |
IAȘI | 198 662 – 62.29% | 54 132 – 16.97% | 30 485 – 9.55% | – |
ILFOV | 101 890 – 56.64% | 42 339 – 23.53% | 15 478 – 8.60% | – |
MARAMUREȘ | 102 766 – 48.78% | 43 402 – 20.60% (UPM) | 16 100 – 7.64% | 11 661 – 5.53% |
MEHEDINȚI | 66 110 – 46.77% | 56 318 – 39.84% (MNM) | 8 265 – 5.84% | 1 370 – 0.96% |
MUREȘ | 96 021 – 35.27% | 45 179 – 16.59% (APM) | 13 810 – 5.07% | 90 793 – 33.34% |
NEAMȚ | 95 411 – 40.09% | 93 470 – 39.28% (APEL) | 29 311 – 12.31% | – |
OLT | 149 408 – 63.72% | 26 366 – 11.24% | 26 411 – 11 26% | – |
PRAHOVA | 200 219 – 48.83% | 132 131 – 32.22% | 40 792 – 9.94% | – |
SĂLAJ | 47 568 – 41.60% | 22 241 – 19.45% | 8 794 – 7.69% | 23 852 – 20.86% |
SATU MARE | 63 013 – 37.90% | 23 724 – 14.26% | 9 158 – 5.50% | 56 849 – 34.19% |
SIBIU | 69 581 – 36.50% | 35 856 – 18.81% | 15 354 – 8.05% | 3 064 – 1.60% |
SUCEAVA | 136 538 – 45.67% | 111 710 – 37.37% | 22 424 – 7.50% | 1 831 – 0.61% |
TELEORMAN | 136 374 – 63.61% | 49 153 – 22.92% (APT) | 15 626 – 7.28% | – |
TIMIȘ | 143 471 – 46.66% | 74 242 – 25.76% | 26 949 – 9.35% | 12 736 – 4.41% |
TULCEA | 52 006 – 48.73% | 34 743 – 32.55% | 10 050 – 9.41% | – |
VÎLCEA | 120 034 – 61.23% | 35 969 – 18.35% | 14 107 – 7.19% | – |
VASLUI | 101 242 – 57.15% | 40 711 – 22.98% | 17 379 – 9.81% | 1 188 -0.67% |
VRANCEA | 97 712 – 60.80% | 30 478 – 18.96% | 20 126 – 12.52% |
Ca tot romanul priceput la toate, incerc si eu cateva observatii pe marginea articolului.
1. Nivelul de cca 2.200.000 voturi pro PDL nu ar trebui sa fie considerat drept nucleu dur. Aceasta ar insemna ca votantii aceia merg cu ei indiferent de ce se intampla. Ar fi bine ca PDL sa nu se imbete cu apa rece.
In cazul familiei mele, in 2004 nu am votat PDL ci Traian Basescu + Proiectul DA, in 2008 am votat PDL pentru ca PNL a tradat proiectul DA iar de PSD nu se pune problema, in 2012-locale am votat PDL pentru ca au impins inainte reformele, cu riscul de a-si distruge partidul. Evident ca ne-au nemultumit gafele Ridzi, Pasat, Bercea, Apostu etc etc.
La toamna am vota un PDL condus de MRU sau Monica Macovei, dar nu pe post de bunici pusi in geam pentru incasarea pensiei. Daca se hotarasc sa se refesenizeze …. adio. Vom sprijini initiativa MRU pentru un nou partid.
2. Observam ca sistemul de mobilizare la vot merge mult mai bine la PDL decat la USL, intre locale si parlamentare. La USL, alesii locali, dupa ce s-au vazut cu sacii in caruta, s-au tras la umbra – au pierdut jumatate de milion de voturi in 2008 in timp ce PDL si-a mobilizat la fel de bine votantii la ambele scrutinuri.
3. Evaluarea privind cresterea/scaderea numarului de votanti USL, proportional cu prezenta la vot, se bazeaza pe o secventa prea scurta de timp (2008-2012). Daca ne uitam in urma vadem ca marile mobilizari la vot au avut o motivatie puternic negativa, impotriva puterii din acel moment. Impotriva FDSN si Ilici in 1996, impotriva CDR in 2000, impotriva PSD si Nastase in 2004, impotriva PDL acum, la locale.
Aici ar fi o paine de mancat pentru PDL pentru ca USL a trecut la guvernare si o tine din tampenie in tampenie. Daca este relativ usor sa scoti oameni la vot impotriva cuiva este infinit mai greu sa-i scoti la vot de dragul tau, cand esti la guvernare.
Postare noo
http://www.contributors.ro/fara-categorie/cum-vine-treaba-cu-planul-despre-pdl-opozitie-reformism-si-d-l-v-blaga/
@dragos paul Înțeleg că acest articol e doar un preview. Situația este așa cum este, nu mă pot împiedica să fac o paralelă (poate ușor forțată) cu situația dinaintea alegerilor americane din noiembrie, cînd soluția Romney nu mai pare atît de neconvenabilă prin comparație cu obscenitatea obamaniacă. La noi, ieșirea din hăul Ponta ar putea face acceptabilă o scăpare de tip RINO de Dîmbovița, cu Blaga debarasat de Băsescu copulat cu Răzgîndeanu fără ofilitul Gladiol. Soluție de tip „se putea și mai rău”, precum ameliorarea oalei de noapte confort 3 (cu toarta înăuntru) prin folosirea obligatorie a unei mănuși de latex.
Nu, nu cred in aceasta varianta. Ganditi-va cati pasi si cate conditii trebuie indeplinite ca sa fie realizabila.
In plus: vad lume agitata ca PNL si PSD isi vor imparti spectrul politic, unul de dreapta, altul de stanga etc. Din nou, sa ne gandim cate conditii trebuie indeplinite ca sa fie realizabila. Nu este cu totul improbabil. Dar cu ce probabilitate?
Cad doua partide sunt la putere, opozitia se contrabalanseaza din eroziunea lor in afara sferei lor. Iese PNL de la putere voluntar ca sa ocupe acea sfera?
Ca PNL sa devina alternativa de dreapta trebuie sa iasa mai intai de la putere. Sau ma rog, sa-i de la o parte de la putere pe PSD. Care e probabitatatea ca asta sa se intample? Sau sa se intample inainte ca o alternativa la ambele sa fie consolidata?
Acestea sunt false probleme. La fel de improbabile ca notiunea ca d-nii Blaga si Tariceanu ar putea crea ceva impreuna pe spectrul politic romanesc. Sa fim realisti. A, daca domnii Basescu si Patriciu ar sari in ajutorul lor, e altceva. Dar asa, de capul lor… Ii urmaresc pe ambii de ani de zile. Unde au pus Patricu si respectiv Basescu mana, s-a facut. Unde cei doi au fost de capul lor…
Dar uite ca scriind aici mi-a venit o idee: Fuziunea imediata a PNL cu PDL. Noul partid da PSD-ul afara, intra direct la putere si PDL nu mai trece prin tot circul asta cu Planul, cu Alianta etc. Drept la tinta. Congres de fuziune prin absorbtie al PDL de PNL maine, Crin Antonescu prezidentiabil, Blaga Prim Ministru, si cu ocazia asta se realizeaza si visul lui Stoica .
@dragos paul Pariu că varianta a fost discutată?
@filadel Ei discuta multe pentru ca asa cum vedeti, orice le trece prin minte numai ceea ce ar fi corect si constructiv pentru electoratul lor si pentru partid ca reprezentant al unui segement electoral, nu. Nu e bazaconie politica pe care sa n-o fi auzit de la vreun politicain roman spusa pe cel mai serios si credul ton in anii in care eram direct implicat in povesti de acest fel.
Asa ca e posibil sa fi intors pe toate partile si tema asta, nu zic nu. Dar problema cu ea este ca e ca probabilistic este inca si mai departata de 1 decat variantele discutate mai sus.
@dragos paul Evident; ce scrisesem era de genul worst case scenario… deloc de neglijat totuși, am trăit totuși cam prea multe! Plauzibilitatea relativă e bazată pe momeala suspendării (de unde și reticențele perceptibile la Pontănac).
@dragos paul PNL va ieși de la putere imediat după alegerile din toamna-iarna asta. Ca să fiu corect, va fi scos, pentru că PSD va avea mult mai multe mandate de parlamentar și, cu sprijinul minorităților, al UDMR și al PPDD, va avea o majoritate relativă. Ce ar urma apoi? Păi Băsescu fiind scos din cărți și cu MRU chibiț, PDL-ul nu o să le mai pută chiar atît de tare PNL-iștilor, au recunoscut-o chiar ei de nenumărate ori. Și iată cum se regrupează ”dreapta” și cîștigă puterea trimițînd bezele către PSD. Din acest motiv, PSD nu își poate permite să nu aibă propriul candidat la președinție.
@dragos paul … Și după aia aflăm că de fapt spargerea Alianței DA și toate evenimentele de până acum (inclusiv formarea USL) au fost atent plănuite de strategii PNL și PDL, pentru a scoate PSD-ul din scena politică! :))) iar noi ne trezim dintr-un vis urât, ca Pamela din Dallas (seria veche)!
Varianta expusă de Gladiol: nu contează cât de mare e opoziția. Într-o democrație, contează să existe. După ieșirea PDL de pe scena politică, deci la toamnă, UDMR va asigura opoziția. După atâția ani la guvernare, va fi foarte bine pentru întreaga societate să facă opoziție. Știți, domnule Ciutacu, sunt foarte buni în opoziție, am fost cu ei la un moment dat. Foarte buni, ei vor avea 7-8%, vor acționa ca 10-15% fiind deosebit de activi și lumea va merge înainte, pentru că, așa cum spuneam, opoziția contează să existe.
În altă ordine de idei, nimeni nu se duce la vot în noiembrie, cel puțin în Țara Ploii Europene, ca să-l voteze pe Blaga copulat, doar ca să scape de Ponta, fiindcă ne scapă diferența. Orice e debarasat de Băsescu, e în tabăra ailaltă.
Pentru ce nu sunt importante parlamentarele astea? Raportat la scop, adică. Para que?
@Yeba Pen’că parlamentarele fără suspendare sînt ca drobul fără sare, ca mîncarea fără ușurare și ca pîrțul fără duhoare.
@Pataphyl , comparaison n’est pas raison 🙂 chiar voiam să limpezesc misterul, dar dictatorul e cu lista la piață, cumpără roșii de la Mirela.
Tomnai ce-am primit pe mail un banc adecvat dilemei „Îl spălăm sau facem altul decît Blaga”:
„O bătrînică moare și ajunge la porțile raiului unde se întîlneste cu Sf. Petru cînd, deodată, se aude un urlet groaznic venind dinspre rai. – Vai de mine, ce se întîmplă acolo ? întreabă bătrînica. – Nu vă faceți griji pentru asta, răspunde Sf. Petru,îi găurim unuia omoplații să-i montăm aripile de înger. Bătrînica, vădit deranjată de acest fapt, dă un pas înapoi cînd, deodata, se mai aude un urlet. – Vai de bătrînețile mele, dar asta ce-a fost ? – Aaaa … nu e motiv de îngrijorare, îi găurim unuia capu` ca să-i montăm aureola. Bătrînica dînd din cap în semn de dezaprobare spune: – Eu nu pot să fac asta, mă duc jos în iad. – Vai, dar nu puteți face asta, spune Sf Petru, veți fi sodomizată și violată. Cu un aer victorios bătrînica răspunde: – Da, dar măcar am găurile facute … „
Pe TVR Info sînt imagini de la dezbaterea prezidențială din ’90 (celebrul 85%)!
Iar defenestratul încearcă să ne păcălească ce clasă avea Iliescu :))
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/551686_4156535593694_240934509_n.jpg
Ministrul Culturii semnand ordonanta ICR: ranchiuna si pasunism in guvernProtestul de mai jos a fost trimis azi partenerilor internationali ai Romaniei. Da-ne un semn aici daca esti de acord cu continutul.
http://catchynotes.files.wordpress.com/2012/06/civil-society-alert-final.pdf
http://kpollitica.wordpress.com/2012/06/16/romania-trezestete-sa-fim-golanii-cu-papion/
@Bleen A aparut si o stire pe TVR Info despre „Miscarea papioanelor”
http://www.tvrinfo.ro/protest-spontan-pentru-sustinerea-icr_17351.html
@rezon , bine, dom’le, suntem sensibili la vocea oamenilor, hai, o retragem. Ne mai gândim, până termină mandatul „propagandistul ăsta de 2 lei”. Altceva?
@Yeba Important e pasul inapoi
@rezon Optimismul după bere e plăcere.
@Yeba Nu pot nega
@Bleen mircea diaconu si actul care „va duce la ceea ce ne dorim si anume la o coerenta in lumea culturala”
[IMG]http://i48.tinypic.com/35bshur.jpg[/IMG]
[IMG]http://i50.tinypic.com/2ljmckk.jpg[/IMG]
@Bleen A se remarca absenta Alinei Mungiu.din acest protest care se refera la epurarea pe scara larga din ultima luna.
@rezon , de ce s-o remarcăm? Nu cumva propagăm și noi imaginea asta de mare preoteasă a societății civile?
@Yeba Ca bine zici.
@Yeba @rezon mare da, preoteasă… hmmm!
@Bleen Total de acord. Unde pun degetul?
Total de acord. Unde pun degetul?
@Bleen sunt
off topic de-a binelea. Dar PîrTSurile mele unde sînt, că adunasem și eu vreo cîteva și mă gîndeam să mă duc cu ele la Vodafone să-mi schimb telefonul. Le-ați naționalizat, ca pe ale lui Nea?
Acum e ok, 240 pts îmi ajung să-mi cumpăr praful de pe ecran.
@sanantonio Astăzi Livefyre a avut erori.
Blaga, liderul dreptei, un fost vameș, deputat și prefect FSN, cu viziune de tablagiu de intersecție și inteligență de căprar de intendență. PDL se sinucide și cred că n-ar trebui deranjat.
@Bleen ?
Are vreo legătură cu Colegiul de mîine?
@sanantonio Văd că sînt din ce în ce mai multe declarații pr-Blaga printre liderii locali. Abia așteptam ziua în care să scriu articolul despărțirii definitive de PDL, ca să mă descarc.
@Bleen Dipariția PDL nu va fi nici o tragedie. Cu cît mai repede, cu atît mai bine. Era nevoie de apariția unui partid modern de dreapta, ciorba reîncalzită PDL nu va aduce nimic bun. N-ai ce reforma la Blaga, Olteanu, Videanu etc.
@Bleen Am greșit, nu era nevoie. Este nevoie.
@sanantonio @Bleen Si care partid va lua 2% la parlamentare fiindca inca nu e infiintat, n-are inca membrii, n-are structuri si inca multe de „n-are”.
In felul asta opozitia va avea un loc de cinste in parlament. Va face figuratie!
@Never G @Bleen Și cu 12%, prin redistribuire, conform noii legi, ce face? Dar cu 22%? Nici măcar Balai Lama nu e (mersi, Pataphyl). Dacă nu are nimic de spus, pentru că nu vrea să destabilizeze țara, e preș. Mai bine ar pierde prin neprezentare. Poate alții or avea ceva de zis.
@Never G @sanantonio Parlamentarele 2012 nu sînt importante.
@Never G @sanantonio Mai bine așa, decît useliști-supapă, îmbrăcați în pedeliști.
@Bleen @Never G @sanantonio Supapă-lapte
@Bleen @sanantonio Ieri spuneai că probabil nu o să candideze? Crezi că aștepta susținerea „spontană” a unor membri? 🙂
@meioza @sanantonio Jocurile nu sînt făcute. Dar nu mă așteptam la ofensiva de astăzi. Și încă una: cei mai mari inamici ai lui MRU din PDL sînt intelectualii reformiști, cei mai mari susținători, Falcă și Scripcaru.
@Bleen intelectualii ce argument au și ce alternativă propun?
@Bleen @sanantonio Ce să zic. Ce mă deranjează la partidele de dreapta este lipsa de strategie pe termen lung. Dar cînd nu au strategie nici pe termen scurt, mă scot din minți 🙂
@Bleen @sanantonio Berceanu despre Blaga:
http://www.ziare.com/radu-berceanu/pdl/berceanu-despre-culisele-sedintei-de-joi-blaga-anastase-si-basescu-interviu-ziare-com-1173335
@fugger, chapeau! când vezi cătă propagandă i se face lui Blaga și cât îl susțin vuvuzelele, trebuie să fii interesat direct sau de rea-credință ca să îl mai consideri alternativă. Eh, asta e. La ce oră pornește cortegiul spre biserică?
@Yeba @Bleen
1. Orgoliu. 2. Ei înşişi.
@Yeba În afară de vanități, ură, invidii și multă prostie nu au alte argumente. Dar cred că astea-s suficiente pentru niște intelectuali, nu?
@Bleen bineee. În condițiile astea mi se pare inuman și injust să fie altcineva la guvernare 2020 decât USL. Din perspectiva asta, meritele lor devin incontestabile. De ex. admit că Toni Greblă este mai apt politic decât Voinescu NU doar in RO, ci în orice țară, oricât de minunată. Este un noroc că există.
@Bleen @sanantonio Nu sunt importante parlamentarele?
Daca s-au dat deja vreo 14 OU pana acum intr-o luna jumate, pana in 2014 cate schimbari vor fi?
Eu zic ca incepand din iarna, se vor lauda ca ei nu dau OG cum a facut Boc si Ungurenu, Totul va fi legal si trecut prin parlament.
@Bleen i-a citi bine fugger ”..și – evident – un liniștitor discurs de milițian.” Păi ăsta e profilul candidatului pe care îl au în vedere, ce-ai tu cu ei?! Știi cum se zice, poate îi cheamă penețiștii, cum l-a chemat tânărul acela pe Ayrton Senna, dacă știi povestea. Ce mai pot confirma cei bătrâni este că există un moment în timp ce omul se îndreaptă spre exitus în care se zice că e păcat să-l mai întorci.
Luni, la 19, miting în față la ICR.
@Bleen Voi fi acolo, chiar dacă nu voi fi în București!
@Bleen Am înțeles că mîine va fi și un recital benevol și non-profit de dansuri. Nu știu să dansez, dar îmi place dansul. De-abia aștept.
@sanantonio @Bleen Eu cum am zis, maine voi citi o carte la fantana, la Universitate, la ora 17:00. Incerc sa fac rost de un papion
@rezon @sanantonio @Bleen ora de începere este 15:00.
@filadel Ce incepe la 15?
@rezon Citirea de la fîntîna de la Universitate de … azi. Cel puțin așa era anunțul pe FB. 🙂
In numele adevarului, trebuie sa admitem ca AMP s-a pozitionat, in sfarsit, de data asta, dupa atatia ani, poate de nevoie, dar poate, mai degraba, totusi de voie, si de partea buna a baricadei (cel putin intr-o oarecare masura).
Pe site-ul „Romania curata” vad ca strange semnaturi pentru un protest impotriva modificarii statutului ICR prin OUG.
@liviuta Miza AMP este să-și rezugrăvească în alb fațada de societate civilă cu tencuiala rău afectată de susținerea pe față a USL. Acum va arăta tuturor semnăturile de pe lista de protest : uite societatea civilă cu mine-n ea! Nu contează că majoritatea de pe listă și-au afirmat susținerea pentru HRP, în primul rînd, de care ea s-a delimitat cu multă grijă.
@filadel @liviuta Ea nu susține o persoană, ci un principiu. De ce nu a fost consultată societatea civilă, recte AMP, înainte de a se da această OUG neconstituțională. Mă înțelegi?
@filadel In fine, eu in general nu prea fac proces de intentie, prefer sa vad faptele.
Ma intereseaza mai mult sa-l vad aparat pe Patapievici, oricum cred ca traieste niste sentimente de frustrare teribile cand vede ca munca lui e calcata in picioare.
@liviuta Problema este că protestul nu îl apără pe HRP (ce spuneam mai sus). Protestul cere o lege ordinară în locul unui OUG. Adică să-i dăm cîteva scatoalce lui Pata dar cu mai multă grijă să nu murdărim pereții.
@liviuta @filadel Este exact ce AMP nu a făcut. Nu l-a apărat pe HRP, dimpotrivă, s-a pronunțat împotriva lui chiar și cînd acuza încercarea de politizare a ICR. Nu încerca să înțelegi cum vine asta, nu reușește nimeni. Nici AMP.
@filadel s-a mai dus dracu un drac (scuze nedo)
@filadel Asa o fi, cum ziceti.
In orice caz, o lege ordinara mai devreme de toamna sau chiar primavara nu ar iesi din Parlament.
@liviuta Ar putea fi adevărat dar e concluzia ta nu a AMP. Ea nici usturoi n-a mîncat.
@liviuta Păi tot ca să-l ajute pe Ponta-Voiculescu, să nu se facă prea vizibil de căcat. Mai bine-i lăsa
@Nea @liviuta Si sa dea aparenta de neutralitate ca doar mai e nevoie de munca ei si de acum incolo pana la parlamentare.
@liviuta AMP explica personal intr-un comentariu pe criticatac ca nu e un vot proPatapievici.
alina mungiu-pippidi spune:16 iunie 2012 la 19:38
OK, am auzit ca il injura lumea pe Vasile ca tradator al cauzei ca l-am pus eu sa semneze acest apel procedural fiindca eram in acelasi loc cu el si Pirvulescu… Hai sa ne pastram calmul. Gasesc ca e mare lucru ca am facut sa se alature la o chestiune in fond procedurala intelectuali din toate partidele, vedeti ce e pe Romania Curata, altauri de, sigur, clienti ai ICR sau oameni care sint pur si simplu prieteni cu cei vizati cu se alatura din solidaritate, nu neaparata rationala.
Eu insa mai rationala ca spun ca e o valoare ca la orice incalcare procedurala sa putem da dovada de obiectivitate, sa ne opunem manipularii legii, ca numai legea ne protejeaza de abuz, asa ca face bine cine semneaza contra ordonantei de urgenta, nu e un vot proPatapievici, ci pentru respectarea principiilor pentru care puterea actuala a semnat in ianuarie.
E amuzant, sa eu am plecat de la ICR pentru ca nu am reusit sa il voncing pe Horia doua lucruri, ca nu ne trebuie ordonante de urgenta la ICR (si el voia una care sa faca legea mai buna), si ca posturile trebuiesc scoase la concurs deschis, nu facute nimiri. Poate de data asta conving pe cineva ca asa trebuie procedat.
Obiectivitatea e o mare valoare la care un grup trebuie sa aspire, fara de asta nu ai nici stiinta, nici academie, nici nu esti respectat de lumea politica, deci nu-l mai injurati degeaba pe Vasile. Sa vedem partea pozitiva. Trag nadejde ca daca mai cer vreodata oamenilor sa semeneze contra altei ordonante de urgenta tot asa string mia de semnaturi in 24 fe ore…”
@Ilinca @liviuta O idioată, în ciuda snopului de ISI care o ajută doar să se scarpine pe spate.
@sanantonio @Ilinca @liviuta „Obiectivitate” in gura ei suna ca dracu!
@sanantonio @liviuta asta i s-a raspuns si pe CA. Cred ca nimeni nu o mai suporta 🙂
@Ilinca @liviuta Să vezi tragedie cînd n-o să se mai suporte pe ea, cîte flegme o să-și tragă-n freză. Mai e puțin pînă acolo, fii fără grijă. E fără scăpare, confirmat patologic.
@Ilinca @liviuta
Clienţi ai ICR??? Cine sînt ăia sau ce vrea să spună autoarea? Că una spre Pata tot nu s-a abţinut să tragă. Şi din nou ea, ea, ea. Ea peste tot, toţi şi toate.
Doamne, de ce ne-ai dat-o, dacă nu ştim ce să facem cu ea?
@Florina @Ilinca @liviuta Peste mine nu e, pot să mă și jur, la o adică. Și nici nu-mi doresc. Și nici măcar dușmanilor din USL.
@Florina @Ilinca @liviuta AMP: „asa ca face bine cine semneaza contra ordonantei de urgenta, nu e un vot proPatapievici, ci pentru respectarea principiilor pentru care puterea actuala a semnat in ianuarie.”
O fi Intelegerea aia in care li se promitea bani de la buget ONG-urilor?
@Never G @Florina @Ilinca @liviuta Da, aia e.
@Florina @Ilinca @liviuta Or fi Mircea Cartarescu sau Dennis Deletant care, nu-i asa, ar muri de foame si de neglijare fara ICR…
@Ilinca Ok. I got the message.
WTF e aia coerență culturală? Văd că s-au sălbăticit cuvintele.
@filadel
Rîdem, glumim, dar pe Păunescu îl preamărim. Aia e.
@filadel Cultura trebuie să se încadreze în niște parametri bine determinați. Înainte de 89 i se spunea altfel. Acum i se spune coerență.
@sanantonio Păi văd și eu că artiștii de azi sînt vai de capul lor. Unii pictează cu dalta, alții cîntă din pensulă. Toate astea trebuie aduse urgent pe calea cea bună.
@filadel Eu știu pe unul care pictează cu altceva, cu ăla ce facem? Îl castrăm total?
”Patapievici, magistral” e pleonasm? Dacă pînă acum nu a fost semnalat ca pleonasm în Dicționarul de Antonime, ar trebui introdus.
Dicționar de Pleonasme. Și nici măcar n-am fost cu Barbu în Centru.
@sanantonio , din diaspora-fără-de-telecomandă, fac un apel la solidaritate, respectiv să spui ca e Pata pe B1 când începe, nu când se termină…
@Yeba Scuze, dar a fost inopinat, Pata a dat buzna neinvitat și a răspuns unor aberații, care se doreau motivări, de-ale lui Diaconu.
@Yeba A fost un scurt dialog telefonic, nu o participare în studio. Un dialog cît un pas pe Lună.
@sanantonio @Yeba unde vedeti voi B1 ca eu pot sa vad doar live din strainatate. Inregistrarile emisiunilor nu pot insa sa le accesez, si asta nu de azi ci de cateva zile.
@sanantonio @Yeba încearcă pe youtube, mie-mi merge de afară,
de exemplu
http://www.youtube.com/watch?v=Q2VFzoagMVk
Lumea lui Banciu – 28 mai 2012.avi
@adina @sanantonio @Yeba te-ai prins, Adina?
asta e si problema mea. Nici live nu-i pot vedea intotdeauna, numai A3 merge cu adevarat snur pe modesta mea retea, iti dai seama…
@adina @Yeba am văzut live, la petreanu, pe la sfîrșitul primei părții a emisiunii X-press. acum văd și eu că nu merg reluările. se încarcă 100% și gata. Alooo, B1, se aude? (adina, sîntem urmăriți, bănuiesc mai mult ca sigur. o să se rezolve! stai liniștită!)
@mishulake, eu nu prea m-am prins. Emisiunile lui Petreanu nu-mi apar la fel de frumos insiruite…
”Nu se pune în discuție schimbarea lui HRP. În clipa asta, în nici un caz!” Diaconu are chiloții maro. Cred că nu doar, el, cînd și-au dat seama de rahatul în care au intrat prin OU referitor la ICR, și la explozia de proteste pe care au generat-o. Cît de rău îmi pare că nu sînt acasă, mîine aș fi citit ”Justice” împreună cu Rezon, la Universitate. Eu voi fi citind ”Doc Justice”.
@sanantonio A mea e de Michael Sandel. A ta de cine e?
@rezon José Cabrero Arnal. A mai scris Pif et Hercule, Rahan, Placide et Muzo, Inspecteur Renard și multe, multe alte capodopere de gen în co-autorat.
Mircea Diaconu: ”Da-ți-mi voie acum s-ă vorbesc în calitate de Ministru al Culturi. Dorim să facem o politiCĂ COerentă.” Repetat de 2 ori, ca să ne fie clar. Biserica catolică a ăluia care l-a pus ministru!
@sanantonio are cumva si alte calitati ?
@adina Are, de actor Guffy, gen.
@sanantonio @adina O să ziceţi că-i fandacsie, că-s figzionomist, etc. Nu-mi pasă: De când i-am văzut mecla lui Diaconu i-am lipit eticheta Carierist. Mai e unul care are gura la fel de strâmbă de zâmbetul obedient, e purtătorul de minciuni al lui Obama, mi-e scârbă să caut linkul acum.
@Nea @sanantonio @adina Breaking news pentru cine nu a urmărit cu atenție filmările de la Revoluție. Mircea Diaconu bănănăia prin clădirea Comitetului Central, imediat după fuga lui Ceaușescu. Valurile Revoluției l-au adus lângă Ilie Verdeț, cand acest a avut o tentativă de a încropi un guvern.
@Nea @sanantonio @adina Cu alte cuvinte: ”Hai, liberale!”
@rezon @Nea @sanantonio @adina Ii spuse lui Verdet.
Minerii erau diafani, ieşiţi ca nişte spiriduşi din pământ, cu lămpaşele şi răngile lor suprarealiste.
Mai grotescă mi se pare rinocerizarea actuală, turma condusă de Alina Pipidi, cu imensul ei corn ISI în frunte şi urmată de intelectualii societăţii în civil, care s-au reeducat din proprie iniţiativă a la Piteşti, ţinând acum cu mâna de partea curată a căcatului.
ei, uite ca incepe o reasezare analitica, mai putin proorociri dezastruoase 😀
observ si o mobilizare, deh, pe bloguri daca nu in alte parti, vine lume cu idei noi, efervescenta, etc. au mai fost perioade din astea pe blogary, mai exact atunci cand erau mai multi autori. e o placere sa citesti comentariile ;).
vad ca aia care reprezinta totusi intelectuali in tara asta, unii autentici, „creatori”, nu doar posesori de cartoane universitare, iau pozitie impotriva mineriadei actuale(asa cum bine argumenta cineva mai jos, mai bine ca nu si-au dat demisiile cei de la ICR, ca sa vada lumea ce si cum). ei de fapt ar vrea sa-i vada pe toti cu demisiile pe masa, de aia mananca Antenescu kkt cu polonicu’ ca „sa se intoarca Base la PDL, etece”. ar fi mai simplu pt golani, nu ar trebui le transpire neuronii tovarasesti sa construiasca strategii.
http://www.hotnews.ro/stiri-cultura-12538286-regizorii-romani-protesteaza-impotriva-ordonantei-privind-functionarea-icr.htm
Cristian Mungiu
„In ce il priveste pe Horia-Roman Patapievici, daca maine ii va da cineva cu o caramida in cap, din pacate cred ca vor fi foarte multi compatrioti de ai nostri care vor jubila si care vor considera ca a ceea primit ce merita – sentimentul este ca ne aflam in plina mineriada, mai lipsesc doar minerii.”
***observatie: ce inseamna totusi sa fii relaxata, constient de valoarea ta, adica atunci cand vorbesc altii despre tine, nu trebuie tu sa scrii editoriale veninoase si frustrate(sor’sa AMP, of cors).
CRISTI PUIU”Aceasta Ordonanta nu este altceva decat una din expresiile provincialismului nostru multifatetat. Institutul Cultural Roman este cu adevarat singura institutie a statului roman care a reusit performanta de a ne restitui bruma de demnitate atat de necesara insanatosirii noastre ca natie. Daca noi am inceput sa fim asociati si cu altceva decit Ceausescu, Dracula sau copiii strazii, acest lucru i se datoreaza in mare masura echipei conduse de Horia-Roman Patapievici, care a muncit vreme de opt ani de zile la resuscitarea identitatii noastre culturale.
@Nemo hhhh
@Nemo Ei nu sunt golani. Eu sunt golan. Din nou.
PNL: douăzeci de ani de colaboraționism:
http://lacoltulstrazii.ro/2012/06/15/lunga-istorie-a-pnl-alaturi-de-ion-iliescu/
Săptămîna viitoare facem un bilanț guvernului Ponta. Din cîte îmi dau seama, avem de-a face cu cel mai incompetent și corupt guvern, dacă ne luăm după primele 45 de zile.
@Bleen , te rog să [te gândești să] pui motto propziția aia a lui Crin de la Moțiune, în care zicea că MRU a citit o hârtie PLICTICOASĂ.
psssst, s-a suparat lilisor:
http://www.evz.ro/detalii/stiri/vezi-ce-spune-crin-antonescu-dupa-ce-campeanu-a-zis-ca-nu-e-bun-de-presedinte-987112.html
bonus: „PD o adunatura zdrobita de care ne face placere sa ne ocupam”. Brrrr, se simte placerea sadica ca cea unui copil inconstient care chinuie animale fara aparare. Bine, nici Lili nu e copil nici PDL nu e un catel de pripas, dar senzatia e aceeasi.
Modificare:
Am luat din greșeală scorurile la președinții de consilii județene.
La consilieri județeni, PDL are 2 121 976 voturi, deci cu 100 000 mai puțin decît la parlamentarele din 2008 iar USL are 49.80%, nu 45.85%.
@Bleen Asta deja e un suflu nou. De explozie.
Peste două ore voi fi în Centrul Isteric aicişilea, la berăria Kovaci: https://maps.google.ro/maps?hl=ro&q=beraria+kovaci+google+maps&ie=UTF-8
Cine are chef de o discuţie total politică sau total nepolitică mă poate găsi acolo. Bleen poate confirma că nu mănânc oameni decât cu o săptămână înainte de alegeri, deci totul va fi OK.
Nu recomand în mod excesiv prezenţa mea, dar berea cehească pe care o servesc oamenii ăia este atât de bună că trebuie să o bei ca să crezi că există.
@BarbuMateescu Imi place berea ceheasca.
@rezon Fac cinste cu una bucată dacă vii.
@BarbuMateescu , berea îngrașă.
@Yeba @BarbuMateescu
Reao! Nu vrei să mă întîlnesc cu Barbu, las’ că ştiu eu.
@BarbuMateescu S-a adjudecat. Berea, buna; conversatia, si mai si.
@BarbuMateescu Dau și eu un rînd cînd oi ajunge acasă. Pîn-atunci, beau Efes și mă gîndesc la Staropramen. Na zdraví.
Rezon şi cu mine am stat la taclale în mod eficient. Am descoperit cine va câştiga alegerile parlamentare din 2012, prezidenţialelele din 2014, parlamentarele din 2016 şi în genere cam ce trebuie făcut cu scena politică românească.
Problema este că din cauza berii ceheşti am uitat tot, TOT, amândoi.
Vom relua experimentul curând, preferabil cu alţi membri ai comunităţii Blogary, pentru a vedea dacă putem uita mai mulţi totul în acelaşi timp.
Data viitorului experiment bahic va fi anunţată din timp.
@BarbuMateescu Să anunțați și berea oficială din timp 🙂
@BarbuMateescu Confirm totul
@rezon @BarbuMateescu Data viitoare vin eu cu reportofonu’ 😀
Peste două ore voi fi în Centrul Isteric aicişilea: http://www.bing.com/maps/default.aspx?v=2&pc=FACEBK&mid=8100&where1=str+Covaci+nr+3%2C+030094+Bukarest%2C+Romania&FORM=FBKPL0&name=Beraria+Kovaci&mkt=en-US
Cine are chef de o discuţie total politică sau total nepolitică mă poate găsi acolo. Bleen poate confirma că nu mănânc oameni decât cu o săptămână înainte de alegeri, deci totul va fi OK.
Nu recomand în mod excesiv prezenţa mea, dar berea cehească pe care o servesc oamenii ăia este atât de bună că trebuie să o bei ca să crezi că există.
Mi-am cam pierdut stiinta si tehnica protestului. Asa ca o iau usor. Maine, duminica, 17 iunie, voi sta in Piata Universitatii, la fantana si voi citi dintr-o carte groasa, hardcover, care se numeste „Justice”.
@Bleen Bleen, de ce am început cu toţii să explicăm unde vom fi în următoarele ore?
Bleen?
Bleeeeen?????
L-a văzut cineva pe Bleen?
Extraterestru-prefăcându-se-totalmente-fals-că-ar-fi-Bleen: Ăăăă, aveam o postare de făcut. Florina şi AmeliaNew o să lipsească puţin. Puţin mai mult. Mda.
@BarbuMateescu @Bleen Nu astept pe nimeni. Fac ce vreau. Dar daca mai vine si altcineva, ma bucur.
@BarbuMateescu Bleen se duce în Auchan, la shopping casnic.
@Bleen @BarbuMateescu Dupa atata munca, merita ceva mai bun;)
@BarbuMateescu @Bleen
Extraterestrule-prefăcîndu-te-totalmente-fals-că-ai-fi-Bleen, pentru detalii răpire serioasă trebuie să vorbim mai din timp. În cazul în care nu ştii unde să mă găseşti, apelează cu încredere la dosarele X din agenda celui mai Bleen dintre pămînteni. 😀
Voturi PDL + aliații PDL (unii n-au înțeles de unde vine scorul PDL):
MIŞCAREA CREŞTIN-LIBERALĂ MC-L – 80 806
ALIANŢA pentru ARGEŞ Şi MUSCEL PDL-PNTCD – 68 368
ALIANŢA PENTRU BACĂU – (doar la primari – nu și la CJ)
MIŞCAREA PENTRU BOTOŞANI BOTOSANI – 58 804
Alianţa pentru Viitorul Brăilei – (doar la primari – nu și la CJ)
ALIANŢA POPULAR-CREŞTINĂ AP-C – 43 699
ALIANŢA CIVICĂ PENTRU COMUNITATE ACC – 5 241
ALIANŢA PENTRU PROGRES – 57 442
Mişcarea pentru Noul Giurgiu – 16 403
UNIUNEA SOCIAL POPULARĂ – 81 710
MIŞCAREA PENTRU NOUL MEHEDINŢI M N MH – 59 401
ALIANŢA ELECTORALĂ POPULARĂ PROGRESISTĂ EUROPEANĂ LIBERALĂ A.P.E.L. – 100 605
ALIANŢA PENTRU TELEORMAN – 46 032
ALIANŢA PENTRU VRANCEA Al-Vrancea – (doar la primari, nu și la CJ)
UNIUNEA SOCIAL ECOLOGISTĂ USE –
ALIANŢA PENTRU MUREŞ ApMS – 56 446
ALIANŢA pentru CONSTANŢA ApC – (doar la primari, nu și la CJ)
Alianţa Românească Harghita ARH – 2 849
ALIANŢA PENTRU VIITOR ÎN COMUNA PETRU-RAREŞ APV PR – (doar la primar)
Alianţa pentru Ialomiţa AP IL – (doar la primari, nu și la CJ)
UNIUNEA PENTRU BAIA MARE UNPR PDL UPBM – (doar pentru primari)
UNIUNEA PENTRU MARAMUREŞ PDL UNPR UPMM – 51 303
ALIANŢA PENTRU NEGRILEŞTI APN – doar pentru primar
ALIANŢA PENTRU MOGOŞOIAIA APM – doar pentru primar
729 109 voturi – alianțe PDL + UNPR +PNȚcd + PER
PDL – 1 481 319
@Bleen Dacă te uiţi în restul ţării, acolo unde PDL şi UNPR au candidat separat, vei vedea că raportul voturilor dintre PDL şi UNPR este de 7 la 1. Ar cam trebui să fie aşa şi în alianţe. Deci mai dispar câteva voturi, nu că ar conta foarte mult.
@BarbuMateescu Cu cîteva excepții (Dolj și Constanța) UNPR e pe la 1%, cel mult 2%.
@Bleen În judeţele în care au candidat separat: UNPR: 2,43% la nivel naţional. PDL 15,29% (eu mă uit la voturile pentru consilii, dar e cam acelaşi lucru).
Deci la 1 vot pentru UNPR ai 6,29 voturi pentru PDL. Sau, la un vot pentru PDL ai 0,16 voturi pentru UNPR.
Nu găsesc nici un motiv pentru care raportul să fi stat altfel în judeţele în care UNPR şi PDL au candidat separat. Nu toate voturile din alianţe au fost ale PDL, unele au fost şi ale UNPR, prezum o şeptime.
@Bleen
În judeţele în care au candidat separat: UNPR în medie 2,43%. PDL în medie 15,29% (eu mă uit la voturile pentru consilii, dar e cam acelaşi lucru).
Deci la 1 vot pentru UNPR ai 6,29 voturi pentru PDL. Sau, la un vot pentru PDL ai 0,16 voturi pentru UNPR.
Nu găsesc nici un motiv pentru care raportul să fi stat altfel în judeţele în care UNPR şi PDL au candidat împreună. Nu toate voturile din alianţe au fost ale PDL, unele au fost şi ale UNPR.
@Bleen Discuţia e oricum inutilă, nu se schimbă mare lucru.
test
Într-un clasament al IQ-ului în PDL, Berceanu e pe primul loc fără probleme. Bate la cur tot, inclusiv intelectuali.
http://www.ziare.com/radu-berceanu/pdl/berceanu-despre-culisele-sedintei-de-joi-blaga-anastase-si-basescu-interviu-ziare-com-1173335
@Bleen Cunosc cativa absolventi de aeronave. Nici unul nu e prost. Dimpotriva.
@Bleen Poate cei foarte tineri nu stiu, dar Bereanu e o masina de opozitie top notch. Ar fi o mare greseala sa fie aruncat la cos.
@Bleen Trebuie sa-mi curat tasta C… Bereanu, auzi…
@rezon Piua! ceeee, eu am zis prima aici pe blog ca mi se pare f.inteligent plus ca Aeronavele absolvita la vremea lui era garantie de IQ. De-aia nu mi-e clar de ce nu i se face partie si lui Daniel Savu, la USL, e IQ, e mizerabil, ce-or mai fi vrnd?!
@Yeba Poate i se face, mai stii?
Mind Porn zice bine despre porcul de piatra:
http://mindporn.org/art-is-porn/ce-nu-s-a-spus-legat-de-bustul-tovarasului-adrian-paunescu/
6 august 2008http://bleen.ro/2008/08/06/comisia-de-anchetare-a-poneiului-roz/
Sînt niște erori Livefyre. Comentariile se postează, dar apar cu întîrziere.
Capul lui Păunescu, într-o pungă de gunoi:
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/178906_354150547989614_918962014_n.jpg
Bleen, de acord in mare parte cu aceasta analiza. Totusi: cum vor fi convinsi cei ca mine, de pilda, sa voteze PDL, eu care nu pot accepta oameni precum Pinalti sau Florin Popescu, sa spunem, desi da, stiu, aduc voturi, stiu sa faca o campanie buna, dar nu se deosebesc su nimic de Oprinsan ? Nu sunt radicala, stiu ca nimeni nu este perfect si totusi, exista niste limite peste care nu putem trece. Si atunci, acesti oameni stau acasa sau pleaca din tara.
@Andrada Ce are PInalti? Am înțeles că chiar a făcut treabă în Piatra Neamț? Nici de Florin Popescu n-am auzit chestii negative, dar poate n-am ascultat eu suficient.
@Andrada Pinalti a fost un primar bun. Nici pentru mine prezenta si stilistica lui nu sunt usor de inghitit. Dar asa functioneaza partidele – trebuie sa aiba oameni diversi, capabili sa ajunga la categorii diverse de alegatori. Poate tie sau mie Pinalti nu ne spune prea mult, cum ne spune MRU, de exemplu. Dar unor reparatori de frigidere sau unor mici fermieri din Neamt, Pinalti e singurul care le spune ceva.
@Andrada In noiembrie 1991 eram student. Am fost la Ateneul Roman, la adunarea constitutiva a Aliantei Civice. Venisem din orasul meu cu profa de franceza, o doamna fina si eleganta, fiica de boier. Priveam in jur si vedeam peste tot oameni din manualul de limba romana sau pe ii citisem in liceu, impreuna cu cativa prieteni, cu o fervoare ascunsa, de societate secreta. Eram mandru, ma simteam parte a unei elite.
Dupa multi ani, am invatat ca nu asta e calea. Nu poti lua puterea si nu poti guverna eficient doar cu efigii intelectuale. Ai nevoie si de oameni cu inteligenta practica si cu un discurs inteligibil pentru cei care nu au mai mult de zece carti in casa.
@rezon @Andrada Activiştii şi susţinătorii PDL/Băsescu sunt tăbăciţi şi experimentaţi. Nimeni nu-şi face probleme că Aligică şi Apostu sunt în aceeaşi tabără, că Papahagi şi Pinalti sunt în aceeaşi poză, că Monica Macovei e în acelaşi partid ca Medeşan (http://www.pressalert.ro/2012/04/medesan-atac-dur-la-adresa-corneliei-corescu-la-apelul-dosarului-spaga-pentru-pd-l/). În sociologie numim asta „păstrarea feţei”.
Sunt două motive principale pentru care o problemă de disonanţă nu există:
– există activişti pentru care partidul e viaţa şi moartea, nu contează ce se întâmplă sau ce se zice, trebuie să câştigăm, restul e palavre.
– există mulţi oameni care folosesc votul pentru PDL, cu jenă şi silă uneori, drept un vehicul anti-PSD. Dacă ar exista alte opţiuni reale, n-ar fi nicio problemă să-şi exprime nemulţumirile. Aşa cum stau lucrurile, ei acceptă orice fel de alăturări bizare în numele victoriei finale împotriva PSD. Grupul ăsta este de minim 5% din populaţia cu drept de vot, o zecime din cei care au votat duminică, jumătate sau aproape jumătate din votanţii PDL.
@BarbuMateescu @rezon @Andrada Error. Aligică și Papahagi nu sînt din aceeași poză. Aligică și Pinalti sînt din aceeași poză, ba din același partid (PNL, de unde au plecat și au făcut PLD).
@Bleen @BarbuMateescu @rezon Stiu, nu am facut o astfel de afirmatie.
@rezon @Andrada La acel congres am conștientizat că PAC nu are șanse, și că deși Emil Constantinescu reușise să dezamorseze ca președinte de sesiune tensiunile acumulate sub conducerea lui Manolescu, dacă opoziția intelectuală și istorică ajunge la putere înainte de a face cu adevărat priză cu propriul electorat riscă să fie alungată de la putere cu bîte.
Din păcate, după victoria CDR din 1996, am avut într-adevăr populație aplaudînd marșul cu bîte al minerilor și apoi, în 2000, trecerea în neființă parlamentară a PNȚ.
eu nu inteleg ceva – matematic (statistic) PDL nu este un partid atat de distrus cum pare. Barbu Mateescu: • Excluzând contribuţia UNPR şi a altor partide de nişă, PDL a obţinut 22-23% din votul politic de la alegerile locale (cel pentru consilierii CJ). Prin comparaţie cu rezultatul de acum fix patru ani, partidul a pierdut 6% în termeni absoluţi sau o cincime din voturi în termeni relativi. Foarte, foarte puţin pentru o guvernare în condiţii dificile şi în timpul căreia s-au făcut greşeli. Dacă folosim ca reper alegerile parlamentare din toamna anului 2008, PDL a pierdut o treime dintre votanţi, obţinând totuşi al doilea scor din istoria partidului. Faţă de propriile sondaje, PDL a obţinut cu 2-3% mai mult. În termeni relativi, electoratul PDL s-a dovedit a fi cu 65% mai mare decât estimau toate sondajele din ultimele luni. Înfrângerile aproape pe linie au fost în principal rezultatul existenţei USL – în toată existenţa FSN(1992)/USD/PD/PDL intenţia de vot pentru acest partid fiind mai mică decât cea pentru PSD şi PNL puse împreună. Nu trebuie însă să uităm că în multe locuri PDL a făcut campanii slabe şi ineficiente, fiind de notat o îngrijorătoare abandonare a oraşelor mari (Bucureşti, Timişoara, Iaşi etc.). În acest context, pentru a-şi construi raţional perspectiva cu privire la alegerile parlamentare, partidul are nevoie să ştie care este decizia CCR cu privire la constituţionalitatea votului uninominal majoritar într-un singur tur. BLEEN: Cu 3 milioane mai mulți votanți, cu 20 000 mai puțini votanți PDL. USL, de la 52% la 46%. PDL are un nucleu dur de 2 200 000 votanți. Nu a reușit în anii ăștia să atragă alții, dar nici să-i piardă. Are totuși aproape 1 milion de băsescieni pe țeavă. Care nu-s useliști. PDL a funcționat satisfăcător ca organizație dar a fost incapabil să comunice și să-și facă campanie. Logistic, n-are probleme. Însă strategic și tactic a mers din tîmpenie în tîmpenie. Așa cum scriam odată, PDL are nevoie și de scop, nu numai de mijloace. USL, în schimb, a știut unde și cum să atace. cred ca discutam NUMAI despre reforma din PDL nu si de cea din USL, aruncand cu buna stiinta anatema numai pe PDL. pana ne straduim noi sa facem praf increderea in PDL, USL isi vede de agenda si face praf tara. ce scriu eu aici nu este o critica la comentatorii blogului (nici macar la fitilistii de serviciu) – sunt date cifrice care vorbesc pe un alt limbaj si care-mi arata ca agenda de lucru mass media este, in pofida evidentei cifrelor, sa faca praf/sa niveleze imaginea PDL, sa-l faca praf inainte de alegerile din toamna – este o mare spaima in USL ca PDL nu se va faramita. asistam azi la o ofensiva media echivalenta celei duse in apararea domnului Calafat de catre sindicalistii lui Dogaru. iar mass media exagereaza si filmeaza dezastrul electoral al PDL din unghiuri din care sa para ca este imens, de nesuportat si ca cere musai sacrificii ritualice.
@LunguVictorEugenMihai Lasă matematica; explicația pentru care PDL-ul încă stă OK la locale este faptul că în multe locuri s-a votat omul, nu partidul. La parlamentare, dacă nu se întâmplă ceva în timp util, scorul va fi mult mai mic.
@Beavix @LunguVictorEugenMihai eu cred ca nu ai dreptate. cum plm numai la PSD nu s-a facut nimic dar este votat de aceeasi idioti? QED – unii manaca rahat numai sa vada PDL destructurat. matematica nu poate fi lasata – este aceeasi de catea mii de ani, nu minte, nu greseste. nu tradeaza, nu manaca rahat si nu baga fitile.
@LunguVictorEugenMihai hai sa-ti dau un exemplu ca să vezi 1) cat de tare te poate distruge votul politic (asa cum va fi in toamna), si 2) cat de usor poate fi prostit electoratul.
Gheorghe Flutur a facut pentru jud. Suceava cat n-au facut nimeni altii inaintea lui. Omul a avut o functie importanta in PDL si astfel a avut un sprijin bunicel din partea guvernelor anterioare. O tineti minte pe Udrea, cum tot inaugura diverse chestii pe aici prin Bucovina, la brat cu Flutur? Ei bine, asocierea asta cu Udrea i-fost fatala dpdv politic lui Flutur, care a pierdut alegerile. Mai mult decat atat, le-a pierdut pana si in Gura Humorului, orasul sau de domiciliu. Deci nici macar votantii cei mai apropiati lui, pentru care chiar s-a batut sa faca ceva, nu l-au votat.
Asa ca, ghici ce: la parlamentare tot PDL-ul va avea lipit pe frunte un actibild mare cu Udrea si Anastase. Asta daca nu se va schimba ceva care sa-i faca sa uite pe alegatori.
@LunguVictorEugenMihai Mass media exagereaza intentionat. Se lucreaza concertat. Toate actiunile se desfasoara ca dupa un scenariu pregatit dinainte. Folosesc aceleasi „fraze cheie” atat politicienii USL, „analistii politici”, cat si mass media.
Cred ca scopul este slabirea increderii simpatizantilor dar si membrilor de partid in PDL, avand ca rezultat final dezmembrarea lui.
Pentru mine, atat „dezastrul” din PDL cat si „victoria covarsitoare” a USL-ului fac parte din marile dezinformari de nivel national. Nici PDL-ul nu sta asa prost cum se spune, nici USL-ul nu sta asa bine cum se spune. Sa nu uitam cata mita si santaj a practicat USL-ul ca sa obtina scorul. Ei stiu ca „pe bune” nu l-ar fi obtinut.
@Never G eu sustoin ca adevaratul perdant al alegerilor locale este USL – si in cazul in care PSD va dori sa se dezica de PNL. au pierdut 16% din ceea ce estimau ca sondaje, si sunt departe ce au facut in 2008. daca CCR le fute una peste bot cu uninominalul pur, o iau in mana.
@LunguVictorEugenMihai @Never G Şi atunci cine le-a câştigat?
@BarbuMateescu @LunguVictorEugenMihai Victoria localelor e a USL-ului. In spatele lui, doar banuim cine sunt castigatorii.
Am vazut personal mijloacele prin care au obtinut voturi. Mita electorala a fost pe fata, cu lista cu date personale. Minciuna la fel. S-au facut presiuni repetate din partea „simpatizantilor”, asupra cunoscutilor.
Eu cred ca au fost multe voturi pe care le-as putea numi „de conjunctura”.
Din punctul meu de vedere ei nu se pot baza pe acelasi numar la parlamentare.
@BarbuMateescu Am si eu o curiozitate: cei aprox. 30.000 care au votat ND la PG, dar n-au votat ND si la CG, cu cine estimezi ca au votat ?
@BarbuMateescu … la CG ?
@Amelia New Este foarte complicat de dat un răspuns… diferenţele dintre Oprescu şi USL, respectiv Prigoană şi PDL sunt nesemnificative, deci interpretări se pot face cu duiumul.
@BarbuMateescu @Amelia New
N-au votat la CG, acolo fiind numai partide şi nimic anti-sistemic, deci cîh?
@Florina @Amelia New Se pare că au votat, numărul de voturi la CG şi primărie e aproape egal.
Avem aici un fenomen ca în 2008: vot nelinear (uitaţi-vă cum a votat Bleen, de exemplu), şi aici iţele sunt greu de desfăcut.
@BarbuMateescu Txs. M-am gandit si eu ca nu sunt suficiente date publicate, insa am sperat ca, prin natura profesiei, poate ai avut acces la date mai detaliate (din exit-poll-uri, de ex.). Asa la prima vedere, candidatul PP-DD a avut mai putine voturi decat partidul la CG (vreo 9.000, cred).
@Amelia New Am găsit. CURS: două treimi din votanţii PDL au votat altceva decât Prigoană: ND sau Oprescu.
Bineînţeles, nu toţi votanţii ND erau votanţi PDL, şi nu toţi votanţii PDL-care-au-votat-altceva-decât-Prigoană au votat ND, dar e o legătură acolo.
@BarbuMateescu Wow, asa multi? Inseamna ca Prigoana chiar are singur un electorat.
„Aud pedelisti ca ‘e criza, asta era prioritatea tarii?’ Da, asta era prioritatea tarii. In momentul in care propagandisti de 2 lei au fost cocotati in fruntea unor institutii, pentru a improsca cu noroi, a face propaganda, da”, a declarat Antonescu, vineri seara, la Antena 3. El a catalogat trecerea ICR in subordinea Senatului, dupa ce fusese subordonat Presedintiei, ca „absolut nimerita”.Guvernul USL a dat o ordonanta de urgenta pentru ca aceasta schimbare sa fie posibila, astfel incat Patapievici ar putea fi schimbat in aproximativ 2 saptamani. El a spus ca „propagandistii” nu vor mai primi bani de la Guvernul USL ca sa-i laude.
@Bleen Bine ii face, trebuia sa-si anunte demisia imediat.
@Bleen Bine-i face, trebuia sa-si anunte demisia imediat.
@Yeba @Bleen Nu. Nu mi se pare potrivit sa-si dea demisia.
@cocosila , de ce? Zi cu vorbe multe, ca inteleg greu. L-am azvarlit afara pe lautarul ala de Patapievici cum suna? – ziceam ca sunt masochista fiindca o ascultam pe Dana Grecu nesmintit, dar acum imi dau seama ca sunt sadica, imi placea sa-i ascult fiindca erau ca niste sobolani in cusca stramta, disperati. Acum mi se face frica, fiindca distrugerea e sistematica si mafiotica.
@cocosila nu frica, ci groaza ca trebuie luat totul de la inceput, zugravești și bețivul de la IIII se îmbată și lasă robinetul deschis. Sau își aduce cârlanul în apartament.
@cocosila nu frica, ci groaza ca trebuie luat totul de la inceput, zugravești și bețivul de la III lasă robinetul deschis. Sau își aduce cârlanul în apartament.
@Yeba In vorbe putine raspunsul ar fi asa: Sa nu le faca placerea!
Suna foarte rau cum vorbesc despre Patapievici dar asta vine in deserviciul lor. Si eu imi iau chinina urmarind cu greata Antenele si tot ce pot urmari de la moguli. Tocmai de-aia nu le-as face placerea.
Mai pe lung, de ce cred cum cred, am aicea:
http://conco.ro/unui-comentator/
@cocosila @Yeba
Nu de făcut plăcerea se pune problema, zic eu, ci de rezistenţă. Hai, dacă au schimbat ei ceva, dacă au făcut o porcărie, noi, domni şi doamne, ne luăm băgăjelul şi plecăm, chipurile demn. De fapt, cu alte cuvinte, recunoaştem şi, mai mult şi mai important, recunoaştem ŞI acceptăm nu că ne-au tras-o, dar că ni s-a făcut scîrbă numai la gîndul că se vor apropia de noi nişte derbedei. Nu, se stă frumuşel acolo, şi dacă derbedeii insistă şi ne-o fac, pînă la urmă, măcar să se ştie că a fost viol.
@Florina @cocosila @Yeba In acest ”sa nu le faca placerea” am cuprins atat de multe incat ceea ce enumar aicea e doar o mica parte: rezistenta, scarba, revolta, dispret…
@cocosila @Yeba
Miron Damian
Ahh, încă ceva. Au făcut o greșeală, care le poate dărâma OUG-ul, cel puțin pe moment: nu se poate trece o instituție în subordinea Biroului Permanent al Senatului, pentru că, în conformitate cu constituția noastră (și cu bunul simț, aș zice), BP nu este o instituție în sine, ci o formă de organizare a Senatului. Nu își poate subordona nimic.
@Yeba Yeba, nu e chiar asa. Nu stiu la Arhive cum a fost dar in rest pot sa spun -de la prima mana, nu din auzite- ca oamenii au fost cu demisiile pe masa din primul minut. Numai ca vorbim aici de oameni foarte fair-play, care au jucat in echipa tot timpul (spre deosebire de amicii din PDL) si nimeni nu a vrut sa si puna partenerii in fata unui act deja consumat. Consultarile ce au urmat etc au dus la acest scenariu. A fost o decizie strategica, extrem de nepalacuta ptr ei -si de asta cred ca merita respectati si mai mult- nu o decizie personala.
@dragos paul , multumesc, sa fii sigur ca-i respect si mai mult. Gândeam cam egoist, să mă menajez, să nu sufăr că-l văd insultat pe Pata de specimene ca Crin.
@Yeba Dacă demisionau toți ăștia aveau liber să-și pună oamenii fără scandal și fără să arate cine sînt. Ziceau: ”Domle, noi nu dădeam afară pe nimeni, cine i-a pus să-și dea demisiile, să-și părăsească instituțiile doar așa, de dragul PDL-ului? Ce, nu pot face bine țării dacă nu e PDL la putere?”
@Yeba @Bleen Cand vrei sa opui rezistenta la faradelegi nu pleci acasa si te culci!
@Yeba @Bleen Cand vrei sa opui rezistenta la faradelegi nu pleci acasa si te culci!
@Bleen Cei de la USL nu se numesc „propagandisti” ci „oameni de bine”. Ei vor primi bani!
Ce înseamnă un baron la casa omului:
Caraș-Severin (Frunzăverde)
2008 parlamentare, 2012 locale
PDL – 32 310 (31.59%), 20 377 (14.00%)
USL – 53 714 (52.53%), 73 323 (50.40%)
Într-adevăr, PDL a scăzut drastic după ce l-a pierdut pe Frunzăverde, dar și USL a scăzut după ce l-a importat.
În schimb, PPDD a scos un scot foarte bun: 18 155 -12.48%
@Bleen Oare există moarte după PDL? Dar întristare și suspin după FrunzăEco?
@Bleen Bleen, de acord in mare parte cu aceasta analiza. Totusi: cum vor fi convinsi cei ca mine, de pilda, sa voteze PDL, care nu putem accepta oameni precum Pinalti sau Florin Popescu, sa spunem, desi da, stim, aduc voturi, stiu sa faca o campanie buna, dar nu se deosebesc su nimic de Oprinsan? Nu suntem radicali, stim ca nimeni nu este perfect si totusi, exista niste limite peste care nu putem trece. Nu dorim sa votam contra ci pentru si nici sa alegem raul cel mai mic. Si atunci, acesti oameni vor continua sa stea acasa sau sa plece din tara.
Români anti-USL: http://romaniantiusl.com/
@rezon
WHAT??? Cum am ajuns eu acolo?
http://romaniantiusl.com/romani-anti-usl/florina-neghin%C4%83.php
E, hai că asta-i culmea tupeului, M-am extras din toate grupurile de pe Facebook care nu mi-au cerut permisiunea să mă coopteze şi acum mă găsesc aici???
@Florina @rezon Am citit undeva că e țeapă.
@Bleen @rezon
Da, cînd mi-am dat seama, am şi plecat de acolo. apucasem să postezo dată, pe Facebook, atît. Şi apar ca avînd blog acolo.
Mai sunt multe țepe aici?
@Bleen la mine ai citit. eu am fost azvarlit afara din grup cand am pus prea multe intrebari – ca un USLinos de rand ceea ce cica as fi fiind 😀
@LunguVictorEugenMihai @Yeba
Acum a şters, evident. Aşa era, ca în captură. Iar la contact, rubricile obişnuite la orice blog, nu ce modificări a făcut acum. La o căutare după numele meu în Google, apărea „Blogul lui Florina Neghină” – agramat, başca! – bine mersi la el pe site.
http://bestiar.blogary.ro/wp-content/uploads/2012/06/romaniantiusl-1.jpg
@Florina Atentie foarte mare sa nu fiti pacaliti! deci: grupul Romani antiUSL de pe Facebook este o facatura ordinara a USLinosilor. Aviz amatorilor! Indivizii care sunt admini sau ce or fi fiind acolo culeg doar date despre cei care sunt in mod real antiUSL. Apoi baneaza sau le distrug contul de Facebook celor care pun intrebari. Dintr-un banal schimb de replici in care demonstram cenzura si bagatul lor in seama, am ajuns a fiu banat la pachet cu cel care reclamase ca i s-a furat pagina de facebook – coincidenta, sau nu, dupa ce aderase la grup . Ar trebui sa fiu amuzat, dar nu sunt!
@LunguVictorEugenMihai @Florina Shit. Nu stiam povestile astea. Pe de o parte, regret ca am postat link-ul, pe de alta, imi pare bine ca, in felul asta, s-a putut da in vileag o porcarie.
Nu stiam povestile astea. Pe de o parte, regret ca am postat link-ul, pe de alta, imi pare bine ca, in felul asta, s-a putut da in vileag o porcarie.
PPDD – 18% în Brăila.
@Bleen Nu e glumă, nu? Atît de mulți se uită numai la OTV? N-or avea altceva pe cablu, o fi rețeaua de cartier.
http://www.ziare.com/monica-macovei/pdl/monica-macovei-ponta-si-a-aparat-un-prieten-impotriva-justitiei-1173285
„Nu am luat o decizie daca voi candida la sefiaPDL, ma gandesc, am vorbit cu unii colegi despre asta. Am discutat cu Cristi Preda si Sever Voinescu, si altii de acelasi tip, insa nu mi-a placut ce a scris Teodor Baconschi pe Facebook, care a zis ca ‘un pas in urma e un pas in gol’, acuzandu-l pe Emil Boc ca nu l-a lasat sa faca ce voia el. Eu cred ca trebuie sa se duca si sa isi puna proiectele pe masa”, a declarat Monica Macovei, la TVR Info.
„Exista un grup care il vrea pe Blaga presedinte al partidului, va urma o conventie nationala extraordinara, dar acest lucru il vom decide duminica. E posibil sa aiba succes Blaga la sefia PDL”, a mai spus Macovei.
Wrong!
@Bleen Am și eu o curiozitate: dacă iese Blaga intră și PDL în USL?
@meioza Nu iese Blaga.
@Bleen Dar candidează?
@meioza Nu prea cred. Probabil acum cîntărește situația. Cred că după ce cîntărește, decide să nu candideze.
@Bleen Și azi ești convins că nu iese Blaga? 🙂
Acum fac și defalcarea pe județe. Se updatează în timp real, mai aruncați din cînd în cînd un ochi.
@Bleen omule , hai sa ne inscriem in PDL, eu nu mai pot cu jigodiile astea.
@GeorgescuGabriel Bre! Nu puteți face nimic fără mine! Bleen, hai să ieșim în Piața Universității! Bleen, hai să dăm jos dictatura! Bleen, hai să ne înscriem în PDL! Bleen, hai să facem partid nou! Faceți partid nou, ieșiți în Piața Universității și înscrieți-vă în PDL!
@Bleen @GeorgescuGabriel Bleen, hai la bere, ce zici?
@Bleen @GeorgescuGabriel :-)))
@cristi c @GeorgescuGabriel OK.
@Bleen @GeorgescuGabriel Paradoxal, Bleen deja a iesit in Piata Universitatii, a dat jos dictatura, s-a inscris in PDL si a si facut partid nou.
@Bleen PDL, parlamentare, 2008, defalcat:
Judeţ Voturi procente
ALBA 61005 47.32
ARAD 68401 48.24
ARGES 54286 27.82
BACAU 64592 29.71
BIHOR 45456 21.91
BISTRITA-NASAUD 37268 36.33
BOTOSANI 35894 26.28
BRASOV 68643 38.51
BRAILA 25370 23.31
BUZAU 45798 26.44
CARAS-SEVERIN 32310 31.59
CALARASI 25959 29.76
CLUJ 86038 39.82
CONSTANTA 71763 27.15
COVASNA 4831 8.41
DAMBOVITA 89697 45.74
DOLJ 78546 31.74
GALATI 52705 27.98
GIURGIU 23124 24.38
GORJ 37890 31.32
HARGHITA 3467 3.23
HUNEDOARA 58048 33.55
IALOMITA 22402 26.34
IASI 72565 31.14
ILFOV 43437 38.64
MARAMURES 47745 32.86
MEHEDINTI 37478 35.59
MURES 39997 20.17
NEAMT 79614 40.64
OLT 56881 32.36
PRAHOVA 91309 36.93
SATU MARE 26403 23.66
SALAJ 21131 23.73
SIBIU 54952 41.49
SUCEAVA 93976 42.42
TELEORMAN 47275 27.49
TIMIS 75814 41.06
TULCEA 26523 38.97
VASLUI 32388 24.70
VALCEA 38824 27.39
VRANCEA 41029 28.85
Mun. BUCURESTI 197067 37.56
Strainatate 10959 46.52
Poate ar fi o idee buna sa-l ia Basescu consilier pe temele Uniunii Europene pe Valentin Stan. In ultima vreme le explica surpinzator de obiectiv. Macar asa l-ar face de rusine pe Ponta cu ale lui ajutoare, care in loc sa foloseasca articole ca argumente, folosesc minciuna (cazul Sarkozy, cazul presedintele nu e seful statului, cazul invitatie persoanala etc.) .
@_felix_ Stan joaca o partitura speciala pentru Felix, care, prin el, ii arata pisica lui Ponta, ca sa-l mentina pe directie
@_felix_ „Mihaela, dau eu din laptop?”
@_felix_ Dar trebuie sa recunosc ca ma distreaza:
http://inregistrari.antena3.ro/view-08_Jun-2012-Conexiuni_cu_Valentin_Stan-22.html
@rezon M-am uitat și eu acum vreo șpe mii de ani la o emisiune în care era invitat Stan și mi s-a părut ca cerșea să fie luat și el consilier (ca mai toți „sociologii” care se perindă acum pe la teve). Între timp la luat sub aripă varanu’ și își poate vărsa supărarea (deh, orgoliul rănit) plătit. Sînt convins că nu ar zice nu dacă Băsescu ar înnebuni și i-ar propune…
@meioza @rezon Adevarul e ca mai de curand, jumatate de an, poate ceva mai mult, Stan a inceput sa fie mai obiectiv, sa interpreteze mai putin si sa prezinte mai multe argumente.
Si e mult mai bine documentat fata de toti usl-istii sau pdl-istii inflacarati, dar pe langa subiect.
Cat despre Voiculescu, nu stiu, dar nu pare sa-l ierte, intr-o emisiune chiar l-a facut praf..
@_felix_ @meioza @rezon
Nu-l iartă, dar îl plăteşte. Şi vorbim de Felix, da?!
@Florina @_felix_ @meioza Da, acesta e testul cu turnesol. Felix nu plateste pe nimeni degeaba.
@_felix_ @meioza @rezon
Felix îşi asigură serios spatele, asta-i tot. Sau încearcă, măcar. Antenele nu-s altceva decît unelte în mîna lui, nu vă faceţi iluzii de obiectivitate.
@Florina @meioza @rezon Ca e obiectiv sau nu, poate judeca fiecare, din elemente expuse, din isterii maim ulte sau mia putine, si nu in ultimul rand, informandu-se apoi. Nimeni nu a spus ca Valentin Stan este acest Honest Abe al Romaniei. Dar asta nu inseamna ca nu se pot extrage informatii utile din ce spune, punand la zid atat pe Basescu pentru greselile sale, dar mai ales pe Ponta si Crin, pentru ca nu-i asa, ei sunt in prim plan acuma.
In rest, poate se muta, cand ii expira contractul, sau cand se satura, cum s-a mutat si Cristoiu, sau altii…
Off-topic:Ambasadorul Rusiei: „Romania a ramas in afara prioritatilor politicii externe a Rusiei, prin alierea cu SUA”
Plange cineva? Eu, nu.
http://revistapresei.hotnews.ro/stiri-radio_tv-12533918-ambasadorul-rusiei-bucuresti-romania-ramas-afara-prioritatilor-politicii-externe-rusiei-prin-alierea-sua.htm?fb_ref=.T9udlcPVzG4.like&fb_source=home_oneline
@rezon Ia întreabă-l pe Tonta, îi convine alierea cu SUA? N-o fi făcut el armata, dar pas de defilare și poziție de drepți în fața ambasadei Rusiei a-nvățat repede.
@sanantonio @rezon http://www.facebook.com/photo.php?fbid=373201346050874&set=a.111606638877014.6472.100000830348841&type=1&theater
@meioza @rezon Nu cred. E Photoshop! 😛 De-aia l-o fi primit dactilografa cînd a fost la Washington, să-i traducă și ei cum devine chestia.
@rezon greu de mințit – greu de crezut.
O nuanta.
Votantii din 2008 care ii visau noaptea pe Bratieni au trecut la PDL intr-o proportie destul de buna spre PDL (corespunzatoare, probabil, procentului de votanti ai lui Crin din primul tur din 2008 care au votat cu Base in al doilea).
Cel putin in grupul meu de amici, toti fosti cederisti, cu Piata Universitatii la activ, etc, 75% am votat cu liberalii din 1992 pana in 2008 (ma rog, si CDR, ADA etc) si am trecut in zona PDL dupa miscarea lui Crin din 2009.
Faptul ca numarul de votanti PDL a ramas oarecum constant inseamna ca s-au pierdut multi votanti din zona fluida a electoratului, dar au fost castigati, in schimb, unii mai talibani (fosti penelisti, oameni sigur de dreapta).
Ceea ce e bine pentru ca se da stabilitate nucleului de 2 milioane de votanti, electoratul fluid putand fi castigat prin mesaje bine tintite functie de temele momentului. In orice caz, PNL are electorat mai fluid decat PDL acum, pt ca multi din PNl-istii nucleului dur au trecut la PDL (ca grupul meu de cunoscuti; interesant ca noi am schimbat partidul fara vreo „decizie” colectiva, ci fiecare pe cont propriu si dupa propriul sau proces de decantare si analiza, ceea ce ma duce cu gandul ca asa s-a intamplat si cu alti fosti votanti PNL).
@liviuta Cifrele sunt un pic înşelătoare. Voi verifica astă-noapte, dar votanţii PDL de acum nu sunt chiar aceiaşi cu cei din 2008. Idem la PNL.
@BarbuMateescu 75% era un procent pe grupul meu.
Nu vreau sa zic decat ca o parte semnificativa din electoratul care vota PNL pentru motive de ideologie de dreapta, electorat activ si care se prezinta la vot a venit spre PDL.
Si va spune unul care s-a rupt greu de PNL (din motive de atasament, o anumita „tandrete” cu traditia etc)
@liviuta @BarbuMateescu Mda, same here…
@rezon @liviuta @BarbuMateescu Eu am rămas cu PNL și cînd și-a schimbat numele în PLD și apoi în PDL.
@BarbuMateescu @liviuta Mate, de fapt îi cam dai dreptate lui liviuță. Votanții PDL din 2008 nu mai sînt aceiași. Ni s-a alăturat grupul de talibani din PNL și a plecat grupul de pomanagii notorii care asta știe, asta face. Se înfrățește cu cel care dă pomană.
@BarbuMateescu @liviuta În 2008 PNL a mers foarte bine în rural și urbanul mic, în timp ce PDL a mers bine în urbanul mare. PNL și-a cîștigat mulți bugetari și pensionari după măsurile ultra-populiste din 2008.
Am mai scris: rudele mele de la GIurgiu, de la foști colonei Secu, șefi cu UTC-ul pe județ, comuniști convinși sau profitori ai sistemului, fani disperați Iliescu și apoi Năstase, acum sînt militanți și chiar consilieri municipali șefi PNL la GIurgiu.
Maică-mea, membră PNL din ianuarie sau februarie 1990, e votant PDL și taliban Băsescu (are și autograf de la Zeus). Eu am fost membru PNL încă din liceu și votant CDR 1996, PNL 2000, ADA 2004, PDL 2008, PDL 2012.
Ideologii și strategii PNL (nu dau nume), au fost și ideologii și strategii PDL și azi sînt ideologii și strategii MRU.
Pe termen mediu și lung, PNL e mort, cum ar spune Keynes, idolul peneleilor de azi (la concurență cu Marx și Lenin)
@Bleen @BarbuMateescu
Ai fost mai iute decat noi, astialalti.
Noi am mai intarziat si in 2008 cu PNL (dar am si prieteni care din 2007 su baleiat spre PDL de la PNL)
Dar asta era si ideea mea. Evolutia asta e de bine pt dreapta.
@BarbuMateescu Ce ar mai fi de spus: daca studiezi cifrele de la alegerile anterioare, importante sunt cele de la prezidentialele din 2009, pentru ca atunci a inceput sa se produca ruptura de PNL (odata cu miscarea lui catre Geoana).
Apoi, la analiza pe 2009 trebuie sa observi ca in al doilea tur, aceia care votasera cu Crin in primul tur au votat in al doilea o treime cu Base si doua treimi cu Geoana.
Aparent, la aceste procente, trebuia sa castige Geoana.
Realitatea e ca institutele de sondare nu i-au luat in calcul pe numerosii votanti ai lui Crin care nu s-au mai prezentat in al doilea tur dintre Base si Geoana (stiu si din astia cativa)..
@liviuta 19% din votanţii PDL din octombrie 2007 credeau că Nicolae Ceauşescu e conducătorul care a făcut cel mai mult bine României. Doar 41% aveau calculator, 43% locuiau în rural, vârfuri (adică procente multe) pe categoriile 24-34 şi 44-54, slab şi foarte slab peste 55.
E cam altă chestie.
@BarbuMateescu Nu am pregatire pe domeniu (nu am sociologia la activ sau ceva de genul asta), asa ca nu imi dau seama unde bati, daca e un raspuns la ceea ce spuneam eu sau vrei sa spui altceva.
Ce spuneam eu se bazeaza mai mult pe un pic de speculatie si de observatie.
@liviuta Vroiam doar să zic ce am văzut uitându-mă repejor prin baze de date. Cred că observaţiile tale sunt în mare parte corecte.
@BarbuMateescu Daca zilele astea gasesti ceva date interesante si o interpretare pe masura, da sfara in tara pe Blogary, sa aflu si eu, ca sunt curios la ce concluzii ajungi.
Acum ma retrag ca face scandal bebelu.
@liviuta Buna observatie.
@liviuta PDL trrebuie sa propuna urmatoarele masuri: 1- renuntarea la taxa auto 2- recuperarea minim 5% din TVA pentru oricine dovedeste ca a platit TVA la un produs sau serviciu 3- mai sunt multe masuri pe care le consider de dreapta, dar sunt prea manga 4- toate taxele care se platesc sa deserveasca exclusiv domeniul pt care sunt platite 5- fondurile europene sa fie afisate zilnic (nici nu stiti ce ati pierdut, de ex au fost fonduri de 5-10.000E pentru firme mici-ex, cumparare calc, soft etc. Ati vazut ceva?) 6- puscarie pt clientela.
@GeorgescuGabriel @liviuta De propus ar fi multe, stai sa vedem daca reusesc sa se trezeasca din socurile astea.
@GeorgescuGabriel Mișto, dar soluțiile 1 și 3, mai ales 3, mi se pare că s-au aplecat periculos spre stînga. Mă refer doar la prima măsură, renunțarea la taxa auto: cu ce încurajează asta fabricarea de noi mașini, și nu aducerea căzăturilor de-afară pe care pînă la urmă cheltui, în timp, mai mult decît dacă ți-ai fi luat una nouă în rate? Soluția 2 e excelentă, dar în afară de faptul că le va pune creierul pe bigudiuri finanțiștilor, foarte puțini dintre români vor ști să profite de avantajul ăsta. Aici nu e Texas. Nu sîntem învățați în școală să ne administrăm cheltuielile, să ne ținem propriile fișe contabile pe care să le prezentăm la fisc și din care să ni se deducă taxele, impozitele, cheltuielile etc. Sîntem în epoca de piatră în privința asta. Nici o șansă, nici pentru soluția 2, deși ar reprezenta o gură mare de oxigen pentru economie.
@sanantonio
Uite cum vad eu asta cu taxa auto :
ce ar fi daca Loganul s-ar vinde cu 5000E nou si cu max, 2500E sh in Arges, ca doar acolo e produs. In restul Romaniei s-ar vine cu 5000E nou si cu minim 3500 sh. Diferenta de 1000E la sh provenind din nu stiu ce taxa perceputa de stat. E corect? Asta o spun pur si simplu pt. ca mi se pare o mare nedreptate, nu ca as avea vreun interes. Din pacate acum nu-mi permit sa-mi cumpar nici macar o bicicleta din marea piata Euro.
La partea cu TVA-ul crede-ma ca habar nu am cum ar putea fi aplicat, dar daca se aplica intr-o singura tara Euro (sau in USA) e musai sa-l aplicam si noi. Dupa parerea mea chestia asta va face ca toata lumea sa cumpere numai fiscalizat, adica, adio piata neagra, gri etc.
@GeorgescuGabriel @sanantonio Gabi, m-ai dărîmat de pe scaun. La chestia cu ”doar acolo e produs” era să-mi înghit limba. În rest, da, totul e cum spui tu. Sigur n-ai nimerit din greșeală pe site-ul ăsta?
fii mai explicit te rog
@sanantonio sigur nu e greseala
@GeorgescuGabriel @liviuta Ce-aveți fraților cu taxa auto? Eu zic să nu mai plătim nici impozite…
Prin decizia privind constituţionalitatea votului uninominal, CCR decide cine va câştiga alegerile.
E OK -> USL
E neconstituţional -> aproape sigur nu USL (discutăm atunci).
@BarbuMateescu Poate părea paradoxal, dar pentru PDL e bine să treacă uninominalul majoritar.
@Bleen Pare. 🙂
@Bleen Ce te faci dacă încep ăia de la USL să gîndească și acceptă reducerea la 300 de parlamentari (deci iar redesenează colegiile, de data asta în conformitate cu rezultatele locale)? Mai crezi că e bine? 🙂
@BarbuMateescu Stai așea! Parc-am mai avut-o pe-asta cu sfatul bătrînilor. Daa, îmi amintesc. Nevastă-mea stătea în grota 5 … cu tigrul (săracu).
intrebarea care se pune acum: cat de mult tine Base la proiectul unui partid serios de centru-dreapta? Adica: tine suficient de mult incat sa functioneze ca un kamikaze de-acum inainte?
Explicatie: da, Ponta o fi la 75%, dar clinciurile cu Base o sa-l erodeze. 2 ani de scandaluri cu Base (pe fond de situatie economica dificila) si lumea o sa zica: ba, dar asta de ce se tot cearta cu Base in loc sa faca treaba?! Base are acum o singura misiune: sa roada la piedestalul lui Ponta. Grea treaba – si urata pe deasupra – dar asta e cel mai mare bine pe care-l poate Base PDL-ului (sau cum s-o numi acest proiect in viitor).
@fugger Băse are o treabă mai bună: să clădească piedestalul lui MRU.
@Nea Nu. MRU trebuie sa si-l faca singur, sa lupte pentru asta. Base l-a ajutat deja in februarie. Sa nu devina sufocant ajutorul asta… (OK, Base poate sa mai traga ceva sfori prin spate, dar cu mare discretie)
Bun articol. Vestea buna e ca exista un nucleu de 2,2 milioane de alegatori pe care PDL ii poate mobiliza la vot. Vestea proasta e ca nu e de ajuns daca USL scoate multa lume la vot. Ma gandesc ca efectul „absenteistilor furiosi care te frig cu stampila” ar putea sa se diminueze pana la toamna, intr-o anumita masura. Multi dintre ei au venit la locale, s-au racorit, iar la toamna se vor intoarce in lumea lor.
@rezon Vestea bună e că există un nucleu de 2.2 milioane de alegători ai PDL. Vestea proastă e că ăștia-s toți.
@Bleen Da, Asta zic si eu.
@Bleen @rezon Concluzia ar fi ca PDL-ul trebuie sa se adune nu sa se dezbine, ca sa-i pastreze pe votanti.
@rezon Răcoriţi de duşul cu pişat rece asigurat de guvernarea pontănescu
@rezon Ce buna era o amanre a alegerilor pana in fe-martie.
@cocosila @rezon Păi ce te face să crezi că nu or să fie atunci? 🙂 Pun pariu o bere că vor fi după anul nou…
@meioza @rezon iarna erodeaza
@rezon USL mai poate mobiliza nemulțumiții la vot daca critică în continuare guvernarea.
Nu din noţiunea de dreapta trebuie făcut vârful de lance al unei campanii, ci din noţiuni conexe, dar mai aproape de sufletul omului: asanare, progres, stabilitate economică, justiţie, etc.
@Nea Familie, casă, muncă, bani, merit.
@Bleen @Nea
Bani, bani, bani. Din muncă faci bani, din bani, casă, cu bani întreţii familia…
@Nea Mai adauca ceva ţâfnă, draci şi laci
@cocosila Aşa, aşa
@cocosila @Nea Da, mai multa ofensiva si atac la rinoceriada USL. Din pacate, de doua zile incoace, au ratat toate subiectele zllei -schimbarile de la ICR si de la Arhive – pentru ca ei sunt ocupati cu macelul intern.
@rezon @Nea Macar de+ar ajunge la o solutie, ca de atac au timp si de luni incolo.
@rezon @cocosila @Nea Îi doare pe poporeni fix în cur de ICR și Arhive. Ponta e pe la 75%, poporul îl iubește și tot ce face el e bine.
@Bleen @cocosila @Nea E adevarat, dar trebuie sa-i toace pe toate partile, pe subiecte multipe. Unele care ajung la intelighentzie, altele care ajung la popor. Cate ceva pentru fiecare. Trebuie sa aiba oameni in departamente care sa caute si sa genereze permanent subiecte de atac pe un spectru cat mai larg.
@Bleen @rezon @cocosila Nu trebuie luptat împotriva lui Ponta. Ponta va lupta singur împotriva lui, cu timpul. Trebuie luptat pentru Ungureanu.
@rezon @Bleen @Nea Trebuie cineva care sa-i convinga pe oameni ca USL-tii sunt prosti chiar si cand sunt destepti. La asta neocomunistii sunt maestri.
@cocosila @rezon @Bleen @Nea Să-nțeleg că ne trebuie cel puțin un neocomunist? Aferim!
@cocosila @rezon @Bleen @Nea Eu cred ca trebuie sa le arate adevarata lor fata: perfizi si pusi pe capatuiala
@sanantonio @rezon @Bleen @Nea Nu trebuie neocomunisti ci un consilier bun de imagine.
@Never G @cocosila @rezon @Bleen Sigur, arătarea cu degetul e sarcina presei necorupte (Kamikaze, B1, Sport Total, care or mai fi) şi a noastră, munca de la om la om. Dar un nou partid nu trebuie să se irosească în negativism. Maica Tereza a zis odată, fiind invitată să participe la o demonstraţie împotriva războiului: „Nu voi participa la nicio demonstraţie împotriva războiului, dar vin cu plăcere la orice demonstraţie pentru pace”.
@cocosila @rezon @Bleen @Nea Imaginea cui? A lui Blaga? A PDL? Nu-ți trebuie consilier, ai nevoie de David Copperfield, Magicianul,
@Bleen , 75%? Deci după cum scria @dragos paul, alții sunt necăjiți de nu știu pe unde să scoată cămașa, iar poporenii în luna de miere cu Ponta pe Antene. De că-i deranjăm?
@sanantonio @rezon @Bleen @Nea Nu-i musai sa ai, trebuie sa arati si ce n-ai
@Bleen 75%? Deci după cum scria @dragos paul, alții sunt necăjiți de nu știu pe unde să scoată cămașa, iar poporenii în luna de miere cu Ponta pe Antene. De să-i deranjăm?
@Nea @Never G @rezon @Bleen Adica: Nu voi injura niciodata PSD-ul ci voi cauta sa il educ.
1% din votanții USL credeau că Pliciu e de-al lor. Cam puțini derutați. Ăstia probabil au votat seara, după mici și multă bere.
Ca sa fiu mai clar: nu poate veni niciun MRU sau Preda sau cine-o mai fi pana ce PDL-istii nu pricep ca solutia Blaga nu exista. Iar asta inseamna, da, sacrificarea lui 2012, chinuri si scandal in 2013 si alegerea unui MRU la inceputul lui 2014. Pana atunci, lupta pe viata si pe moarte – la Curtea Constitutionala, la UE, cu Base impreuna si pe unde s-o mai putea – pentru ca legea modificata a alegerilor parlamentare sa fie respinsa. Cu un 18-20% la votul politic in noiembrie, ai o baza de plecare sa faci opozitie. Iar scorul asta se poate obtine si cu Blaga.
@fugger tu pornesti de la premisele ca 1) PDL-istii sunt un grup relativ omogen si relativ rational și 2) au succes in contestarea legii ăleia în condițiile în care ei au inițiat-o or so. Sună logic și optimist, dar din cum au acționat până acum am îndoieli cu privire la raționalitatea comportamentului. Pt un grup mic soluția Blaga pare ffb, partid mic, ballama, alcătuit din ei înșiși. Si USL e interesat de un bichon de opoziție, ca să nu-i scoată Europa vorbe.
@Yeba @fugger
Opozitia in viziunea USL:
[IMG]http://i46.tinypic.com/nezgn.jpg[/IMG]
Opozitia in viziunea mea:
[IMG]http://i49.tinypic.com/208thcw.jpg[/IMG]
@Yeba Nu vor putea scapa de Blaga pana ce nu se conving ca nu merge cu el. Blaga va fi vazut ca un salvator pana nu se epuizeaza. Sa se epuizeze deci cat mai repede, cat PDL e inca jos.
@fugger Ce procent electoral înseamnă salvare?
@Yeba Nu cred ca pedelistii vad salvarea in procente. Il vad pe Blaga drept solutie pentru ca Blaga e tatucul, e amic cu USL-istii si le poate asigura un pic de protectie, un pic de organizare, ceva independenta fata de Base (conteaza si asta, ca s-au acumulat frustrari contra lui, nu crezi?) si – evident – un linistitor discurs de militian.
@Yeba Fără Cînd a funcționat vreun partid balama în România în afara organizațiilor minorităților etnice? Trebuie să fii nebun să îți închipui că în România o să ai alegători pentru un partid care nu își propune să cîștige alegerile…
@fugger Pe undeva ai avea dreptate, dar de ce trebuie să îndurăm chinuri, scandal, luptă la sacrificiu și spălarea rufelor la UE și aiurea pe planetă pînă prin 2014?! Doar ca să vedem că Blaga nu e o soluție? Păi, hai să vedem cîți din PDL îl consideră pe Blaga o soluție? Dar din afara PDL, cîți sînt? Pui prinsoare că mai mulți? Cei care-și doresc băltirea și așteptarea unor vremuri mai bune sînt cei care n-au nici o treabă cu dreapta. Nici n-au avut vreodată.
@sanantonio MAJORITATEA dintre pedelistii care conduc organizatii il considera pe Blaga solutie. EI trebuie sa se convinga ca nu e asa.
@fugger Am speranța că informațiile le ai direct de la surse. Prea ești sigur de MAJORITATE, și dac-ar fi așa, iată un motiv în plus să se termine odată cu struțo-gîsca asta care se cheamă PDL
@fugger un 20% cu Blaga va fi considerat un succes. Prostia de care a dat dovada PDL la locale este munca lui Blaga. Non-combat ca la Senat.
solutia Blaga trebuie lasata sa se epuizeze
@fugger E și asta o idee. Sacrificăm total alegerile parlamentare, lăsăm USL să ia Parlamentul la 80-90% și vedem ce facem mai încolo.
@Bleen @fugger Numai să mai rămână ceva după termitele astea.
@fugger Nu stiu, nu prea cred ca ai ce lasa sa se epuizeze, pentru ca Blaga nu e o solutie pentru problemele noastre. Blaga e o solutie pentru problemele altora
Cam slabut electoratul de dreapta…la cat o ajunge, daca s-ar mobiliza la vot? vreo 5 milioane?
@RaduBogdan Ha ha ha!
1. Nu tot electoratul PDL e electorat de dreapta. Electoratul de dreapta nu depășește probabil 7-800 000.
bun, centru-dreapta, atunci! e prea mic ca sa asigure unui PDL o majoritate care sa-i permita guvernarea de unul singur, fara aliante…
@Bleen @RaduBogdan eu cred ca e mai mult electorat de dreapta dar nu stiu ei ca sunt de dreapta. Mi-a placut azi un videoclip facut de Forta Noua a lui Naumovici, ca explica ca la tantalai http://youtu.be/0DZnrHbtsOo
După cifrele alea, la București Prigoană e mai șarmant decît Pedeleul, în schimmb Uslamiștii sînt mai atractivi decît Opresculap. Deasemenea, să ne punem întrebarea de ce s-au înmulțit ungurii, deși s-au divizat…
@Pataphyl S-au înmulţit pentru că s-au divizat. Ei aveau absenteism grav până acum. Alegerile astea au fost primele pentru ei fără PEU (Partid Etnic Unic).
@BarbuMateescu @Pataphyl ? Absenteism la maghiari, cei mai disciplinați alegători de pîn-acum? Nu mă refer la prezidențiale, îi doare-n brișcă de președinte, deși cei care au venit, au votat majoritar împotriva recomandărilor UDMR. Dar la restul alegerilor mi se pare că au fost cei mai conștiincioși.
@sanantonio @Pataphyl La recensământul din 2002 erau 1,4 milioane maghiari. Nu toţi sunt adulţi, evident, şi vorbim şi de o scădere a populaţiei, dar tot ai la 400 de mii de votanţi maghiari o prezenţă de 40%. Ceea ce nu e chiar disciplinat.
Ai dreptate.
@BarbuMateescu Mersi, Barbu, nici eu nu cred în sciziparitate. Și cred în continuare că ungurii (noștri, românești) vor fi și mai tîrziu o piesă importantă a viitoarei drepte autohtone. Mai mult ca miticii de acum. Aceștia trebuie să crească și să se mai coacă cumva. Miticii și „sîrmele”. În sensul ăsta alde Blaga nu-i bun de drojdie.