Sindicatele nu stie vorbeste romaneste. Bonus, Caramitru si Holender

Mă întrebam în articolul ”Scandalul de la Opera” la ce sînt bune sindicatele în artă. Scăpasem din vedere, la scris hîrtii și luat, implicit, poziție față de diferite situații. Mai ales cele care nu îi privesc pe angajații pe care îi reprezintă. Iată mai jos cum găsește cu cale Sindicatul Transilvania Art, al Operei Naționale Române din Cluj, să ia atitudine față de situația de la Opera București.

sindicat cluj

Sigur, încrederea că ”domnul Priministru v-a veghea” la sprijinirea, păstrarea, protejarea și conservarea identității naționale, de parcă identitatea asta națională e pe cale să fie furată de dușmani nemiloși sau e o specie pe cale de dispariție, a cărei extincție ar duce la secătuirea definitivă a preaplinului de valori ale umanității, de parcă fără această identitate națională am muri mîine, fără să fim împărtășiți măcar, ne spune clar că oamenilor le e frică să nu ajungă și la ei vreun venetic pe salariu mare, care să inhibe dorința artiștilor români de a face artă. Iar ca să fiu rea, aș zice acum că dînșii, din Cluj fiind, nu știu vorbește korect românește, ori și mai rea, că oricum nu le știu meseria, că poate se ocupă cu dansul și cîntările, așa că de unde pretenții de limbă română corect scrisă?! Asta e identitatea națională pe care vor să o protejeze, păstreze, conserve și așa mai departe. Nici măcar într-o scrisoare oficială, trimisă președintelui, prim-ministrului, prim-viceprim-ministrului și ministrului Culturii, nu scriu corect, că înțeleg destinatarii mesajul, ce atîta chichirez gîlceava?

Și pentru că sînt la subiect, să notăm și reacția lui Ion Caramitru și a UNITER, profund și brusc implicați în conflict. De unde, bineînțeles, și suspiciunea că nici la TNB nu se poate lucra cum ar trebui, ci cum vrea directorul. Am să revin pe temă, deocamdată, de reținut este schimbul de scrisori între Caramitru și Ministrul Culturii, din reacția ultimului reținînd că primul încearcă să pună gaz pe foc, ceea ce, aflînd ce a spus Caramitru sîmbătă, la Craiova, are sens.

„E o ruşine ce se întâmplă acum în cultura română. E un coşmar pe care îl trăim de patru luni jumătate. M-aş bucura să vă anunţ că acesta s-a terminat…”, a declarat Ion Caramitru, pe scena de la Craiova. – digi24.ro

Ceea ce, în locul ministrului, le-aș face eu. Bucuria. Patru luni și jumătate de scandal? Foarte bine, atunci la revedere, vedeți-vă singuri de identitatea națională, dropia de șes și Munții Bucegi, păstrători ai anticelor comori ale lumii, de la facere și pînă astăzi, în veacul vecilor, amin! Și pa!

Nu în ultimul rînd, de remarcat că, după părerea mea, a mai apărut o persoană interesată de conducerea Operei din București. Ioan Holender, cu ale cărui zise sînt de acord, în principiu, dar ținînd cont de fotografia de mai jos, am dubii privind scopul și ducerea lor la îndeplinire.

holender

PS: De citit ce s-a întîmplat ieri, marți, la Opera din București, la discuțiile cu vice-prim-ministrul Vasile Dâncu.

(Foto 1: Facebook/Bogdan Budeș
Foto 2: Facebook/Victor Ponta)

Facebook Comments

Un comentariu

  1. Unca soluție : numirea dnei Firea ca directoare a Operei. Operă cu adevărat națională, desigur. Cu multe pernuțe aurii și ciucuri. Apoi programul artistic : Pleacă străinii din țară, pe poante.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *