Să mai fie oare un secret forţa de secreţie a bilei negre? Flegma, n-ar trebui să ne mire, câştigă multă audienţă şi premii.
Sub iniţialele AMP (Alina Mungiu-Pippidi), cititorii presei româneşti s-au obişnuit să recunoască oglinda feminină a celuilalt jurnalist definit prin oftatul ursuz şi arţagul de cafenea: CTP (Cristian Tudor Popescu). Inginerul furibund şi psihologul veninos – iată un tandem neaşteptat, unit numai de forţa de atracţie a urii.
Două inteligenţe sensibil diferite, ca formare şi aspiraţii. Două traiectorii personale paralele, tăfăsuind acum la răscrucea mizantropiei. În treacăt fie spus, gazetăria practicată de cuplul involuntar CTP & AMP mutilează cu egală forţă atât discursul stângii (care mizează pe compasiune), cât şi valorile dreaptei (care impun reflexul admiraţiei). În rândurile de mai jos vom sonda nu această patologie doctrinară, cât mai ales rădăcinile cultului enervării.
După 20 de ani, trecuţi prin toate mineriadele bâtei şi ale cuvântului scris, virtuţile dialogului şi ale empatiei n-au cucerit spaţiul nostru public. Se poartă piedica juvenilă, febra convulsivă, ghiontul fotbalistic şi leşinul transpirat. Cu o lejeritate necunoscută democraţiilor consolidate, apelative precum „rasism”, „apocalipsă”, „holocaust” sau „genocid” curg nestingherit pe „burtierele” televiziunilor de ştiri. Lipsesc ca apa în deşert atât măsurarea tonului, cât şi echilibrul judecăţii sau puterea inteligenţei de-a imagina soluţii, iar nu doar catastrofe. În vremuri de criză, mai ales, pistoanele din motorul social al invidei sunt tot mai uzate. Vulgul prizează demarajul în trombă şi claxonarea abuzivă a concetăţeanului, prins în acelaşi trafic. Sunt salutate vocile dispreţuitoare şi inimile care poartă pică. Refugiul în hiperbolă, exclamaţia cu năduf şi răsturnarea criteriilor clasice ale raţionalităţii legitimează radicalismul.
CTP este un caz notoriu de talent jurnalistic sugrumat de sofismul afectelor joase şi emfaza mirărilor rudimentare. Tele-evanghelist ascetic al beznei şi, deopotrivă, un şaman al disperărilor colectiviste, CTP are oricând la dispoziţia ascultătorilor săi un set de presimţiri enorme şi de vedenii monstruoase. Analiza calmă e înlocuită de profeţia bulevardieră iar denunţul vitriolic spulberă aparenţele unei argumentaţii silogistice. Cum să nu stimulezi economia urii de sine a poporului român vorbind, ani în şir, cu maxilarele stoarse prin şarje de pesimism cronic? Cum să nu câştigi reputaţie promovând discursul negativităţii într-un reality show cu frecvente resemnări mioritice?
Multă vreme, multă lume a crezut că lucrurile stau puţin altfel în ograda AMP: articole ştiinţifice, cărţi cu bibliografie, burse în străinătate. Sunt doar câteva premise pentru alt tip de gesticulaţie intelectuală decât cea consacrată de presa dâmboviţeană. Până la urmă, însă, verbul sicofant şi aplombul distructiv au câştigat. După necesarele campanii împotriva restauraţiei neocomuniste din anii 1990, AMP a ales treptat logica însingurării printre contemporani.
Orice pagină de jurnal aşternută în văzul tuturor ne-a lăsat cu impresia că ţara natală, România, spre deosebire de restul emisferei occidentale, n-o merită şi n-o preţuieşte cu adevărat. Dominată de sentimentul propriei superiorităţi, AMP a debutat şi s-a profesionalizat într-un mega-concert al insultei. I-a înjurat mai întâi pe fondatorii religiei bunicilor săi. N-a desfiinţat creştinismul propunând o metafizică sau o epistemologie alternative, ci prin aluzii grosiere, de tip sexual. Săvârşind această lichidarea parodică a revelaţiei biblice, AMP a trecut la ceilalţi potenţiali rivali ai notorietăţii sale.
Pe lângă politicienii nesuferiţi ai tranziţiei, au apărut din agora o seamă de istorici ai ideilor, constituţionalişti, economişti, teologi, jurişti, experţi în politică internaţională, medici sau simpli oameni de presă care, aproape fără excepţie, şi-au primit şmotruiala din partea celebrei doamne. Perpetuu neconsolată şi atât de puţin alin(t)ată, AMP suferă mai ales pentru că n-a descoperit principiul bilocaţiei.
Cu orice intervenţie publică, AMP se invită atât la negocierile Guvernului cu FMI, cât şi în Consiliul de Administraţie al TVR; ar da lecţii la Cotroceni, ar face cutărui ziar schema şedinţelor de redacţie, participând şi la deliberările Curţii Constituţională. Tot AMP ar fi prima capabilă să deosebească binele şi răul în arhivele CNSAS, ca şi adevăratele ameninţări naţionale la întâlnirile CSAT. După consultarea unui profesor oxonian ar face fişele de post la Institutul Diplomatic Român, trimiţînd câte o telegramă spre vârful ierarhiei MAE. Doamnei AMP nu i-ar scăpa nici lacunele programelor şcolare de la Ministerul Educaţiei; s-ar grăbi apoi să ţină un speech în Parlamentul European, pe lângă discursuri de mobilizare în cercurile activiştilor meta-politici. Tot ea, da, ea ne-ar juriza cărţile-debut la Uniunea Scriitorilor, oficiind câteva seminarii despre tranziţie la dineurile cu oficialii UE. Doamna AMP vrea să salveze România şi cineva, cu mintea îngustă, se opune. Ce tristă ignorare a unei multilaterale dezvoltări şi ubicue perspicacităţi!
Având un curriculum vitae mai pedestru, CTP n-a etalat acest vast evantai al expertizei. Fireşte, domnia sa comentează politica NATO din Balcani, istoria comunismului românesc, peliculele cinematografice recente, lumea sportului, chestiuni de ufologie sau mica bursă literară din Bucureşti. Dar universalitatea competenţelor AMP nu este egalată decât de voluptatea atacurilor sale ad hominem. Fără să strălucească prin stil sau coerenţă, articolele AMP nu trec totuşi neobservate. Cu brutalitatea poliţistului de frontieră, privirea jurnalistei noastre buzunăreşte orice detaliu din biografia intimă a adversarului. Prin forţa aluziei (şi puterea parantezei lăbărţate), ea livrează mici fumigene şi alte câteva josnice alegaţii. Folosind parcă un fier de călcat în locul peniţei de aur, AMP scrie de fapt patrulând şi îşi dezarmează inamicul prin execuţie. Deriziunea ieftină sau critica de exterminare sunt mai convenabile, pesemne, reproşului constructiv şi colocviilor amicale.
Fraţi siamezi hrăniţi din aceeaşi placentă a resentimentului carpatin, CTP & AMP sunt monede interşanjabile pe piaţa jurnalismului de astăzi. Una se află în palma maselor largi iar cealaltă se doreşte exclusiv în punga cititorilor cu doctorate. În ipostaza populismului sau, dimpotrivă, într-o vitrină vag elitistă, forţa de coagulare a urii îşi face eternul număr estival.
Salve,
1. Da, asa este sunt bolnavi amandoi si fizic si psihic;
2. Tot ce au in cap este cu minus;
3. Ce e rau este ca sunt copiati; de, in ultimul timp numarul de papagali a crescut exponential.
Doru>mai bine nu punea-i linkul!era sa vomit!cata ura!Denigrarea la astia le curge prin vene.offff
Iata-l aici http://www.insolent.ro/?p=1529 pe CTP in toata splendoarea!
NO COMMENT!
o am la Cluj. dintr-o mostenire. deci: n-am nici un merit.
@nici pe sfert cat a facut Ea? da' ce-i sanctificata, dincolo de toate cele? nu caca, nu mananca? de-o tai tzisneste cerneala? mai ai puztina @andra si-ncepi sa dai din coada pe langa AMP (am un caine care de cate ori ma vede se face echer de lingusitor ce este, bate din coada si se pisa de emotzie – cam asta-i imaginea pe care mi-o dezvoltzi in ce te priveste citindu-tzi alegatziile fataza de AMP). meritele din trecut nu fac dintr-un ucigas ceva aflat de-asupra legii (exceptzie facand Ion Ilici Iliescu si gasca de banditzi din Parlamernt si Top Capital 500). iar ucigasii de incredere sunt cei mai odiosi si uratzi ucigasi. in rest, despre sfertul realizarilor Ei – da, n-am casa cu piscina la Los Angeles.
Anul asta cine dintre voi face cartile pt Turul Frantei?Care o fi substanta cea mai noua si castigatoare?Avem vreun cunoscator aici?
N-am sa comentez mai departe despre Alina Mungiu pt. ca deja mi se pare o indecenta sa o vad pusa pe o masa de disectie si evaluata de oameni care n-au facut niciodata nici pe sfert cat a facut ea, si aici ma includ si pe mine.
Valexanru
Uitandu-ma la faptele Alinei Mungiu, nu vad lipsa de caracter nicaieri.
Atacurile la Elena udrea sau la EBA au fost exagerate, e adevarat. Puse insa in balanta cu constructia politica lasata de Alina Mungiu, nu au nicio relevanta.
Vreau sa-ti spun ceva important: am cunoscut-o personal pe Elena Udrea. Este un om deosebit, pot sa spun asta: e dintr-o specie rara de oameni din care eu n-am mmai cunoscut decat unul singur, intr-o singura viata: sotul meu.
Elena are capacitatea de a nu putea sa urasca. Nu are capacitatea de a investi emotii in ura. E destul de rar la femei asa ceva, foarte frecvent la barbati. Nu pentru ca e exagerat de cerebrala, ci pt. ca functiile emotionale sunt corect echilibrate la ea, <b.adica trec prin inima.
ce cred eu este ca Elena o poate vedea pe Alina Mungiu fie ca pe un fenomen de neinteles pentru ea, fiec ca pe un fel de obstacol – dar in niciun caz ca pe o persoana care trebuie tinuta la distanta prin forta urii.
My guess: cei care o urasc pe Alina fac parte dintr-un anumit tip de sustinatori PDL pt. care mantra urii inca functioneaza, pt. ca le aduce beneficii psihologice. Atentie ca exista mereu o plata ascunsa inside the box.
bilbofil
nu eu am obosit, mana cu care scriu obosise, pentru ca a fost rupta de curand si se repara cam greu.
Multumesc, bilbofil.
excelent articol!
credeam ca doar eu am o parere atat de profund proasta despre prsonajele in discutie. Simt ca am intrat in randul lumii.
@andra
Sunt doar cititor. Insa o sa-mi permit sa va spun ca inteligenta nu este o scuza pentru marsavie sau lipsa de caracter.
Lipsa de fibra morala a lui CTP, AMP sau Constantinescu a ucis amintirea oricarui gest ce ar putea fi suspectat de sinceritate si bunacredinta.
para, decat cu masina, mai bine mergeai cu yamanene!
Dragii mei dreptaci, ce dragi imi sinteti! Citeodata va iubesc de-a dreptul…
mergea in Grecuyama.
ce căuta para în bulgaraguay?
para, chiar, data viitoare sa te opresti la Vama Veche 🙂
eu tin cu paraguay dar sunt pe tren, nu pot sa-i ajut…
Para: ce dracu ti-a trebuit Bulgarie…
Scuzati, m-a indus in eroare Inima Rea.
paraforlan. Forlan e guayan cu uru, nu cu para
Yeba, 🙂
Doar ca sa nu fie parasiti? Hm…
Neamţu pendulează între metafizică şi fotbal…
Nu joaca Forlan sau n-am fost eu atenta?
Paradona
eu ar trebui să ţin cu Paraguay?
Eu tin cu Paraguay de la postarea ailalta, cu sacou rosu, ca Angela; de ce nu ar trebui sa tina nimeni, sa fie parasiti? Chestii exotice nu trebuie sa se intimple? Germana e grea, olandeza parca e vorbita prin vuvuzela.
Spania uber alles!!
Nimeni nu ţine cu Paraguay. Şi nici n-ar trebui să ţină.
Suntem doi. Cine tine cu Paraguay?
i-auzi, conform lui MIhail Neamtu, echipa Germaniei a fost..:"Construcţia pe teren a echipei (team-work) n-a fost nici sindicalistă, nici anarho-libertariană, ci mai curând de extracţie ordo-liberală".
deci urdo-liberal!
castiga Spania,..altfel chiar ar merita sa piarda
Cistiga Spania.
ma intreb…de ce e ragusit acest tatulibrici.Asa s-o fi nascut?sau si-a format vocea pt stiri cu calamitati?ca e abonat la asta!
Nu de popa. de prost.
Tatulici prin tzara/la sinistrati.Cu cisme de cauciuc si pelerina de ploaie.SOV-tv in direct.Pacalici,aaa pardon Tatulici repeta"ooof doamnee"la nesfarsit.Are voce de popa,nu?
CVT, CTP, AMP, BMW … tot un drac, mai intai ziceai ca e masina de lux dar pe urma si-au luat toti marlanii …
Naradona
Mie-mi pare rau de Maradona. Asta o sa se apuce iar de baut si tras pe nara, dupa campionatul asta.
parafaraguay si noroc
Para>sorry man.iti propun un avocat bun/recuperator:Urban
Sa mai aud englez ca zice ca a fost furat
Macara de doua parale.
@zexe: Paraguay. Cioran era de dreapta.
numai tache e de vina….
para-meci
para-stas
para-van
para-zit
para-t
mi-a ridicat politia bulgara masina parcata intr-un loc fara semne de circulatie, i-am prins asupra faptei, am platit amenda, si, cand s-o dea jos, s-a rupt macaraua si a cazut pe capota. E zob. Nu stiu cand mai ajung in Romania, trebuie sa-mi iau un avocat.
misto vacanta…
Dupa cum spuneam inca de ieri, Germania e de dreapta. Mergeti pe mana mea! Tocmai am primit, pe surse, informatia ca finala se va juca intre Germania si Olanda. Am primit si numele castigatoarei, dar nu vi-l spun. Va las sa il ghiciti si cred ca, daca veti judeca logic si daca puteti evalua care dintre cele doua este mai de dreapta, veti ghici si cine va fi noua campioana mondiala.
Hai sa va vad!
Mai exista pe aici vreo doamna cu sacou rosu, trairi politice si care sa tina cu Paraguayul? Ca de fapt poate de asta depinde, auzi vorba, caracter, inteligenţă…
Mi s-a părut mie sau Joachim Low avea lacrimi în ochi?
Umilitor!!! 4-0! Asta e. Nu-i suficient să fii mingicar. Trebuie să mai ai şi caracter şi inteligenţă.
4:0
umilinta suprema!
Obrigado, Florina!
Mi-a mai rămas Uruguay – cu Diego Forlan, ceva mai blond decît Boateng.
Dar nemţii au jucat fotbal, ce-i drept nu-i păcat. Iar Arhentina n-a jucat mai nimic.
Don't crye for me Argentina/ And I'll dont cry for you.
Wrong! Nu "Mascherano misses next match" ci "Argentina misses next match"
@Inima Rea
http://www.youtube.com/watch?v=4Spy3Nd2D6w
3-0. să mai zică cineva că asta nu e cea mai frumoasă echipă a mondialului!
gata, 3: 0
Germania e in semifinale!
2:0, minutul 70, greu sa mai revina Argentina.
apropo, ma tem ca Germania e cam socialista: team work! 😆
@acces direct
boateng e prusac după căutătură.
gooooooooooooooool!
yeeeesss!
go panzers!
http://www.youtube.com/watch?v=NwmiVyAfQEk
Buna intrebare.
Nemti sunt in nationala Germaniei?
Nu e nici un blond in nationala Germaniei.
Draci
E bine.
europenii n-au căştigat niciodată cupa mondială în afara continentului, spre deosebire de sud-americani (mai exact, brazilia, care a cîştigat în 58 în Suedia şi în 2002 în Japonia-Coreea). Acum e momentul pentru olandezi, spanioli sau nemţi. Cele mai frumoase echipe de la acest mondial.
fuck!!!
Seamănă cu el în sensul că e brunet. Ceea ce la nemţi e suficient.
bre, vi-l mai aduceţi aminte pe Litbarski? Antrenorul neamţ seamănă cu el.
hm, riscant…
mi-ar plăcea să bată nemţii, că au o echipă tînără, nemarketizată, fără vedete-spot tv. şi au caracter.
proiectul johannis are 1-0
hai Germania!
Ce spune caracatita care ghiceste rezultatele?
Arhentina campeon!
Cistiga Germania.
Inima rea, ce insinuezi?
Zexe, dar tu?
Florina, insinueaza si tu ceva
@zexe, 🙂 Cu toata simpatia
Te rog mult, mult, nu te supara, dar vorbesti ca la televizor. 😛
Te astept cu comentariile din timpul si de dupa meci/uri. Chiar si inainte, un pariu nu strica. 🙂
Dupa Constantinescu, cea mai mare dezamagire, pentru ca nefericitul a cedat in mod lamentabil, rusinos, lipsit de demnitate, etc, ei bine, dupa Constantinescu am inteles ca, in politica, numele si personalitatea conteaza mai putin decat proiectul si tenacitatea sau strategia de a urmari un proiect politic. Este tot asa ca si cum ai dori sa construiesti Catedrala Neamului cu puscariasii de la Jilava. Basescu a castigat tot ce s-a putut castiga pentru ca si-a condus echipa in directia ce o cerea proiectul sau pentru Romania. Daca despre Basescu si echipa lui putem spune ca stim ca vor reformarea statului, a constitutiei, si a legislatiei gaunoase, despre detractorii lui nu stim decat ca nu il mai vor la Cotroceni. Toti acesti idioti, orbiti de furie si innecati de propriile umori, nu realizeaza ca, in fapt, ei ataca ideea de reforma si se pun de-a curmezisul istoriei in calea modernizarii statului roman. Daca ii iei pe fiecare dintre ei si ii intrebi ”Ia spune, ciucuras, ce doresti tu de fapt?”, toti, incepand cu Ponta, Antonescu, Vanghelie si asa mai departe pana la ziaristi de teapa lui CTP, Ciutacu, Badea, vor raspunde invariabil ca ei vor orice altceva decat Basescu si guvernul Boc. Observati diferenta? In timp ce primii, proaspat alesi in mod democratic, isi doresc sa construiasca o Romanie moderna, ceilalti nu vor nimic altceva decat sa-i inlature pe cei alesi.
Este foarte adevarat ca Guvernul Boc nu este cel mai bun guvern posibil, dar, cu toate opozitia, cu toate tradarile propriilor parlamentari, acest guvern construieste. Pentru ca, da, Catedrala Neamului se poate construi si cu puscariasii de la Jilava.
Ps. CTP & AMP nu conteaza. Sunt doua persoane frustrate de propriile lor dimensiuni.
Andrei, pro bono: Asta-i calea de apărare.
In Evul Mediu un om a fost acuzat pe nedrept ca a omorat o femeie. Adevaratul asasin era un om foarte influent al acelor vremuri, si de aceea se cauta un tap ispasitor pentru a ascunde adevaratul vinovat.
Judecatorul, fiind si el complice la toata minciuna, a incercat sa para cat mai corect. I-a spus acuzatului:
– se stie despre tine ca esti un om credincios, devotat lui Dumnezeu – sa lasam soarta ta in mainile Lui. Vom scrie pe doua hartii separate cuvintele vinovat si nevinovat, iar tu vei alege una din ele, astfel Dumnezeu iti va decide destinul.
Bineinteles, judecatorul corupt scrisese acelasi cuvant, vinovat, pe ambele foi, insa bietul om nevinovat si-a dat seama ca era o capcana. Nu avea scapare. A fost pus sa aleaga una dintre cele doua hartii. Omul si-a inchis ochii si a stat sa se gandeasca pret de cateva momente, iar chiar cand sala incepuse sa-si piarda rabdarea, si-a deschis ochii, a pus un zambet ciudat pe fata, si a ales una dintre cele doua foi, pe care a bagat-o in gura si a inghitit-o repede.
Surprinsi si indignati, cei prezenti au vociferat:
– Cum, ce e asta? Acum, cum vom putea sti verdictul?
Barbatul le-a raspuns:
– Foarte simplu, citim foaia care a ramas si vom sti ce scria pe cea pe care am ales-o eu.
Judecatorul si ceilalti oameni care au incercat sa-l gaseasca vinovat au fost nevoiti sa-l lase liber, si nu l-au mai deranjat niciodata.
si nu mai scrieti fratilor in miez de noapte.mai doarme omul si nu tine pasul cu voi!Pe Nedo il inteleg,dar voi?nici in week-end nu dormiti?Arde tara,ok!dar mai trebuie sa ne facem si freza!
Ceea ce face AMP – ca şi Constantinescu, Ciorbea şi alţii – este resimţit ca blamabil şi de unii chiar detestabil pentru că ea parcurge în sens invers "drumul Damascului".
Şi în măsura în care apreciem pozitiv revelaţia, convertirea, în aceeaşi măsură apreciem negativ apostazia.
Lucifer – primul înger al Domnului, favoritul – a fost pedepsit fără drept de apel tocmai de aceea: pentru că a "înşelat" încrederea cu care a fost "învestit".
Este de remarcat că a căzut exact din cauza aceluiaşi păcat.
AMP se înneacă deja în propriile umori, oricît academism ar trage-o în sus.
ela>medicul roman e de stanga.adica ia bani de la toti-sarac,bogat/tot una.Devine de dreapta cand are viloiul si cele 3 masini in curte,cand fata cere mii de coco sa plece pe Costa Del Sol(cu prietena,fata de primar),cand baiatul tzipa ca vrea alt mertzan iar sotia e in Paris de 2 luni.Apropo:Oprescu a venit din stanga si a tot cotit…
@ela
Mi-as dori ca cei sase sa atace decizia in instanta. Ar fi interesant de urmarit reactia magistratilor romani, cei fara frica de conflictele de interese. Si in final as dori sa aflu si parerea CEDO. Ma tem insa ca niciunul din cei sase nu va avea perseverenta, inteligenta si invulnerabilitea presiuni pentru a duce pina la capat acest exercitiu.
colegiul medicilor este organ politic?
http://www.adevarul.ro/actualitate/eveniment/Cole…
Florin, consider descalificant sa refuzi sa accepti ceva bun doar pentru ca a fost facut de o persoana pe care – justificat sau nu – o detesti. AMP (v. "Romanii dupa '89") a avut o contributie esentiala ca Iliescu sa nu iti ia si mai multi ani din viata.
Dar nu la faptele trecute si la recunostinta pentru ele ma refer. In fond, binele este propria sa rasplata si nimeni nu se poate prevala de merite trecute pentru a i se scuza faptele prezente.
Nu e vorba de o stafeta preluata orbeste, dimpotriva. Este in interesul fiecaruia dintre noi ca, in acelasi timp in care ridicam piatra pentru a o alunga dintr-o cetate in care a inceput sa se comporte nociv, sa invatam si din experienta si rezultatele ei.
Or textul de mai sus refuza iresponsabil recuperarea experientei lui AMP doar pentru a pune in evidenta o asemanare cu CTP, la fel de reala si de profunda ca asemanarea de conformatie intre delfini si pesti.
raportul Freedomhouse
http://www.freedomhouse.eu/images/nit2010/NIT-201…
@Inima rea, doar capul tzi-i prost. pacat, ca logoreezi bine.
@andra, 7:46 PM:
-ar trebui sa fie si asta o discutie lunga, dar vorba ta, suntem cam obositi 🙂 prb Istoria o sa judece mai bine 🙂
incercam sa fiu un pic obiectiv. despre "valoarea personajelor", am dubii serioase. Constantinescu se credea lider providential si-a esuat lamentabi.
Basescu a fost totusi un marlan, cand a zis chestia aia cu "Ct-escu n-a lasat nici o dara". Ma rog, brutal, crud vulgara 🙂 are farmecul ei, dar e totusi o marlanie si un neadevar. Prb era si Base enervat de "atacurile tzapului" 🙂
AMP se crede un intelectual care a descoperit marimea infinitului. dupa ce mai iesi in lumea larga, mai vezi pe unu', altu', te cam umfla rasul la frazeologie din asta cu "eu cu Fukuyama, marginea pascinei/ pe o strada din Harvard, m-a oprit o studenta, etc, etc..". De la un anumit nivel, pur si simplu nu se fac chestiile astea. Nu stiu cum sa le numesc. imho, sunt apucaturi de tzatza, sorry. iar daca te mai dai si mare personaj academic, e de-a dreptul hilar.
tocmai, nu te cobori la nivelul lui Udrea, nu?
Asa incat, (cam)subscriu la articolul de fatza.
Am fost de acord atunci cand a luat atitudine impotriva nepotismului, cu EBA la Euro2008, ca "EBA asa si pe dincolo". Perfect de acord. Ironia este ca AMP a intrat pe un post de medic specialist psihiatru intr-un spital universitar, EXACT pe motive de nepotism. Asta a fost atunci. Pe urma si-a urmat drumul ei, da' cunoaste si caile nepotismului. AMP imi da senzatia ca degeaba s-a dus in Occident, pt c-a ramas tot cu niste apucaturi balcanice.
Si daca stau sa ma gandesc, sunt grupa mare de d-ne si domni care l-au sprijinit pe Basescu in ideea ca or sa capete ceva dupa aceea. Omul cu laptopul de la Antena 3 e un caz clasic. Cand au vazut ca nu pica, a bufnit frustrarea.
Nu stiu ce facea AMP, daca ajungea europarlamentar, dar am impresia ca "facea valuri". Ma uit la C Preda 😀 cred ca nu o mai incapea PE pe AMP si nu, nu fac nici o referire la fizic.
@zexe,
nu'sh dom'le, intreaba pe inima_rea, ca el e de stanga si uite, ca se da prietenos. desi, l-a cam luat comitetul in primire si am impresia ca Florin nu-l place deloc 😀
oricum, e posibil sa vaz si eu cum e cu stanga, ca pana acum am trait in capitalismu' salbatic, da' mai nou aud ca vine socialismul. f*ck, tocmai ce sapasem si cand era sa dau si eu de bani 😆
sa-ti fie sanatosi copiii si sa ai si nepoti, dextrogiri, de preferat. despre "persoana de stanga" nu ma pronuntz, desi, daca stau sa ma gandesc ca in socialism bunurile se impart.., da' ma opresc aici, pana nu mi-o iau
http://traianungureanu-tru.blogspot.com/2010/07/p…
asta e
am luat tranşa
yes, we can
🙂
http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment…
Te-am sunat aseara sa-mi potolesc dorul
Insa mama ta mi-a-nchis telefonul (x2)
Refren:
Manu manu maa, Manueela
Te vorbeste lumea ca esti fata rea
Manu manu maa, Manueela
Pentru tine bate inimioara mea
Stiu ca mamei tale nu-i place de mine
Un baiat bogat are pentru tine
R:
Intr-o zi cu soare baiatul bogat
A plecat cu alta si s-a insurat
R:
Suna telefonul, ridic receptorul
Este Manuela, si-a schimbat parerea
R:
Omen, am incercat cu mai multe, tot de dreapta si ele, dar s-a gasit una care, desi sustinea contrariul, a fost de stanga si mi-a turnat doi plozi. Acum imi cere subventii, impozit pe barbatie, pe salariu, accize la alcool, la tigari, TVA, etc. Tie cum iti merge cu stanga?
@Inima-Rea, ce-ai patit? A inchis Antonesei blogul si propaganda cu ifose si ai ramas nevorbit? "Inimioara", cinta-ti la alta masa, eventual la a cui te-a educat, mitocaniile de genul "Cam asta-i în căpăţînile voastre, atît de tare sucite la dreapta, că tare mă tem că vi s-a-ntors faţa la ceafă. Dar voi priviţi tot înainte, este?"
Inima rea, in schimb, minte putina, domnule!
zexe, nu mai rezist …si trebuie sa ti-o spun pe aia cu mai bine lasi dreapta si incerci c-o femeie 😀
nope, the blog that never sleeps 🙂
Maine bate Germania. Cine merge pe mana Argentinei pierde. Credeti-ma, si Germania e de dreapta. La fotbal.
Nedo, fie, dar, daca se poate, inca un parafiltrat, te rog.
inima_rea, am impresia ca ti usuca floricele din text.
serios. si nici Patrasconiu nu mai vine…
hai, bă, băieţi, vă rog eu, mergeţi şi voi acasă. hai mîine după 12 cu sticle la schimb.
sa mai taie coada la pisica,..a, la text, ca ma trage corentu'.
lasa, ca le-o trag olandejii
@Inima-Rea, fie dupa inima ta! Mai pe scurt, daca se poate, dispari! Plictisesti atat prin inconsistenta si prin dimensiunea comentariului. Dictatore, ai lasat usa deschisa si, uite, au intrat maidanezii.
hai, şefu', că tre' să-nchid şi eu, să fac monetaru'…
Montevideo (Uruguay): "O iei pe bulevardul Suarez şi mergi drept pînă la Piaţa Abreu"
Accra (Ghana): "Să vină chelnerul! Garcon, hei! Gyan! Înc-un rînd, băiete!"
şefu, e unu' aici care s-a îmbătat şi nu vrea să plătească. ce fac?
De-o pildă, s-ar fi-ntîmplat că "o-ntruchipare" ar fi găsit de cuviinţă că Luna e o relicvă a unor vremuri de insuportabilă amintire. Şi-ar fi şters-o, domnule, de pe cer – uite-aşa: Harşt!
Cam asta-i în căpăţînile voastre, atît de tare sucite la dreapta, că tare mă tem că vi s-a-ntors faţa la ceafă. Dar voi priviţi tot înainte, este?
III. Nu c-aţi fi neobişnuiţi, voi cei de pe-aici. Am mai văzut confrerii ad-hoc, dintre care aş aminti-o pe cea reuşită de Pătrăşconiu, cînd mai exista publicistic – unde şi Bleen funcţiona impecabil, dacă-mi amintesc bine. Faţă de "poieniţa" aceluia, totuşi observ aici un salt calitativ – dacă-ngăduiţi, voi amarnicii de Dreapta, această licenţă de Stînga: funcţionaţi ca "un cuib".
Florin Cojocariu va numi această ultimă aserţiune "provocare" (aşa m-a avertizat, "să nu vin cu provocări" – limbaj sectar, orice s-ar zice; şi suspect de complexul ilegitimităţii – dar aşa-s mişcările extremiste, în adolescenţa lor fosforescentă, opace doar la provocări ale altor surse de iluminare).
Cumva, provocator tot sînt de vreme ce mă amestec în ritualul vostru misticoid, în loc să vă las în ale voastre. Dar, dacă tot v-am descoperit, trebuie să vă las un mesaj – dracu' ştie la ce folositor dar nu se ştie niciodată, nu?
V-aţi întrebat vreodată de ce n-au rămas oamenii la stadiul adorării astrelor? De ce a trebuit să viseze ei puteri deasupra acelora, stăpîne ale acelora? Fiindcă o religie are – neapărat – pretenţia că e singura adevărată. Ceea ce – în cazul adorării astrelor – prezenta disconfortul că degeaba supuneai populaţia închinîndu-se la steaua vrăjmaşă, cînd aceea se ridica pe cer netulburată, sfidătoare – ce mai? Pe cînd, proclamînd superioritatea propriei proiecţii asupra Adevărului Ultim, atacai însuşi complexul neural care-ngăduia vederea. Astfel că, pe cît de simplu, pe-atît de ingenios, Amon-Ra – să zicem – rămînea una din stelele de pe cer, şi ea la voia Creatorului, ca toate celelalte.
Dar ce s-ar fi-ntîmplat dacă omenirea ar fi rămas la adorarea astrelor? Şi dacă ar fi avut puterea de a şterge de pe boltă astrele inamice?
De-o pildă, s-ar fi-ntîmplat că "o-ntruchipare" ar fi găsit de cuviinţă că Luna e o relicvă a unor vremuri de…
I. Alin Condurachi: E o adevărată performanţă realizarea unui articol fix pe reţeta pe care o combaţi. De unde se vede că "performanţă" nu înseamnă nimic altceva decît depăşirea unui nivel devenit deja bun comun. Pe această cale, articolul CTP& este o performanţă atît faţă de nivelul la care s-a cantonat CTP, cît şi de acela la care evoluează, aproape fără ezitare, AMP. Însă, fatalitate! "Inginerul" nu mai e furibund, psihologul n-are cum fi veninos – decît dacă citim aici teama de psiholog, întîlnită (de regulă)la mărginiţi şi la duşi cu pluta.
Oricum, ca exemplu de afirmaţii fără acoperire – practic, infamii – dar musai de luat de bune, acest articol e o mică bijuterie, în sine.
Oricîtă excelenţă aş fi dispus a recunoaşte bijuteriei, aceasta este eclipsată de cea a lui
II. Florin Cojocariu: Dacă trăieşti destul, apuci şi destule schimbări dar şi prea destule repetări. Aşa, trăitul e cînd palpitant, cînd tern. Dar să palpiţi la repetare, e peste poate!
E aproape insuportabilă surpriză să recitesc – la anul de graţie 2010 – că există un om, în fruntea ţării, întruchipare a celor mai nobile idealuri ale poporului român; şi că aceia care-l trădează, nu omul trădează ci principiile.
Odată depăşit şocul, trece mai uşor – ca de la sine, aproape – nebunia că e trădător acela care-şi declară despărţirea de "întruchipare". Căci – nu-i aşa, dragi dogmatici? – dac-ai recunoscut chivotul şi i te-ai închinat, e logic ca tot ce ţine de el să fie infailibil, cu preoţime, prostime şi ceva laicitate (dar nu prea multă!) cu tot. Liber-pansiştii – gen Andra, aici (teribilă ironie a sorţii, domnule, parol!) – sînt necesari ca material didactic: Căci mai mult se va bucura Domnul de o oiţă rătăcită întoarsă la turmă etc.
Mi-a plăcut cum aţi făcut-o să se-ndoiască de propria-i inteligenţă, cred că nici iezuiţii nu erau mai ferm-răbdători.
III…
Suarez este eroul acestui meci, desi a iesit din cartile semifinalei. Din acest motiv dreapta va castiga mereu, pentru ca resuseste sa construisca din propria-i fiinta 🙂 Doamne, ce inspiraie am 🙂
genul ala de sacrificiu' este caracteristic genului ala de echipe care joaca fara fair play. m-as risca sa spun ca este caracteristic echipelor latino.
uite de aia nu vreau eu sa vad nici o echipa sud americana in semifinale.
din pacate, Uruguay o sa treaca.
Exact ce spuneam. Suarez a avut imaginatia si inspiratia de moment sa se sacrifice pe sine pentru ca echipa sa mearga mai departe. Clar e de dreapta.
Nu, omen, sunt infecte de-a binelea. Te asigur eu ca sunt infecte, toate trei.
Fukuyama lu' Gana!! Omen, Uruguay este de dreapta, deci va castiga pentru ca are imaginatie si construieste cu inteligenta.
zexe,11:29 PM: AMP sufera de alte chestii, insa asertiunile de la 11:29 sunt usor infecte.
hai Ghana!!! 🙂
nashpa c-a stat cu Fukuyama. daca statea si ea macar cu Huntington, ca se pare ca mai degraba predictiile/teoriile aluia se adeveresc.
Mai bine punem pariu pe meciul din seara aceasta.Cred ca Uruguay se va califica
Yeba
aaa, păi asta explică mult din înălţarea AMP deasupra "contingentului"
ea şi Fukuyama?
pe marginea istoriei, pardon, a piscinei 😆
CTP s-a nascut constipat iar AMP este o isterica neconsolata de nimeni, pentru ca mama natura nu s-a lasat inselata de aparente si i-a dat ce a meritat, ba chiar mai mult decat atat. Amandoi au ochii bulbucati cand isi tin discursul, si daca o amintim si pe Saftoiu, o alta turista, avem tabloul complet. Nu credeti ca ne pierdem prea mult timp cu cele trei mimoze?
Eu cred ca numai Regele Mihai are circumstante atenuante, din cauza de exil prelungit si iesire din context.
Ce circumstante atenuante are Ciorbea?! Dar Ţapul?
Tablou vivant cu vaci rasturnind şiştarul, asa sunt astia doi, nu-l plagiez pe dl Latifundiariu, asta cu vaca e o zicatoare consacrata.
Ţapul, bou fiind, l-a rasturnat chiar a doua zi dupa alegeri, cind, in discursul zilei, a dat semnalul – afirmind de la el ca (aprox.) nu e vremea razbunarii impotriva comunistilor, ci a constructiei.
AMP n-are acum nici o scuza. Nici una mica. Isi decredibilizeaza mostenirea. Cindva, inainte de campania din 2004, scria in 22 un articol care incepea cam asa: "Stind de vorba cu Francis Fukuyama pe marginea piscinei, la casa mea din Los Angeles…" deci morbul era acolo, trebuia dăcât sa-l tina sub control.
PS Andra, te rog, macar tu nu obosi!
Florin, sustin doar ca este o diferenta intre CTP & Co si AMP.
PDL este in momentul de fata un partid la fel de expirat ca celelalte partide de pe scena romaneasca. Dupa 2008 a repetat greseala PNT de a-si abandona propriul electorat pentru a fugi dupa cel al PSD care, ce e drept e drept, vine mai disciplinat la vot si e mai ingaduitor cu tunurile cit timp ii pica si lui ceva, acolo. Basescu defileaza cu acest partid, care a preferat o EBA, care cel putin acum nu este o valoare, unei contributii articulate si de substanta a unei AMP, aproape dispusa sa abandoneze tribuna civica si sa se ancoreze politic. Sincer, nu este aici vorba doar de orgoliu ci (si) de dezamagire.
Nu sint de acord cu pozitia negativista de acum a AMP si ma doare sa vad ca dispaut o sursa de proiecte pragmatice. Este posbil chiar ca AMP ca om al realismului constructiv sa fi murit definitiv.
Insa spre deosebire de CTP, un oportunist inca de la ruptura de odiosul Darie Novaceanu, AMP, ca si Regele Mihai ori tragi-comicul Ciorbea, are pe de o parte circumstante atenuante si pe de alta o cu totul alta baza motivatie a gesturilor sale decit mercenariatul. Atit.
A-i pune pe cei doi in aceeasi oala inseamna a refuza mostenirea AMP, una din putinele pozitive si de substanta din viata noastra publica.
@bilbofil: sincer, nu mai vreau sa aud de mosteniri, asa cum vorbim acum despre ele. Traditia nu consta in stafete preluate orbeste de la alergatorul din fata, cind nu te intereseaza cine e, ce vrea si ce face. Nu fugim sa ajungem inaintea cuiva, sa ducem idealul "neintinat" pina la stafeta viitoare. Asta e o deformatie comunista. Pe mine ma intereseaza si viata mea, nu doar a generatiilor viitoare. Dar ma intereseaza si de la cine iau ideile, pe cine sprijin in lupta. Nu pot sa scot din context faptul ca una ca Mungiu imi adauga niste ani de frustrari la anii deja prezenti. Nu pot uita ca ce face ea acum nu reformeaza statul ci incearca sa ingroape pe singurul reformator cu putere. Ca veni vorba, il urasc pe Iliescu nu la nivelul ideilor – pentru ca nici nu are prea multe – dar il urasc pasional dupa ce stiu ca el e responsabil pentru citiva ani care au disparut din viata mea. O generatie intreaga e mai mult sau mai putin mutilata de accidentul istoric Iliescu, cum e posibil sa cerem doar ratiune pe subiectul asta? Ingaduinta, moderatie, distanta. Pe naiba! Asadar, Mungiu e destetabila prin faptul ca acum adauga la ce face Iliescu. Ne tiraste in spate, in mocirla, da ceasul inapoi. Cit mai conteaza ca acum o vreme il dadea inainte?
Tapalaga??il gasesc pasional.pare un tip ce traieste si transpira fiecare articol.mai ales cand isi da cu parerea la tv.:)simpatic,nu?
asa e.nu e Andra inamicul.scuze daca am lezat-o ce ceva;nu asta era intentia.Doar ca nu suport sa-l mai vad la tv pe tzap,cum isi da cu parerea.off,,,
Cristian Preda este dusmanul… mare dobitoc – se transforma si asta-n AMP. Preda cu AMP-uri, azi mai mult adaos de CTP (si, ma rog, cite ceva din Tapalaga – partea cu derapatul artistic in narcisism)
Andra, <> nu l-au parasit pe Constantinescu cotcodacesc si acum pe la antene si irealitati.
Cit despre articol este excelent.Cind il vad pe marele logigician mi-l inchipui pe Robespierre scrisnind din dinti si comandind inca o executie.Cred ca evanghelista AMP este si acum mirata ca nu a primit, inca premiul Nobel pentru intreaga activitate.
si tot pentru Andra:tot ma gandesc la ce spui tu ca a facut Constantinescu si nu i-a fost recunoscut.Ce o fi facut?ce o fi facut?..?..?of,nu gasesc!ajuta-ma,pls.
@Morris: Nu Andra e inamicul. Crede-ma.
Andra..asa e.te cred ca ai obosit;poate ne spui si noua de ce,caci eu risc sa ma gandesc la alt motiv.
Trebuie deschisa o casa de pariuri pe Blogary.
para în semifinale!
Ar fi fain un meci paraguay- uruguay. Iese razboi:)
gata, am obosit
omen
nu stim sa ne construim progresul. daca ce a facut Constantinescu era recunoscut la momentul potrivit – si nu abia acum – drept un castig pentru democratie si pentru viitor, poate nu repetam istoria cu Nastase.
intelectualii l-au "abandonat" primii pe Constantinescu
daca ceea ce face basescu acum ar putea fi valorizat la masura reala, ca etapa de progres fata de trecut, poate ca n-am mai repeta, inca odata, istoria cu PSD
nu stim sa recunoastem progresul, din cauza asta n-am stiut sa fim solidari cu liderii buni
same applies to Alina
iar daca mai bat nemtzii pe Argentina, Ghana si Spania pe domnii cu uguay, vom avea niste sferturi de finala decente
..si bine ca le-au tras-o olandejii Braziliei, ca era sa uit 😆
Constantinescu a scos totusi definitiv Romania de pe axa Moscovei si-a plasat-o pe cea a Vestului.
i s-a urcat apoi la cap c-a devenit lider regional, asta e. a cazut de sus si frustrarea este imensa.
insa, Constantinescu "a construit ceva". caz clasic, gen AMP: frustrarea ulterioara umbreste insa tot ce-a facut anterior.
De-aia a castigat 🙂
Olanda era imbracata in portocaliu. 🙂
Constantinescu l-a dus in turul doi pe Vadim. Astea-s marili realizari ale Tzapului snopit de "servicii".
De unde rezulta clar ca fotbalul e de dreapta:)
Olanda a batut Brazilia. Mama lor de tonomate fotbalistice.
Morris: Constantinescu a construit successul PSD si al lui iliescu din 2000
mi-e teama ca la un moment dat,nu mai poti fi controlati postacii astia de injura>of,of,,,.sper sa nu invadeze si acest ultim bastion al dreptei noastre
zozo_za_claun…bla,bla,bla!!!de-o samanta.:))
Cojocariu a spus f bine:Basescu e reformator-cei ce-l inseala,nu o fac omului,ci principiilor.punct!!
Andra…sincer,mai obosit cu argumentele tale.sorry,dar mai bine posteaza pe alte bloguri.cum adica Constantinescu a construit ceva.ce ma rog?Lasa-ne te rog/suntem si asa tristi.Fugi pe blog la tzap/el te intelege
😆 😆 😆
minutul 0:52
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-7517384-vide…
@Augustin
Nu mai ţine minte cînd te-a înjurat. Acu' e pe drum. Cînd ajunge acasă te înjură iar, ca să obţii dovezile de care ai atîta nevoie.
@Augustin: Asa cum spune si dictatorul, ama juns acasa si sint gata sa remediez problema. Comentariile s-au pierdut de la o problema tehnica, eu nu-mi amintesc sa te fi injurat insa, fii bun, spune-mi ce-am scris si repet aici pentru posteritate. Multumesc.
merge on topic:
"Cati ca voi"
George Toparceanu – Cati ca voi
Sus, pe gardul dinspre vie,
O gaina cenusie
Si-un cocos impintenat
S-au suit si stau la sfat:
– Ia te uita, ma rog tie,
Cat de sus ne-am inaltat!…
Si deodata, cu glas mare,
Incepura amandoi,
Sa cotcodaceasca-n soare:
– Nimeni-nu-mai-e-ca-noi!…
Nimeni-nu-mai-e-ca-noi!…
Dar de sus, din corcodus,
Pitulandu-se-ntre foi,
Mititel si jucaus,
Le-a raspuns un pitigoi:
– Cati-ca-voi! Cati-ca-voi!…"
"cat despre CTP".. 😆 , vorba bancului cu soldatul Ivan care s-a jucat la butonul nuclear, cand era de garda: "-Tovarasi, soldatul Ivan este un bun tovaras si camarad, si-a facut autocritica, propun sa nu-l sanctionam. Cat despre Danemarca, da-o in p.ma-sii!"
Alina Mungiu a devenit din ce ce in ce mai obositor de citit.
Incepe sa bata campii din ce in ce mai mult, cu din ce in ce mai putina gratie.
"intoarcerea armelor" de catre AMP s-a petrecut strict din cauza ca "nu i s-au recunoscut ei meritele". orgoliu si vanitate nesatisfacute. nasc niste resentimente, de umpli de invective si otrava pe te miri cine.
academic vorbind, AMP e OK, dar cam nejustificat orgoliul.
nu stiu ce si-a postat ea pe wikipedia, dar o cautare pe ISI web o science arata ca "Mungiu-Pippidi A" are exact 12 articole cotate ISI :You entered: MUNGIU PIPPIDI A 12 Increase Results: MUNGIU PIPPIDI A* 12
prin comparatie, pe acelasi domeniu, ca sa nu fie discriminare 😀 Vladimir Tismaneanu are 197 de articole publicate. You entered: TISMANEANU V 197
Increase Results: TISMANEANU V* 197
concluzia? un personaj 'academic' OK, dar la catgoria "mediocru". AMP e departe de a fi "o somitate" in materie.
Exact asa cum dadea Bleen cifre de economie si in acest caz, al "valorii academice", cifrele vorbeste
De altfel, cu cat un personal e mai valoros, cu atat simte mai putin nevoia "s-o faca pe desteptul". parerea mea 🙂
si atunci, ca sa fii vizibil, incepi sa spui "tu insuti/insati" cat de destept esti si lumea incepe sa creada ca in persoana ta sta chintesenta intelighentiei romanesti 🙂
mai e si snobismul..eh, whatever.
oricum, foarte bun articolul de mai sus. e preluat sau scris direct pt blogary? 🙂
Nu mai pierdeţi timpul cu păreri despre ce a fost sau nu, cândva, AMP. Discuţia este: acum, aici.
Ori, e clar în ce tabără s-a înrolat fosta psihiatră.
Da, probabil ca Alina Mungiu va fi recuperata de PSDPNL, care, dupa ce au creat turbulenta, vad ca au de gand sa o converteasca si sa o legitimeze prin re-branduire in "actiune civica"
Foarte bine, PSD are mare talent in a recunoaste/recupera merite – adica constructii politice – dupa ce cele au fost create si abandonate de dreapta: Alin Teodorescu, Bogdan Teodorescu, Miron Mitrea, etc. PSD e mai elitist decat dreapta, recunoaste "merite".
Si, in fond, printr-un astfel de proces toata lumea castiga, adica o miscare buna ("civismul") este recuperata de cineva "care poate" si, astfel, nu se pierde de tot.
In tot timpul asta Cristian Preda si cu Elena Udrea or sa tot mosmondeasca cautand "calea catre societatea civila'. too little too late.
"Cu o lejeritate necunoscută democraţiilor consolidate, apelative precum „rasism”, „apocalipsă”, „holocaust” sau „genocid” curg nestingherit pe „burtierele” televiziunilor de ştiri. Lipsesc ca apa în deşert atât măsurarea tonului, cât şi echilibrul judecăţii sau puterea inteligenţei de-a imagina soluţii, iar nu doar catastrofe."
Mai baieti, de ce aveti impresia ca voi sunteti altfel? Putina modestie nu strica nimanui, si sa stiti ca modestia nu este o valoare comunista. Iar discursul argumentativ trebuie sa atraga drept raspuns un alt discurs argumentativ, nu insulte cum imi adresa dl FCojocariu mai zilele trecute (n-am link, sunteti atacati periodic si dispar toate comentariile – how convenient). Hai pa. Cind o sa cresteti mari poate ne mai citim. Cind o sa realizati si voi macar 5% in grup din cit a realizat AMP de una singura, atunci sa mai ridicati ochii din tastatura.
Am si eu o intrebare, imi cer scuze daca s-a vorbit deja despre asta, n-am avut timp sa parcurg comentariile pena la capat. Ce a facut/ce i-a reusit doamnei AMP in calitate de director al televiziunii nationale? Sa nu uitam, totusi, ca AMP a avut sansa de a reforma o institutie (asta n-o impedica sa fie indispusa cand e vorba de alti intelectuali care au aceasta sansa acum).
Vanity, definitely my favorite sin..! 🙂
http://www.youtube.com/watch?v=qGXvj2BjZLA
decat atacuri la CTP si AMP.
vezi ca e inarmat
dictatorule, banează-l pe poeţaş!
@nedo, acum observ ca m-am infuriat degeaba. Tu vorbeai cu poetasul asta din flori.
@nedo, ma lasi? Radu si-a dus campaniile de presa de unul singur. Cand toate televiziunile stateau si urmareau cu sufletul chircit de emotie sa vada daca Radu va fi ingenuncheat de mafia din Loteria Nationala, toti taceau vertical. Nu-mi vorbi despre verticalitate, nu mie.
amp isi aroga si merite care nu-i apartin,printre acestea fiind si cota unica.cei care au meritul de a fi lucrat la CU au fost adriean videanu si ionut popescu,oameni care mai si stiu cu ce se maninca economia.a,daca nu stiati,pentru sintagma "reforma statului" trebuie sa-i multumim tot alinei mungiu care cica ar fi pus-o in circulatie intr-o convorbire cu…ctp.marile spirite,dom'le…
@bleen: de inspiratie?
wordpressiunea îşi spune cuvîntul. just another wordpress blog
@FLORICEL, ce e asta taticule? Balada lui Voicu?
că e în faţa sau la spatele lui băsescu, nu contează. totul e să-ţi păstrezi verticalitatea.
E greu la inchisoare
In lanturi si zavoare
E greu, e greu, e foarte greu
Aicea unde-s eu
La cinci e desteptarea
La sase echiparea
La sapte beau cafeaua rea
Ce-mi curg lacrimi in ea
La sase beau cafeaua rea
Ce-mi curg lacrimi in ea
Refren x2: La inchisoare, in inchisoare
Inima ma doare
La inchisoare, in inchisoare
Eu nu mai am rabdare
A doua zi, minune
Gaborul vine, spune
Ca fiinta ce-am iubit
La mine a venit
Te rog sa-mi dai pachetul
Raman doar cu regretul
Ma ia, ma ia de langa voi
Ma duce inapoi
Refren x2
E greu la inchisoare
In lanturi si zavoare
E greu, e greu, e foarte greu
Aicea unde-s eu
Trebuie să-ţi placă ceea ce faci şi să fii fericit. Dacă plăcerea vine pe la spatele lui Băsescu, de ce nu?
si CTP si APM sunt 2 baloane de sapun.Daca le atingi ,explodeaza.CTP e trambitas de cartier iar Alina e dolofana de serviciu a unei false Societati Civile(ca dovada ca finalitatea ideilor,actiunilor este zero).
@nedo, invidiosule! As dori sa vad campanii de presa asemanatoare si pe Blogary. Ma refer la consecventa in atitudine fata de un obiectiv anume. Marturisesc ca va urmaresc aproape zilnic dar ca n-am inteles obiectivul pe care il urmariti. Pot sa il intuiesc, dar nu pot sa il pun in perfect acord cu pozitiile pe care le luati in raport cu acesta. Chiar asa, v-ati fixat vreun obiectiv? Aveti vreo strategie? Pentru ca este neproductiv sa stai sa ii tii spatele lui Basescu in loc sa iesi in intampinarea lui.
@zexe: parafrazind pe falsul Steve Jobs: "Retire, relax, enjoy your family. It is just a blog. Not worth it."
Nu mă întreabă nimeni nimic? Nu arăt a sursă? Să ţion pistolul la 45 de grade? E prea sculat? Papionul mă strică?
Nu mă întreabă nimeni nimic? Nu arăt a sursă?
Deci.
Felicitari pentru articol.
Chiar as putea sa va acuz ca mi-ati plagiat gindurile.
normal! ţi-a pus şi portretul în ramă la angajatul fide… ăstaaa… model 😛
Te asigur ca nici Radu nu ar vorbi rau de mine 🙂
A, era sa uit campania dusa impotriva sifonariilor de la Loteria Nationala. Una dintre cele mai incrancenate campanii media.
hai, mă, e şefu', acuma nu poţi vorbi rău de el. 😛
@nedo, la naiba!…credeam ca dormi. Radu a fost si a ramas un jurnalist consecvent cu propriile sale convingeri, indiferent de ce s-a intamplat pe scena politica. Intamplator sau nu, convingerile sale sunt de dreapta, iar demersul sau jurnalistic s-a situat intotdeauna in acord cu principiile bunului simt. As numara, pentru exemplificare, campaniile media pe care le-a condus spre un deznodamant corect impotriva abuzurilor de la CEC, de la ANRM, impotriva celor ce doreau sa scumpeasca pretul gazelor in mod nejustificat, impotriva mafiei imobiliare, impotiva contractelor de tipul Sterling, si sunt mai multe.
A mai alunecat si el, e devarat, dar numai atunci cand l-a inecat furia neputintei de a mai face ceva in fata abuzurilor de genul celor din justitie. Iti marturisesc ca eu, daca as fi fost in locul lui, cred ca as fi alunecat mai grav.
Eu am o singura nelamurire referitoare la doamna Mungiu. Cum se face ca oamenii astia care le stiu pe toate mai bine decat restul prostilor (si in multe cazuri chiar stiu) prefera intotdeauna sa comenteze superior de pe margine: vezi ca esti prost, nu asa trebuia! Undeva e o fisura logica, fie poporul e prost si oricat ai comenta oricum nu te va citi, nu te va intelege si nu iti va urma sfaturile, deci pierzi vremea trancanind degeaba, fie poporul sta si el cu tine pe margine si se oftica atunci cand vede ca gigelul pus sa-l reprezinte se poarta ca un oligofren, caz in care va fi bucuros sa-l inlocuiasca pe gigelul actual cu unul mai priceput, mai cinstit, si "mai perfect" asa ca tine. Deci intrebarea este de ce oamenii astia nu se aduna si nu fac si ei, acolo, un partid? Mi se pare de-a dreptul schizofren sa pretinzi ca de fapt tu stii mult mai bine cum se face politica, dar sa incerci tot timpul sa-ti pui in practica ideile prin interpusi. Cu alte cuvinte: Zoe, de ce nu esti barbata?
De la CTP (sau Nistorescu, Cristoiu, Dinescu, G. Andreescu) nu a mai ramas practic nimic viu in spatiul public. De aceea lor Mme Blogary ar fi putut sa le scrie necrologul de acum 10-15 ani, de cind au plecat dintre noi.
Emil si AMP ai intrat in istorie. Trebuie sa fii incostient sa nu recunosti munca, inteligenta si energia investie in proiectarea Contractului cu Romania si in incercarea de a face ceva din el, in ciuda opozitiei, PD (Basescu!), UDMR, PNL si… PNT. Intre timp, mostenirea lui Constantinescu – retras definitiv din politica de partid in 2000, conform mesajului sau de sinucidere politica, a fost preluata ci stralucire de Basescu. Astfel, Emil este ramine doar un zombie irelevant ca si ceilalti pentru tentativele de supravietuire ale natiunii romane.
Mostenirea AMP nu a fost inca preluata de cineva. AMP a inceput prin a sanctiona reveriile AC, a cautat ani de zile solutii la scindarea liberala, a facut cercetarea sociologica care a dus la Contractul cu Romania, a analizat relevant votului uninoinal si a federalizarii, a insufletit Coalitiile pentru Parlament si Justitie Curata. Totul profesionist si publicabil. Adecvarea profesionalista si publicabila demonstrate de AMP mai poate fi intilnita doar la Liiceanu, Plesu si poate, minor, la Sorin Ionita, Monica Macovei si alti citiva.
Severinismele lui AMP pot si trebuie sanctionate, dar persoana lui AMP ramine net diferita de urechistul CTP, care nu are la activ decit niste texte relativ lizibile. Piesa AMP – desi mai mult un joc intelectual – a luat un premiu mai mult decit meritat, pe vremea cind inca nu avea un nume si cind la moda erau Tutea, Eliade, Cioran de tinerete.
Inainte de a scrie si necrologul AMP trebuie ca cineva sa ii accepte succesiunea.
PS Ma tem ca si necrologul lui Iiescu a fost periculos de prematur.
@bilbofil: interesanta teoria succesiunii. Cit despre mostenirea AMP, ce sa spun: perfect respectabil. Oamenii insa se schimba, unii o iau razna. Nu-mi cere sa respect pe Alina Mungiu de azi in numele Alinei Mungiu de acum 5 ani. Aici nu vorbim de idei ci de jeg. Ce legatura are Contractul pentru Romania si cota unica cu penibilele ei atacuri la persoana? Le fac primele mai onorabile pe cele din urma? Nu.
In ce priveste pe Iliescu, miza nu era temporala asa ca nu e nimic prematur.Miza era terapeutica.
"cand are dreptate"…
Nu doar ca are dreptate de multe ori, dar are merite solide care "merita" recunoscute inainte s-o faca altii, if you want me to put it this way, sau pur si simplu pentru ca meritocratia este de dreapta
” target=”_blank”>http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1049354-dilema-repetentului-alina-mungiu-pippidi.htm
hai, mă, zexe, că şi moraru aşa o mai ia pe ulei cînd îl apucă… nici asta nu-i normal.
De altfel, ca sa va fie mai simplu, nu va ramane decat sa faceti media aparitiilor la televiziunile lui Vantu si Voiculescu si sa luati in calcul pozitiile partizane ale acestora si ale celor ca ei. Sunt multi, mai multi decat permite bunul simt, si numai cei mai virulenti dintre cei care sfideaza bunul simt ies in evidenta.
Ce aveti fratilor cu Nicu Panaitescu? Omul s-a exprimat corect cand a scris ca ”In afara de faptul ca articolul are stil (e muncit) nu vad vreo revelatie aici.” Voi aveti vreo revelatie cu privire la CTP sau AMP? Toata lumea, adica toata lumea care i-a citit pe cei doi, stie ce se gaseste sub spoiala acestora.
@nicu panaitescu
cititi articolele alinei mungiu,o sa gasiti acolo din plin stilul mircea badea/romania mare,nu stiu ce ati gasit nelalocul lui in acest articol
@andra. citez: "cand are dreptate" era vorba de AMP. Problema este ca AMP are MEREU pretentia ca are dreptate si este contrariata/acida/"superioara" cand este contrazisa cu argumente. Eu cred ca rolul de "constiinta a natiunii" este depasit si nu i s-a potrivit lui Paler, nu i se potriveste lui CTP, AMP, Ciuvica, Stan laptop, Razvan Dumitrescu etc -chiar daca calibrul emisunilor psi nu este acelasi.Viata e mult mai putin liniara decat ar dori persoanele de mai sus (fara ironie).
@Nicu Panaitescu
Autorul nu mi se pare ca ataca deloc ad personam – ceea ce nu se poate spune despre AMP (sunt notorii calomniile la adresa lui Catalin Avramescu, acuzat de a fi fost somer inainte de jobul la Cotroceni; calomniile frecvente la adresa lui T. Baconschi, fara probe; atacurile la adresa lui Volodea Tismaneanu SRL…).
Si daca stilul e omul, atunci de ce nu am retine aceste descrieri?
"Cu brutalitatea poliţistului de frontieră, privirea jurnalistei noastre buzunăreşte orice detaliu din biografia intimă a adversarului. (…) Folosind parcă un fier de călcat în locul peniţei de aur, AMP scrie de fapt patrulând şi îşi dezarmează inamicul prin execuţie."
superb articol!!foarte buna expunere;imi doresc f mult ca cei doi sa citeasca si sa inteleaga ca ne jignesc inteligenta.sau stiu asta si isi rad in barba??
Din intelepciunea populara, cu privire la AMP si CTP:
”Omul învăţat şi necinstit e ca belciugul de aur la râtul porcului” sau ”Caracterul fără inteligenţă poate mult, dar inteligenţa fără caracter nu valorează nimic”
CTP>tele-evanghelist ascetic al beznei/saman al disperarilor colectiviste.Ha,ha,ha.ce mult imi place cum ai spus-o!
In afara de faptul ca articolul are stil (e muncit) nu vad vreo revelatie aici. Andra are dreptate in interventiile ei de mai sus. AMP poate pacatuieste prin superioritatea afisata dar as vrea sa aud oameni care o contrazic cu argumente si nu paralele nepotrivite cu CTP doar pentru ca amandoi sunt chinuiti de complexe de superioritate. AMP are cu ce, CTP nu prea. In rest… referiri la viata personala si chiar aluziile autorului la presupuse carente afective ale AMP nu confera textului sau comentariilor respective nimic in afara de o dulce aura oligofreno-obscena, atat de obisnuita in ambientul mioritic aflat inca sub semnul Romaniei Mari si a lui Mircea Badea.
@Nicu: despre ce argumente e vorba in atacurile lui Mungiu. Da-mi un exemplu.
Preda nu discuta. Preda da lectii la distanta de pe blogul propriu.
astia or fi auzit ceva de despre eficienta, planificare, prioritzarea obiectivelor, replieri, compromisuri si alte neplaceri ale vietii de zi cu zi?
m-am saturat pana peste cap de istericii astia atoatestiutori si degraba varsatori de cerneala nevinovata.
daca va pute tot si nici nu catadicsiti sa va expuneti opiinile in forurile care conteaza pai puneti voi de un partid nou nout. ca eu unul nu am contract cu nici o formatiune politica, cine are oameni si oferta decenta are sprijinul meu.
Ma tem ca Preda si-o va lua in curand, desi va ramane agatat de poalele PDL ca un ciuline.
Florin Cojocariu: "Cind persoana are o functie precum a lui Basescu, nu persoana o tradezi ci principiile. Pina la proba contrarie Basescu e reformator. Toate gesturile lui Basescu din ultimii 5 ani au mers spre reformarea statului. A-l trada inseamna a trada reforma, nu pe omul Basescu.
Aici ai dreptate Florin.
Dar poate ca Alina vede ce se putea face mai bine in conditiile date (vezi referirea la statul de drept vs Ciuvica, sau relatia lui basescu cu presa), lucruri care nu s-a facut din pura prostie.
Din prostie si inabilitate, repet. Ele sunt importante.
Nu discut aici compromisurile strategice, pe care nu poti sa NU le faci daca vrei sa nu fii exclus din joc (pentru totdeauna, ca PNTCD, sau cum s-a intamplat in 2007 cu PDL). Compromisul guvernarii PDL-PSD mie mi s-a parut unul destept.
Acum plec cu adevarat, pt. ca ai si tu dreptate in ce ai spus mai sus. Dar si eu am putina dreptate.
@Mos ion Roata: personal am citit si restul;nu ma intereseaza sa-l comentez.
Precum vezi,nu suntem postaci,nu jignim pe nimeni;suntem aici si discutam intre noi.
Tu ce te bagi?
zicerile AMP-icei comporta o multitudine de shopirlici strecurate nu numa' acolo un' e vorba de chilotzii udroaicei sau de barba uda a nu stiu carui teolog de la externe:
ori e paranoica, si ar trebui sa'si dea singura seama de asta, ori e deja intrata in grupu' Bilderberg si noi nu stim.
catre nota redactiei>crezi? de obicei se retrag scarbiti, nu-si schimba parerea. trec pe modul "las' ca va aratam noi, sa vina ceilalati, sa vedeti cum e daca nu ne-ati ascultat"
cred ca i-au reactivat. o idee proasta, lumea e in vacanta deja, nu se mai citesc. taiati-i oricum, nu are sens sa ne enervam cu handicapatii astia mintali.
Da,am citit. Bine scris dar nu reflecta adevarul in totalitate.E DOAR O PARERE !
Dar pentru voi ,POSTACII PORTOCALII,CARE VA REGASITI AICI,PENTRU VOI AS AVEA O INTREBARE:
VOI ATI CITIT "RESTUL" ?
Nota redactiei: eeee, hai sa-i lasam sa se exprime putin, poate observa si Andra in ce tabara se bate.
dati-i la spam pe imbecilii astia de clovni. 1 este deja peste limita admisibila.
"Pana la proba contrarie Basescu e reformator "
Hahahahahaha
Blin esti complet de ras. 90% din lume il crede MAFIOT cu acte in regula.
@blind: profet in tara chiorilor, cumva? Care lume, moncher, aia in care te invirti? Eu sint Floreen, nu Blin, apropos de chiori:)
Bai papagalilor poate sa va dea ITM si 100 de linkuri, tot intre voi fanaticii ramaneti. Din ce in ce mai putini. Despre text: de prisos sa comentez. Cand va lauda pippida marinarul, era buna, acum-nu mai e. Spune destul despre moralitatea voastra
Nota redactiei: mai lasam si de saminta. Au revenit postacii si injuratorii.
parca e voie cu un link.
http://www.romanialibera.ro/opinii/interviuri/pre…
Preda asta e complet tampit.
nu intelege deloc cu cine si cu ce are de-a face din partea PSD-PNL.
Vanity, my favorite sin.
riddick>ei sunt cu ideile doar. cand e sa ocupe o functie se dau in laturi. doar vorbele conteaza, nu faptele.
Faza cu AMP europarlamentar merită studiata mai atent.
AMP nu-i omul care să plimbe mapa la Bruxelles, ea vrea să fie moţ în frunte, cu discursuri ex-cathaedra.
Apoi, interesant: se pare că a fost iniţiativa filialei PDL-Iaşi (mai precis, a lui Dan Cârlan), versiunea oficială – "s-a făcut fără consultari cu partidul". Tocmai de chichiţa asta s-a agăţat Mungiu, desigur şi motivul "insuficientei reformări a partidului" a fost invocat.
Persoana e mai importanta decat Principiile, vad. La mine e invers.
Ce e important aici e ca PSD devine tot mai bun in job-ul de a "impersona" principiile lui Basescu.
PSD reinventeaza "activismul civic", PSD lupta "pentru dreptate".
Cum sa nu mori de ras cand vezi toate astea.
O inteleg pe Alina.
@Andra: Cind persoana are o functie precum a lui Basescu, nu persoana o tradezi ci principiile. Pina la proba contrarie Basescu e reformator. Toate gesturile lui Basescu din ultimii 5 ani au mers spre reformarea statului. A-l trada inseamna a trada reforma, nu pe omul Basescu. Poate ca e mai clar daca te uiti putin la Saftoiu. E de un ridicol cosmic sa ajungi la liberali pretinzind ca vrei reforma statului. Ce principiu mai vezi cind ura te impinge sa dai munitie Antelenlor lui Voculescu? Andra, meriti cauza mai bune, crede-ma. Mungiu nu face nici un bine nimanui, decit contra-reformatorilor care rinjesc satisfacuti cind pot spune: vedeti cum se intorc oamenii vostri impotriva voastra? In rest, batem apa-n piua…
Amindoi sint niste muraturi. Veninul si efectele speciale sint mai importante decit mesajul transmis. In ctp nu am incredere, dar pe amp o consider onesta. Insa orgoliul nemasurat al ambilor, alimentat de puzderia de chibiti de la tv si de aiurea, este nociv. Nu este prea greu pentru cei doi sa-si gaseasca admiratori. Mai era un personaj plimbat ca maimuta prin studiourile tv, care s-a complacut sa moara in puroi: octavian paler.
@Andra,
Urasc generalizarile, asa ca "femeile sunt razbunatoare" imi suna cumplit. Si, personal imi face un deserviciu imens.
Tocmai amestecul de lucruri bune si ticalosii, despre care vorbesti, mie mi se pare toxic.
Florina
Femeile sunt razbunatoare, nu e un merit sa comiti ticalosii ca Alina mai ales folosindu-te de avantajul pe care-l ai asupra tuturor, inteligenta.
Doar ca puse in balanta, ticalosiile si lucrurile bune pe care le spune ea (ca de facut nu are ce sa faca), cele bune sunt UNICE. Nimeni nu are abordarea ei in Romania asupra lucrurilor cu adevarat importante; sau, cei care au abordarea ei – Sorin Ionita, de ex – sunt folositi pentru roluri secundare, de detaliu. Nu sunt lasati sa creeze o Norma.
Alina Mungiu a devenit o Norma la un moment dat pentru democratie.
Deci, tocmai aici e problema: ca nimeni nu folosete "balanta" la PDL, ci bata. Ca, dac-ar folosi "balanta', consecinta ar fi, cum am mai spus, ca ar fi fortati sa si APLICE ei insisi ceea ce recunosc drept merit la altii.
Florin
PDL nu uraste "personal", pt asta ar fi nevoie sa aiba o personalitate oarecare. PDL uraste "in numele" lui basescu.
Am plecat si eu.
Florin>excelent spus! pe astia ii roade imperfectiunea proprie si atunci ataca lipsa perfectiunii alesilor lor.
per total in loc sa fii constructiv devii un isteric frustrat.
intre timp alternativa cu vanghelie, hrebenciuc, antonescu si alti imbecili nu au nelinisti metafizice de felul asta.
votantii lor au 2-3 chestii pe care le urmaresc, restul considera ca fiind detalii.
la noi nu e asa. o greseala stilistica, lipsa bascii sau tunsoarea neregulamentara sunt motive justificate de executie in public.
pe ce drac de lume traiesc astia?
@Andra,
Cine o uraste pe AMP? Ti se pare ca degaja vreun fir de ura articolul asta? Sau la cine te referi?
In caz ca nu ti-ai dat seama, exact asta se face, sunt combatuti cu armele lor.
PS Te rog mult nu lua ce spun acum drept atac la persoana. Dar, citindu-te aici si pe Vox, si constatind atitudinea de superioritate neinteleasa pe care o afisezi, nu pot sa nu ma intreb: AMP este modelul tau?
La Constantinescu e vorba de tradare, intr-adevar. dar asta nu face decat sa puna in valoare principiul si pe cei care nu l-au tradat. Doar ca asta pare mult prea greu de facut pt. PDL.
La AMP nu e vorba de tradare, decat poate fix in aceasi in masura in care PDL si-a tradat principiile pt. care zice ca lupta. Cum naiba sa sustii un partid care declara ca lupta pentru statul de drept, dar care nu are un singur membru de partid in stare sa apere statul de drept la televizor in fata unuia ca Ciuvica.
Andra, AMP s-a intors impotriva lui Basescu. Discutam discutii. Plesu e printre putinii onorabili, nu s-au inteles, s-a retras fara sa arunce cu rahat. Ba a avut si decenta sa-l contrazica pe Dinescu cind poetasul s-a pus pe aruncat rahat in numele lui. In resti si AMP si Saftoiu si Teo si multi altii nu sint decit niste vanitosi patologici si tradatori. Nu mai bagam de seama ca sint teribil de indecenti, in tot rahatul de pe televizor vorba lor slefuita suna de-a dreptul bine. Insa sint de o indecenta scirboasa, asta e adevarul. Cit a lipsit ca AMP sa fie parlamentar european pe listele PDL? Am fi avut un caz Pippidi inainte de cazul Teo….
@Andra,
E un merit sa comit ticalosii pentru ca sunt desteapta si ma pot juca cu prostii? Si cum ramine cu principiul de care vorbeai mai sus?
Cine o uraste pe AMP si pe cine uraste AMP?
Unii se baga singuri in hazna, nu-i nevoie sa o faca altii.
Fii linistita, Cristian Preda ii calca pe urme. Am scris mai sus.
Si pentru ca oricum nu obtin raspunsuri la intrebarile pe care ti le adresez, o zi buna.
Florina
Pai ii bati chiar cu armele lor. Simplu.
In loc sa-i urasti, sau sa asmuti lumea la bataie impotriva lor.
Excelent articol!
AMP este un tonomat mai aparte, prevăzut din proiect pentru cei care nu prizează Ciutacu, Badea, CTP & Co.
Fine tuning.
Îi calcă pe urme, repede-repede, Macovei şi Preda.
@Andra,
Si cind ei saboteaza acum principiul la care au contribuit si pe care tu il duci mai departe, ce faci?
Da, Alina face ticalosii multe in articolele ei. Pentru ca e foarte desteapta si isi permite sa se joace cu prostia altora. Sorry.
Solutia nu e s-o urasti pe Alina, ci sa recunosti atunci cand are dreptate. Sau sa creezi un echivalent al Alinei Mungiu, care sa se lupte cu ea pe terenul ei. Doar ca iata, nu s-a gasit inca omul s-o inlocuiasca pe Alina Mungiu.
1 la 0 pentru ea.
De-aia trebuie sa-i fie recunsocute meritele.
Articolul asta o baga la gramada in hazna alaturi de CTP si Nistorescu.
dar eu pe APM nu am mai citit-o in ultima vreme, inainte imi placea. nu vreau sa ma pronunt acum cand nu am date. sper insa ca nu a ajuns ca CTPul.
critica , chiar constanta, este utila. dna APM stiu ca venea si cu solutii si cu argumentatii decente. nu o percepeam ca fiind manata de resentimente in defavoarea ratiunii.nu stiu cum mai e acum.
e insa atinsa aici o problema nationala.
deriva din faptul ca imensa majoritate a romanilor, luati individual, sunt cei mai inteligenti de pe planeta. pe cale de consecinta ideile lor sunt cele mai bune si trebuiesc puse imediat in practica.
http://www.romanialibera.ro/opinii/comentarii/pro…
La ce foloseste ?
Cand recunosti meritele unui adversar decazut – asa cum e Constantinescu de ex – ii recunosti participarea la constructia unui Principiu, pe care el l-a abandonat, dar pe care – in ciuda abandonului sau – tu continui sa-l construiesti. 1 la 0 pentru tine.
Constantinescu e primul presedinte democrat al Romaniei. Securist sau prost, nu ma intereseaza, el a construit ceva.
Alina Mungiu se prosteste rau in ultimul timp, dar cand se ia in serios si scrie articole de genul celui de mai sus, devine brusc dusman pe viata al PDL.
Nu-mi place ce zice Alina despre Elena udrea, dar PDL n-o uraste pt. Elena udrea, ci pt. inteligenta ei.
@Andra: PDL nu uraste pe nimeni ca PDL nu e un om. Sint fel de fel de oameni si caractere acolo. Nu cadea si tu in pacatul ultra-simplificarii. 2. Constantinescu nu e un adversar decazut, e un prieten tradator. Da, are merite. Nu stiu insa, daca punem in balanta idioteniile din ultimii ani – cum a putut fi atit de cretin incit sa-l sprijine pe Nastase in 2004, inca nu inteleg – in ce parte atirna balanta. Iar tradarile dor mai tare decit loviturile dusmanilor. La fel si cu AMP. E vorba si de tradare. Faptul ca e in numele vanitatii nu o face mai putin tradare. Idem Adriana Saftoiu. Acelasi tip de caracter, sufocat de orgoliu si dorinta de razbunare. E o forma de ura auto-distructiva cum vedem si la PNL: dupa noi potopul, e important numai sa anihilez pe cel pe care il urasc, oricare ar fi consecintele.
You made my day!!! "Inginerul furibund şi psihologul veninos". Ha, ha , ha!
"Tele-evanghelist ascetic al beznei şi, deopotrivă, un şaman al disperărilor colectiviste, CTP are oricând la dispoziţia ascultătorilor săi un set de presimţiri enorme şi de vedenii monstruoase" o mai plastică definire nici că s-ar fi putut scrie.
CTP si AMP sunt precum doi ronini ai resentimentelor care se bălăcesc cu voluptate în negativismul propriu, vituperând pe oricine şi orice, parcă la apăsarea unui buton. Deşi, după cât sunt de convinşi de propria importanţă, cred că se auto amorsează fără să-i mai comande cineva.
@ender: e de retinut, vanitatea e poate cel mai bun cirlig pentru manipulatori: spune unui complexat ca el e cel mai destept si iti va fi recunoscator multa vreme. Va lua de bun ce-i spui fara sa mai gindeasca, se va simti parte dintr-o conspiratie superioara, va actiona pentru tine fara ca macar sa fie nevoie sa-i spui sau sa-l platesti. N-ai idee citi "jurnalisti" de felul asta cunosc. Majoritatea scuipatorilor de azi nu sint platiti sau cumparati. Nu, sint facuti sa creada ca sint extraordinar de importanti. Ca pot schimba guverne si presedinti, ca ordinea mondiala depinde de pana lor. Daca mai intra si niste banuti pe linga, cu atit mai bine.
eu unu' n-am incredere in cineva (ghici cine?) care declara public ca l-a luat pe actualu' sot numai pentru ca a auzit ca s-ar fi opus minerilor in 13-15 iunie(daca aveti rabdare cautati in arhiva RL).cu asa alegeri in viata privata nu cred ca ai la ce sa te astepti…o NeFericita
baietii si fetele astea de care ati pomenit de ce nu se ocupa ne niste jocuri de strategie pe Nintendo?
acolo scenariile sunt clare, personajele conform specificatiilor iar stralucitoarele lor idei sunt imediat puse in practica.
realitatea, ca si viata, e ceva mai complexa si comporta anumite aspecte. iar iubirea e un lucru mare, normal!
Dosia prestează ca pion al lui Soros, totul este perfect explicabil. După diversiunile "Alianţa Civică" şi Partidul Alianţei Civice din anii '90, care au blocat cel puţin un deceniu transformarea PNL şi PNŢCD în partide de dreapta, acum atacul este pe PDL, spre a-l împiedica să devină un partid de dreapta puternic.
@Andra,
Pentru meritele din trecut ar trebui, acum, sa scriu sau sa vorbesc frumos si despre Nistorescu? Fii amabila, o lista cu mai mult de un criteriu de apreciere -trecutul- poti intocmi?
Urat articol.
Asta e un articol mizerabil.
Alina Mungiu greseste mult in ultimul timp, a turnat Romania urat (din "patriotism", evident…), dar nu merita asa ceva, pentru ca e un om mult prea inteligent si pentru ca a facut mult pentru tara asta.
Si pentru ca nu e nimeni care s-o inlocuiasca.
Uitati-va la articolul asta despre reforma justitiei, si o sa va dati semama ca ura e reciproca:
Statul de drept tradus pentru Mugur Ciuvică
15 Aprilie 2010
de ALINA MUNGIU-PIPPIDI
http://www.romanialibera.ro/opinii/comentarii/sta…
De ce ?
Pentru ca de 6 ani in PDL nimeni nu aparat asa statul de drept, iar acest articol le arata si de ce (n-o fac). Pentru ca daca l-ar fi aparat cu adevarat, aceste lucruri, din acest articol, ar fi trebuit sa se transforme pana acum in FAPTE.
Am asteptat 6 ani sa vad la macar 1 (UN) singur membru PDL la televizor argumentele Alinei Mungiu – si nu le-am auzit niciodata. De la nimeni, din niciun partid:
Victoraş, ai grijă de ANI
de ALINA MUNGIU-PIPPIDI
Joi, 29 Aprilie 2010
Ei bine, intrebati-va atunci cum sa nu urasti ca Alina Mungiu cand intelegi si stii ce trebuie facut si vezi ca oamenii sunt prostiti in fata ?
Daca ajungeti sa-i tarati pe toti oamenii destepti in noroi, fara sa le recunoasteti niciodata meritele din trecut, o sa ajungeti mai rau ca PSD. PSD a ajuns sa-i recunoasca meritele (atatea cate sunt, ele sunt reale) chiar si lui Constantinescu – PDL si Basescu n-a fost niciodata in stare de asa ceva.
PDL are numai dusmani si bate la indemana.
@Andra: La ce foloseste vaca care da lapte bun si mult daca dupa ce ai terminat de muls da cu piciorul si varsa galeata pe jos? Cam asa e si cu meritele lui Constantinescu, AMP si alti frustrati care din motive de ego au ajuns sa faca jocul lui Voiculescu, Iliescu si Patriciu. La ce folosesc doua articole foarte bune cind ajungi preferata Antenelor pentru ca ai prea mult venin sa-l tii in tine? Atacurile descreierate la Udrea spun cam tot despre motivatia AMP. Nici macar nu are decenta, ca psiholog, sa-si asume complexele si sa aiba grija sa nu se faca de ris atacind cu precadere femeile din jurul lui Basescu.
UPDATE: Ba, mai mult, imi trece prin cap ca e de-a dreptul pervers sa amesteci adevarul cu ura personala. Sa te credibilizezi prin citeva articole bune, taioase si "morale" doar ca sa capete securea cu care vrei sa tai capul dusmanilor tais mai ascutit. Asta a fost smecheria de la Cotidianul, a fost o vreme si smecheria de pe VoxPublica, a folosit-o si Tuca la Jurnalul: amestecam nume oneste cu raspindaci platiti, articole bune, cu manipulari. AMP e un fel de VoxPublica intr-o singura persoana. Remarcabil!
Si vine puternic din urma Cristian Preda.Cu alura inocentei vesnice, a refuzului maturizarii care ii permite sa dea din casa si sa fie, la nevoie, putin obraznic cu familia sau cu musafirii.Dupa care, mindru de isprava contrarii cu cei mari, se lauda cu mustruluiala sau urecheala de care a avut parte.
Excelent!
@docu, CTP nu pretinde ca este intelectual pentru conturarea si consolidarea brandului sau. Lasa intentionat impresia ca indignarea lui este cea a omului simplu. E o imagine minutios construita. Politica, filme si sport, domenii la care oricine se pricepe.
Minunat! Imi dai voie sa te citez?
Este "Grasul" si "Slabul" din poveste.
Si,asa cum stiu numai domniile lor,in lumea lor ireala, creata de propria ura,proletarul este slab de i se vede inclestarea incrancenata a maxilarelor,iar telectualul cu relatii elitiste este pufos,in ciuda urii sale revarsate .
Ma induioseaza parerea lor buna despre propria persoana si mizeria pe care o descopera in proprii conationali.
Alinuta nealin(t)ata sufera ca Basescu n-o mai baga in seama. De aia si schimbarea ei radicala din 2008 incoace. Nu comenteaza de pilda mutilarea ANI sau abuzul magistratilor cu pensii very special – e obsedata in schimb, ca Mircea Badea, de 'intelectualii lui Basescu'. Macar CTP nu pretinde ca ar fi intelectual…
CTP se bucura de incrancenarea sa – este brand-ul lui (excelent – "cu maxilarele stoarse prin şarje de pesimism cronic").
pe AMP n-o bucura nimeni – deci, nu are sanse de bucurie. este un caz tipic de osificare intelectuala (cum era cu oglinda aceea sparta ale carei cioburi intrau in ochii oamenilor si-i faceau sa vada numai partea urata a lucrurilor?).
excelenta analiza! multzumesc, m-am racorit.